Uskovaiset on niin hyviä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirveen vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950321:
Mitä sinä tarkoitat "johan sielunvihollinenkin uskoi Jumalaan"? Kuinka niin "uskoi"? Eiköhän tuo edelleenkin usko että Jumala on olemassa!

Joo joo sita mina taekotankin ,etta uskominen Jumalaan ei ole mikaan autuaaaksi tekeva asia, vaan ehka uskominen Jeesuksen pelastus tyohon. Tai jotain sinnepain.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950322:
Tsot tsot tsot... En nyt YHTÄÄN halua tuomita enkä varsinkaan syyllistää mutta tuosta voi tulla BANNIA! Kussakin ketjussa saa esiintyä VAIN YHDELLÄ NIMIMERKILLÄ!!!

:D :D :D

Tiedän tuon... Mutta ei kai tästä, kun oli ihan vahinko, kirjoitusvirhe :( Elä nyt tuomitse, ole armollinen, myönnän virheeni. :)

[QUOTE="zxz";21950329]Joo joo sita mina taekotankin ,etta uskominen Jumalaan ei ole mikaan autuaaaksi tekeva asia, vaan ehka uskominen Jeesuksen pelastus tyohon. Tai jotain sinnepain.[/QUOTE]

Varmaankin ymmärsin mitä tarkoitit. Senkun huvikseni tässä viisastelen kun se on niin kivaa.

Tiedän tuon... Mutta ei kai tästä, kun oli ihan vahinko, kirjoitusvirhe :( Elä nyt tuomitse, ole armollinen, myönnän virheeni. :)

No vahinkoja sattuu, kukapa meistä olisi täydellinen. Ei edes "äiti 44v" ole. Eiköhän nuo modetkin anna sinulle armoa eikä bannia.

Oikeesti, ei bannia mistään pikkujutuista saa. Minä tuossa taannoin ihan yrittämällä yritin rajoja hakea mutta eipä napsahtanut bannia edes minulle! No, se oli sen vanhan hyvän palstan aikaan se. Tämä uusi on niin tylsä että eipä ole enää innostanut edes bannia yrittelemään!

[QUOTE="viuh";21950296]Kyllä tosi on, ja siihen lähimmäisenrakkauteen sisältyy myös se, että kertoo toisille mitä raamatussa sanotaan. Että kaikki tietäisivät mitka asiat Jumala tuomitsee, Hänelle ainoastaan kuuluu tuomitseminen.
Mutta jokaisella Jumalaan uskovalla on vastuu kertoa oppimiaan asioista toisille.[/QUOTE]

Se onkin helppoa piiloutua Jumalan selän taakse mielipiteineen. Ei itse tarvitse ottaa vastuuta siitä että käyttäytyy tuomitsevasti muita kohtaan. Minusta aikuisuuteen kuuluu myös vastuunottaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950336:
No vahinkoja sattuu, kukapa meistä olisi täydellinen. Ei edes "äiti 44v" ole. Eiköhän nuo modetkin anna sinulle armoa eikä bannia.

Oikeesti, ei bannia mistään pikkujutuista saa. Minä tuossa taannoin ihan yrittämällä yritin rajoja hakea mutta eipä napsahtanut bannia edes minulle! No, se oli sen vanhan hyvän palstan aikaan se. Tämä uusi on niin tylsä että eipä ole enää innostanut edes bannia yrittelemään!

Oikeessa oot, tää uusi palsta on todella tylsä.
Ei kunnon keskustelua saa aikaan millään. Menenkin nyt nukkumaan. vaikka sinun kanssa olisikin ollut vielä mukava jatkaa... Mutta ehkä vielä kohtaamme, voin vaikka paljastaa "Mustan minänikin"!!! Hyvää yötä nyt.

[QUOTE="vierailija";21950341]Se onkin helppoa piiloutua Jumalan selän taakse mielipiteineen. Ei itse tarvitse ottaa vastuuta siitä että käyttäytyy tuomitsevasti muita kohtaan. Minusta aikuisuuteen kuuluu myös vastuunottaminen.[/QUOTE]

Ei ole mitään piiloutumista, kun reilusti raamattu kädessä näyttää mitä siellä sanotaan.
Sitä se ei silti tarkoita, että itse toimisi aina oikein, mutta pyrkimys siihen on.

[QUOTE="vierailija";21950341]Se onkin helppoa piiloutua Jumalan selän taakse mielipiteineen. Ei itse tarvitse ottaa vastuuta siitä että käyttäytyy tuomitsevasti muita kohtaan. Minusta aikuisuuteen kuuluu myös vastuunottaminen.[/QUOTE]

No hölöpötipöppöö... aina tuon tulkinnan mukaan sinä sitten jonkun selän takana piilottelet. Jos et Jumalan niin sitten jonkun muun.

Kyllähän noiden kristittyjen marttyyrien voidaan katsoa ottaneen vastuunsa "mielipiteistään" varsin viimeisen päälle. Jos kuolet asiasi puolesta, olet ehkäpä ottanut vastuun. Ottaisitko itse vastuun samalla tavalla?

Huomautan vielä että maailmassa arvioidaan vuosittain kuolevan reilu parisataatuhatta kristittyä uskonvainoissa, joten "vastuunsakantavia aikuisia" on yhä olemassa.

[QUOTE="zxz";21950345]Hei aiti, miksi pilkkaat mua, emmehan edes tunne toisiamme erikoisen hyvin.[/QUOTE]

Pilkka on liian vahva termi kuvaamaan tätä nimenomaista tekoani. En pilkannut. Takerruin vain tuohon imperfektiin. Kyllä paholainen uskoo Jumalan olemassaoloon tänä päivänäkin!

Joskus kyllä olen melko räävi ja pilkallinenkin "suustani" tällä palstalla, nyt vain tartuin tuohon sen ihmeemmin pilkkailematta :) Joku voisi sanoa minua vähän lapselliseksikin kun näin viisastelen kuten tein ja voipi tuo sanoja olla hieman oikeassakin...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950363:
Pilkka on liian vahva termi kuvaamaan tätä nimenomaista tekoani. En pilkannut. Takerruin vain tuohon imperfektiin. Kyllä paholainen uskoo Jumalan olemassaoloon tänä päivänäkin!

Joskus kyllä olen melko räävi ja pilkallinenkin "suustani" tällä palstalla, nyt vain tartuin tuohon sen ihmeemmin pilkkailematta :) Joku voisi sanoa minua vähän lapselliseksikin kun näin viisastelen kuten tein ja voipi tuo sanoja olla hieman oikeassakin...

Aiti, I lika You. Hyvaa Yota

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21950355:
No hölöpötipöppöö... aina tuon tulkinnan mukaan sinä sitten jonkun selän takana piilottelet. Jos et Jumalan niin sitten jonkun muun.

Tämä kommentti meni kyllä minulta täysin ohi. Jos minä sanon etten hyväksy jotain, kenen selän takana minä silloin piilottelen? Toisaalta minulla on aika vähän asioita joista voin suoralta kädeltä sanoa etten hyväksy, sillä minä kannan vastuun mielipiteistäni enkä siksi tuomitse herkästi. Punnitsen asiat mielessäni enkä poimi mielipiteitäni suoraan jostain kirjasta.

Uskovaisetpa eivät olekaan ehtineet kasvaa aikuisiksi, koska he ovat syntyneet uudelleen. Anna heille aikaa. Ehkä heistäkin tulee vastuuntuntoisia aikuisia hieman ennen kuolemaansa.

Uskovaisetpa eivät olekaan ehtineet kasvaa aikuisiksi, koska he ovat syntyneet uudelleen. Anna heille aikaa. Ehkä heistäkin tulee vastuuntuntoisia aikuisia hieman ennen kuolemaansa.

Jeesuksen opetusLASTEN kuuluukin olla "lapsia" pahuuten nähden. Toisaalta täysikasvuisia hengellisen persoonnalisuuden mukaan. Tämä kaikki, ja paljon muuta löytyy raamatusta.

Jeesuksen opetusLASTEN kuuluukin olla "lapsia" pahuuten nähden. Toisaalta täysikasvuisia hengellisen persoonnalisuuden mukaan. Tämä kaikki, ja paljon muuta löytyy raamatusta.

Jahas huomenta, taas näköjään täällä molemmat viuhdotaan...

Hyvä selitys sinulta sinänsä tuohon ihan hauskaan kommenttiin "eivät ole ehtineet kasvaa aikuisiksi..." Jotain lapsenuskosta muistan minäkin kuulleeni joo.

Meidän naapurustosssa "uskovaiset" perheet kuuluvat pahimpiin juoruajiin ja mustamaalaajiin. Epäluotettava "liukas" emäntä joka nauttii juoruilusta. Eikö tällaista ole aina kirkon piirissä harrastettu? Jumalanpalveluksessa on alettu paasata kuinka joku perhe on tyhmä ja syntine jne. kaikkea muuta kuin hyvä ihminen. Kirkon työntekijät kiusaavat eniten muita ihmisiä kaikista työpaikoista. Helppo työ, kai. Joku diakonissakin juoruaa päivät ja istuu kopissaaan.

Lueskelin vähän aikaa ketjua "epänormaaliudesta tullut normaaliutta"...

Aika jännää, että uskovaiset ovat olevinaan niin hartaita ja kunnon ihmisiä.
Silti he hylkäävät ihmisen, joka on heidän mielestään epänormaali.

En käsitä, miten uskovainen voi olla niin suvaitsematon. Ja samalla mielessään ajattelee, miten hyvä ihminen hän on.
Ja ton takia mua ärsyttää aivan hirveästi jotkut uskovaiset ihmiset.

Onneksi oikeassa elämässä tunnen vain terveesti uskovia. Niitä, jotka osaa sijoittaa raamatun opit nykyaikaan. Niitä, jotka ovat suvaitsevaisia tai sitten eivät ole, mutta se ei johdu siitä, mitä nyt raamatussa sattu lukemaan.

Onko uskovaisilla omia mielipiteitä, jos uskoo raamattuun sokeasti?

Tämä nyt on vain tämmöistä pohdintaa. Ei tarvitse edes vastata :D

Toisekseen uskovaisilla on keskimääräistä huonompi koulutustausta, ja koulutus taas tuo ihmiseen suvaitsevaisuutta.
Eli kyllä olen aivan eri mieltä. uskovainen on yleensä keskimäärin huonompi ihminen kuin ei-uskovainen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21951745:
Jahas huomenta, taas näköjään täällä molemmat viuhdotaan...

Hyvä selitys sinulta sinänsä tuohon ihan hauskaan kommenttiin "eivät ole ehtineet kasvaa aikuisiksi..." Jotain lapsenuskosta muistan minäkin kuulleeni joo.

Niin, onhan se aika kummaa, jos sellaista ihmistä sanotaan lapsekkaaksi, joka ottaa asioista tarkkaan selvää, omaa vankan vakaumuksen, on valmis tekemään vaikka mitä uhrauksia vakaumuksensa puolesta. Höpötykset lapsenuskosta ei oikein istu tuohon.

[QUOTE="jaa";21951773]Toisekseen uskovaisilla on keskimääräistä huonompi koulutustausta, ja koulutus taas tuo ihmiseen suvaitsevaisuutta.
Eli kyllä olen aivan eri mieltä. uskovainen on yleensä keskimäärin huonompi ihminen kuin ei-uskovainen.[/QUOTE]

En nyt todellakaan tajua, millaisesta "suvaitsevaisuudesta" taas on oikein kysymys.
Sitä, että sanoo, että kaikki on ihan okei, vaikka tietää ettei niin raamatun mukaan ole.
En näe mitään suvaitsemattomuutta siinä, että kertoo muillekin, mitä Jumala raamatussa sanoo asioista. Ihan suvaitsevaisesti kaikille ihmisille, eroittelematta

En nyt todellakaan tajua, millaisesta "suvaitsevaisuudesta" taas on oikein kysymys.
Sitä, että sanoo, että kaikki on ihan okei, vaikka tietää ettei niin raamatun mukaan ole.
En näe mitään suvaitsemattomuutta siinä, että kertoo muillekin, mitä Jumala raamatussa sanoo asioista. Ihan suvaitsevaisesti kaikille ihmisille, eroittelematta

Jaa, siis miksi meitä pitäisi kiinnostaa mitä joku ihminen on kirjoittanut kauan sitten kirjaan nimeltä raamattu?
Hän on kirjoittanut että hänen mielestä joku tapa on parempi kuin toinen?
ja nyt sinä julistat tätä?
mistä on kyse nyt konkreettisesti tässä ketjussa?

[QUOTE="jaa";21951758]Meidän naapurustosssa "uskovaiset" perheet kuuluvat pahimpiin juoruajiin ja mustamaalaajiin. Epäluotettava "liukas" emäntä joka nauttii juoruilusta. Eikö tällaista ole aina kirkon piirissä harrastettu? Jumalanpalveluksessa on alettu paasata kuinka joku perhe on tyhmä ja syntine jne. kaikkea muuta kuin hyvä ihminen. Kirkon työntekijät kiusaavat eniten muita ihmisiä kaikista työpaikoista. Helppo työ, kai. Joku diakonissakin juoruaa päivät ja istuu kopissaaan.[/QUOTE]

Milläs olet naapurisi uskon mitannut? Ettei kyseessä olisi vain joku tee-se-itse-hurskas joista Jeesuskin muistaakseni sanoi jotain tyyliin että " ei kaikki pääse taivaaseen jotka sanovat Herra Herra..."

Ja mitä kirkon työntekijöihin tulee niin on ihan tutkittu juttu että heistä suurin osa ei usko Jumalaan, ei neitseestäsyntymiseen, ei ruumiin ylösnousemukseen, ei Jeesuksen jumalalliseen alkuperään,... ei yhtikäs mihinkään näistä kristinuskon peruspilareista. Eli tuskin kannattaa näiden henkilöiden kansoittamien työpaikkojen kiusaustilastoista vetää sitä johtopäätöstä että uskovaiset ne työpaikoillaan eniten kiusaa...

Ehei, nämä sukupuolineutraaliin suvaitsevaisuuteen "uskovat" kyllä kiusaavat toisiaan ja juoruavat, mutta eivät he kristittyjä ole muuten kuin vain nimellisesti. Kuten on tilanne lähes koko Suomen kansan kohdalla. Ei täällä uskota, jostain syystä silti kirkkoon kyllä kuulutaan. Vissiinkin siksi että saadaan muutamat komeat kirkkohäät järkättyä elämän aikana?

Uskoisin että Suomessa kuulutaan ev.lut kirkkoon enimmäkseen tavan vuoksi. Ainakin mulle kirkkoon kuuluminen on semmonen perinneasia, vanhemmat ja isovanhemmat ja niiden vanhemmatkin ovat kuuluneet.

Yhteistyössä