mitä tykkäisit jos kysymättä naapuri tois sun ekaluokkalaisen autokyydillä koulusta kotiin ?

• Viestiketjun aloittaja vierrass
  • Ensimmäinen viesti
Apua, mä just lähipäivinä poimin lähitalon ekaluokkalaisen matkan varrelta samalla kun otin omani kyytiin ja vein kotiin. Etukäteen ei oltu sovittu mitään mutta päättelin että kotia menossa kun matkalla käveli ja sanoi niin. Äitilleen kyllä sanoin jälkikäteen.
Mieleen kyllä tuli että voi suuttuakin :ashamed:

"niin"
Tää on vähän hankalaa. Ihan ok ja mukavaa, mutta kun lapselle olisi äärimmäisen tärkeää opettaa että autoihin ei saa mennä kyytiin...

Naapurin perheenisä kerran otti meidän lapset kuorma-autonsa kyytiin kun vei sen parkkiin tms. Ihan samat fiilikset oli, kiva että otti muttamutta... Lapset tykkäsivät ja oli heille elämyksellinen ja ennen kaikkea turvallinen muutaman metrin ajoreissu. En sitten viitsinyt sanoa mitään.

Sisu harmaana
jos naapuri olis tarpeeksi tuttu, niin mikäs siinä. Tuntemattomamman kyytiin ekaluokkalaisella ei ole lupaa lähteä.
Eihän tuosta ole montaa päivää, kun kuopuksen kummisetä oli ollu hakemassa omaa tyttöänsä koulusta, ja oli napannu myös meidän tytön kyytiin, ja heitti ohikulkiessaan kotiin.

vähän riippuu naapurista. Joku tuntematon naapurin setä viistoista kerroksisen talon kerroksesta X voisi hermostuttaa todellakin, mutta kuvaus "naapurin tyttö" ei herätä mitään ahdistusta mulla. Riippuu tietty tytöstä.;) Mutta lapsen kanssa voisi keskustella siitä, että kenen tahansa, edes puolitutun, kyytiin ei ole syytä mennä. Ei nyt tarvi hysteeriseks alkaa mut tervettä järkeä vaikka opettaa.
Tätä peesailen :wave:

"mä"
No joo...joukkueurheilua harrastavien teinien vanhempana olen tottunut siihen, että lapseni on välillä vieraissa kyydeissä ja mulla on välillä muiden lapsia kyydissä.

Kaikelta ei voi suojata...suojatielläkin voi joku ajaa päälle, vaikka olisi kuinka opettanut itse säännöt.

"mä"
Ja minä tyhmä tarjosin naapurin ekaluokkalaiselle kyydin koululle, samalla kun vein oman lapseni :/ Eikä edes käyny mielessä, että tekisin väärin... Palsta taas opettaa, ystävällisyys on perseestä.

"vieras"
Jos kerran oli tuttu naapuri niin mikä asiassa mättää? Ystävällinen teko ja itse olisin ollut mielissäni ettei lapsen tarvi yksin kotiin kävellä vaan pääsi kaverin kyydillä. Kyllä meidän taloyhtiössä ainakin naapurit auttavat toisiaan ja olen siitä erittäin tyytyväinen.

"jaana"
Tuo että pitäis tietää miten kuski ajaa on aika kaksipiippuinen juttu, jos sellainen hurjapää tollo joka ei osaa liikennesääntöjä ajaa sen saman matkan kuin se lapsi kävelee, se lapsi on enempi vaarassa siellä tiellä kotimatkallaan jos joku vetäisee kahtasataa yli.

"minä"
Kyllä se sopisi minulle oikein hyvin. Olisin iloinen ja kiitollinen, että joku on huomannut lapseni, joka on hyvin pienikokoinen ja pelkään, että häntä ei autoista ole kovin helppo nähdä (116cm ekaluokkalainen).

"vieras"
Ajelin viimetalvena veljelleni ja huomasin tokaluokkalaisen veljentyttöni kävelemässä kaverinsa kanssa kovassa pakkasessa kotiinpäin, matkaa oli vielä n 1.5 km jäljellä. Veljentyttö tuli kyytiin ilomielin kun oli aivan umpijäässä, mutta naapurintyttö ei voinut tulla koska kyydistä ei oltu sovittu etukäteen. Kummallakaan tytöistä ei ollut tumppuja vaan kädet oli takintaskussa. Teki kyllä pahaa jättää tyttö pakkaseen yksin käveleen vaikka olisi voinut päästä lämpimällä autolla kotiin kun kerran ihan naapurissa asui. Sinne se ressukka jäi yksin pakkaseen kävelemään.

"jep jep"
[QUOTE="nipo";21948803]Kyllä meillä ekaluokkalainen istuu turvavyöistuimessa. Jos sellainen löytyy naapurin autosta, niin sen kun vaan kuskailee.[/QUOTE]
Onneksi meidän ekaluokkalainen on jo 135 cm pitkä!

"vieras"
Siis ei oo tosi!!!! Itse asun Irlannissa ja tottakai otan kyytiin jos naan naapurin lapsen kavelevan ja naapurit tekee samaa, onneksi :) Miten voi olla Suomesta on tullut nain kyyninen etta hyva sydamisyyttakin haukutaan ja kummastellaan, nyt on kylla jotain mataa!!!!

"vieras"
Kun jossittelemaan ryhdytään, niin kumpihan olisi vakavampi tilanne lapselle kaupunkialueella: olla nokkakolarissa rattijuopon kanssa mersun takapenkillä turvavöissä, vai joutua saman rattijuopon yliajamaksi.
No siinä tapauksessa ei naapurinrouvan tarvitse selitellä miksi lapsi oli kyydissä missä ei olisi edes pitänyt olla. Aina lupa!!! Varmasti naapurinrouvalla oli kännykkä millä soittaa.

"niin"
[QUOTE="vieras";21948911]Siis ei oo tosi!!!! Itse asun Irlannissa ja tottakai otan kyytiin jos naan naapurin lapsen kavelevan ja naapurit tekee samaa, onneksi :) Miten voi olla Suomesta on tullut nain kyyninen etta hyva sydamisyyttakin haukutaan ja kummastellaan, nyt on kylla jotain mataa!!!![/QUOTE]
Niin se maailma menee, että kaikki hyvä pilataan aina jollakin huonolla.

Voihan tuttuja ottaa kyytiin, mutta varmaan teillä irlantilaisillakin hiukset nousisivat pystyyn jos joku vieras setä kadunkulmassa karkkia tarjoaisi...

"vieras"
[QUOTE="niin";21948937]Niin se maailma menee, että kaikki hyvä pilataan aina jollakin huonolla.

Voihan tuttuja ottaa kyytiin, mutta varmaan teillä irlantilaisillakin hiukset nousisivat pystyyn jos joku vieras setä kadunkulmassa karkkia tarjoaisi...[/QUOTE]

Mistäs tiedätte ettei se ole naapurin setä joka siellä kulmassa karkkipussin kera on? Eikö ne pedofiilit aika usein kyttää ihan tuttuja ja sukulaisten lapsia?

"huh huh"
Musta olis noloa hakea oma lapsi autolla ja samalla naapurin lapsi kävelis kotiin. Se olis outoa, jos en tarjoais kyytiä.
Mutta pistä ihmeessä ap lapsesi kävelemään.

aloittaja
Hirveet herneet on jotkut ottaneet ja väitätte, että haukun ja lyttään naapuriani suoraan tässä. vaikka mielestäni en ole missään niin tehnyt.
En ole myöskään kukkahattutäti, mutta minusta olisi ihan kohteliasta kysyä ennakkoon että sopisko jos kyytsään teidän lasta vaikka silloin tällöin. Valitettavasti mä haluan tietää missä ja kenen kanssa mun ekaluokkalainen kulkee,ehkä olen sitten outo.

aloittaja
[QUOTE="huh huh";21948990]Musta olis noloa hakea oma lapsi autolla ja samalla naapurin lapsi kävelis kotiin. Se olis outoa, jos en tarjoais kyytiä.
Mutta pistä ihmeessä ap lapsesi kävelemään.[/QUOTE]

Miksi se olisi noloa ? Koulumatka on puolitoista kilometriä ja ilmakin on hyvä. Ei mun lapselle ole ongelma kävellä sitä. Ihankuin olisin joku paha ihminen joka pakottaa lapsensa kävelemään kouluun ja takaisin.

Yhteistyössä