Nyt pomppas! Tuosta facebook linkityksestä!!! Mitä tapahtui??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa kaikkea, en ollenkaan. Mutta jos en osaa jotakin, googletan. Jos se liittyy tietotekniikkaan, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä vastaus löytyy netistä. Kaikkiin maailman kysymyksiin ei löydy vastausta netistä, mutta tietotekniikkaan liittyviin useimmiten kyllä.

Ihmettelen vain, että miksi seistään tumput suorina raivoamassa sen sijaan että tehtäis asialle jotain, tai edes yritettäis. Ratkaiseva ero elämänasenteessa, kai.

Eli menen googleen ja laitan hakusanaksi "miten poistan plussalta tykkää-nappulan" niin saan ohjeet? Huomaatko, minä (olenkohan ainoa?) en hallitse tätä sanastoa, jotta tietäisin oikean hakusanan? Ja google ei anna oikeita vastauksia, mikäli ei tiedä oikeaa hakusanaa. Olet oikeassa, kyse on elämänasenteesta... kaikkien pitäisi tietää samat asiat, mitä sinäkin. Valitettavasti en nyt yltänyt siihen :(

Asioita joita kaverini voivat jatkaa- otsikon alla:
Kaverit voivat kertoa sijaintini Paikat-sovelluksessa -> Poista käytöstä (poistettu käytöstä)

Tämä myös pois, tai kaverit voivat jakaa olinpaikkasi.

Ja <3:lle, paikat löytyy asioita joita jaan otsikon alta syntymäajan alapuolelta, ja tuo tässä neuvottu muut jakaa -osion alimmaisena.

[QUOTE="mä";21947798]Eli menen googleen ja laitan hakusanaksi "miten poistan plussalta tykkää-nappulan" niin saan ohjeet? Huomaatko, minä (olenkohan ainoa?) en hallitse tätä sanastoa, jotta tietäisin oikean hakusanan? Ja google ei anna oikeita vastauksia, mikäli ei tiedä oikeaa hakusanaa. Olet oikeassa, kyse on elämänasenteesta... kaikkien pitäisi tietää samat asiat, mitä sinäkin. Valitettavasti en nyt yltänyt siihen :([/QUOTE]

Jos ei hallitse sanastoa, niin sitten koittaa keksiä jonkun muun ratkaisun - vaikka uskon, että keksit kyllä edes vähän parempia hakusanoja. Mä yleensä kirjoittelen paljon tietotekniikka-apuja nettiin, kun vain kauniisti kysytään. Jos vauhkotaan ja raivotaan, niin en välitä kirjoitella. Tarkoitin elämänasenteella sitä, että pyrkiikö ratkaisemaan ongelmat vai jääkö niihin rypemään. Ongelmaa voi yrittää ratkaista vaikka aloittamalla "plussalla" ketjun, jos ei muuta keksi, ehkä siihen tulee apuja. :)

En missään nimessä odota muilta "tasoistani" (mikähän se edes mahtaa olla) toimintaa, kaikilla on omat erikoisosaamisensa. En ole näissä tietotekniikkajutuissa edes erityisen pätevä.

[QUOTE="vieras";21947705]Niin tuo fb:ssä leviävä ohje poistaa vain sähköposti-ilmoitukset ei itse ongelmaa.
Ongelman voi poistaa seuraavasti:
Käyttäjätilin asetukset -> yksityisyysasetukset -> muokkaa asetuksia -> paikat jossa käyn -> mukautettu -> vain minä -> tallenna[/QUOTE]

Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos :flower: :heart: ihana ihminen :D

tai sitten kannattaa käyttää eri s-posti osoitetta täällä ja fb:ssa :cool:

Ei auta. Mulla on eri s-posti täällä kun Fb:ssä. Silti jos painan tota fb nappulaa se tarjoo mun oikeeta Fb-sivua. Miten vitussa tää sivusto tietää mikä FB:lle antama s-posti on? TOsin muillakin nettisivuilla näkyy mun naamankuva valmiina sellasessa kohdassa johon voi kirjiotta jotain fb kommentteja. Hitto kun saa olla varovainen. Ei paljon kiinnosta näyttä kaikille puolitutuille kaikkia sivuja joissa surffailen

Tämähän poistaa vain ilmoitukset ettei tule sähköpostiin..

juu, tuo poistaa vain ilmoitukset. menkää käyttäjätili - yksityisyysasetukset - muokkaa asetuksia ja sieltä etsitte sellaiset kohdat mitkä viittaa tuohon paikka juttuun. sieltä on sellainen kohta mistä otetaan ruksi pois ja sitten pitää käydä vielä muuttamassa asetusta siinä kohdassa missä määritellään se mitä kaverit jakaa tms

Kiitos tästä kertjusta. :flower:

Tuli tarkistettu nuo omat asetukset kohdalleen. Ei jaksa pysyä ton FB:n perässä. Koko ajan uusia asetuksia... Kaikkien ei tarvi teitää musta ihan kaikkea. Tuo fb on ku loinen. Ei siitä pääse missään eroon. Se on tunkenu itsensä kyllä joka paikkaan.

"tykkääjä" ? Luulisi, että se olisi ap näkynyt sitten sivullasi(fb) . En toisaalta minäkään ymmärrä, miksi palstalle tuli tuo fb-nappula. Ja laitoin myös äsken fb-asetukseni kuntoon, kiitos linkittäjille!

Eli se viimeinen konsti jolla tuon paikat-sovelluksen tietojen antamisen pystyy lopettamaan myös käyttämiesi sovellusten osalta:
Käyttäjätili -> Yksityisyysasetukset -> (alhaalla)Sovellukset ja sivustot, linkki: Muokkaa asetuksiasi -> Kaverien kautta saatavat tiedot: muokkaa asetuksia -> kaikki rastit pois -> tallenna

[QUOTE="vieras";21948272]"tykkääjä" ? Luulisi, että se olisi ap näkynyt sitten sivullasi(fb) . En toisaalta minäkään ymmärrä, miksi palstalle tuli tuo fb-nappula. Ja laitoin myös äsken fb-asetukseni kuntoon, kiitos linkittäjille![/QUOTE]

Ei ole mahdollista.. On sen verran harvinainen nimi, ettei varmasti ole toista samannimistä!! :D

[QUOTE="vieras";21947705]Niin tuo fb:ssä leviävä ohje poistaa vain sähköposti-ilmoitukset ei itse ongelmaa.
Ongelman voi poistaa seuraavasti:
Käyttäjätilin asetukset -> yksityisyysasetukset -> muokkaa asetuksia -> paikat jossa käyn -> mukautettu -> vain minä -> tallenna[/QUOTE]

Miten tää löytyy engl. fb:ssä?

Eikö sivun rakentajat voisi poistaa noita FB-nappuloita?
Miksi ratkaista ongelma sillä että kaikki käyttäjät joutuvat lataamaan koneelleen ohjelman jolla ne saa pois? Eikö olisi yksinkertaisempaa poistaa ei haluttu ominaisuus sivulta?

[QUOTE="Heh";21960969]Ole kaveripiirisi ensimmäinen, joka tykkää tästä! :xmas:[/QUOTE]

En todellakaan ole. :kieh:

Todellakin noi napit voisi poistaa. Tai jos on ihan pakko jättää niin eiköhän tuo yksi nappi ylhäällä riittäisi. Minun mielestäni 5 nappia joka sivulla on ihan vähän ylimitoitettua... Varsinkin kun suurinosa palstalaisista haluaisi ne pois kokonaan. :/

En todellakaan ole. :kieh:

Todellakin noi napit voisi poistaa. Tai jos on ihan pakko jättää niin eiköhän tuo yksi nappi ylhäällä riittäisi. Minun mielestäni 5 nappia joka sivulla on ihan vähän ylimitoitettua... Varsinkin kun suurinosa palstalaisista haluaisi ne pois kokonaan. :/

Nykyään ei taida paljoa painaa, mitä palstalaiset haluaa vaan ylläpito tekee palstan itselleen :/ Mutta eihän siellä kukaan uskalla myöntää, että uudistus oli todella surkea ja suuri virhe...

Yhteistyössä