Kaikki epänormaali nykyään normaalia!

  • Viestiketjun aloittaja vanhanaikainen(ko)
  • Ensimmäinen viesti
vanhanaikainen(ko)
Olenko vanhanaikainen, jos mielipiteeni on seuraava

- Avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle
- Jälkikasvu pitäisi suoda vain miehelle ja naiselle

Ja mielipiteeni pohjautuu raamattuun vaikka en ole uskonnollinen ihminen.
 
"Tiina"
Olenko vanhanaikainen, jos mielipiteeni on seuraava

- Avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle
- Jälkikasvu pitäisi suoda vain miehelle ja naiselle

Ja mielipiteeni pohjautuu raamattuun vaikka en ole uskonnollinen ihminen.
Täydellisessä maailmassa toki näin, mutta jos isä on hulluäidinpieksäjäpedofiili, lapsen on parempi olla vain äitinsä kanssa tai päinvastoin.
 
No jaa
Tiesitkös, että raamatussa kielletään myös mm. äyriäisten syönti? Ethän vaan ole koskenut rapuihin sinäkään -vaikka et uskovainen olekaan?! Sehän on epänormaalia!!
 
Juu olet.
Raamattu nyt ei ole ihankaan virallisesti mikään ainoa oikea totuus, mikä sinä olet kieltämään kahden ihmisen välisen rakkauden virallistamista, sukupuolilla ei ole mitään merkitystä siinä kuinka syvästi toista rakastaa.

Olen itse hetero ja lapsikin on mutta en silti käsitä kuinka voidaan tuomita esim. homoseksuaalisesti suuntautuneiden ihmisten lastensaantioikeus. Useinkin noissa perheissä lapsi saisi jopa huomattavasti perinteistä perhettä paremman kohtelun ja elämänopastuksen.
 
"vieras"
No tuo viimeinen on minusta kummallista. Miksi pohjata Raamattuun jos siihen ei usko?
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, koska Raamattu on hyvä ohjekirja kaikille ihmisille, vaikka ei uskossa olisikaan. Se on aika täydellinen eettinen opas kenelle tahansa ja meidän moraalikäsityksemme perustuu pitkälti Raamatun ohjeisiin. Ja sitä paitsi lasten tekeminen onnistuu vain mieheltä ja naiselta pääsääntöisesti.
 
IIK
On se jännittävää miten toisten ihmisten seksuaalisuus painaa joidenkin ihmisten elämässä niin valtavasti.

Minua myös huolettaa nämä "kunnon kristittyjen" perspanosekstailut, on se niin valtavan synnillistä. Minun mielikuvitukseni vallan laukkaa villisti ja se saa oloni niin kummallisen vaivaantuneeksi. Perspanot olisi täten kiellettävä lailla, koska minua häiritsee muiden ihmisten petipuuhat! Hyh hyh!
 
no
Olet oikeassa, mutta perustelu on outo. Raamattuunhan pitäisi KAIKKI perustua, sillä Raamattu ON Jumalan sana. Avioliitto on miehen ja naisen välinen, lapset kuuluvat avioliittoon.
Ja tuo rapujen syönti, taisi olla Vanhassa Testamentissa. Uusi liitto poistaa tällaiset ns hassut käskyt.
 
[QUOTE="vieras";21945120]Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, koska Raamattu on hyvä ohjekirja kaikille ihmisille, vaikka ei uskossa olisikaan. Se on aika täydellinen eettinen opas kenelle tahansa ja meidän moraalikäsityksemme perustuu pitkälti Raamatun ohjeisiin. Ja sitä paitsi lasten tekeminen onnistuu vain mieheltä ja naiselta pääsääntöisesti.[/QUOTE]

Oletko ihan oikeasti lukenut kyseisen opuksen? Se antaa kyllä pohdinnan aihetta eettisissä kysymyksissä, mutta ei sitä voi oppaana ottaa.
 
vanhanaikainen(ko)
Varmaan on ollut aina kaikenlaisia ihmisiä. Nainen ja nainen tai mies ja mies eivät minun käsittääkseni saa luomusti lapsia keskenään. Ei ainakaan siellä raamatussa. Jotkin asiat on tarkoitettu vain miehen ja naisen väliseksi asiaksi.
Homoseksuaaleja vastaan ei ole mitään henkilökohtaista.
 
no
Ja samaa mieltä olen siitäkin, että nämä "suvaitsevaiset" eivät suvaitse kuitenkaan sitä, että kristityt uskovat Raamatun Sanaan ja yrittävät tässä kierossa ajassa toimia Sanan mukaan.
 
"vieras"
Oletko ihan oikeasti lukenut kyseisen opuksen? Se antaa kyllä pohdinnan aihetta eettisissä kysymyksissä, mutta ei sitä voi oppaana ottaa.
Olen lukenut. Raamatun ja Kristinuskon ydin, 10 käskyä ovat erityisen hyvät ohjeet. Aina voi poimia ihmisten kertomuksista heidän omia mielipiteitään. Raamattukin pitää osata lukea ja tulkita oikealla tavalla ja kyllä Raamattu oikeuttaa pohdintaan.
 

Yhteistyössä