selventäkääs ny huutiksen hintavaraus-juttua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
eli oon huutanu yhtä vaatetta jossa hintavaraus. mun tarjous on korkein mutta hv ei ole ylittyny. huuto sulkeutuu huomenna, jos kukaan ei huuda mua enemmän niin jääkö mulla silti vaate saamatta koska hv ei oo ylittyny?

ja toinen kyssäri, eli näkyykö se aina kohteessa jos siihen on laitett hintavaraus?

Se on sitä varten että myyjä "ei joudu myymään" liian halvalla tuotetta, mutta haluaa laittaa houkuttelevan alhaisen lähtöhinnan. Et saa tuotetta, mikäli hintavaraus ei ylity. Jos todella halaut tuotteen, kannattaa pikkukorotuksilla lähteä katsomaan, kuinka ylös hintavaraus ylittyy. Kannattaa kuitenkin sitä ennen asettaa itselleen maksimihinta, jonka tuotteesta haluaa/pystyy maksaa.

Mun käsittääkseni tuotetta ei ole pakko myydä jos hintavaraus ei ylity. Voithan laittaa myyjälle viestiä ja kysyä hintavarauksen suuruutta, mutta pakkohan sitä ei ole sanoa.

Ja hintavaraus siis näkyy harmaana tekstinä hinnan kohdalla tuotelistassa (tai palkkina, en nyt muista kumpi, mutta kuitenkin erottuu normaaleista tuotteista selkeästi).

[QUOTE="vieras";21939535]Näinhän se on. Aina ei käsitykset hinnasta kohtaa tai joku toinen on valmis maksamaan enemmän. Sehän on huutokaupan idea.[/QUOTE]

no, näköjään kukaan muukaan ei oo halunnu maksaa enempää kuin minä, joten lienee myyjä itse hinnoitellu vähä vikaan.

no, näköjään kukaan muukaan ei oo halunnu maksaa enempää kuin minä, joten lienee myyjä itse hinnoitellu vähä vikaan.

Ei välttämättä pidä paikkaansa. Tarkoitus ei ole vain myydä, vaan myydä sellaisella hinnalla, joka on myyjän kannalta järkevä. Usein oletetaan, että kaikesta tavarasta huutiksessa halutaan vain päästä eroon. Eihän se näin ole. Jos en saa halulamaani hintaa, voin vaikka periaatteessa viedä sellaisen tavaran roskiin, josta en saa hv.n ylittävää huutoa. Kaikki eivät myy rahapulassaan ja jotkut kuvittelevat huutista sossuksi, josta saa aina kaiken ilmaiseksi ja muiden maksamina.

[QUOTE="vieras";21939588]Ei välttämättä pidä paikkaansa. Tarkoitus ei ole vain myydä, vaan myydä sellaisella hinnalla, joka on myyjän kannalta järkevä. Usein oletetaan, että kaikesta tavarasta huutiksessa halutaan vain päästä eroon. Eihän se näin ole. Jos en saa halulamaani hintaa, voin vaikka periaatteessa viedä sellaisen tavaran roskiin, josta en saa hv.n ylittävää huutoa. Kaikki eivät myy rahapulassaan ja jotkut kuvittelevat huutista sossuksi, josta saa aina kaiken ilmaiseksi ja muiden maksamina.[/QUOTE]

aika tylyä jos laittaa vaatteen roskiinjos ei saa siitä mielestään tarpeeksi. eikö se oo parempi saada ees jotain kuin ei mitään?

No, ei se mua siinä mielessä haittaa, mulla on henk koht kyllä varaa ostaa uutenakin samat vaatteet mitä huutiksessa kaupataan ylihintaan. Ja aionkin ostaa jos ja kun tuo ko. asu ei tolla hintaa irtoa. kun siihen ei tarvii paljon panna kun saan samanmmerkkisen asun kaupasta uutena.

Yhteistyössä