Miehellä on tasan yksi kotityö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi naisen pitää aina käskeä. älytöntä!! ihan kuin äiti. hei parisuhteessa mä en ainakaan halua tuntea olevani mieheni äiti joka käskee.. hei imuroitko, hei tiskaatko. pliiss saat tikkarin.. ei kyllä kovin seksihimoja ainakaan herätä tälläinen toiminta. tästä käydään paljon keskustelua, jos ei mene jakeluun hommatkoon toisen palvelian. sen verran omaa älliä on oltava jos on tiskiä se tiskataan. jos roskia lattialla ne imuroidaan. puolin ja toisin.

Ei ole kyse siitä, että NAISEN pitää käskeä, vaan siitä, että jos haluaa toisen tekevän jotain tai ymmärtävän jonkin asian, pitää olla selkeä.

[QUOTE="Ana";21936073]Kerro mulle Niinpäti, miten toi sun tilastosi (ainoaa laatuaan) auttaa mua tässä tilanteessa? Teen nöyrästi itse ja nuolen vielä miehen varpaatkin hymyillen puhtaiksi?! Kyllä teidän on jo nähty. Mulle alkaa riittää.[/QUOTE]

Pitäkää palaveri aiheesta. Kerro tunteistasi. jos se ei auta vaihda ukkoa.
Mä ainakin kun ärähän siinä menee kuset isommallakin äijällä housuun.
Vaika muuten säyseä olenkin. mutta liika on liikaa.

Sepä se on "en passaa", kodin siisteys on miehille itsestäänselvyys, se tapahtuu itsestään kuin tyhjästä. Kyllä se vaan niin on että miehen on yksin aikansa elettävä ja huolehdittava omasta kämpästä ilman äitejä tai tyttöystäviä. Ei ne raukat muuten opi. En minäkään kakarana, kun tuon tapasin voinut tietää mihin tää vielä johtaa, vaikka aina olin sitä mieltä että puoliks täytyy kotityöt hoitaa. Aikani jaksoin nalkuttaa, enää en.

Ei ole kyse siitä, että NAISEN pitää käskeä, vaan siitä, että jos haluaa toisen tekevän jotain tai ymmärtävän jonkin asian, pitää olla selkeä.

No miksi tätä asiaa ei voi vain itse älytä? ja tehdä. älyäähän nainenkin tehdä omasta aloitteestaan hommat. ei siihen tarvitse kenenkään erikseen pyytää/käskeä. ei epäselvästi eikä selvästi. se vain tapahtuu itsestään se älyminen. eikä tarvitse olla montaa astiaa edes pöydällä vihjeenä yleensä.

No miksi tätä asiaa ei voi vain itse älytä? ja tehdä. älyäähän nainenkin tehdä omasta aloitteestaan hommat. ei siihen tarvitse kenenkään erikseen pyytää/käskeä. ei epäselvästi eikä selvästi. se vain tapahtuu itsestään se älyminen. eikä tarvitse olla montaa astiaa edes pöydällä vihjeenä yleensä.

Eihän älyä. Tai ei viitsi. Tai ei kiinnosta. Tai odottaa, että joku toinen tekee.

Ei ole kromosomeista kiinni tämä:D

*muistaakseni olen nainen, mutta hitot minä mitään ymmärrä siivoamisen päälle...*

Tuosta älyämisestä. Kyllä ne älyää, tuo ainakin, mutta ei se viitsi tehdä ennenkuin sanotaan. Sehän se tässä on. Kyllä se tekee kun hänen omien sanojensa mukaan pakotan, mutta ei missään nimessä vapaaehtoisesti! Laiska, sitä se on! Mutta niin haluan olla minäkin! pitäiskö vaan rueta löysäilemään tässä ja tehdä vaan kivoja asioita, niinkuin palstailla teidän kanssa kaikki vapaa-ajat ja antaa kämpän paskaantua? Hei, kuulostaa tosi kivalta!

Eihän älyä. Tai ei viitsi. Tai ei kiinnosta. Tai odottaa, että joku toinen tekee.

Ei ole kromosomeista kiinni tämä:D

*muistaakseni olen nainen, mutta hitot minä mitään ymmärrä siivoamisen päälle...*

Yhdessä minun suhteessa me molemmat oltiin samanlaisia vässyköitä ton siivoomisen kanssa :) Juu, ei ole kromosomeista kiinni. Kumpikin sellaisia suuria ajattelijoita nääs :D

"ana" koita jaksaa mä menen unille. ja HEI. meillä on huomenna siivouspäivä. ja mies on mukana. tamppaa matot ja ottaa pölyt. mä otan lattian ja vessat.. näin se toimii. joskus vaihdetaan osia :) sit istutaan sohvlla ja toksutellaan puhdasta kotia. ja mun mies on viellä tosi tarkka ja hyvä siivoomaan. mutta tämäkin vain kovan koulun ja mäkätyksen tuos. kyllä sekin yrittää heittäytyä lapseksi välillä. mutta palautan maanpinnalle.

No joo, turha tätä asiaa on sen enempää vatvoa. Kaikki ameebaa älykkäämmät tajuavat mikä olisi oikeudenmukaista ja mikä ei ole ja että meidän tapauksessa, niinkuin ei monessa muussakaan tämä toteudu. Olen nyt kuitenkin tehnyt päätöksen, etten tuohon sen hommaan puutu, jos ei ole välineitä millä ruokaa tehdä tai lautasta mistä sitä syödä menen muualle ruokailemaan ja tossa keittiössä on ovi, ainahan mä sen saan kiinni jos hajut alkaa tulla turhan tujuiksi. Toivottavasti kukaan ei soita ambulanssa, poliisia ja ruumisautoa meidän asunnosta lähtevän katkun vuoksi.

Ap, täytyy ihan ihmetellä, että miksi sä olet sen miehen kanssa, kun kerran tunnet niin paljon katkeruutta ja vihaa? Kuulostaa siltä, että sun mitta on niin täynnä, että rakentava suhtautuminen ja ymmärrys on kulutettu loppuun ja jäljellä on vain vastakkainasettelu. Kuulostaa tosi huonolta tilanteelta.

Ja ei, ei miehet oo tuollaisia. Sun mies on, jotkut muutkin miehet on, samoin jotkut naiset. Tää teidän parisuhdeongelma ei ole yhteiskunnallinen tasa-arvo-ongelma, vaan ihan teidän välinen.

hmmm - kiitos ap, ja nöyrä anteeksipyyntö - alkoi nimittäin ihan naurattaa tätä lukiessa, tuo ap.n oikeutettu hiiltyminen tuntui ihan täällä ruudussa asti (lounaissuomi).
Kyllä ymmärrän ap.ta kovasti, tuota vätystelyä ei ole helppo katsoa, ei.
Meilläkin on laiska mies. Ja vaimo :) ja kämppä on sen mukainen, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. En usko nalkutukseen - se ei johda lopulliseen muutokseen.
Jos teillä on lapsia niin ei kiva.
Olen käyttänyt muutenkin kesäisin kertakäyttöastioita, ettei tarvi tiskata. Siinä ajansäästössä taas saan raivatuksi vähän eteenpäin rästipommeja, ja homma etenee.
Voiko olla, että miehesi aloitekyvyttömyys ei olisikaan pelkkää laiskuutta. Tarkastaisin hemoglobiinit, ja alakuloon tai masennukseen taipumuksen mahdollisuuden.

Painostamisella on ehkä juuri se vaikutus, että toinen ikään kuin lamaantuu enemmän. Mutta ihan hyvin kannattaa syödä ulkona tai mitä tahansa. Ja ajoissa, ettet itse tuosta lisää hiilly.

Hyvä se on sanoa, että minä en suostuisi tuollaiseen. Jos mies kerta kaikkiaan on vaan sellainen, että ei älyä tehdä mitään ilman eri pyyntöä ja sittenkään ei koskaan tee heti vaan sitten kun hänelle sopii hoitaa homma -kuinka moni oikeasti olisi valmis näyttämään ovea muuten hyvälle miehelle (=mielenkiintoiselle keskustelukumppanille/hyvälle rakastajalle/hyvälle isälle)? En minä ainakaan, vaikka meillä onkin tuo tilanne. Menin jopa tekemään lapsen mieheni kanssa ja mies on osoittautunut mitä erinomaisimmaksi isäksi, joka viettää paljon aikaa poikansa kanssa. Valintakysymys tämä tietysti on, mutta niitä miehiä, joiden kanssa synkkaa ja jotka ovat sen lisäksi kunnollisia, ei ainakaan minulla ole kävellyt kovin monia vastaan (oikeastaan tämä yksi ja ainoa), joten valinnanvaraa ei välttämättä paljoa ole. Se mitä itse voin tehdä, on se, että en ota jotain kodin siisteyttä kuolemanvakavasti ja yritän olla ärsyyntymättä mieheen, vaikka kotityöt eivät mene tasan ilman erillistä sanomista eikä aina sittenkään. Sitten jos alkaa ärsyttää, yritän sanoa asioista ennen kuin menetän hermoni kokonaa. Kaikista tärkeintä minulle on se, että mies on kiinnostunut lapsestaan ja on valmis viettämään aikaa tämän kanssa.

Wc-pönttö halkesi, paloauto paikalle :)

Haljennut wc-pönttö johti hälytykseen Lahdessa tiistai-iltana. Asukas oli säikähtänyt lattialle tulvehtinutta vettä ja soitti paikalle palokunnan.
Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen yksikkö saattoi todeta, ettei hätä ollut varsin suuri, sillä vesi valui siististi kylppärin lattiakaivoon. Veden tulo loppui, kun palomies sulki pöntön takana olleen hanan.
Vastaisuuden varalle asukkaiden tulisi ennalta ottaa selvää, missä vesikalusteiden sulkuhanat sijaitsevat. Sulkuhanat löytyvät uudemmissa vesijärjestelmissä vesikalusteiden yhteydestä. Vanhoissa taloissa tai omakotikiinteistöissä veden tulon katkaiseminen saattaa edellyttää koko kiinteistön pääsulkuventtiilin kiinni laittamista.
Ei-kiireelliset vesivahingot voi jättää taloyhtiöissä huoltomiehen hoidettavaksi. Tarvittaessa paikalle voi kutsua myös putkimiehen.
Pelastuslaitos tähdentää, että hätä- tai vahinkoilmoitus tulee kuitenkin tehdä, mikäli vahingosta voi aiheutua välitöntä vaaraa hengelle, terveydelle tai omaisuudelle.

Meillä on niinpäin että minä teen ruuat ja vaimo siivoaa keittiön. En TODELLAKAAN ala tehdä ruokaa ennenkuin keittiö on OK. Toisinaan on pitänyt komentaa siivouspartio paikalle mutta useimmiten homma toimii ilman että mun pitää siihen puuttua.

Hyvä se on sanoa, että minä en suostuisi tuollaiseen. Jos mies kerta kaikkiaan on vaan sellainen, että ei älyä tehdä mitään ilman eri pyyntöä ja sittenkään ei koskaan tee heti vaan sitten kun hänelle sopii hoitaa homma -kuinka moni oikeasti olisi valmis näyttämään ovea muuten hyvälle miehelle (=mielenkiintoiselle keskustelukumppanille/hyvälle rakastajalle/hyvälle isälle)? En minä ainakaan, vaikka meillä onkin tuo tilanne. Menin jopa tekemään lapsen mieheni kanssa ja mies on osoittautunut mitä erinomaisimmaksi isäksi, joka viettää paljon aikaa poikansa kanssa.

Ilmeisesti miehesi tavat eivät ole niin kamalia, ettetkö pystyisi edelleen arvostamaan häntä. Totta kai toisen vikoja saa sallia ja katsoa läpi sormien, jos vain pystyy ja haluaa. Teidän tilanteenne on varmaan ok. Ap kuitenkin kirjoittaa miehestään näin rakastavasti ja arvostuksella:

"Nähtävästi laiskettelu ja tietokoneella kaiken vapaa-ajan istuminen on tärkeämpää."

"Mun mielestä oma-aloitteisuudenpuute osoittaa muutenkin henkistä velttoutta ja selkärangattomuutta. Tunnen mieheni ihan riittävän pitkään sanoakseni että tuon yksilön kohdalla väitteeni pitää täysin paikkansa."

Jos tuntee miestä kohtaan noin kovaa vastenmielisyyttä eikä pysty toista arvostamaan, niin kyllä siinä tulee mieleen, että kannattaako sellaisessa suhteessa olla.

Hyvä se on sanoa, että minä en suostuisi tuollaiseen. Jos mies kerta kaikkiaan on vaan sellainen, että ei älyä tehdä mitään ilman eri pyyntöä ja sittenkään ei koskaan tee heti vaan sitten kun hänelle sopii hoitaa homma -kuinka moni oikeasti olisi valmis näyttämään ovea muuten hyvälle miehelle (=mielenkiintoiselle keskustelukumppanille/hyvälle rakastajalle/hyvälle isälle)? En minä ainakaan, vaikka meillä onkin tuo tilanne. Menin jopa tekemään lapsen mieheni kanssa ja mies on osoittautunut mitä erinomaisimmaksi isäksi, joka viettää paljon aikaa poikansa kanssa. Valintakysymys tämä tietysti on, mutta niitä miehiä, joiden kanssa synkkaa ja jotka ovat sen lisäksi kunnollisia, ei ainakaan minulla ole kävellyt kovin monia vastaan (oikeastaan tämä yksi ja ainoa), joten valinnanvaraa ei välttämättä paljoa ole. Se mitä itse voin tehdä, on se, että en ota jotain kodin siisteyttä kuolemanvakavasti ja yritän olla ärsyyntymättä mieheen, vaikka kotityöt eivät mene tasan ilman erillistä sanomista eikä aina sittenkään. Sitten jos alkaa ärsyttää, yritän sanoa asioista ennen kuin menetän hermoni kokonaa. Kaikista tärkeintä minulle on se, että mies on kiinnostunut lapsestaan ja on valmis viettämään aikaa tämän kanssa.

Mä en taas alyä!! miksi naisen pitää aina tyytyä siihen että mies on hyvä isä, ja juttelukumppani. Mutta harvemmin parisuhteessa mies tähän tyytyy, naisen kohdalla. Se ei riitä että olet vain hyvä äiti. pitää olla myös muuta: siivooja, kokki, rakastaja, viihdyttäjä, kaunis, tyylikäs, yms.. kivaa.

Totta kai jos tähän tyytyy niin ok. Ja pikku sotkut ei haittaa tai itse jaksaa siivoilla toisten jäljet työpäivänjälkeen. Saamatta apua tai kiitosta.

Mä en taas alyä!! miksi naisen pitää aina tyytyä siihen että mies on hyvä isä, ja juttelukumppani.

Totta kai jos tähän tyytyy niin ok. Ja pikku sotkut ei haittaa tai itse jaksaa siivoilla toisten jäljet työpäivänjälkeen. Saamatta apua tai kiitosta.

Naisen ei tietenkään ole pakko tyytyä. Nainen voi myös elää yksin elämäänsä. Minulla ei ainakaan tuntunut olevan vaihtoehtoja, kun löysin tämänkin mieheni vasta 35-vuotiaana, kun kukaan muu ei ollut napannut tosissaan. Tärkein ominaisuus miehessä oli minulle ehdottomasti se, että hänen kanssaan oli mielenkiintoista keskustella ja viettää aikaa. Sulavakäytöksisiä, mutta tylsiä miehiä olisi kyllä ollut tarjolla. Ehkä heidän joukostaan olisi löytynyt se kotityöihme. Mieheni on myös hyvän näköinen (todella miehekkään näköinen, kulmikas leuka, herkkupeppu, osaa pukeutua), joten senkään suhteen ei ole valittamista:D Mieheni on elämäni suuri rakkaus, aivan ehdottomasti. Muuhun en halunnut tyytyä.

Olisiko sinulla ollut niin paljon valinnanvaraa, että olisit uskaltanut dumpata miehen kotitöiden takia? Varmaan kyse on myös siitä, mitkä ovat itselle tärkeimmät kriteerit, kotityöt eivät olleet lainkaan minun listallani...

Hyvä npn!
meillä sama mies.
Ja en ole halunnut tyytyä vähempään, kyllä aikuiset ihmiset niistä siivoamisjutuista sitten jotenkin klaaraa, yhdessä vaikka.
Onko ne priorisoitu kuinka korkealle, ne villakoirat...sitten pahempi, jos siivouskäsitykset kovasti eroavvat toisistaan ----

Minä huomasin avoliiton alkuaikoina, että tiskiä lojui yli sietokyvyn. Sanoin miehelleni:" Minulla on tässä kaapissa matkalaukku ja minä pakkaan sen, lähden, enkä koskaan enää asu kanssasi, ellet nyt tiskaa." - Näin tein asiat selviksi ja vips vain, olemme naimisissa ja hommat hoituu. Mies suorastaan passaa mut piloille :).

Miksi ihmeessä odotatte, että mies tekisi oma-aloitteisesti kotitöitä? Totta kai meille pitää sanoa mitä meidän odotetaan tekevän. Ei me olla mitään ajatustenlukijoita. Ei sellaista voi sopia, että "joka päivä laitat astiat koneeseen". Se on sanottava joka kerta kun haluatte meidän laittavan ne astiat sinne.

[QUOTE="mies";21950361]Miksi ihmeessä odotatte, että mies tekisi oma-aloitteisesti kotitöitä? Totta kai meille pitää sanoa mitä meidän odotetaan tekevän. Ei me olla mitään ajatustenlukijoita. Ei sellaista voi sopia, että "joka päivä laitat astiat koneeseen". Se on sanottava joka kerta kun haluatte meidän laittavan ne astiat sinne.[/QUOTE]

no kaikki miehet ei tod. ole noin tyhmiä, ja on vielä maukas kuin namupala mun on oma kultakimpaleeni. :heart: nätti, älykäs, liiankin, koska laiskuudella saa aina sen edun, että joku toinen saattaa mennä halpaan ja tehdä työt.

Yhteistyössä