Miehellä on tasan yksi kotityö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ana"

Vieras
ja se on astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys. Mitä mieltä olette: Olenko ihan hirvittävä akka, jos en suostu laittamaan ruokaa keittiössä missä lojuu ainakin 3 koneellisen likaiset tiskit tiskipöydällä, ja itseasiassa jos totta puhutaan niin puhtaita kattiloitakaan ei ole, jos käyn tästä lähtien ulkona syömässä? Siellä on nyt tuon näköistä, kun lopetin jatkuvan nakutuksen asiasta: sillä on kone valmis, koneen vois täyttää, siellä ois kone valmis, koneen vois täyttää... Vittu! (anteeks)

Arvatkaapa vaan miltä tuolla keittiössä haisee??!! Edelleen silti siivoa äijän kahvitahrat ja tahmeat sokeritahrat (minä en edes käytä sitä v****tun sokeria) joka aamu, päivä ja ilta tuolta työtasolta, samoin pyyhin herran jättämät leivänmurut ja laitan tyhjät pakkaukset pöydiltä roskiin. Pyyhin lattioilta sen läikyttämät kahvitahrat ja pesen pöntästö sen jättämät paskaroiskeet. JA TOI EI SAA EDES YHTÄ ASIAA TEHTYÄ ILMAN ETTÄ SIITÄ MÄKÄTTÄÄ JATKUVASTI !!!!

Moraalisaarna? Mikä helvetin moraalisaarna? En ole aiheesta sanonut sanaakaan, vaan kiltisti odotan, milloin vastuullinen aikuinen itse hoitaa hommansa. Noh, tulipahan nyt totuus esiin: Hän ei hoida vastuullaan olevia tehtäviä!

Yritä ensi kerralla antaa miehelle varoitus vähän aikaisemmin, että tarvitset piakkoin (vaikka samana iltana) keittiötä ja astioita. Sellainen ei ole kivaa, jos tullaan sanomaan että joku homma pitäisi hoitaa nyt heti välittömästi. Sinänsä kyllä miehesi kivuutta ei tarvitsisi ajatella, kun on tuollainen rontti, mutta kuitenkin...

Ihan oman itsesti takia voisit lähteä itse ravintolaan syömään ja sanoa miehelle, että järjestää jotain syömistä itselleen ja lapsille, sinä et jaksa tuollaisessa keittiössä.

Minä kyllä sanon miehelleni kotitöistä, jotka kuuluvat hänelle. Ei minua haittaa sanoa, että lattiat ovat aika kamalan näköiset, voisitko siivota ne mahd.pian. Mies siivoaa sitten seuraavana päivänä, sitä seuraavana tai muutaman päivän päästä. Ymmärrän kyllä, jos nainen joskus pimahtaa miehen avuttomuuteen, mutta minulla pimahdusten todellinen syy on yleensä jossain muussa kuin siinä, ettei mies hoida asioita oma-aloitteisesti.

[QUOTE="Ana";21935947]Ihan totta! Että oikein ajattelija? Tuo mies? :laugh:[/QUOTE]

Eikös me se pyöräkin keksitty, mietippä sitä jos olisi ollut nainen nalkuttamassa niin vieläkin kuljettaisiin hevosilla :D

Mun mielestä oma-aloitteisuudenpuute osoittaa muutenkin henkistä velttoutta ja selkärangattomuutta. Tunnen mieheni ihan riittävän pitkään sanoakseni että tuon yksilön kohdalla väitteeni pitää täysin paikkansa.

Mä en ole mieheni äiti tai palvelia. ja olen sen tehnyt myös selväksi. ruoan voin tehdä pääosin koskan sen osaan parhaiten. mutta muuhun joutuu/saa osallistua. koska meillä maksetaan laskutkin puoliksi. niin saa mennä kotityötkin.

Jos mulle ei ole kotona miehestä hyötyä niin olen mieluummin yksin. ketään passaamaan rupea. tyhmää. tässä sen taas näkee mikä on naisen paikka.

Mä en ole mieheni äiti tai palvelia. ja olen sen tehnyt myös selväksi. ruoan voin tehdä pääosin koskan sen osaan parhaiten. mutta muuhun joutuu/saa osallistua. koska meillä maksetaan laskutkin puoliksi. niin saa mennä kotityötkin.

Jos mulle ei ole kotona miehestä hyötyä niin olen mieluummin yksin. ketään passaamaan rupea. tyhmää. tässä sen taas näkee mikä on naisen paikka.

juuri näin. täysin samalla linjalla.

Luojan kiitos "en passaa" vastauksestasi. Mä luulin jo, että olen astunut jonkin aikavääristymän läpi tietämättäni ja joutunut johonkin kieroutuneeseen menneisyyteen.

Tasa-arvo on nykyään sitä, että miehet jatkaa vanhalla tutulla tavalla töissä käyden ja sillloin tällöin lapsen kanssa leikkien ja nainen taas hoitaa palkkatyön, kotityön, lastenhoidon ja on vielä ilmaisena piikana miehelleen. Ja minun ja mieheni suhteessa minun vastuullani on myös ne perinteiset miestentyöt, tai ainakin vastuu niistä on minulla: "renkaat pitäis vaihtaa, uudet iskarit ostaa, ostitko jo, katsoitko öljyt..." Siis ei mitään vastuunottoa, ei mitään.

[QUOTE="Ana";21936001]Luojan kiitos "en passaa" vastauksestasi. Mä luulin jo, että olen astunut jonkin aikavääristymän läpi tietämättäni ja joutunut johonkin kieroutuneeseen menneisyyteen.

Tasa-arvo on nykyään sitä, että miehet jatkaa vanhalla tutulla tavalla töissä käyden ja sillloin tällöin lapsen kanssa leikkien ja nainen taas hoitaa palkkatyön, kotityön, lastenhoidon ja on vielä ilmaisena piikana miehelleen. Ja minun ja mieheni suhteessa minun vastuullani on myös ne perinteiset miestentyöt, tai ainakin vastuu niistä on minulla: "renkaat pitäis vaihtaa, uudet iskarit ostaa, ostitko jo, katsoitko öljyt..." Siis ei mitään vastuunottoa, ei mitään.[/QUOTE]

Aivan. mä en lähtenyt tähän ollenkaan. jos olisin lähtenyt ulospääsyä ei kai olisi.. ymmärrän sen jos mies on AINUT elättäjä. että silloin nainen tekee kotona surimmman osan. koska mies tekee pitkääpäivää. mutta siltikin mielestäni olisi hyvä kantaa yhdessä vastuu lapsista päätöksistä. yms.. eikä vain niin että nainen miettii kaikki valmiiksi. tähän tämä vain yleensä menee.

tiedän monia naisia jotka on töissä, ja hoitavat täysin kodin. mies käy vain töissä ja tulee otiin löhöämään. naisen pitäisi aina vaaan jaksaa ja jaksaa.

olisi se varmaan naisestakin kiva tulla kotiin työpäivän jälkeen kun on ruokavalmis. mutta miksi se ei mene näin.. ? siksi koska me itse teemme niin ja alistumme tähän.

Aivan. mä en lähtenyt tähän ollenkaan. jos olisin lähtenyt ulospääsyä ei kai olisi.. ymmärrän sen jos mies on AINUT elättäjä. että silloin nainen tekee kotona surimmman osan. koska mies tekee pitkääpäivää. mutta siltikin mielestäni olisi hyvä kantaa yhdessä vastuu lapsista päätöksistä. yms.. eikä vain niin että nainen miettii kaikki valmiiksi. tähän tämä vain yleensä menee.

tiedän monia naisia jotka on töissä, ja hoitavat täysin kodin. mies käy vain töissä ja tulee otiin löhöämään. naisen pitäisi aina vaaan jaksaa ja jaksaa.

olisi se varmaan naisestakin kiva tulla kotiin työpäivän jälkeen kun on ruokavalmis. mutta miksi se ei mene näin.. ? siksi koska me itse teemme niin ja alistumme tähän.

niinpä. olen suoraan sanonut miehille joiden kanssa olen asunut, että kotiin liittyvät työt jaetaan sitten tasan, ja että tämä on mulle kynnyskysymys. jos ei miellytä, niin sitten ei yhteenkään muuteta. ja kyllä ne kaikki miehet ovat ne työt tehneet. tietty on ollut aikoja, jolloin toinen on tehnyt jostain syystä sovitusti enemmän, mutta pitkällä aikavälillä työt ovat aika tasan menneet. että ei siihen kotiorjan rooliin ole kenenkään pakko suostua, eikä mun mielestä edes pidä.

Kone olis valmis? Ja ei kun hommiin!!:D *eikä todellakaan tiskarin kimppuun... ainakaan tiskipesukoneen*

Ei tuollainen toimi, vihjailu. Sano, mitä haluat tapahtuvan ja koska. "Okei, tiskari on valmis, tyhjennä se nyt, jooko?"

– Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa.

Yksilöissä on ilman muuta eroja, mutta tämä on tilastollinen fakta. Yrittäkääpä tulla toimeen, ei me kaikki miehet olla laiskoja mulkeroita :)

Jonsered, luuletko sä etten mä ole jo kaikkia keinoja käynyt jo läpi? Tämä on tämä viimeinen, en sano mitään, enkä tee itse. Saa nähdä milloin tyypillä menee hermot haiseviin astioihn ja siihen ettei ruokaa tule pöytään!

"ana" joo kyllä meitäkin löytyy. et ole yksin :) ja kyllä mä luulen että näitä tälläisiä naisia kuin me tulee lisää vuosivuodeltä. kun naiset saa sen viimeisen pisaran, passaamiseen.

naisen hoivausviettiä on miehet käyttäneet vuosisatoja hyväkseen. mä aijon opettaa oman poikani siivoamaan ja ruokalaittamaan. ei tarttee akkaa sen takia ottaa. tai tule naisilta sanomista jälkikäteen.

Kerro mulle Niinpäti, miten toi sun tilastosi (ainoaa laatuaan) auttaa mua tässä tilanteessa? Teen nöyrästi itse ja nuolen vielä miehen varpaatkin hymyillen puhtaiksi?! Kyllä teidän on jo nähty. Mulle alkaa riittää.

[QUOTE="Ana";21936068]Jonsered, luuletko sä etten mä ole jo kaikkia keinoja käynyt jo läpi? Tämä on tämä viimeinen, en sano mitään, enkä tee itse. Saa nähdä milloin tyypillä menee hermot haiseviin astioihn ja siihen ettei ruokaa tule pöytään![/QUOTE]

Sekö on sitten voitto? Että toinen lähtee ovet paukkuen ja kiroten tyhmää ja laiskaa ämmää? Tai ostaa kertakäyttöastiat ja tilaa pizzan?:)

Omasta kokemuksestani sanoisin, ettei toimi...

Kone olis valmis? Ja ei kun hommiin!!:D *eikä todellakaan tiskarin kimppuun... ainakaan tiskipesukoneen*

Ei tuollainen toimi, vihjailu. Sano, mitä haluat tapahtuvan ja koska. "Okei, tiskari on valmis, tyhjennä se nyt, jooko?"

miksi naisen pitää aina käskeä. älytöntä!! ihan kuin äiti. hei parisuhteessa mä en ainakaan halua tuntea olevani mieheni äiti joka käskee.. hei imuroitko, hei tiskaatko. pliiss saat tikkarin.. ei kyllä kovin seksihimoja ainakaan herätä tälläinen toiminta. tästä käydään paljon keskustelua, jos ei mene jakeluun hommatkoon toisen palvelian. sen verran omaa älliä on oltava jos on tiskiä se tiskataan. jos roskia lattialla ne imuroidaan. puolin ja toisin.

Yhteistyössä