Talvihaalari vai takki ja housut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii....

Vieras
Aiotteko ostaa lapsellenne toppahaalarin vai toppatakin ja toppahousut talveksi? Takki ja housut olisivat edullisempi ratkaisu, kun takkia voisi käyttää erikseenkin. Menee muutenkin rahaa paljon talvikamppeisiin, vaikka ostaa käytettynä.... 2-vuotias kyseessä.

meillä on kumpiakin kaksi joka lapsella, siis 2 haalaria ja 2 takkia. mun mielestä pitää lapsella olla vähintään 2 ulkovaatekertaa kun mitä teet jos se ainokainen kastuu, likaantuu tai muuten tärveltyy ja pitäis lähteä jonnekki ennenku sen saa pestyä ja/tai kuivattua?osta siis sekä että.

Meillä lapsi on vielä kotona, niin ei mun mielestä tarvi kuin yhden talvipuvun. Siksi ajattelin, että menisi takki ja housut, jos pari tuntia on päivässä pihalla. Housut tietty henkselihousut ja molemmat vedenpitäviä.

Haalariin oon aina "panostanut" ei välttämättä mitään reimaa mutta vettähylkivää kuitenkin. Kirppiksiltä olen ostanut max 5 eurolla toppatakkeja, joita on käytetty esim. autoillessa.

Meillä lapsi on vielä kotona, niin ei mun mielestä tarvi kuin yhden talvipuvun. Siksi ajattelin, että menisi takki ja housut, jos pari tuntia on päivässä pihalla. Housut tietty henkselihousut ja molemmat vedenpitäviä.

meillä on ainakin tullu tilanteita että ulkovaatteet on tavalla tai toisella kastuneet, likaantuneet tms niin että ovat olleet käytettävissä vasta seuraavana päivänä. ja likaantumisen/kastumisen jälk on kuitenki sille päivää ollu menoja. ilman toista pukua joutuis nois tilanteis jäädä kotiin kykkimään ku ei vois lähteä mihinkää ku lapsella ei olis ulkovaatteita. mut jos teillä ei oo tollasta nii kai yhdelläkin pärjää.

[QUOTE="vieras";21934219]Sullako on kuivausrumpu että saat puvun aamuksi kuivaksi?[/QUOTE]

Ja pieni muistutuksen sana kaikille kanssamammoilleni... Nuita vesisuojattujahan ei pahemmin kannata kuivausrummussa kuivailla, koska se voi heikentää niiden veden pitävyyttä. Narulla siis kannattaa ihan roikuttaa kuivaksi :)

[QUOTE="vieras";21934239]Ja pieni muistutuksen sana kaikille kanssamammoilleni... Nuita vesisuojattujahan ei pahemmin kannata kuivausrummussa kuivailla, koska se voi heikentää niiden veden pitävyyttä. Narulla siis kannattaa ihan roikuttaa kuivaksi :)[/QUOTE]

Nykyhaalareissa on suurimmaksi osaksi rumpukuivaus ihan sallittua.

[QUOTE="vieras";21934248]Nykyhaalareissa on suurimmaksi osaksi rumpukuivaus ihan sallittua.[/QUOTE]

Juu on sallittua tuossa meiänkin haalarissa, mutta saattaa kuulemma heikentää sitä veden pitävyyttä jos rummuttelee kovasti. Mutta ei se siis haalaria pilaa.

Alle kouluikäiselle ehdottomasti haalari. Kauppa ja auto reissuille riittää talvella esim. joku Fleesetakkikin

niin jos käy kaupassa autolla. jos kävelee 1km päähän kauppaan js on -15 astetta nii voi fleecessä vähä palella. niin, sen haalarin voi tietysti pukea mut entä jos jaakko-jooseppi pissas sen vahingossa märäksi juuri ennen kauppareissua niin mitäs sitte laitetaan päälle?

Yhteistyössä