OIKEUSASIOISTA TIETÄVÄT! (laskuista)

  • Viestiketjun aloittaja peloissaan oleva pienen äiti
  • Ensimmäinen viesti
peloissaan oleva pienen äiti
Nyt apua!
Mies sai tiedoksiannon tai haasteen. Postissa tuli lappu, jossa kutsutaan hakemaan paperi oikeudesta. Mies ei asiasta (valheittensa mukaan) tiedä, mutta epäilee asian olevan sähkölasku, joka on mennyt perintään. Hän on luullut hoitavansa asian, ja nyt tämä tuli (kuulemma) yllätyksenä.

Itse olen hyvin v**ttuuntunut ja peloissani.

Mitä nyt tapahtuu?????? Oikeuteenko tässä joutuu? Vai hoidetaanko asia jotenkin muuten? Kustannukset?
 
Hä?
No mitä siinä lapussa lukee? Ja jos mies tosissaan väittää, ettei tiedä mitään asiasta, niin luulis jo soittaneen ja kysyneen sieltä perintätoimistosta, joka sitä hoitaa! Älä ole noin tyhmä.
 
Herra Majuri
Sähkölasku ei mene oikeuteen asti vaan sen toimitus katkastaan ja jatkuu vasta, kun laskut on maksettu. Kyllä siellä oikeudessa on joku muu lasku. Laskun voi maksaa ennen oikeuskäsittelyä, jolloin se oikeuden käsittely voi peruuntua ja säästyy oikeuskuluilta. Yleensä velkoja hakee oikeudesta maksumääräystä, joka aiheuttaa välittömästi maksuhäiriömerkinnän.
 
älä hätäile!! Ette te mihinkään oikeuteen ole joutumassa!! Se lasku on vaan menossa käräjien kautta ulosottoon, mutta jos miehes maksaa laskun nyt heti niin asia on sillä selvä, muuten tulee luottotietohäiriö merkintä jolla ei ole suurtakaan merkitystä jos ei laskun summa on tuhansia euroja...
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Hä?;21927472:
No mitä siinä lapussa lukee? Ja jos mies tosissaan väittää, ettei tiedä mitään asiasta, niin luulis jo soittaneen ja kysyneen sieltä perintätoimistosta, joka sitä hoitaa! Älä ole noin tyhmä.
Se lasku on varmasti haastemiehellä, eikä vielä oikeudella
 
Tietoas
Ulosottomiehen kanssaa on mahdollista sopia maksuaikataulusta. Jos miehesi on töissä, palkasta voidaan periä n. 30% suoraan. Jos arvokasta omaisuutta, kuten auto tms. voi joutua ulosmitattavaksi. Kodinkoneisiin eivät kajoa. Nyt reilusti hoitamaan asia ulosottomiehen kanssa.

Kulujahan tulee koko ajan lisää mutta vieläkään ei ole myöhäistä hoitaa asiaa kuntoon!
 
"Juu"
Sähkölasku ei mene oikeuteen asti vaan sen toimitus katkastaan ja jatkuu vasta, kun laskut on maksettu. Kyllä siellä oikeudessa on joku muu lasku. Laskun voi maksaa ennen oikeuskäsittelyä, jolloin se oikeuden käsittely voi peruuntua ja säästyy oikeuskuluilta. Yleensä velkoja hakee oikeudesta maksumääräystä, joka aiheuttaa välittömästi maksuhäiriömerkinnän.
Joku muu lasku tai sitten ihan jotain muuta kun laskuihin liittyvää. Noin surkea valhe on musta merkki jostain ihan muusta kun maksamattomasta laskusta.

Ois teiltä jo sähköt poikkastu jos ois siitä kysymys.
 
ap
Mä olen nuori ihminen ja opiskelen itse. Mulla ei ole ollut tämän perheen laskuista vastuuta ja nyt olen aika ulalla. Olen sen verran peloissani, että en ymmärtänyt sanaakaan mitä kirjoititte... Mies valehtelee. Tai siis jättää kertomatta asioita. Mistä mä voin enää tietää mitään mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan? Siksi mua pelottaa oikeasti.
 
"Niin"
Jos hän on "luullut" hoitaneensa sen sähkölaskun, niin miksi hän olettaa sen paperin liittyvän juuri siihen sähkölaskuun, jos siinä ei kerran sähkölaskusta mitään lue?
 
otassa
Mä olen nuori ihminen ja opiskelen itse. Mulla ei ole ollut tämän perheen laskuista vastuuta ja nyt olen aika ulalla. Olen sen verran peloissani, että en ymmärtänyt sanaakaan mitä kirjoititte... Mies valehtelee. Tai siis jättää kertomatta asioita. Mistä mä voin enää tietää mitään mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan? Siksi mua pelottaa oikeasti.
Ota hatkat! Tuollainen mies ei tee sinulle hyvää. Kohta olet itsekin luottotiedoton!
 
"Juu"
Mä olen nuori ihminen ja opiskelen itse. Mulla ei ole ollut tämän perheen laskuista vastuuta ja nyt olen aika ulalla. Olen sen verran peloissani, että en ymmärtänyt sanaakaan mitä kirjoititte... Mies valehtelee. Tai siis jättää kertomatta asioita. Mistä mä voin enää tietää mitään mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan? Siksi mua pelottaa oikeasti.
Nyt hankkiudut ÄKKIÄ ajan tasalle teidän perheen talousasioista. Ei se, että on nuori tai että opiskelee ole mikään perustelu sille ettei tiedä onko sähkölasku maksettu vai ei. Moni opiskelija maksaa sen ihan itse. Nyt setvimään mitä laskuja teille on tullut ja mitä maksettu. Ja soittamaan huomenna sähköyhtiöön.
 
Herra Majuri
[QUOTE="Niin";21927513]Jos hän on "luullut" hoitaneensa sen sähkölaskun, niin miksi hän olettaa sen paperin liittyvän juuri siihen sähkölaskuun, jos siinä ei kerran sähkölaskusta mitään lue?[/QUOTE]

Haastemiehen kirjeessä ei kerrota mistä laskusta on kyse vaan asia selviää haastemiehen luona
 
ap
Mua alkaa oikeasti itkettää. Nuoresta iästä huolimatta en ole kyllä lähdössä mihinkään. Ollaan oltu kauan yhdessä ja meillä on lapsi. Mä en vaan saa mitään oiekaa vastausta, koska mies pelkää mua niin helvetisti!Voi hel***!! Ei uskalla kertoa mitään! Miten voi olla tyhmä!!
Mitä mun pitäis tehdä? Mä en ainakaan kirjoittele mihinkään lappuihin nimeäni! Saa hoitaa yksin kaikki!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;21927538:
Menette huomenna sinne kärjikseen ja vaadit nähdä sen paperin jonka mies sieltä saa.
joo-o... "kun en mä pääse töistä hakemaan sua mukaaannnnnnn...." sanoo hän!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä näen punaista.
 
Herra Majuri
Mua alkaa oikeasti itkettää. Nuoresta iästä huolimatta en ole kyllä lähdössä mihinkään. Ollaan oltu kauan yhdessä ja meillä on lapsi. Mä en vaan saa mitään oiekaa vastausta, koska mies pelkää mua niin helvetisti!Voi hel***!! Ei uskalla kertoa mitään! Miten voi olla tyhmä!!
Mitä mun pitäis tehdä? Mä en ainakaan kirjoittele mihinkään lappuihin nimeäni! Saa hoitaa yksin kaikki!
Sen miehes se velka on jos kerran vain miestäs hätyytellään, eikä se vaikuta sun luottotietoihis mitenkään.
 
"riiu"
Sanot sille ukolles, että jos asutte saman katon alla, yhteiset asiat on yhteisiä. Eli mukaan vaan sinne sitä lappua hakemaan, tai sitten vaadit, että näyttää sen sulle kotona. Ei sun luottotiedot tms mene miksikään. Ihan hyvä olisi, jos alkaisit seurata aktiivisesti teidän taloudenpitoa ja tiliotteita. Miehesi toiminta ei kuulosta fiksulta ja valehtelu on harvinaisen selkärangatonta. Kova kovaa vastaan vaan, älä alistu. sulla ei toistaiseksi ole mitään hätää, eikä toikaan juttu ole välttämättä niin paha kuin miltä kuulostaa. Se, että olet nuori, ei ole este sille, ettet olisi perillä teidän omista asioista. Mutta älä panikoi, katsotte asian uudelleen kun selviää, mitä se koskee.
 
Eh
Mua alkaa oikeasti itkettää. Nuoresta iästä huolimatta en ole kyllä lähdössä mihinkään. Ollaan oltu kauan yhdessä ja meillä on lapsi. Mä en vaan saa mitään oiekaa vastausta, koska mies pelkää mua niin helvetisti!Voi hel***!! Ei uskalla kertoa mitään! Miten voi olla tyhmä!!
Mitä mun pitäis tehdä? Mä en ainakaan kirjoittele mihinkään lappuihin nimeäni! Saa hoitaa yksin kaikki!
Sulla on hyvä mies ja teillä tuntuu olevan hyvä suhde ja luottamus kohdillaan. Jatkakaa vaan samaan malliin yhteistä elämää! Kaikkea hyvää teille!

Hei haloo nainen, jos sun tai sun lapsen elämä on jollain tavalla riippuvainen sun miehen tuloista, niin nyt teet heti asialle jotain etkä keksi tekosyitä tyyliin "ei se kerro mulle mitään". Tiedät kyllä itsekin, mitä sun pitää tehdä. Älä itke täälä vaan toimi.
 

Yhteistyössä