Ei oo todellista, bonuslaskelma tuli..

• Viestiketjun aloittaja Tuhlari
  • Ensimmäinen viesti
Pitipäs vilkaista elokuun ajan ostokset. Näkyi olevan 1170e, eikä tuossa ole mukana mitään muuta kuin muutama kymppi bensakuluja ja ruokaostokset Prismasta. Tässä kuussa ei ole edes vakuutuksia maksettu jotka vaikuttaisivat. Eipä taida sellaista kuukautta olla että alle tonnin menisi ostokset.
Meitä 2 lasta ja 2 aikuista.

"vieras"
sain kerran ns. velkaneuvontaa sosiaalitoimistossa. ja se täti kerto, että meidän taloudella sais mennä ruokaan+muihin päivittäistavaroihin 650E/kk ja 6 hengen perhe ollaan. ei todellakaan riitä..

"Yksvaan"
Pitipäs vilkaista elokuun ajan ostokset. Näkyi olevan 1170e, eikä tuossa ole mukana mitään muuta kuin muutama kymppi bensakuluja ja ruokaostokset Prismasta. Tässä kuussa ei ole edes vakuutuksia maksettu jotka vaikuttaisivat. Eipä taida sellaista kuukautta olla että alle tonnin menisi ostokset.
Meillä meni tarkalleen 6 euroa enemmän, samankokoinen poppoo siis.

Ei olisi varaa
Oho! Melko kallista.... Meillä viime kuussa mennyt ruokaan + päivittäistavaroihin reilu 400 €, käydään Citymarketissa. Kaksi aikuista, 3v ja puolivuotias talossa. Vaikka siihen laskisi bensakulut päälle ei mene yli viiden sadan.

gysyvä
Oho! Melko kallista.... Meillä viime kuussa mennyt ruokaan + päivittäistavaroihin reilu 400 €, käydään Citymarketissa. Kaksi aikuista, 3v ja puolivuotias talossa. Vaikka siihen laskisi bensakulut päälle ei mene yli viiden sadan.

Käytkö töissä? Ja lapset päivähoidossa syövät?

Mitä ruokaa ostatte kotiin? Ette varmaan valmisruokia, teetkö kaiken itse?

hinnille

Oletko sä se sinkkuäiti-Hinni??

"Yksvaan"
En epäile etteikö Lidliin mene vähemmän kun ei siellä mitään olekaan.

Laskin tuosta bonaritiedotteesta että ruokaan meillä meni alle 800,- (tuossa summassa vaatteita) ja muu 400,- on mennyt esim ruokapaikkoihin.

sama summa
Alkuperäinen kirjoittaja gysyvä;21926082:
Käytkö töissä? Ja lapset päivähoidossa syövät?

Mitä ruokaa ostatte kotiin? Ette varmaan valmisruokia, teetkö kaiken itse?
Meillä myös plussajärjestelmään mennyt viime kuussa yhteensä alle 400 euroa. Ruokaostokset 320 e ja meitä kolme. Muissa kauppoissa ei juuri käydä. Tossa toisessa taloudessa se puolvuotias ei varmaan vielä hirveesti kuluta, paitsi vaippoja.

Joskus menee yli 500 euron meidän kuukauden ostokset, mutta yleensä siinä 400 tienoilla pyöritään. Ostetaan mielestämme ihan tavallista ruokaa. Myös valmisruokia, joita etenkin minä syön päivisin ainoana kotona. Lounaan mies syö töissä ja lapsi eskarissa. Muut ruuat syödään kotona. Kaupassa toki katson, että ostan mielelläni kotimaista, mutta valitsen edullisimman tuotteen, joka usein on Pirkkaa ja tarjoukset otetaan huomioon. Ostetaan myös herkkuja, mulla on esim. paha tapa syödä karkkia melkein joka päivä.

Mulla meni ruokakauppaan aina 700€/kk kunnes tein ruokaremontin (+taloustavararemontin) jonka jälkeen kauppaan meni enää vain 550€ kuuussa :)

Perhekokona on 2+3 ja 2 pienintä osittain kertakäyttövaipoissa.

"Mira"
Meitä on kaksi aikuista ja taapero, jonka kanssa olen kotona. Heinäkuussa oli mennyt kauppaan 500 €, ja olin ihan järkyttynyt. Yleensä menee 350-400€.

Kaupassa käydään kerran viikossa, pientä täyttöä pitää käydä hakemassa viikon varrella. Suunnittelen ostokset ja ruoat etukäteen. Joskus leivon leivät itse, mutta en joka viikko. Lapsi käyttää kertisvaippoja vain päivä- ja yöunilla.

Syödään pelkkää kasvis- ja kalaruokaa ja kaikki maitotuotteet ovat luomua mitä luomuna löytyy. Perusruokia pyrin tekemään ja käyttämään kauden vihanneksia ja juureksia.

"mie"
meillä 2+ 3 lasta ja heinäkuussa oli suurin bonuslaskelma, melkein 1000e. Tosin siinä oli bensatki ja If:n vakuutus... mut silti ihmetyttää miten ruokakauppaan meni niin paljo :O

2 aikusta ja 2 lasta joista toisella viellä vaipat. 4 koiraa joille ostetaan 2-3 säkkiä kk ruokaa, muuten saavat lihaa, yms kauppaan menee pesuaineitten kans 370-400e/kk teen ruuat alusta loppuun itte, leivon leivät ja pullat itte.

kohta menee viellä vähemmän ku alko mettästys. sorsaa on pakkasessa ja hirveä ja jänistä tulee toivon mukaan kuhan mettästys alkaa. tuttavilta ostetaan mullin lihaa ja sianlihaa. muflonia on tällä hetkellä pakkasessa jokunen nyssäkkä

Yhteistyössä