mies tyrmäsi ajatukseni parturi-kampaamo-alasta :/

  • Viestiketjun aloittaja Ajelehtija vain
  • Ensimmäinen viesti
Ajelehtija vain
mulla ei ole töitä,ammatti on mutta sen alan työt ei kiinnosta yhtään. tuli nyt vaan joku ammatti hankittua..

nyt kuopukseni täyttää 2kk päästä 3v. ja pitäisi miettiä mitäs sitten.. minua on kauan kiinnostanut kampaaja-ala. leikkaan aina lasteni hiukset,värjään omani,leikkaan äitini hiukset jne. ja tykkään siitä todella paljon! kuvittelisin että voisin jopa olla hyvä siinä!
tästä kun kerroin miehelleni,alkoi "paasaus" siitä kuinka kampaajan työ on huonosti palkattu,huonosti töitä jne jne. pelkkää negatiivista ja tähän yhtyi siskonsakin. ehkä he olivatkin oikeassa,mutta tuntuu että toiveeni ja haluni ko. ammatista lytättiin täysin!:(

mä olen muutoinkin ollut kuin vailla suuntaa,tuntuu ettei musta ole mihinkään. olen pitkään hoitanut lapsia kotona ja seinät kaatuu päälle. käyn terapiassa ja syön mas.lääkkeitä.. ehkä saisin siitä ammatista onnistumisenkokemuksia ja uutta iloa elämään?

ei kaikkea voi aina mitata rahassa!
 
"Niin"
Oikeassa miehesi kyllä on, mutta minusta jokainen saa itse päättää ammattinsa (niin kauan kun pysyvät hyvän maun rajoissa ;) ). Jos oikeasti tiedät että ala on se mitä haluat tehdä, opiskele. Mutta huomioithan että tämän jälkeen sinulla ei kenties tule enää mahdollisuutta opiskella kolmatta ammattia. Tosin en tiedä iästäsi enkä elämästäsi mitään, miten jatkuva kouluttautuminen siihen sopisi.

Mutta jos ala on sun haavees ei siinä pitäisi pelkkä raha ratkaista. Harvassa ammatissa tienaa niin paljon kun pitäis.
 
pa-ka
Siis totta on et palkka on melko huono, ainakin jos ihan palkalliseks menee (aika monet tosin on vuokratuolilla). Mutta töitä kyllä on! Ja tämä on semmoinen ala että en usko sen ainakaan ohan lähiaikiona koneistuvan. Jos innostusta riittää, niin ei muuta kun haet kouluun! :)
 
Lyttääkö miehes sen takia että opiskelu kuitenkin vie "palkansaamisaikaa" kun sulla on jo ammatti ja voisit hakea sen alan töitä heti? Onko teillä miten raha-asiat nyt?

Jos teillä ei ole mikään pakko saada sua heti töihin rahan takia, niin opiskele ihmeessä jos koet että se ois sun juttu! Mielummin sitä tekee huonompipalkkaista työtä kuitenkin jos siellä viihtyy! ;)

Ei ne muutkaan duunit kultakaivoksia aina ole. Ja kyllä kai kampaajakin tienaa leipänsä eikö? :)
 
No olkoonkin että mies puhui totta, niin onhan toi nyt vähän tilannetajutonta lytätä toisen innostus tolla tavalla :eek:

Kannattaa seuraavaksi laittaa tommoselle jauhot suuhun, se palkka kun ei ole se AINUT mikä tässä elämässä ratkaisee. Hyvä palkka + ei-tyydyttävä ammatti & työpaikka = usein varsin elämäänsä tyytymätön ihminen.
 
"vieras"
No kyllä kampaajillakin voi olla hyvä palkka. Ihan riippuu. Mutta töitä on hyvin. Suhteellisen nopeasti opiskelujen aikaan voi päästä töitä aloittelemaan eikä koulu muutenkaan kovin kauan kestä. Kun itse halusin kampaajaksi niin äidiltäni tuli samantapainen ryöpytys mulle. Lähdin kuitenkin opiskelemaan onneksi.
 
näin
Ei parturi-kampaajan homma nyt sitä kaikkein alipalkatuinta ole sentään. voit lohduttaa miestäsi sillä. tosin työpaikat on tosi kivenalla ellet rupea yrittäjäksi. moni jää myös suoraan työttömäksi ja tekee hommaa pimeänä. jos otat pimeänä per,pää sen 10e ja sulla menee siihen leikkuuseen noin 15-30min. niin ei tuo huono palkka ole. tähän en kuitenkaan kannusta. mutta näin se monesti menee...

Jos olet hyvä ja sinulla on silmää mikä tyyli sopii kellekkin niin asiakkaita on. nämä kampaajat on niin vähissä. moni vain sakisii välittämättä tuleeko siitä edes hyvä. on koettu.
 
No en minäkään haluaisi miehen lähtevän parturi-kampaajaksi. Ei sillä, ettäkö olisi edes lähdössä, mutta juuri noita huonoja puolia ajatellen. Asiakkaita tulossa yleensä juuri silloin kun itse haluaisi päästä vapaalle, tähän auttaa se jos olisi kuukausipalkkalaisena. Sillä vaan ei elä ja vuokratuolilla teet kaikki illat ja viikonloput töitä. Luettelisin sille kyllä kaikki mahdolliset huonot puolet, mutta en kieltäisi. Eihän toisen unelmia voi lytätä. Lähdin minäkin opiskelemaan vaikka miehen mielestä opiskelu on turhaa ajan ja rahan haaskausta ja taas mies ei suostu lähtemään opiskelemaan vaikka minä sitä arvostaisin. Tärkeintä on silti tukea toista aina valinnoissaan vaikka itse ei valitsisi samoin.
 
no nyt
Kääk! Ärsyttää! Sun on hakeuduttava just sille alalle mikä SINUA kiinnostaa, silloin sinulla on jotain etenemismahdollisuuksiakin. Älä anna kenenkään sanella mihin SINÄ OMAA ELÄMÄÄSI suuntaat.
Tuo ala sopisi sinulle varmaan tosi hyvin, pääsisit tekemisiin ihmisten kanssa jotka arvostavat sinun tekemääsi työtä. Tee päätös, pysy siinä ja ala toteuttamaan itseäsi.
 
mm
miehes on oikeessa. etenkin täällä tampereella ei töitä ole kuin vuokratuolilla ja siinä on tietenkin yrittäjän riskit. Te-keskuksestakin sanottiin että ainakaan starttirahaa heille ei myönnetä koska tulevaisuuden näkymät on niin huonot.. kampaajia on vaan ainakin tässä kaupungissa liikaa.
 
No en minäkään haluaisi miehen lähtevän parturi-kampaajaksi. Ei sillä, ettäkö olisi edes lähdössä, mutta juuri noita huonoja puolia ajatellen. Asiakkaita tulossa yleensä juuri silloin kun itse haluaisi päästä vapaalle, tähän auttaa se jos olisi kuukausipalkkalaisena. Sillä vaan ei elä ja vuokratuolilla teet kaikki illat ja viikonloput töitä. Luettelisin sille kyllä kaikki mahdolliset huonot puolet, mutta en kieltäisi. Eihän toisen unelmia voi lytätä. Lähdin minäkin opiskelemaan vaikka miehen mielestä opiskelu on turhaa ajan ja rahan haaskausta ja taas mies ei suostu lähtemään opiskelemaan vaikka minä sitä arvostaisin. Tärkeintä on silti tukea toista aina valinnoissaan vaikka itse ei valitsisi samoin.
Oikeasti hei, ollaanko siellä aikuisia ihmisiä? Kai nyt jokainen suht järjissään oleva aikuinen ihminen kykenee ITSE ne huonot puolet miettimään & punnitsemaan, ei se ole kenenkään muun tehtävä niitä luukuttaa ilmoille, varsinkaan jos toinen on innostunut jostain uudesta :eek:

Jos mä kertoisin miehelleni että haluan lähihoitajaksi, niin oisin aika puulla päähän lyöty jos se alkaisi suoltaa suustaan jotain "huonopalkkapaskatyöaika" -shaibaa. Onneksi sillä on vähän edes käytöstapoja & tilannetajua :D
 
Kyllä kampaajankin palkalla toimeen tulee. Minulla palkka n.1800-2200e kk/brutto joskus enenmänkin. Olen kuukausipalkkalainen plus lisänä provisio,eli aina vähintään tuo 1800e/kk. Teen 7,5h päivä ja vkloput vapaat,ei paha. Ja yksikään päivä ei ole samanlainen :)
 

Yhteistyössä