Kissa rokotettu viimeks lokakuussa, mites nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aaa"

Vieras
Eli pitääkö sille varata tänä vuonna aika tismalleen (päivälleen?) samaan aikaan vain mielummin aiemmin vai myöhemmin? (Tehostusrokotusta ei annettu kun el ei kokenut sisäkissalle tarpeelliseksi ja ennen tuota on kerran rokotettu joskus ajat sitten...)

Entä kannattaako katti nyt madottaa, kun on sisäkissa mut ulkohäkissä saanut kesällä olla, saanut pari hiirtä napattua siellä ja kaupan muikkuja on syönyt? Ei mitään merkkejä madoista kuitenkaan...

Aina pitäis madottaa.
Käytätkö sitä näyttelyissä tai muualla missä on muita kissoja? Jos et niin aika sama miten päin sen rokottaa.
Mun ulkokissoista eläinlääkäri sanoi ettei niille tarvii kuin 3-4 vuoden välein laittaa kun luonnoneläimissä ei oo niitä tauteja. Lisäksi mun kissat on saaneet niin pahoja reaktioita viimeisimmistä nelosrokotteista etten anna enää laittaa niitä. Ihan turhaa kidutusta ja lääkärissä ravaamista. Ne muutti sitä koostumusta n.4 vuotta sitten kun sitä ennen ei samoille kissoille tullut mitään. Rabieksen annan pistää.
Että tuskin täsmällisyydellä on mitään virkaa noissa asioissa.

Minulla on semmonen käsitys, että koko rokotuksella ei ole ollut merkitystä jos tehosterokotusta ei ole otettu. Sisäkissatkin voi saada matoja esimerkiksi kengistä, eikä mitään oireita välttämättä tule madoistakaan, saattaa silloin tällöin olla vatsasekaisin tai sellainen turvoneen olonen.

Minulla on semmonen käsitys, että koko rokotuksella ei ole ollut merkitystä jos tehosterokotusta ei ole otettu. Sisäkissatkin voi saada matoja esimerkiksi kengistä, eikä mitään oireita välttämättä tule madoistakaan, saattaa silloin tällöin olla vatsasekaisin tai sellainen turvoneen olonen.

Kuulemma kissakakarat tarvii sen tehosteen, mutta aikuisille ei ole niin tärkeä. Mun kisuille ei ole aikuisena laitettu vaikka ikinä ei ollut tuota toista aiemmin tiettävästi rokotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;21914599:
Aina pitäis madottaa.
Käytätkö sitä näyttelyissä tai muualla missä on muita kissoja? Jos et niin aika sama miten päin sen rokottaa.
Mun ulkokissoista eläinlääkäri sanoi ettei niille tarvii kuin 3-4 vuoden välein laittaa kun luonnoneläimissä ei oo niitä tauteja. Lisäksi mun kissat on saaneet niin pahoja reaktioita viimeisimmistä nelosrokotteista etten anna enää laittaa niitä. Ihan turhaa kidutusta ja lääkärissä ravaamista. Ne muutti sitä koostumusta n.4 vuotta sitten kun sitä ennen ei samoille kissoille tullut mitään. Rabieksen annan pistää.
Että tuskin täsmällisyydellä on mitään virkaa noissa asioissa.

Ihan vaan...että varsinkin tuollaiset ulkokissat tulisi rokottaan joka vuosi.. ei siinä muuten mitään tehoa ole, sama vaikka olet rokottamatta sitten kokonaan. Säästätpähän senkin pennin. Muutenkin voisit pitää kissasi sisällä jos niistä välität!!! Ja ihan turha alkaa sanomaan, että välität. Yksinkertaisesti jos on pokkaa päästää kissa pihalle valvomatta sillon paskat nakkaa koko elukasta!

[QUOTE="memmu";21914680]Ihan vaan...että varsinkin tuollaiset ulkokissat tulisi rokottaan joka vuosi.. ei siinä muuten mitään tehoa ole, sama vaikka olet rokottamatta sitten kokonaan. Säästätpähän senkin pennin. Muutenkin voisit pitää kissasi sisällä jos niistä välität!!! Ja ihan turha alkaa sanomaan, että välität. Yksinkertaisesti jos on pokkaa päästää kissa pihalle valvomatta sillon paskat nakkaa koko elukasta![/QUOTE]

Kiihkee tyyppi oot :D
Ja kiitos vaan huolenpidosta. Mun kissat elää ihan täyspainoista ja etenkin henkisesti tervettä elämää hiiriä jahtaillen raittiissa maalaisilmassa.
Ne on olleet myös kerrostalossa häkkielukoina ja voin kertoa että paljon onnellisempaa ja lepposampaa on elo täällä.
Täältä maalta löytyy myös eläinlääkäri, yksityinen sellainen joka ei kannata turhia operaatioita ja myrkyttämisiä lemmikeille oman tulotasonsa takaamiseksi.

[QUOTE="mis";21914722]ei ole niiden emoa rokotettu. ja on aina ollu ulko kissa eikä mitään ole ollut. noi mun kissat on ihan sisäkissoja.[/QUOTE]

Rabies on noista ainoa mitä luonnoneläimiltä voi saada. Aika harvinaista sekin että kissa sais, mutta lepakoilta löytyi joku aika sitten, joten sen rokotteen laitatan 2-3 vuoden välein. Ei oo tullut kipeiksikään.

[QUOTE="memmu";21914680]Ihan vaan...että varsinkin tuollaiset ulkokissat tulisi rokottaan joka vuosi.. ei siinä muuten mitään tehoa ole, sama vaikka olet rokottamatta sitten kokonaan. Säästätpähän senkin pennin. Muutenkin voisit pitää kissasi sisällä jos niistä välität!!! Ja ihan turha alkaa sanomaan, että välität. Yksinkertaisesti jos on pokkaa päästää kissa pihalle valvomatta sillon paskat nakkaa koko elukasta![/QUOTE]

Ihanan radikaalia! :D Mistä näitä vouhottajia riittää... Se on hienoa, että sinulla on ideologia, mutta muistathan, että esim. täällä maalla on hiukan eri meininki ja niillä kisuilla on myös TYÖ. Millä ne pitää hiiret pois vintiltä tai muista rakenteista, talleista jne. jos ne on teljetty sisälle? :o Ei se laske niiden välittämistä yhtään, jos niiden antaa tehdä työtään, josta ne vieläpä tykkää. Silti ne saa samalla tavalla pirtin lämmön ja ruuan nenän eteen ja silityksetkin kaupan päälle, kuin sisäkissatkin. Ulkona niitä vaanii vaaroja, mutta samalla tavalla niiden kuolema liittyy tähän elämän kiertokulkuun, kun muidenkin eläinten ja meidän ihmisten. Ja miten muut eläimet ulkona? Niiden vaaroista kukaan ei vouhkaa. Lampaita jää susien hampaisiin, hirviä autojen alle jne. Pitäskö nekin aina pitää teljettynä halleihin, ettei niille reppanoille tapahdu mitään?

Ja asiasta toiseen, meillä ei kukaan kissa ole koskaan saanut mitään pöpöjä ulkoa ( matoja lukuun ottamatta ), vaikka yhtäkään ei ole rokotettu...

[QUOTE="vieras";21914760]Ihanan radikaalia! :D Mistä näitä vouhottajia riittää... Se on hienoa, että sinulla on ideologia, mutta muistathan, että esim. täällä maalla on hiukan eri meininki ja niillä kisuilla on myös TYÖ. Millä ne pitää hiiret pois vintiltä tai muista rakenteista, talleista jne. jos ne on teljetty sisälle? :o Ei se laske niiden välittämistä yhtään, jos niiden antaa tehdä työtään, josta ne vieläpä tykkää. Silti ne saa samalla tavalla pirtin lämmön ja ruuan nenän eteen ja silityksetkin kaupan päälle, kuin sisäkissatkin. Ulkona niitä vaanii vaaroja, mutta samalla tavalla niiden kuolema liittyy tähän elämän kiertokulkuun, kun muidenkin eläinten ja meidän ihmisten. Ja miten muut eläimet ulkona? Niiden vaaroista kukaan ei vouhkaa. Lampaita jää susien hampaisiin, hirviä autojen alle jne. Pitäskö nekin aina pitää teljettynä halleihin, ettei niille reppanoille tapahdu mitään?

Ja asiasta toiseen, meillä ei kukaan kissa ole koskaan saanut mitään pöpöjä ulkoa ( matoja lukuun ottamatta ), vaikka yhtäkään ei ole rokotettu...[/QUOTE]

Asumpa minäkin maalla...mutta välitän omista lemmikeistäni sen verran että joo-o..vouhkaan! Sitäpaitsi ottaa päästä ne toisen katit jotka kulkee ja kuseksii ihan jonnekki muualle kun sinne omiin nurkkiinsa... Mulle kissat on perheenjäseniä...ei mitään "lampaita"

[QUOTE="memmu";21915047]Asumpa minäkin maalla...mutta välitän omista lemmikeistäni sen verran että joo-o..vouhkaan! Sitäpaitsi ottaa päästä ne toisen katit jotka kulkee ja kuseksii ihan jonnekki muualle kun sinne omiin nurkkiinsa... Mulle kissat on perheenjäseniä...ei mitään "lampaita"[/QUOTE]

Pidäthän sitten ne ihmisrotuiset perheenjäsenesikin teljettynä kotiin, sillä nekin voi työ- tai koulumatkallaan jäädä auton alle... ;) Tai kännipäissään pissiä naapurin kukkapuskaan... :whistle:

[QUOTE="memmu";21915047]Asumpa minäkin maalla...mutta välitän omista lemmikeistäni sen verran että joo-o..vouhkaan! Sitäpaitsi ottaa päästä ne toisen katit jotka kulkee ja kuseksii ihan jonnekki muualle kun sinne omiin nurkkiinsa... Mulle kissat on perheenjäseniä...ei mitään "lampaita"[/QUOTE]

Meillekin ne on perheenjäseniä. Ne käy töissä päivällä ja tulee yöksi sänkyyn nukkumaan. Mun niin huvittaa nää eläinsuojelijat jotkatekee sen VANGITSEMALLA ne eläimet :D
Sitäpaitsi noi voi kusta tasan omiin nurkkiin, metsälle tai pellolle. Naapureita ei ole lähellä.

Yhteistyössä