onko teistä ok tuoda koira leikkipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja km
  • Ensimmäinen viesti
km
jonkun äidin mielestä oli kun toi tänään koiran puistoon. päästi vielä sen irti juoksemaan (naisen muksut juoksi koiran kanssa eestaas kun se oli irti). loppukaneetiksi koira pissas liukumäen juureen...

Kai sanoit hälle ihan suoraan...meinaan että mitä se auttaa jos täällä asiasta puhut, kun sille äidille pitää puhua suoraan.

Ei, en hyväksy. Koirilta on järjestyssäännön nojalla leikkipuistoihin meno kielletty. Omat koirani jätän aina puiston ulkopuolelle. Enkä päästä koiria myöskään taloyhtiömme leikkipaikalle, vaan jätän ne ulkopuolelle jos otan ne mukaan.

"Nana"
Ei todellakaan ole, ja mulla on koiria, joita en päästä todellakaan leikkipuistoon, en edes kiinni. TUommoiselle tampiolle pitää sanoa, että rakki kiinni ja ulos. Koirille on omat puistot...

Pitäisi olla ok!! Mutta omistajien pitää pitää huoli siitä että hallitsee koiransa eikä anna kuseksia ympäriinsä sillä se ei todellakaan oo ok! :mad: Mutta toisaalta kusettaa vanhemmatkin lapsensa leikkipuistoissa oleviin puskiin. minulla itselläni 3 kiloinen pikku koira joka tekee juuri niin kuin minä käsken ja olisi kiva kun voisi pitää perheen yhdessä: lapsi iloisena liukumäessä ja koira saa samalla raitista ilmaa ja pääsee mukaan koko perheen juttuihin.

"sipsi"
Meidän edesmennyt koira oli ihan aina mukana puistoreissuilla - tosin kiinni puiston portissa :) Vanhus loikoili siinä tyytyväisenä, ja nautti rapsutuksista. Monta pikkuista opetti koirien ystäväksi, lempeä kun oli kuin ihmisen mieli...

Irti juoksevia kuseskelijoita en hyväksy.

"Nana"
Pitäisi olla ok!! Mutta omistajien pitää pitää huoli siitä että hallitsee koiransa eikä anna kuseksia ympäriinsä sillä se ei todellakaan oo ok! :mad: Mutta toisaalta kusettaa vanhemmatkin lapsensa leikkipuistoissa oleviin puskiin. minulla itselläni 3 kiloinen pikku koira joka tekee juuri niin kuin minä käsken ja olisi kiva kun voisi pitää perheen yhdessä: lapsi iloisena liukumäessä ja koira saa samalla raitista ilmaa ja pääsee mukaan koko perheen juttuihin.
No ei todella pitäisi. Koira on eläin, jos muistat. Sun kolmekiloinenkin saa hyvän haavan aikaiseksi, jos lapsi vaikka juostessaan kaatuu sen päälle ja muut vanhemmat joutuu kieltämään koko ajan omaa jälkikasvuaan, etteivät tuki koiraa silittämään ja paijaamaan (kun jopa sinun pitäisi tietää, että vieraita koiria ei lasten kannata mennä silittelemään). Ja sinun koira ois tietty sen jälkeen ainoa koira siellä... Saattais olla montakin, taas lisää jännitteitä ja vaaratilanteita, vaikka koirat ois kuinka kiinni. Ja vaikka sinä kuvittelet hallitsevasi koirasi rakon, se ei ole fyysisesti mahdollista ja estäpä urosta merkkaamasta kiimanartun pissoja yms.
Ja oletko ottanut huomioon, että muut vanhemmat ei ehkä halua teidän koiraa heidän perheen juttuihin...

KOIRAT EI KUULU LASTEN LEIKKIPUISTOON!!!

ap
[QUOTE="Nana";21907637]No ei todella pitäisi. Koira on eläin, jos muistat. Sun kolmekiloinenkin saa hyvän haavan aikaiseksi, jos lapsi vaikka juostessaan kaatuu sen päälle ja muut vanhemmat joutuu kieltämään koko ajan omaa jälkikasvuaan, etteivät tuki koiraa silittämään ja paijaamaan (kun jopa sinun pitäisi tietää, että vieraita koiria ei lasten kannata mennä silittelemään). Ja sinun koira ois tietty sen jälkeen ainoa koira siellä... Saattais olla montakin, taas lisää jännitteitä ja vaaratilanteita, vaikka koirat ois kuinka kiinni. Ja vaikka sinä kuvittelet hallitsevasi koirasi rakon, se ei ole fyysisesti mahdollista ja estäpä urosta merkkaamasta kiimanartun pissoja yms.
Ja oletko ottanut huomioon, että muut vanhemmat ei ehkä halua teidän koiraa heidän perheen juttuihin...

KOIRAT EI KUULU LASTEN LEIKKIPUISTOON!!![/QUOTE]

täällä meilläpäin yksi 3kg puudeli puri niiden konttaamaan oppinutta vauvaa niin että vauva sai aivovaurion. pienikin koira voi saada pahaa jälkeä aikaan.

borderin omistaja
täällä meilläpäin yksi 3kg puudeli puri niiden konttaamaan oppinutta vauvaa niin että vauva sai aivovaurion. pienikin koira voi saada pahaa jälkeä aikaan.
Ei koiria puistoon! Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöt kieltävät sen.

Miten lasta voi PURRA, niin että saa aivovaurion? Eihän pienen koiran hampaat edes riitä pään saamiseen suuhun! Sen ymmärtäisin, jos koira kaataisi kävelemään opettelevan tai istuvan lapsen.

"Hellu"
Minä olen pitänyt koiraani mukana puistossa. Se on pieni koira ja laitan aina sen istumaan vaunuihin siksi aikaa kun olemme leikkimässä. Vaunut ovat portin pielessä. Lapset eivät kyllä kiinnitä siihe mitään huomiota. Jos se jotain häiritsee niin syytä saa minun mielestä kyllä alkaa hakemaan omasta navasta :)

ap
Ei koiria puistoon! Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöt kieltävät sen.

Miten lasta voi PURRA, niin että saa aivovaurion? Eihän pienen koiran hampaat edes riitä pään saamiseen suuhun! Sen ymmärtäisin, jos koira kaataisi kävelemään opettelevan tai istuvan lapsen.
se tarttui vauvaa niskasta ja upotti hampaansa niin että siitä seuras aivovaurio. en minä sen tarkemmin tiedä mutta niskaan se puri ja siellä joku niksahti pahasti.

eldakka
Ihan kaupungin järjestyssäännöt kieltävät. Ja yleensä myös terve järki.

Yksi naapuruston nainen kuljetti koiraansa aina leikkipaikalle. Mutat ei tarvinnut kuin kerran poliisin käydä huomauttamassa niin lopetti.

ei
No ei todellakaan saa tuoda! Monissahan on ihan kieltomerkitkin, mutta kyllähän jokaisen täytyisi tietää ilman merkkejäkin ettei saa tuoda. Eikä ikinä pitää vapaana missään muuallakaan yleisillä apikoilla.
Meidän poikaa puri kesällä naapurin koira leikkialueellamme yllättäen ja siitä lähtien hän on ollut aivan paniikkinen koirien suhteen. Jos olisimme olleet ap.n kanssa samassa puistossa, olisi poikani varmasti ollut aivan paniikissa. Ja olisi kyllä tämä koiransa sinne tuonut saanut kuulla minulta kunniansa!

ap
täällä on myös yks pph joka kuljettaa koiraansa mukana kun tuo hoitolapsia puistoon. kyse eri puistosta kyllä kuin tässä tapauksessa mutta silti. sekin koira on aina irti sillä.

dirilii
No ei todellakaan saa tuoda! Monissahan on ihan kieltomerkitkin, mutta kyllähän jokaisen täytyisi tietää ilman merkkejäkin ettei saa tuoda. Eikä ikinä pitää vapaana missään muuallakaan yleisillä apikoilla.
Meidän poikaa puri kesällä naapurin koira leikkialueellamme yllättäen ja siitä lähtien hän on ollut aivan paniikkinen koirien suhteen. Jos olisimme olleet ap.n kanssa samassa puistossa, olisi poikani varmasti ollut aivan paniikissa. Ja olisi kyllä tämä koiransa sinne tuonut saanut kuulla minulta kunniansa!
Koiranomistajana oon kans sitä mieltä että tota lakia todellakin pitäs noudattaa, että koiria ei pidetä irti missään yleisellä paikalla. Mut mites sä meinaat jatkossa elää, siten että yrität pitää lapsen eristyksissä koirista ja että se saa paniikkikohtaukset aina kun tulee koira tulee vastaan? Täällä ainakin toi olis tosi hankalaa kun alueella on paljon koiria, joten eikö kannattas totuttaa lapsi koiriin, niin olis paljon helpompaa kun tajuais ettei kaikki koirat käy kimppuun? Esim. jonkun tutun koiran kanssa vois totutella, jos tietää sellasen koiran joka ei varmasti hermostu lapsiin.

Yhteistyössä