päästättekö lapsenne vielä järviin uimaan?

• Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
samaa mieltä ap:n kanssa
Mikä syksy nyt on, elokuussa...?
No kovin siellä on syksyistä. Ja kylmää. Ei kesä mun mielestä ainakaan, saa pukea jo ihan kunnolla päälle. Mä katson enemmänkin lämpömittaria, kuin kalenteria, ainakin mitä tulee uimiseen ja pukeutumiseen. Toki jos nyt olisi vielä lämmintä +25 ja aurinko paistas, puhuisin loppukesästä. Mutta nyt kun vettä sataa ja mittari näyttää +12, puhun mielelläni jo alkusyksystä. Ja ens viikon keskiviikosta astihan se on jo virallisestikin syksyä, eiks vaan. ;)

"Sari"
Ihan varmasti päästän 3 ja 7 vuotiaat järveen kun ovat halukkaita.Huuhtikuulla jo meressäkin kävivät.
Lämmintä kylpytakkia vaan heti kylmemmän veden aikaan heti päälle ja kuivaus nopsasti niin tuskinpa vilustuvat.
Ensimmäinen lääkitystä vaativa flunssa esikoisellakin oli kouluiässä ja aina ovat saaneet uida kun itse kokevat veden miellyttäväksi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";21903547]:LOL: Ei voi olla taas muuta kun provo... :whistle: Oletko koskaan kuullut avantouinnista? Kyllä! Ihan totta! Kekskellä talveakin voi mennä uimaan! =)
*mistä näitä pöljiä sikiää*[/QUOTE]

Miksi haukut toisia ihmisiä ja naureskelet??? Ja vielä aivan itsellesi tuntematonta??? Kaikki eivät todellakaan harrasta avantouintia ja pidä jääkylmästä vedestä!!

ap tässä
joku täällä väitti, etten voi määrätä, mitä lapset tekee exällä ollessa, voin väittää, että kyllä vain voin, piste! len se vanhempi, joka kuitenkin huolehtii lapsistasen arjen, ja myös hoitaa ne vilustuneet lapset, kyllä vain määrään, exä määrää nyxänsä lapsista, ei meidän yhteisistä heidän ollessaan VAIN viikonloppulomalla.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ap tässä;21904048:
joku täällä väitti, etten voi määrätä, mitä lapset tekee exällä ollessa, voin väittää, että kyllä vain voin, piste! len se vanhempi, joka kuitenkin huolehtii lapsistasen arjen, ja myös hoitaa ne vilustuneet lapset, kyllä vain määrään, exä määrää nyxänsä lapsista, ei meidän yhteisistä heidän ollessaan VAIN viikonloppulomalla.
Relaa vähän ja mee uimaan (lasten kanssa), se rauhoittaa.

Viileessä vedessä uiminen on sitäpaitsi terveellistä.

"minä"
http://kotiliesi.fi/ajankohtaista/hyvinvointi/pulahtaisitko-avantoon
Avantouinti sopii niin uimataitoisille lapsille kuin ikäihmisillekin. Toiset käyvät avannossa rentoutuakseen, toiset saadakseen potkua päivään. Mutta onko siitä oikeasti hyötyä?

Kahdeksan kysymystä avantouinnista:

1. Miksi hypätä jääkylmään veteen?

- Avantopulahduksen pituinen kylmäaltistus vaikuttaa myönteisesti kehoon ja mieleen. Aivoissa vapautuu sellaisia välittäjäaineita, jotka tuovat voimakasta hyvää oloa, termobiologian dosentti Pirkko Huttunen vastaa.

"pöpö"
[QUOTE="vieras";21904194]Näinhän se tieteellisesti on mutta on se jännä juttu että jos kylmettää itsensä niin eiköhän vaan seuraavana päivänä kurkku tunnu karhealta ja nenä vuotaa[/QUOTE]

Ihminen kantaa tietämättään monenlaisia viruksia (saa siis tartunnan toiselta ihmiseltä, mutta ei välttämättä oirehdi). Kaikki niistä eivät kuitenkaan aktivoidu ja aiheuta itse tutia. Mutta flunssavirukset aktivoituvat helpostikin kun ihminen kylmettää itsensä. Joten johtuskohan siitä...

[QUOTE="minä";21904104]http://kotiliesi.fi/ajankohtaista/hyvinvointi/pulahtaisitko-avantoon
Avantouinti sopii niin uimataitoisille lapsille kuin ikäihmisillekin. Toiset käyvät avannossa rentoutuakseen, toiset saadakseen potkua päivään. Mutta onko siitä oikeasti hyötyä?

Kahdeksan kysymystä avantouinnista:

1. Miksi hypätä jääkylmään veteen?

- Avantopulahduksen pituinen kylmäaltistus vaikuttaa myönteisesti kehoon ja mieleen. Aivoissa vapautuu sellaisia välittäjäaineita, jotka tuovat voimakasta hyvää oloa, termobiologian dosentti Pirkko Huttunen vastaa.[/QUOTE]

+ Ääreisverenkierto paranee.

"Heidi"
Meidän tyttö on ekan kerran kokeillut avantouintia 5 vuotiaana ja tykkäsi. Ei tullut mitään vilustumisia sen jälkeen kun kunnolla lämmiteltiin saunassa ja kunnolla vaatetta päälle sen jälkeen. Halusi kokeilla kun olin itsekin talvella uimassa.

---
Tottumuskysymys.
Jos antaisit lastes hiukan olla ulkona ja uida ym enemmän, niin eipä enää tulis joka "kylmästä" nuhaa.
Liika suojelu ja paapominen sitä aiheuttaa ongelmia.

Yhteistyössä