Meillä kävi sitten eilen poliisit..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oli kovaääninen pariskunta kylässä ja parvekkeella lasten kanssa riekkui. Kaikilla oli mukavaa kunnes ovikello soi ja poliisit siellä. Tarkastivat että lapsilla kaikki hyvin (todellakin oli) ja selvinpäin oltiin. Myöhemmin vielä soitti lastensuojelu ja varmisti että kaikki ok. Ja kello ei ollut lyönyt edes yhdeksää eli taloyhtiön hiljaisuutta ei rikottu. Siis mitä helvettiä?? Kuka paviaani soittaa poliisille jos parvekkeen kautta kuuluu kovaäänistä puhetta ja lasten räkätystä. Ja minkä ihmeen takia lastensuojelu soittaa perään vai onko poliiseilla joku ilmoitusvelvollisuus jos tekevät kotikäynnin asuntoon jossa lapsia paikalla? Asutaan vielä talossa jossa ryyppybileiden ääniä kuuluu harva se ilta, ja ei todellakaan meiltä.

Voin sanoa että vituttaa ja rankasti.
 
x
Meilläkin kävi kerran poliisit, kun naapuri piti meteliä. Joku oli sitten paikantanut äänen väärin ja poliisit tuli meille. Lähtivät onneksi nopeasti, kun huomasivat, että aiheeton ilmoitus taisi olla.

Pitäisikö sittenkin alkaa harkita omakotitaloa?
 
"maria"
Näitä riittää... Meidän rapussa saatiin hirveä sota aikaiseksi erään perheen tyttären ylioppilasjuhlista, jotka olivat keskellä päivää!!! Eräskin akka keräsi nimilistaa, että asia selvitetään perin juurin. Tämä perhe oli rikkonut sääntöjä mm. siten, että olivat jättäneet alaoven raolleen harjanvarren avulla, jotta vieraat pääsevät helposti sisään (ovikoodi oli tällöin rikki) . Vieraat olivat kuulemma huutaneet rappukäytävässä, lapset rampanneet, rapaa oli tullut rappuun ja kukkapuskista jotain roskia. Sitten iso osa vieraista oli istunut parvekkeella ja jutellut, lapset olivat leikkineet kovaan ääneen. Tästä kaksi rapun vanhaa rouvaa olivat vetäneet herneet nokkaan ja tehneet KANTELUN taloyhtiön hallitukselle ja keräsivät nimiä johonkin listaan. Emme allekirjoittaneet paperia todellakaan.
 
"minä"
Poliisilla tosiaan taitaa olla ilmoitusvelvollisuus. Ovat varmaan lastensuojeluun sanoneet, että ei syytä huoleen, kun ls teki vain tarkastussoiton. Joillain ihmisillä ei valitettavasti on alhainen ärsyyntymiskynnys ja halu tehdä muiden elämä hankalaksi.
 
"vieras"
Onpas oudosta asiasta soitettu poliisille. Mutta toisaalta ihan hyvä, koska voishan tuollaisessa tilanteessa ollakin jotain ilmoitettavaa. Ja myös poliisit ovat velvollisia ilmoittamaan lastensuojeluun, aivan kuin lääkärit, opet jne.
 
ap
Juu siis kaiken huipuksi vielä puhalluttivat miehen joka asiaa heidän kanssaan selvitteli. Tietty nollat puhalsi mutta mua jurppii tuo lastensuojelusoitto. Ollaanko me nyt sitten lastensuojelun asiakkaita?? :)
 
ap
Meilläkin kävi kerran poliisit, kun naapuri piti meteliä. Joku oli sitten paikantanut äänen väärin ja poliisit tuli meille. Lähtivät onneksi nopeasti, kun huomasivat, että aiheeton ilmoitus taisi olla.

Pitäisikö sittenkin alkaa harkita omakotitaloa?
Kerrostalossa on muuten vaikeaa paikantaa metelin aiheuttajaa. Ääni kantaa jotenkin kummasti..? Täytyy varmaan muuttaa johonkin metsän keskelle jos haluaa asua rauhassa.
 
ap
[QUOTE="vieras";21902940]Onpas oudosta asiasta soitettu poliisille. Mutta toisaalta ihan hyvä, koska voishan tuollaisessa tilanteessa ollakin jotain ilmoitettavaa. Ja myös poliisit ovat velvollisia ilmoittamaan lastensuojeluun, aivan kuin lääkärit, opet jne.[/QUOTE]

Mutta jotenkin idioottia, poliisit tuli paikalle ja totesivat 'teillä taitaa olla täällä kaikki hyvin', ottivat tiedot ylös ja jatkoivat matkaa. Luulisi että poliiseilla olisi parempaakin tekemistä kuin tarkistella naurettavia juttuja.
 
"vieras"
Kerrostalossa on muuten vaikeaa paikantaa metelin aiheuttajaa. Ääni kantaa jotenkin kummasti..? Täytyy varmaan muuttaa johonkin metsän keskelle jos haluaa asua rauhassa.
Siksi kerrostalossa pitäisikin aina käydä tarkastamassa mistä asunnosta melu oikeasti tulee ennen valittamista. Muuten saattaa mennä monta asuntoa pieleen. Me kerran luultiin (rivitalossa), että melu tulee seinäntakaa, niin se tulikin asunnosta, johon oli kolme asuntoa välissä. Kerrostalossa menee vielä herkemmin pieleen.

Kannattaa käydä rappukäytävässä kuuntelemassa ja oven takana, niin ei tule valituksia väärille asukkaille.
 
i
valituksen tehnyt todennäköisesti kuvitteli, että teidän asunto on se, josta ne ryyppybileiden äänet kuuluu.
poliisilla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluun, varsinkin jos poliisille soittanut on sanonut, että teidän asunnossa pidetään ryyppybileitä.
aiheettomaksi todettu lastensuojeluilmoius ei johda sen enempiin toimenpiteisiin eikä ls-asiakkuuteen.
 
ap
Asia selvisi, rakas naapurimme oli soittanut poliisille. Parvekkeen kautta äsken huuteli.. Itse alkoholisti, lastensuojelu hengittää niskaan jne. Ehkä sai tästä pänkitystä omalletunnolleen. Kivaa asua stadissa kaupungin vuokratalossa.. Muutto todellakin edessä.
 
joop
Meilläkin kävi kerran poliisit, kun naapuri piti meteliä. Joku oli sitten paikantanut äänen väärin ja poliisit tuli meille. Lähtivät onneksi nopeasti, kun huomasivat, että aiheeton ilmoitus taisi olla.

Pitäisikö sittenkin alkaa harkita omakotitaloa?
ei se omakotitalokaan suojaa vääriltä poliisikäynneiltä... meillä käynyt poliisit kun vastapäinen naapuri pieksi akkaansa ja akka huus apua... niiden naapuri oli sanonut soittaessaan talonnumeron väärin...
 
Kerrasta oppinut
Meillä kävi kerran poliisit kun eks-mieheni kävi kännissä kimppuuni. Olin itekkin juonu ja meillä lapsia. Mies lähti yöksi putkaan eikä kyllä mistään lastensuojelusta oltu koskaan yhteydessä. Laiska poliisisetäkö?
 
u
JOS minulla olisi tuollaisia naapureita niin ihan varmasti KOSTAISIN ja tekisin heistä vastaavasti ilmoituksen poliisille
Ei niitä muuten saa kuriin. . .

Kun rakensimme omakotitaloa ja jouduimme asumaan muutaman kuukauden kerrostalossa jossa oli tällaisia ämmiä, jotka valittivat joka asiasta. Kun itse aloin valittamaan heidän tekemisistään niin jopa napsahti heiltäkin suu kiinni ja olivat hyvin hiljaista ämmää loppuajan
 
"seri"
ja naarurin ämmä valitti että koira haukkuu päivä. Olimme ihan varmoja että näin ei ole ja laitoimme kameran eteiseen ja kukas se siellä huuteli koiralle postiluukusta ja ärsytti koiraa kuin rakas naapurimme. filmi meni isännöitsijälle ja tämä ämmä häädettiin
 
"juu"
Itsekin sain kerran valituksen, kun olin tullut yöllä kotiin kuulemma baarista ja mekastanut ja muutenkin äänekkäät korkkarit ollut. Olin tullut siis töistä kotiin, ei ollut edes korkkareita ja ihan tavallisesti noussut raput ylös. Ja meillä ei ollut talossa hissiä. Lisähuomautuksena oli vielä, että telkkaria voi pitää pienemmällä ja muita äänivehkeitä. Mulla ei tällöin ollut edes television johto seinässä kiinni, kun scart-johto oli mennyt muutossa hukkaan. Myöskään stereoita mulla ei ollut vasta kuin muuttopaketissa. Eli olin aivan juuri muuttanut.Alakerrassa kyllä sitten asu tyttö, joka melko äänekkäästi aina soitteli musiikkia ja katso tvtä.

Kerrostalossa menee helposti sekaisin, mistä se kuuluu. Oon itekki joskus erehtynyt ajattelemaan jotain mellastajaa toiseksi, mutta sitten olen huomannut että väärinpä kuulin. Toisaalta en oo koskaan valittanutkaan naapureista, että sama se sille. Kerran olisin valittanut pahoinpitelystä keskellä yötä, mutta oli erittäin iso kerrostalo enkä tiennyt mistä se kuului (huonot ääneneristykset)..niin jätinpä sitten ilmoittamatta. Joku toinen oli ilmoittanut, kun saivat sitten häädönkin lopulta ja poliisit kävivät tuolloin.

Noista koirien haukuttamisista vielä..mulla myös kaverilleeni valittivat, että koira haukkuu yksin ollessaan. Siivooja valitti. Sitten kun satuin olemaan kotona sairaana (olimme kämppiksiä) ja näin itse sekä kuulin, kun siivooja muissa kerroksissa oli ihan asiallisesti mutta meidän kerroksessa meidän oven takana alko meuhkaamaan ja mopilla koko ajan törkki ovea ym ties kuinka pitkään. Aukaisin sitten huvikseni oven tyylillä "oliko sulla jotain asiaa kun niin meuhkaat", niin sen jälkeen loppu sekin. Näitä sattuu, häiriintyneitä siis.
 
"näinpä"
Asia selvisi, rakas naapurimme oli soittanut poliisille. Parvekkeen kautta äsken huuteli.. Itse alkoholisti, lastensuojelu hengittää niskaan jne. Ehkä sai tästä pänkitystä omalletunnolleen. Kivaa asua stadissa kaupungin vuokratalossa.. Muutto todellakin edessä.
>> Muuta vaan, mäkin oon kaupungin vuokra-asunnossa. Alkoholisteja on tässäkin rapussa.
Joskus lähden vielä täältä.
 
tälläistä se kuule nykyisin on. sä et voi elää, koska sua kytätään koko ajan. ja jos pieninkin mahdolisuus tulee, johon näköjään riittää nauru ja isoääninen keskustelu. saat vieraaksi sosiaalitantat. ja jos poliisille ilmoitetaan, niin ne tekee automaattisesti ilmoituksen lastensuojeluun
 

Yhteistyössä