Raivostuttaa niin @##%%!!!

Mä olen niin lähellä myydä mieheni kissan ilman hänen lupaansa. Tuo saatanan katti kusee ja paskoo ympäri kämppää eikä loppua näy. Tänään kusas sohvalle (taas vaihteeksi) ja kun yritin nukkua niin käy kissa alituiseen peittämässä eteisessä jotain olematonta. Sitten kun menen kattomaan tuhannen kerran että mitä se peittää niin eiköhän se ole paskalla eteisen maton päällä. Mua niin kiukuttaa ja itkettää tää tilanne. Tätä on jo monta kuukautta jatkunu, eikä mikään auta. Mies ei tajua ongelmaa ja sanoo että "kyllä minä siivoan". Joojoo, ihan sama siivoaako vai ei, mä en halua löytää sitä kusta ja paskaa joka paikasta. Tosi kiva tuoda vieraita kotiin kun eteisestä kenkien päältä löytyy kusta tai paskaa!

Ollaan käyty eläinlääkärissä, ollaan ostettu kalliita Feliway juttuja, luovutaan toisesta kissastamme koska tuo kuseva katti ei sen kanssa tule toimeen. Mutta mikään ei riitä. Siivotaan hiekkalaatikot useasti, pestään ne ihan puhtaiksi vähintään kerran kuukaudessa. On ruokaa, on vettä, on leluja, on seuraa ja leikkikaveri. Mutta silti se kusee vaan.

Oli pakko päästä tänne päästää vähän ilmoja pihalle, anteeksi mieletön kirosanojen käyttö. Mua vaan ketuttaa niin helv....sti...

yök
Toi on kyllä inhottavaa! :( Omalla kissalla oli sama tapa, aina ku jostain tulit kotiin ni oli kusassu just kenkiin tai muuta mukavaa.. Se onneksi kyllä lopetti ton toimintansa ennen ku ehdin ite lopettaa koko kissan (no en olis lopettanu oikeesti mut ärsytti vaan niin vietävästi se kuseksiminen).. Meillä loppu kun ei tarvinnut kisun enää olla niin paljon yksin kotona. Sori Muku en osaa auttaa mut ymmärrän kyllä miten ketuttaa.

Öö, kissa ei ole stressaantunut koska mitään muutoksia ei elämässä ole tapahtunut.
Ja kyllä se musta tykkää, tulee viereen nukkumaan, seuraa huoneesta toiseen, haluaa silityksiä yms.
Jos ei oo järkevämpää sanottavaa niin painu ....

Phoebsi harmaana
Niin painu vittuun vai? :D Buahahahaa. Tuo kuulostaa stressaantunen kissan käytökseltä, tai huomionhakuisen kissan. Käytä googlea, hankkikaa sellainen pistorasiaan laitettava juttu joka levittää hormonia joka rauhoittaa kissaa jos ette muuta keksi.

Alkuperäinen kirjoittaja yök;21896062:
Toi on kyllä inhottavaa! :( Omalla kissalla oli sama tapa, aina ku jostain tulit kotiin ni oli kusassu just kenkiin tai muuta mukavaa.. Se onneksi kyllä lopetti ton toimintansa ennen ku ehdin ite lopettaa koko kissan (no en olis lopettanu oikeesti mut ärsytti vaan niin vietävästi se kuseksiminen).. Meillä loppu kun ei tarvinnut kisun enää olla niin paljon yksin kotona. Sori Muku en osaa auttaa mut ymmärrän kyllä miten ketuttaa.
Kiitos järkevästä vastauksesta kuitenkin =)
Oudointa on se että tää on ihan uusi tapa kissalle. Ei se ennen ole noin käyttäytynyt. Ja kun mitään muutoksia ei ole meidän elämässä tapahtunut, edes tavaroiden järjestystä ei huoneissa olla vaihdettu! Ja mitään fyysistä vikaa ei löydy... Olen ihan ymmälläni.

Ekaks ongelma oli se että pissaa löytyi jos olimme miehen kanssa olleet yön pois kotoa. Lopulta se meni siihen että jos ei oltu muutamaan tuntiin kotona, niin jätökset löytyi kengiltä. Ostettiin kenkäteline ja Feliway, kengät jäi rauhaan ja pissaaminen loppui hetkeksi. Sitten se taas jatkui.
Nyt tuota tosiaan tapahtuu, vaikka oltaisiin kotona. Tänä aamuna kusi sohvalle ennen miehen töihin lähtöä ja kun minä tulin työhaastattelusta kotiin... No koitin nukkua ja tarina lukeekin tossa yllä että paskaa sitä löytyi.

"mau"
Onko se uros vai naaras? leikattu vai leikkaamaton?
Kastrointi auttaa yleensä merkkailuun, varsinkin urosten (ja narttujen kiimamerkkailuun) Onko kissalta varmasti tutkittu kaikki eläinlääkärissä? Moni sairaus joka ei näy päällepäin voi aiheuttaa merkkailua. Toinen kissa annettu pois... oliko kissa pitkään? Voisiko se vielä 'pyyhkiä pois sen hajuja merkkailulla? Milloin merkkailu alkoi? kerro lisää kissasta niin mietitään millä sen saisi lopettamaan.

Joo kuule pistorasiaan laitettava juttu = FELIWAY. HANKITTU, jos et osaa lukea.
En kyllä ymmärrä että mikä teiniangsti? Jos olisin kertonut miten meiän Matti-Petteri 6v pissaa sohvalle olisi tullut halauksia ja "jaksuja". Aika tekopyhää meininki täällä.

Ja sitä on opetettu että boksiin tehdään jätökset ja niin se on aina ennen mennytkin. Tää on joku uusi tapa kollille, joka on leikattu kun sitä joku kysyi.

Kun Phoebsi kerran on niin helvetin viisas, voit varmaan kertoa mistä MINUN kissani on stressaantunut? No?

Phoebsi harmaana
Kun Phoebsi kerran on niin helvetin viisas, voit varmaan kertoa mistä MINUN kissani on stressaantunut? No?
En ole viisas enkä tiedä kissoista paljon mitään, omistani kyllä mutta mitäpä niistä :D Sori etten muistanut sen JUTUN nimeä! Hienoa että teillä on sellainen, harmi että ei auta. Niin että vitut sun kissasta, tai siis sun miehen kissasta. Tee siitä rukkaset, lämmittää kun talvikin on tulossa.

"mau"
On tutkittu munuaiset sun muut pissanäytteet. Toinen kissa on vielä täällä, mutta lähtee ensi viikolla uuteen kotiin, koska tämä kusikissa ei tule sen kanssa toimeen.
Niin, onko toinen kissa kolli vai narttu? kauanko se on ollut? voisiko se kissa merkkailla sen takia? kissat merkkailee joku ahdistuksesta tms. tai pönkittääkseen omaa johtaja-asemaa. Toivottavasti merkkailu loppuu kun toinen kissa poistuu. Siinä voi mennä aikaa, että myös sen hajut poistuu.

"Mina"
Kokeilkaa vaihtaa se matto ja sohva jolle on tarpeensa tehnyt.. Avokin kissa (ei asu meillä) kuseskeli sohvalle jne, sillä oli virtsatietulehdus, jatko sohvalle merkkailua lääkekuurin jälkeen, vaihdettiin sohva ja ei enää kuse mihin sattuu

Niin toivon että ongelma poistuu, kun toinen kissa lähtee. Toinen kissa on vain narttu ja leikattu sekin on. Ovat olleet samankaton alla noin puolisen vuotta. Niillä ei ole kyllä ollut mitään valtataisteluja, mitä ihmettelin... Joskus aiemmin kun minulla oli erikissat, niin he kyllä taistelivat siitä kumpi on johtaja :D mutta en sitten tiedä. Harmittaa kun muuten aivan ihana kissa...

Ja on se kissa yhtälailla mun kissa, se on vain mieheni nimissä joten en voi myydä sitä ilman mieheni suostumusta. En kyllä tajua miksi pitää tulla vittuilemaan/pätemään toisten aloituksiin... Se on aika teiniä käytöstä, kun ei osaa asiallisesti asiaansa ilmaista.

Matto ja sohva ovatkin lähdössä vaihtoon, koska voi olla että katti haistaa vanhat kuset ja ajattelee että voi jatkaa niille kusemista. Matot tosin on useaan otteeseen pesty nyt kesän aikana. Mutta onhan noilla parempi hajuaisti kuin mitä meillä ihmisillä :D

"mauu"
[QUOTE="Mina";21896248]Kokeilkaa vaihtaa se matto ja sohva jolle on tarpeensa tehnyt.. Avokin kissa (ei asu meillä) kuseskeli sohvalle jne, sillä oli virtsatietulehdus, jatko sohvalle merkkailua lääkekuurin jälkeen, vaihdettiin sohva ja ei enää kuse mihin sattuu[/QUOTE]

Voi toimia, tai sitte kissa katsoo, että hänen täytyy merkata uudet kalusteetkin omikseen...
Meillä teki kissa tota samaa, syyksi paljastui virtsakivet. Lukuisat hoitoyritykset ei tuottaneet tulosta, joten lopulta oli pakko viedä karvakaveri piikille :(

"Vieras"
Kaikista kissoista ei vaan ole sisäkissoiksi. Voi olla että kaikki noi temput loppuis, kun pääsis oikeaan ympäristöön. Näin kävi ainakin meillä. kun jouduttiin tuhojen ja kuseskelun takia luopumaan kissasta. On nykyään onnellinen maalaiskissa ja kertaakaan ei ole kuseskellut yms..

Mä en kyllä jaksais kovin kauaa sohvalle kusevaa kissaa. Missä kulkee se raja jolloin saa luovuttaa? Montako vuotta täytyy elää kusen ja paskan keskellä kun mikään ei auta? Jos olette yhdestä kissasta luopumassa niin miksei se voisi olla juurikin tuo kuseksija.

Kissa on jo kohta 3 vuotias ja aina ollut sisäkissana. Kissakirjoja lukeneena (ja niiden käytöstä seuranneena) olen oppinut sen ettei kissa osaa kaivata ulos jos ei ole siellä ikinä ollut. Mutta kai sekin on mahdollista.

Mua pelottaakin se uuden sohvan osto, koska jos se merkkaisikin sitten nekin :(
Ja käytetyissä sohvissa nyt ainakin olisi sellaisia hajuja mitkä pitää peittää.

Itse olen jo kuukauden ajan ollut valmis myymään kissan uuteen kotiin, mutta mieheni ei halua siitä luopua... Mä stressaannun helpommin tälläsistä pikkujutuista, joten kyllä hieman ymmärrän miksi mieheni ei näe syytä luopua siitä. En vaan jaksaisi stressata sitä mistä seuraavaksi löytyy ja mitä.....

Mä en kyllä jaksais kovin kauaa sohvalle kusevaa kissaa. Missä kulkee se raja jolloin saa luovuttaa? Montako vuotta täytyy elää kusen ja paskan keskellä kun mikään ei auta? Jos olette yhdestä kissasta luopumassa niin miksei se voisi olla juurikin tuo kuseksija.
Siksi emme luovu pissakissasta, koska se on ollut meillä pidempään ja TODELLA kiintynyt meihin omistajiin. Se oikeasti seuraa huoneesta toiseen... Ja ongelmat alkoivat jonkin aikaa sen jälkeen kun olimme ottaneet toisen kissan, pissakissan kaveriksi ironista kyllä. Joten on mahdollista että pissailut johtuvat siitä toisesta ja siksi ensin luovumme siitä. Jos ei muutoksia ala näkymään niin kaippa sitten tuosta pissakissastakin pitää luopua ...

Niin ja tosiaan, tätä tilannetta on jatkunut jo 4-5 kk, en nyt osaa aivan varmasti sanoa. Eli ennen kuin kukaan tulee sanomaan että "kauhea kissavihaaja ämmä", niin miettikää omalle kohdalle sama tilanne. Ja miten kissanhiekat on vaihdettu kalliimpaan eläinkaupan hiekkaan, on ostettu Feliway joka myöskin melko kallis pienituloisille ihmisille (minä kun olin vielä työtön koko kesän), ja on käyty eläinlääkärissä.

Kyllä varmaan on niitä jotka nostavat kissat ihmisen tasolle , eivätkä luovuta ikinä. Mutta minä en ole sellainen ihminen. Mulle kissa on kissa, lemmikkieläin, jonka perimmäinen tarkoitus on olla iloksi omistajalleen (näin todella karkeasti sanottuna). Eikai kukaan ostaisi sellaista kissaa joka kusee ympäri taloa?

luultavasti johtuu toisesta kissasta että kolli kusee ja paskoo ympäriinsä,protestiksi.sitten kun toinen kissa lähtee ni kannattaa pestä kissan paska vati kloriitilla,se haju houkuttelee kissan kusemaan oikeeseen paikkaan.tsemppiä ja jaksamisia sinne!

Juu tuo kloriitti onkin ollut ostoslistalla pari viikkoa, muistin että edellisen kissani laatikon aina putsasin sillä! Kiitos =)

Toivon syvästi että kyse on vain siitä ettei kolli tykkää toisesta kissasta ja siksi protestoi... Muuten täällä ollaan ihan hukassa!

Yhteistyössä