Onko ihan tyhmäidea (kummilapsen lahja-asoaa)

• Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti
"Kaisa"
eikö nuo ole sellaisia muovisia? muovisia isompia olen ainaki kaupoissa nähny ja niitä aattelin et keräisin, en aatellu et nuo on posliinisia.. mitä ootte mieltä niistä yksittäin myytävistä muovieläimistä?

ap
[QUOTE="vieras";21891155]On. Voin kuulla jo korvissani, kuinka vanhemmat kiroaa.[/QUOTE]

mä taas oisin tyytyväinen, tai ainaki meil leikitään mielellään eläimillä ja juuriki isokokoisilla..

"viivi"
Noi on muovisia ja vain muutaman sentin korkuisia. Meidän 2- vuotiaan lempileluja, mutta ei ne kaikkia lapsia kiinnosta. Mutta ei ne kyllä mikään keräilyjuttu varsinaisesti ole.

ap
[QUOTE="vieras";21891167]Kauniita ovat, mutta isokokoisia ja sitten niillä ei voisi leikkiä. Jos rikkoontuisi, niin menisi sarja pilalle.[/QUOTE]

leikittäväksi mä ne ostaisin en koristeeksi ja aina muutaman kerrallaan.. perustelkaa miksi puolesta miksi vastaan??

ap
[QUOTE="viivi";21891398]Noi on muovisia ja vain muutaman sentin korkuisia. Meidän 2- vuotiaan lempileluja, mutta ei ne kaikkia lapsia kiinnosta. Mutta ei ne kyllä mikään keräilyjuttu varsinaisesti ole.[/QUOTE]

tarviiko sen olla? enkä halua sellaisena niitä ajatella, vaan et täydentäisin lapsen lelusarjaa ikään kuin dublo tai junaradan osia ostetaan lisää.. Mitä oon kaupassa nähny ni toiset on pieniä ja toiset isoja.. mut eikö nuo kuitenki ole aika kestäviä?

En ole yhtään minkään hopeisten lusikkasarjojen kannalla.. ennemmin ostan jotain sellaista jolla lapsi voi leikkiä, eikä tarkoituskaan ole et säilyisivät lapsella kaapissa koriste esineinä hamaan tulevaisuuteen. Vaan kuten muutkin lelut oisivat leikittävinä. Tietty jos ne ei lasta kiinnosta ni sit en osta

"viivi"
tarviiko sen olla? enkä halua sellaisena niitä ajatella, vaan et täydentäisin lapsen lelusarjaa ikään kuin dublo tai junaradan osia ostetaan lisää.. Mitä oon kaupassa nähny ni toiset on pieniä ja toiset isoja.. mut eikö nuo kuitenki ole aika kestäviä?

En ole yhtään minkään hopeisten lusikkasarjojen kannalla.. ennemmin ostan jotain sellaista jolla lapsi voi leikkiä, eikä tarkoituskaan ole et säilyisivät lapsella kaapissa koriste esineinä hamaan tulevaisuuteen. Vaan kuten muutkin lelut oisivat leikittävinä. Tietty jos ne ei lasta kiinnosta ni sit en osta
Siis puhuit itse keräilystä ja keräilyeläimistä, eli siihen kommentoin, että ei nuo varsinaisesti ole mikään keräilykohdejuttu. Saattaishan nuo olla pitkäikäisempi juttu kuin junaradat tai dublot, mutta toisaalta en tiedä moniko teini-ikäinen arvostaa isoa kokoelmaa muovieläimiä. Keräily on ihan mukava ajatus, mutta tosi harja loppujen lopuksi on sellainen josta olisi iloa jo lapsena ja kumminkin myös aikuisena, se pysyvä muisto kun kai olisi tarkoitus. Ennemmin vaikka antaisin vaihtuvia lahjoja jollain pysyvällä teemalla.

ap
[QUOTE="vieras";21891449]Kannattaa kysyä vanhemmilta, jos epäilyttää.[/QUOTE]

toki, mut kysyn myös täältä ihan yleisesti.. et pidetäänkö niitä turhakkeina tms.

Mitä yleensäkki ollaan mieltä? jos ostaa nuita muutenki jemmaan, et kannattaako viedä synttärilahjaksi ylipäänsäkkään lapsille?

ap
[QUOTE="viivi";21891484]Siis puhuit itse keräilystä ja keräilyeläimistä, eli siihen kommentoin, että ei nuo varsinaisesti ole mikään keräilykohdejuttu. Saattaishan nuo olla pitkäikäisempi juttu kuin junaradat tai dublot, mutta toisaalta en tiedä moniko teini-ikäinen arvostaa isoa kokoelmaa muovieläimiä. Keräily on ihan mukava ajatus, mutta tosi harja loppujen lopuksi on sellainen josta olisi iloa jo lapsena ja kumminkin myös aikuisena, se pysyvä muisto kun kai olisi tarkoitus. Ennemmin vaikka antaisin vaihtuvia lahjoja jollain pysyvällä teemalla.[/QUOTE]

Mä en tykkää nuista ns. keräily jutuista koska nyt ei voi tietää mitä lapsi isona tykkää.. vaan ennemmin ajattelen niin et veisin nuita nyt kun lapsi on vielä pieni esim. antaisin nyt syntymäpäivänä muutaman ja sit jouluksi muutaman.. en halua alkaa keräämään kuitenkaan mitään vuosikausien sarjaa

ap
[QUOTE="siiri";21891506]Meillä tykätään, mutta en minäkään keräilyä kannata[/QUOTE]

Mitä oot siitä mieltä et jos ostaa muutamana kertana peräkkäin lahjaksi nuita? siis ettei sen pidemmälle kerää vaan antaa samaan sarjaan kuuluvia tuotteita muutaman lahjan peräkkäin?

Kun lapsi kasvaa, en oleta että nuo pitäisi säästää sille lapselle sitten kun joskus on aikuinen (jos äiti ei erikseen halua), vaan jos on pikkusisaruksia ni minun mielestä ne voi siirtyä sit pikkusisarusten leikkeihin.

"Huijari"
Parempi idea toi on kuin pyyhkeitä, mutta minä henk. koht. en edes haluaisi lapsilleni mitään "keräilykrääsää". Vie jotain ajankohtaista ja jokunen euro possuun?

"Saru"
[QUOTE="Kaisa";21891028]Alkaa kerämään nyt 1v täyttävälle kummilapselle jotain tän tyylisiä keräilyeläimiä? Oon ainaki Tiimarissa ja Prismassa nähny näitä lahjakas.fi - Schleich - [/QUOTE]
Siis niitä muovieläimiä? Ovat ihania ja laadukkaita, ottaisin ilomielin vastaan lapselleni. Meillä on niitä vain pari, koska ovat aika hintavia. Poika tykkää kovasti.

ap
[QUOTE="Huijari";21891536]Parempi idea toi on kuin pyyhkeitä, mutta minä henk. koht. en edes haluaisi lapsilleni mitään "keräilykrääsää". Vie jotain ajankohtaista ja jokunen euro possuun?[/QUOTE]

Eikö nuo eläimet sitten ole ajankohtaista? jos vien nyt esim. 4-5 eläintä ja annan joululahjaksi saman verran esim. kotieläimiä?

"siiri"
Mitä oot siitä mieltä et jos ostaa muutamana kertana peräkkäin lahjaksi nuita? siis ettei sen pidemmälle kerää vaan antaa samaan sarjaan kuuluvia tuotteita muutaman lahjan peräkkäin?

Kun lapsi kasvaa, en oleta että nuo pitäisi säästää sille lapselle sitten kun joskus on aikuinen (jos äiti ei erikseen halua), vaan jos on pikkusisaruksia ni minun mielestä ne voi siirtyä sit pikkusisarusten leikkeihin.
Meillä lapsi tykkäisi kovastikin, mutta en tiedä tykkääkö kaikki. Mutta kannattaa ostaa kaupasta eikä tilata mistään, niin tulee 1- vuotiaalle sopivaa kokoa, ne kun on useimmat aika pieniä.

"Saru"
PS. Moni varmaan tässä käsitti väärin tuon sanan 'keräily'. Niistähän voi 'kerätä' vaikka maatilan eläimiä ja saa tosi hyviä leikkejä, jos vaan lapsi eläimistä tykkää. Kyllähän niitä sellaiseen leikkiin tarvitsee enemmän kuin yhden, mutta ovat tosiaan sen verran hintavia, ettei kaikilla ole varaa ostaa koko satsia kerralla. Siksi niiden keräily on hyvä idea.

Sitä paitsi tiedän monia aikuisia, jotka keräävät Schleich-sarjaa. Mutta sitä tuskin täällä tajutaan. :D

ap
[QUOTE="siiri";21891558]Meillä lapsi tykkäisi kovastikin, mutta en tiedä tykkääkö kaikki. Mutta kannattaa ostaa kaupasta eikä tilata mistään, niin tulee 1- vuotiaalle sopivaa kokoa, ne kun on useimmat aika pieniä.[/QUOTE]

totta.. kaupasta ajattelinki ostaa, ni saa mieluisia ja ei tule postikuluja päälle. Aattelin niitä isompikokoisia, ainaki lehmiä ja hevosia oon nähny isompina, sekä karhuja ja hirviä..

ap
[QUOTE="Saru";21891577]PS. Moni varmaan tässä käsitti väärin tuon sanan 'keräily'. Niistähän voi 'kerätä' vaikka maatilan eläimiä ja saa tosi hyviä leikkejä, jos vaan lapsi eläimistä tykkää. Kyllähän niitä sellaiseen leikkiin tarvitsee enemmän kuin yhden, mutta ovat tosiaan sen verran hintavia, ettei kaikilla ole varaa ostaa koko satsia kerralla. Siksi niiden keräily on hyvä idea.

Sitä paitsi tiedän monia aikuisia, jotka keräävät Schleich-sarjaa. Mutta sitä tuskin täällä tajutaan. :D[/QUOTE]

JUURI TÄTÄ TARKOITIN.. et yhdellä eläimellä et tee vielä mitään ja kerralla ei raski kovin montaa ostaa, jos kpl on jo 6€ ni kyl se 4-5on maximi mitä kerralla voi ostaa.

Onko se sit järkevämpi ostaa joku 1v:lle tarkoitettu soiva rasia, joka kiinnostaa vain sen hetken?

"Saru"
Eikö nuo eläimet sitten ole ajankohtaista? jos vien nyt esim. 4-5 eläintä ja annan joululahjaksi saman verran esim. kotieläimiä?
Ensinnäkin, eivät ole keräilykrääsää, vaan laadukkaita leluja.
Ovat ajankohtaisia! Niissä on paljon sopivan isoja eläimiä 1-vuotiaalle ja meidän lapsi oppi muovieläimillä leikkiessään sanomaan kaikki eläimet ja mitä ne eläimet sanoo. Olivat kyllä sellaisia halvempia muovieläimiä, mieluiten ottaisin kaikki just Schleichia.

"Huijari"
Juu siis kyllä voit viedä ihan hyvin niitä! Mä vaan sitä tarkotin että voi olla että jossain vaiheessa ne ei enää kiinnosta ja silloin niitä on mun mielestä turha enää viedä. Mutta noi on kauniita ja kestäviä ja en ole koskaan tavannut lasta joka ei eläimillä leikkisi! Kiva lahjaidea siis.

"vieras"
Schleichit kestää leikkimistä, niitä on täällä jopa puistotädeillä ulkoleikeissä. Niitä on monenkokoista ja monenlaista. Hintakin on toista kuin surkeimmilla krääsä eläimmillä.

Kannattaa kysyä lapsen vanhemmilta, heidän mielipidettään on vaikea arvata.

Yhteistyössä