Nyt saa loppua toi sikapiikki-hysteria!!!!

• Viestiketjun aloittaja over and out
  • Ensimmäinen viesti
Hehe
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mitäs siitä rokotteesta voi nyt siis seurata? Valvon varmaankin seuraavat yöt peläten kuolemanvaarallisia sivuvaikutuksia...
VOI HYVÄ LUOJA SENTÄÄN!!!!
Sikainfluenssarokote on täysin turvallinen sekä aikuisille että lapsille, niin raskaana oleville, pitkäaikaissairaille kuin perusterveillekin! En ymmärrä miten suomessa voi olla näin käsittämättömän pelokasta porukkaa...
Suosittelen miettimään: otatko mieluummin rokotteen, jonka sivuoireina ehkä pistoskohdan särky, pieni kuume ja päänsärky jos sitäkään VAI sairastatko viikon sängynpohjalla sikainfluenssaa ja päälle päätteeksi jälkitautina keuhkokuumetta ja lapsesi korvatulehdusta. Mikään rokotteen sivuoire ei ole yhtä vaarallinen kuin sikainfluenssa jälkitauteineen.

En ymmärrä alkuunkaan tätä rokotushysteriaa. Suosittelen vierailemaan THL:n virallisilla sivuilla http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotteet
Sieltä voit lukea asianmukaista tietoa ja faktaa huhupuheiden, spekulaation yms. sijaan. Ja nyt loppui se toisten ihmisten pelottelu!
NÄIN!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mitäs siitä rokotteesta voi nyt siis seurata? Valvon varmaankin seuraavat yöt peläten kuolemanvaarallisia sivuvaikutuksia...
Sikainfluenssarokote on täysin turvallinen sekä aikuisille että lapsille, niin raskaana oleville, pitkäaikaissairaille kuin perusterveillekin! En ymmärrä miten suomessa voi olla näin käsittämättömän pelokasta porukkaa...
Suosittelen miettimään: otatko mieluummin rokotteen, jonka sivuoireina ehkä pistoskohdan särky, pieni kuume ja päänsärky jos sitäkään VAI sairastatko viikon sängynpohjalla sikainfluenssaa ja päälle päätteeksi jälkitautina keuhkokuumetta ja lapsesi korvatulehdusta. Mikään rokotteen sivuoire ei ole yhtä vaarallinen kuin sikainfluenssa jälkitauteineen.

En ymmärrä alkuunkaan tätä rokotushysteriaa. Suosittelen vierailemaan THL:n virallisilla sivuilla http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotteet
Sieltä voit lukea asianmukaista tietoa ja faktaa huhupuheiden, spekulaation yms. sijaan. Ja nyt loppui se toisten ihmisten pelottelu!
THL:n omiin sivuihinkin kannattaa todella tutustua. Mm. THL:n omasta väliraportista voi kukin itse katsoa ilmoitetut haittavaikutukset ja miettiä itse tykönään mitä mieltä on.

Mukana ei-vakavia ja vakavia haittavaikutuksia kuten kuolema (1 kpl), vakavia raskauskomplikaatioita (4 kpl) jne.

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/osastot/roko/roto/pandemiarokotehaittojen_valiraportti_140210.pdf

professional
Olen ollut koko vuoden perusterveydenhuollossa taas kerran ja tavannut kevyesti satoja-tuhansia potilaita sinä aikana. Ei yhtä ainutta mystistä oiretta, minkä voisi mitenkään yhdistää rokotteeseen. Eikä takuulla yhtään narkolepsiatapausta, ei edes epäilyä. Mutta kyllähän se oli arvattavissa, että jotain tällaista jälkipyykkiä tulee ja foliohatut saa vettä myllyynsä.
Ja ei, en saa provikkaa lääkefirmoilta ja ei, ei ole ohjeistettu "pimittämään" tietoa yleisöltä. Vaan mistäpä minä mitään tiedän, toisin kuin kaksplussan keskustelijat, nehän ne tietää.

Khimaira
[QUOTE="hehe";21950416]"Sikainfluenssarokote on täysin turvallinen sekä aikuisille että lapsille, niin raskaana oleville, pitkäaikaissairaille kuin perusterveillekin!"

:LOL:[/QUOTE]

:O :LOL:

"mä"

En ymmärrä alkuunkaan tätä rokotushysteriaa. Suosittelen vierailemaan THL:n virallisilla sivuilla Sikainfluenssarokote - THL
Tässä on nyt hyvä esimerkki viime syksyn vouhotuksesta! Rokotteesta EI VOI seurata muuta kuin pistoskohdan särkyä, pientä kuumetta ja päänsärkyä, mutta possutaudista tulee hurja korvatulehdus... Ja THL on valtias. (Ja nyt sitten on narkolepsiaa ja epilepsiaa sekä vielä myöhemmin ilmenevät haittavaikutukset.) Ai niin, mutta eihän narkolepsia ole mitenkään yhtä paha kuin se possutaudin jälkitautina tuleva korvatulehdus... :D

Alkuperäinen kirjoittaja epävarma äiti;18140033:
Niinpä!
Tulee niin epävarma, syyllinen ja katuva olo. Itse rokotutin molemmat lapset (vain toinen riskiryhmässä ). Arvatkaa keljuttaako, olisin ehkä sittenkin jättänyt rokotuttamatta, kiitos teidän!
jo et sä voi palstalaisia syyttää. ei ne ole tullut teille väkisin raahaamaan lapsiasi rokotteelle. vaikka täällä painostus olikin valtava rokottamisen puolesta. pitää osata itse miettiä ja päättää mitä tekee. sehän nyt oli maalaisjärjellä ajateltuna selvä juttu, että se rokotus sisälsi riskejä. kun eihän sitä keretty edes testata kunnolla

"ihmettelijä"
Mikä ihme nykyajan ihmisillä on tää rokotevastaisuus! Pitäisikö ajassa palata takasin siihen kun esim. espanjan tautiin kuoli kymmeniä ehkä sata miljoonaa ihmistä, kun ei ollut rokotuksia.

Ei se ns. sikaflunssa ollut / ole mikää pikkujuttu, siihen kuoli poikkeuksellisesti nuoria ihmisiä ja kuoleman tapauksia olisi tullut paljon enemmän jos tähän asiaan ei olisi reagoitu.

sikajokapaistetaan
THL:n omiin sivuihinkin kannattaa todella tutustua. Mm. THL:n omasta väliraportista voi kukin itse katsoa ilmoitetut haittavaikutukset ja miettiä itse tykönään mitä mieltä on.

Mukana ei-vakavia ja vakavia haittavaikutuksia kuten kuolema (1 kpl), vakavia raskauskomplikaatioita (4 kpl) jne.

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/osastot/roko/roto/pandemiarokotehaittojen_valiraportti_140210.pdf
Ja suomalaisia on pistetty sillä rokotteella kuinka monta? Jos tieto piti paikkansa et yli 60% väestöstä, niin montako ihmistä se on? Ja vakavia haittavaikutuksia oli ton mukaan sitten 5? Ton mukaan sikarokote on melkeinpä vielä turvallinen kun neuvolan perusrokotteet :D Kai sä oot tietonen siitä kuinka moni saa siitäkin vuosittain vakavia haittavaikutuksia? Eihän nekään täysin turvallisia ole, ja se voi ihan hyvin olla juuri sinun lapsi joka kuuluu siihen 0.002% rokotetuista joka saa vakavan reaktion. Sä voit itse ihan hyvin vaikka kuolla perus hepatiittirokotteeseen. Ihan jokaiseen rokotteeseen, ihan niin kuin ihan jokaiseen lääkeeseenkin, on niitä ihmisiä joille siitä seuraa jotain vakavia haittavaikutuksia. Mutta silti suurin osa meistäkin syö esim e-pillereitä vaikka sielläkin on mainittu kuoleman mahdollisuus seurauksena.

"mä"
[QUOTE="ihmettelijä";21950522]
Ei se ns. sikaflunssa ollut / ole mikää pikkujuttu, siihen kuoli poikkeuksellisesti nuoria ihmisiä ja kuoleman tapauksia olisi tullut paljon enemmän jos tähän asiaan ei olisi reagoitu.[/QUOTE]

Kertoisitko, miksi sitten niissä maissa, joissa ei rokotettu laisinkaan, oli kuolleisuus samaa luokkaa kuin rokotetuissakin maissa?

koekaniksi omat lapset?
[QUOTE="ihmettelijä";21950522]Mikä ihme nykyajan ihmisillä on tää rokotevastaisuus! Pitäisikö ajassa palata takasin siihen kun esim. espanjan tautiin kuoli kymmeniä ehkä sata miljoonaa ihmistä, kun ei ollut rokotuksia.

Ei se ns. sikaflunssa ollut / ole mikää pikkujuttu, siihen kuoli poikkeuksellisesti nuoria ihmisiä ja kuoleman tapauksia olisi tullut paljon enemmän jos tähän asiaan ei olisi reagoitu.[/QUOTE]

Joo mutta edelleen VÄHEMMÄN kuin normi INFULENSSAAN!! Eli pahempihan se Infulenssa on.
Sitä voi tosiaan miettiä,et miks esim usa ei hyväksynyt rokotetta mitä meillä käytettiin: EI OLLU TUTKITTU TARPEEKSI

Yhteistyössä