Sikarokotteen ansiosta pistää kyllä melko skeptiseksi koko THL:n toiminnan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
No, nyt aletaan tutkia, että onko niiden lasten kohdalla sivuvaikutuksena possurokotteesta nukahtelua. Mitäs lie muutakin kohta löytyy? Asiasta ilmoitti nyt maikkarin sivusto.

Suoraan sanoen ahdistaa, itselleni en ottanut rokotetta, mutta tyttärelleni 2v kyllä. Rokotustilanteessa olin todella skeptinen ja koin suoranaista tuskaa antaessani laittaa piikin tyttäreeni. Kuitenkin, joka asiantuntija jne. vakuutteli, että rokote on vaaraton. Mietin, etten ehkä kestäisi, jos jotain tapahtuu sen takia, etten anna rokotetta. Taudin oireilla jne hysterisoitiin huolella. Minä, kun olen vielä provosoituvaa tyyppiä, eli hysterisoidun. Tunne tosin sanoi, ettei kannata, mutta ajattelinpa olla järkevä! Olinko?

Helvetti soikoon, jos siitä tulee jotain! Lasten ja raskaana olevien kustannuksella "vähän" testaillaan. Tuskin mistään ihan olemattomasta on kuitenkaan kyse, koska nyt Ruotsikin on huomannut vastaavia haittavaikutuksia. Että ottaa päähän.

Rokote on aina turvallinen siihen asti kunnes niitä haittavaikutuksia alkaa ilmaantua... Onneksi emme lähteneet siihen hysteriaan mukaan ja jätimme ottamatta rokotteen.

Meidän perheessä ei kenellekään otettu rokotetta. Enkä halua sitä nytkään. Jotenkin vaisto sanoi näin. Ja painostuksista huolimatta ei otettu ja siihen olen tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
Rokote on aina turvallinen siihen asti kunnes niitä haittavaikutuksia alkaa ilmaantua... Onneksi emme lähteneet siihen hysteriaan mukaan ja jätimme ottamatta rokotteen.

:flower: Sama meillä. Suomessa vain lääkärien auktoriteetti on ylin eli jos he jotain sanovat niin kaikki juoksee rokottamaan itsensä vaikka Suomessa ja varsinkin maailmalla oli paljonkin juttua rokotteen haitoista.

mites kauan menee tosta rokottamisesta että näkyy noi narkolepsian oireet? en löytänyt mistään tietoa. näkyykö heti, viikkojen päästä vai vieläkin myöhemmin. onkos joku tietoinen?

kans otettiin, ei onneksi mitään oo siitä tullut. Moni kaveri uskalsi ottaa sen raskaana vaikka ei ollut vielä sitä 13vk:a kasassa mutta terveitä vauvoja niille on nyt kuiteski syntynyt.

Kyllä mä luotan edelleen THL:ään. Selväähän se oli, että päätökset oli tehtävä sen tiedon varassa mikä silloin oli käytettävissä. Hyvä, ettei sikainfluenssa päässyt leviämään pahemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
Eipä siinä vaiheessa ollut täydellistä tietoa kenelläkään, joten ei THL:kaan tahallisesti haittoja järjestänyt, jos ehkä jossakin toimissa jotain puutteita olisi ollutkin.

THL:n toiminnassa mua harmittaa se, että markkinoivat rokotetta ihmisille täysin turvallisena ja tutkittuna vaikka mikään rokote ei ole sellainen. Piti olla oikea superrokote mistä ei tule mitään rokoteoireita jne.

Loivat mielestäni väärän kuvan ihmisille (mitä media tuki), joko tahallisesti tai tahattomasti.

Ymmärrän, ettei ole täydellistä tietoa, mutta että koko tauti hysterisoitiin ja massavoimalla tuupataan ihmiset piikille! Ymmärrän myös, että AINA on lääkkeistä sivuvaikutuksia. Puhe oli, että rokote ON TURVALLINEN ja että sitä on tutkittu ja siinä käytettyjä aineita. Miksi sitten näin? Miksi ei puhuta realistisesti, että kyllä varmasti voi olla haittavaikutuksia jne. päättäkää itse, ei niin, että suoranaisesti tuputetaan ja lietsotaan hysteriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän, ettei ole täydellistä tietoa, mutta että koko tauti hysterisoitiin ja massavoimalla tuupataan ihmiset piikille! Ymmärrän myös, että AINA on lääkkeistä sivuvaikutuksia. Puhe oli, että rokote ON TURVALLINEN ja että sitä on tutkittu ja siinä käytettyjä aineita. Miksi sitten näin? Miksi ei puhuta realistisesti, että kyllä varmasti voi olla haittavaikutuksia jne. päättäkää itse, ei niin, että suoranaisesti tuputetaan ja lietsotaan hysteriaa.

Olen samaa mieltä.

omasta mielestä THL liikaa korosti omaa "viisauttaan" kun vakuuttivat ja vakuuttivat, että kaikki vaan jonoon piikille, tämä kannattaa ottaa turvallisuuden takia jne. jne.
samaa lätinäähän se oli pitkän aikaa. Vaikka ulkomaisilta tuli tiedoitteita ja tietoja, että rokotetta ei ole tutkittu ja oli jo kuolemantapausta ja vaikka mitä... siltä THL vakuutti, ettei mitään hätää ole. Mikä HYVINVOINTILAITOS se on? valehtelivat ja mitä.

Itse emme ottaneet rokotteita, ei aikuiset ei lapset. Oli silti hyvin huvittavaa seurata tätä suomen THL:n ja ulkomaisten lähteiden "keskustelua" kun THL aina puolusti rokotetta...
Muistaakseni THL olikin jokin kovin lähellä sitä lääkkeen valmistajaa tai sitä, minne rahat annettiin, eli hyvin kyseenalaista touhua kaikki.
Toivoa saattaa, ettei teidän kohdalla tule ilmi mitään kurjaa...

Meillä lapsen hoitokaverilla oli tutkittu sikainfluessa, kävi sairaalassakin ja meni kuitenkin äkkiä ohitse. No meidän lapselle tuli viikko siitä myös jokin tauti, jossa kuume nousi todella korkealle ja ekana iltana oli vähän hengitysvaikeutta, mutta se siitä sitten, jo seuraava päivä oli vähäkuumeinen. Eli sairastamalla siitä selviää, ja sitten keho saa vastustuskykyä lisää..

Tuossa narkolepsiassa on ajallinen yhteensopivuus rokotteen kanssa, siksi tutkitaan. Ainakin yhdell' oli oireet alkaneet viikon kuluttua rokottamisesta.

Narkolepsian oireet ilmaantuvat yleens' lspsuudessa&nuoruudessa ja esiintyvyys on 2-3 tuhannesta.

Epäilen (=mutu), ettei THL varsinaisesti ollut masinoimassa hysteriaa. Media innostui taudista ja alkoi revittelemään sillä. Tätä kautta ihmiset huolestuivat ja halusivat "oikean, varman ja turvallisen tiedon", ja toki tuo mediarevittely toi julkisuutta THL:kin. Joka sitten joko vain muodosti mielipiteensä tai oli lääkefirmojen lahjottavissa, mistäs minä tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
Eipä siinä vaiheessa ollut täydellistä tietoa kenelläkään, joten ei THL:kaan tahallisesti haittoja järjestänyt, jos ehkä jossakin toimissa jotain puutteita olisi ollutkin.

THL:n toiminnassa mua harmittaa se, että markkinoivat rokotetta ihmisille täysin turvallisena ja tutkittuna vaikka mikään rokote ei ole sellainen. Piti olla oikea superrokote mistä ei tule mitään rokoteoireita jne.

Loivat mielestäni väärän kuvan ihmisille (mitä media tuki), joko tahallisesti tai tahattomasti.

Täysin samaa mieltä.

Kenelläkään tutkimus- ja tiedemaailmassa ei liene toistaiseksi käytössä täysin aukottomia menetelmiä ja riskittömömiä ratkaisuja, mutta kyllä nykymeno muutaman sadan vuoden takaisen terveydenhuollon päihittää mennen tullen. Vai vieläkö täällä joku haikailee sitä aikakautta, kun pikkulapsista myöten väkeä lakosi nurkkiin jonkun pienen, mutta kohtalokkaan infektion vuoksi? THL:n kanssa läheisesti työskentelevänä tutkijana toteaisin myös, ettei nyt ihan kevyesti kannattaisi laittaa THL:ää mustalle listalle. Ei Suomessa lääketieteen ja farmasian asiantuntijat mitään "biologisia" kokeita ja riskikokeiluja väestöllä teetä. Hieman suhteellisuudentajua tähänkin hysteriaan taas...

nyt mistään hakea mitään korvausta jne, jo osoittautuu että rokote aiheuttaa jotain. Helvetti soikoon jos olen turvalliseksi mainostamalla rokotteella nyt pilannut lapseni elämän niin siitä ei kyllä voivottelulla minun kanssani selvitä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Oletteko ajatelleet asiaa siltä kannalta, minkälainen katastrofi ois voinut tulla jos KUKAAN ei olisi ottanut rokotetta?

Niin, mutta miksi joka vuosi suomessa kuolee kausi-influenssaan ihmisiä niin paljon, vaikka siihen rokotetaankin ne riskiryhmät?
Eli ei se rokote sitä tautia vähennä...

Nyt kannattaaa pelätä kausi-influenssaa, jos tätä sikaflunssaakin pelkäsi, onhan kausittainen influenssa niin niin vaarallisempi mitä tää sika oli... (kun katsoo kuolleisuuslukuja jne.)

21548_268534634467_268534484467_4429458_1909990_n.jpg

I survived Y2K, SARS, Mad Cow, 9/11 and Bird/Swine Flu. 2012, Here I Come! kuvat

Minusta rokotetta ei markkinoitu täysin turvallisena. Meidän perhe otti piikit, mutta täysin tietoisina siitä, että riskinsä silläkin on.

En ymmärrä mistä ihmisille on tullut sellainen käsitys, että rokote muka olisi täysin turvallinen? Mikään rokote tai lääke ei koskaan ole. Se voi olla turvallinen suurimmalle osalle, mutta isoihin joukkoihin mahtuu aina niitä, joilla käy huono tuuri, ja ne haittavaikutukset realisoituvat. Minusta THL kyllä kertoi ainakin omilla sivuillaan faktat faktoina.

Yhteistyössä