tontin puu kaatuu naapurin puolelle. kuka sen hoitaa pois? kelle klapit kuuluu?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
ev
meillä kävi näin mökillä, meidän tontilla ollut puu kaatui naapurin puolelle myrskyssä. mieheni hoiti puun pois, naapuri jeesas kuitenkin.

naapuri sanoi että puolet puusta, tai siis siitä tulevista klapeista kuuluu hänelle..... että mieheni siis tekee klapit, kuivattaa ne ja sitten antaa naapurille.....
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja just:
jos naapuri haluaa puolet puusta niin on hyvä ja itse sitten tekee halot ja kuivattaakin ne!

Ei mikään laki käske teidän hänelle valmiita halkoja tekemään!
mies tarjos isoja pöllejä naapurille että ottaa siitä.... mutta naapuri luuli sitä vitsiksi ja sanoi naureskellen että vain valmiit puut kelpaa... ja siis oli ihan tosissaan.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
jos naapuri haluaa puolet puusta niin on hyvä ja itse sitten tekee halot ja kuivattaakin ne!

Ei mikään laki käske teidän hänelle valmiita halkoja tekemään!
mies tarjos isoja pöllejä naapurille että ottaa siitä.... mutta naapuri luuli sitä vitsiksi ja sanoi naureskellen että vain valmiit puut kelpaa... ja siis oli ihan tosissaan.
En antaisi :snotty:
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
jos naapuri haluaa puolet puusta niin on hyvä ja itse sitten tekee halot ja kuivattaakin ne!

Ei mikään laki käske teidän hänelle valmiita halkoja tekemään!
mies tarjos isoja pöllejä naapurille että ottaa siitä.... mutta naapuri luuli sitä vitsiksi ja sanoi naureskellen että vain valmiit puut kelpaa... ja siis oli ihan tosissaan.
Ei sun miehes todellakaan tarvi niitä valmiiksi klapeiksi tehdä. Antaa ne pöllit tai sitten voi naapuri olla ilman. :)
 
*
No eiks tossa periaatteessa oo semmonen tilanne että teidän puu kaatui naapurin puolelle, te pahoittelette asiaa ja korjaatte puun pois. Ja se oli siinä =) Ei se sille naapurille kuulu pätkän vertaa (ellei ole tuhoja tullu), saati että mitään "kuuluisi" hänelle.
 
vieras
mutta jos puunne on tehnyt jotain vahinkoa olette tottakai korvausvelvollisia naapurille, yleensäkin hyvän maun mukaista olisi antaa ne pöllit tai ainakin kysyä olisiko halukas ottamaan, ei toki tarttee kuivatella jne.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
meillä kävi näin mökillä, meidän tontilla ollut puu kaatui naapurin puolelle myrskyssä. mieheni hoiti puun pois, naapuri jeesas kuitenkin.

naapuri sanoi että puolet puusta, tai siis siitä tulevista klapeista kuuluu hänelle..... että mieheni siis tekee klapit, kuivattaa ne ja sitten antaa naapurille.....
Jos puu kasvaa teidän tontilla niin se on teidän omaisuutta koko puu.Naapurille voi antaa pari klapia vaivanpalkkaa.
 
noo
miee jättäisin ne naapurin pöllit siihen rajalle oottelemaan naapuria. kiltti kun oon, niin voisin jonkun pressun vetää päälle talveksi. en kyllä tekis klapeja.

ehkä se naapuri vitsaili. jos sillä on jo klapeja ja puuta paikat täysi, mutta halusi vähän nuorempaa pomottaa. mihin oksat ja muu sälä meni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
En usko.
Kyllä näin on. se osa mikä on napurin tontilla on naapurin omaisuutta.
Mitä jos äijä sammuu kesäjuhlassa naapurin puolelle, niin saako se naapurin yh ottaa sen itselleen?
 
  • Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä