mulla on maha taas niin huonossa kunnossa.en jaksa enään:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tärpätti:
Mulla on colitis ulcerosa ja siihen auttaa hiilareiden välttely aika hyvin. Kannattaa koittaa josko siitä olisi sullekin apua.

Saako kysyä missä vaiheessa sulla on coliitti menossa? Ilman avannetta?

Siis mitä tarkoitat missä vaiheessa? Ilman avannetta on juu ja lääkityksellä pysyy suht rauhalisena. Ei kai noita avanteita useinkaan nykyään tehdä.

Juu tuota meinasin että pärjäät lääkkeillä. Kyllä niitä avanteita/j-pusseja tehdään aika paljon, ei tietty turhaan mutta sitten jos lääkkeillä ei pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Vaadi päästä tutkimuksiin..

mä olen kaikissa verikokeissa ravannut ja eri lääkäreillä jo ylivuoden. viimeisin käynti oli sairaalalla gastro.. jollain lääkärillä.

Gastroenterologilla varmaan. Mitä he siellä sitten sanoivat? Aika kummallista ettei tähystetä.

tämä gastro vain sanoi että kaikki johtuu sappikivistä jotka leikataan kun vauva on syntynyt. mitään muuta ei oikein sanonut edes.
yksityisellä kun kävin hän sanoi että johtuu siitä että selkä on huonossa kunnossa ja hermot mitkä lähtee selästä suolistoon on jumissa.
tk : lääkäri sanoi että ylitoimiva suoli
työterveys lääkräi sanoi että stressivatsa.

+ jokainen määrännyt kasan verikokeita.

Kannattaa valita leipä johon ei ole lisätty gluteenia, saattaa aiheuttaa vaivoja vaikka ei kelikiaa olekaan.
Mä kans suosittelen yksityiselle menoa, ne ottaa vaivat enemmän tosissaan.

Kannattaa valita leipä johon ei ole lisätty gluteenia, saattaa aiheuttaa vaivoja vaikka ei kelikiaa olekaan.

mulla uloste siis ei ole mitään vesiripulia. aamuisin se on sellainen löysä mutta nyt päivällä kun kävin niin oli ihan normaali taas. maha murisee nytkin ja oksettaa ja on sellainen olo mikä on ylenäs vatsataudin jälkeen. sellainen tunne ylämahalla että on vatsa huonossa kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
crohnin tauti.

Miten tuo todetaan? Minulle tehtiin paksusuolen tähystys ja kaikki normaalia. Silti kipukohtaukset iskevät usein. Vasta kortisoni, mikä määrättiin ihan muuhun vaivaan, normalisoi suolen ja poisti kivun. ( kirjoitinkin tuossa aiemmin)

Alkuperäinen kirjoittaja löpö:
crohnin tauti.

Miten tuo todetaan? Minulle tehtiin paksusuolen tähystys ja kaikki normaalia. Silti kipukohtaukset iskevät usein. Vasta kortisoni, mikä määrättiin ihan muuhun vaivaan, normalisoi suolen ja poisti kivun. ( kirjoitinkin tuossa aiemmin)

Kolonoskopialla ja koepaloilla se todetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

mä olen käynyt siis jo yksityisellä!! olen ravannut nin monella lääkärillä että ei ole tosikaan.
jokainen sanoo eriä. 7kk odotin aikaa tuonne sairaalankin lääkärille ja käynti oli ihan turha kun ei se lääkäri muuta sanonut kun että sappikivistä johtuu. sappikivet minun tietääkseni aiheutta kovaa kipua. ei minulla ole mitään sellaista järkyttävän kovaa kipua joka säteilee sinnetänne.

Mulla on ollut myös epämäärästä vatsaongelmaa, pahoinvointia ja yökköilyä, ripulia, sellasta limaulostetta...mulla autto molkosan ja candidas-hiivanpoisto tabletit. tiedä, niin inhottavaa vaivaa....lääkärit ei löytänyt mullakaan mitään, nyt vuoden pysynyt poissa, kun heti kun alkaa oireilla, noita oon ottanut nassuun.

Alkuperäinen kirjoittaja löpö:
crohnin tauti.

Kolonoskopialla ja koepaloilla se todetaan.

Kolonoskopiahan minulle on tehty = paksusuolen tähystys
Ihmeellistä vaivaa on ollut silti ja missään ei ole oikeasti todettu olevan vikaa.

mulla on kans mahan kans ollu ongelmia. en vois käyttää tiettyjä mausteita. aromisuola,grillausmauste, liemikuutiot, fondit,perunamausteet,yms. paino on tippunu pahimpana aikana 8kg/ reilu kuukausi. silloin ei voinu syä ees leipää ilman että joutu vessaa. kaikkia mahollisia testejä on otettu mutta ei auta ku mitään ei löyvy

Yhteistyössä