Onko täällä ihmisiä jotka käyttävät piilolinssejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
moi, oon käyttänyt tähän mennessä ainoastaan kertakäyttölinssejä, mutta (värilliset) kuukausilinssit kiinnostaisi. Olis pari kyssää:

1) kummat on miellyttävät silmään, kertakäyttöset vai kuukausilinssit?
2) kuinka monta tuntia kuukausilinssejä voi käyttää per päivä?
3) voiko kuukausilinssejä käyttää joka päivä?
4) mitä (värillisiä) linssejä itse käytät ja ovatko mukavat päässä?

En ole kokeillut kertakäyttöisiä..

Kai se suositus olis joku 8-12 h päivässä noita kuukausilinssejä, ellei ole yötäpäivää linssit, mutta itse pidän ainakin niin kauan kuin on tarve. Joskus olen myös nukkunut niillä.
Suositellaan et pidetään viikossa ees yksi piilariton päivä, mutta voi niitä pitää tietysti joka päiväkin.

mulla on ollu vaan yötäpäivää-pidettävät piilarit, joten en muista tiiä. paljon helpommat käyttää kun ei tarvi joka ilta ja aamu niiden kanssa söhlätä :D ja samoja saatan pitää 2kk, jos alkaa tuntuun epämukavalta otan pois ja oon ehkä yön ilman linssejä ja sit aamulla uudet laitan. silmätippojakin voi käyttää jos tuntuu et kuivuu liikaa.

1 Oma kokemukseni: samalta merkiltä samasta sarjasta tuntuvat samalta (tosin kertakäytöt jossain määrin helpompia).

2 Riippuu paljon läpäisevät happea, värilliset vähemmän kuin värittömät, suosittelen käymään optikolla kokeilemassa tai muuten juttelemassa et mitkä vois sopia sulle.

3 :) Voi. Onhan niitä ihan tarkotus käyttää päivittäin MUTTA värillisiä ei yleensä suositella, kuitenki oma silmä varmasti kertoo jos on ollu turhan kauan/useasti (ärtyy kun ei siis saa tarpeeks happea).

4 En käytä värillisiä nyt, suunnitteilla on ostaa taas.

Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Yötäpäivää linssejä suosittelen kans, reilun kk:n voi olla yhtäsoittoa päällä. =)

voiko yötä päivää linssejä käyttää niin että ottaa aina yöksi pois ja aamulla taas takasin ja taas yöksi pois jne?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yötäpäivää linssejä suosittelen kans, reilun kk:n voi olla yhtäsoittoa päällä. =)

voiko yötä päivää linssejä käyttää niin että ottaa aina yöksi pois ja aamulla taas takasin ja taas yöksi pois jne?

Miks ihmeessä sä et vaan sit ottais kuukauslinssejä? Tai muita pitkäkestosia, noiden yötäpäivää linssien koko pointti on että ei tarvi ottaa pois.

onko teillä kokemusta näistä linsseistä:
http://www.lenson.com/fi/kuukausilinssit/biofinity-p-156.html

ja kun tuossa on 6 linssiä, niin tarkoittaako se että tuossa olisi periaatteessa kolmeksi kuukaudeksi linssit?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Miks ihmeessä sä et vaan sit ottais kuukauslinssejä? Tai muita pitkäkestosia, noiden yötäpäivää linssien koko pointti on että ei tarvi ottaa pois.

Ja tosiaan jos värilliset halusit ni epäilenpä ettei yötäpäivää linssejä ole värillisinä.

No jos kerran tuntuu samalta kuin kertakäyttöiset (=roskan tunne silmässä) niin ajattelin että noi vois olla mukavemmat päässä...

Ja tosiaan jos värilliset halusit ni epäilenpä ettei yötäpäivää linssejä ole värillisinä.

joo... mut jos ne on epämiellyttävämmät päässä kuin tavalliset, niin en mä kyllä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja ap jatkaa:
onko teillä kokemusta näistä linsseistä:
http://www.lenson.com/fi/kuukausilinssit/biofinity-p-156.html

ja kun tuossa on 6 linssiä, niin tarkoittaako se että tuossa olisi periaatteessa kolmeksi kuukaudeksi linssit?

juu kolmeksi kuukaudeksi.

Mulla on ollut värilliset kuukausilinssit ja oli hyvät. En edes suostuisi ottamaan mitään koko ajan pidettäviä koska silmänkin pitää saada levätä.
Mä huomasin että piilolinssin liikkuminen silmässä haittasi joskus autolla ajoa kun jouduin istumaan koko päivän auton ratissa ja ilmastointi puhalsi ympärillä. Hommasin sitten auronkolasit voimakkuuksilla niin ei tarvii pitää auronkolasien takia piilareita.

No jos kerran tuntuu samalta kuin kertakäyttöiset (=roskan tunne silmässä) niin ajattelin että noi vois olla mukavemmat päässä...

Tää riippuu ihan vaan ja ainoastaan merkistä ja sopivuudesta, ei noi yötäpäivää linssit ole tän asian kannalta yhtään paremmat. Parhaat on laadukkaat värittömät kertakäyttö tai kuukausi(tai pidempi aikaset)linssit.

Tää riippuu ihan vaan ja ainoastaan merkistä ja sopivuudesta, ei noi yötäpäivää linssit ole tän asian kannalta yhtään paremmat. Parhaat on laadukkaat värittömät kertakäyttö tai kuukausi(tai pidempi aikaset)linssit.

ok.

joo... mut jos ne on epämiellyttävämmät päässä kuin tavalliset, niin en mä kyllä sitten...

Ne on epämukavemmat sit jossain vaihees, eli kun ne on ollu päässä liian kauan ja niitä ei yleensä suositella joka päiväseen käyttöön mut laatu ratkasee myös paljon näissäki. Koska ne on värilliset niin ne läpäsee vähemmän happea ja johtuu vaan siitä että ne saattaa ärsyttää silmää.

mulla on ollut yhdet sellaiset värilliset piilarit joita voi käyttää kuukauden peruskuukausilinsseinä tai 2 viikkoa yötä päivää linsseinä, tykkäsin :)
Mulla on ollut vaikka mitä värillisiä linssejä ja kaikki on ollut musta mukavia :D

Kertislinssejä on hygieenisempi ja helpompi käsitellä. Muistan, kun oli ensin hetken kuukauslinssit ja sitten piti mennä johonkin kapakan vessaan niitä rämpläämään, kun meinasivat pudota silmistä. Yök. En suostuisi enää koskemaan kuukausilinsseihin, vaikka tuntuvat muuten samalta. Hyvä puoli kuukausilinsseissä on se, että niitä on mahdollisuus saada hengittävinä, muuten ehdoton ei. Eivät ole terveellisiä silmille.

Noin viisitoista vuotta käyttänyt kertiksiä, 10v. suht huolettomasti eli koko päivän useimmiten silmissä ja ei juuri välipäiviä, viime ajat vain silloin kun välttämättä tarvitsee. Verisuonikasvua todettu silmissä ja tiedän, etten voi enää säännöllisesti käyttää koko ajan. Silmät tuntuvatkin piilareiden kanssa nykyisin epämukavemmilta. Suosittelen jatkamaan hyvää suhdetta sankalaseihin myös eli yleensä piilarit pois kun kotiin tulee. Itseä harmittaa, että olisi ollut tarkempi.

1) kummat on miellyttävät silmään, kertakäyttöset vai kuukausilinssit?
Kuukausilinssit, yötä-päivää-linssit vielä mukavammat (käytän niitä vain päivisin)
2) kuinka monta tuntia kuukausilinssejä voi käyttää per päivä?
Hmm, itse käytän yleensä vain työpäivän verran, mutta joskus aamusta iltaankin, mutta silloin kyllä tuntuu silmissä (olen herkkäsilmäinen)
3) voiko kuukausilinssejä käyttää joka päivä?
Voi, mutta itse pidän aina välillä taukoa kun olen kotona
4) mitä (värillisiä;) linssejä itse käytät ja ovatko mukavat päässä?
Ei sopinu mulle kun yötä-päivää-linssit on ainoat jotka on mukavat. Hienot ne kyllä oli kun kokeilin!

Kertislinssejä on hygieenisempi ja helpompi käsitellä. Muistan, kun oli ensin hetken kuukauslinssit ja sitten piti mennä johonkin kapakan vessaan niitä rämpläämään, kun meinasivat pudota silmistä. Yök. En suostuisi enää koskemaan kuukausilinsseihin, vaikka tuntuvat muuten samalta. Hyvä puoli kuukausilinsseissä on se, että niitä on mahdollisuus saada hengittävinä, muuten ehdoton ei. Eivät ole terveellisiä silmille.

Noin viisitoista vuotta käyttänyt kertiksiä, 10v. suht huolettomasti eli koko päivän useimmiten silmissä ja ei juuri välipäiviä, viime ajat vain silloin kun välttämättä tarvitsee. Verisuonikasvua todettu silmissä ja tiedän, etten voi enää säännöllisesti käyttää koko ajan. Silmät tuntuvatkin piilareiden kanssa nykyisin epämukavemmilta. Suosittelen jatkamaan hyvää suhdetta sankalaseihin myös eli yleensä piilarit pois kun kotiin tulee. Itseä harmittaa, että olisi ollut tarkempi.

Lopeta niissä räkälöissä käyminen niin ei tartte bakteereja pubien vessoista pelätä.

Itse meinaan aina tukehtua nauruun, kun porukka puhuu että hyvät piilolinssit "hengittävät" ja päästävät happea silmälle.

Itse hengitän kylläkin keuhkoilla, enkä silmillä. T. Optikko