Onko Kiikalalaisia paikalla (Salo) olis kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ihminen

Vieras
Ollaan katsottu erästä ihan mielenkiintoista huushollia omaksi Kiikalasta Härjänvatsan alueelta, aika läheltä sitä uimarantaa.

Koululle on matkaa nafti 3km eli siinä ja siinä saako ekaluokkalaiselle kuljetuksen. Jos ei saa kuljetusta, niin joutuis lapset kulkemaan ison tien olematonta pengertä pitkin, eikä se oikein houkuta... Onko siis tietoa, saako ko. alueelta koulukuljetuksen (itse maksamalla tai maksutta)? Onko Suomusjärventie luokiteltu vaaralliseksi, jolloin kuljetuksen saisi?

Muuten millainen paikka on Kiikala asua, onko pienemmille lapsille leikkipuistoja, perhekerhoja, harrastuksia yms.? Itse asustellaan kauempana, joten ei mitään hajua ko. alueesta... kaikki tieto kiinnostaa

Ja jos joku ehdottaa, että kysy kouluvirastosta, niin hyvä ehdotus. Yritetty on vähän joka kautta, mutta lomailee ko. taho. Sieltähän sitä faktaa saisi. En ymmärrä, miten kaikki voi olla lomalla samaan aikaan, tuskin olisimme ainut perhe joka talokauppoja kesällä tekee tai muusta syystä tahtoisi tietoa. Huoh!

Luulisi, että tien ainakin saa luokiteltua ns. vaaralliseksi, eikö se liene kantateitä? Ja silä on raskasta liikennettä, joka käynee perusteluista.

Kiikalassa ei ainakaan ennen ole ollut juuri mitään, mutta toisaalta sieltä on suht lyhyt matka esim. Salon keskustaan. Mutta paikkana mukava ja rauhallinen.

Joskus kavereita asunut siellä.

Itse asun viereisellä paikkakunnalla mutta nyt kuuluu myös saloon. Kiikala on oikein tuttu paikka. Suomusjärvellä on perhekerhoja ja lasten kerhoja ja sinne ei härjänvatsasta ole pitkä matka. Uimaranta on kiva ja siisti toki en siellä ole nyt pariin vuoteen käynyt. asuinalueena hmmmmm.. sanotaan että en itse sinne ihan heti muuttaisi ellei pakko olisi.
En tiedä onko asia näuín nyt mutta ainakin muutamia vuosia sitten siellä asui aika hämärä porukkaa ja huumeetkin kiersivät sitä kautta saloon. (ainakin näin paljon puhúttiin ja edelleenkin joskus kuulee sillaisia juttuja).

Joo etsitään kantasalon vierestä suomusjärvi, kiikala, muurla linjalta...

kivimman talon lasten koulumatka on kurjin ja lähellä on kunnan vuokrataloja. Itse en ole alueesta kovin hyvin perillä (Härjänvatsa), lähinnä Somerolaisilta tutuilta kuullut vain hyvää ehkä uimarannasta johtuen. Mut en mä kyllä mihkään nisti-lähiöön halua? Onko muilla tietoa tästä, mikä tilanne nyt on?

saako tuollaisen tien helpostikin luokiteltua vaaralliseksi, meinaa 3km pyörällä tai kävellen on kyllä pienelle alakoululaiselle liikaa. Ehkä 4lk vois jo siitä selvitäkin...

Entäs Muurlan Ranta ja suomusjärvellä asuinalueet lähellä motaria ja vanhaa ykköstietä? (tyrynmäki ja lehtomäkikö lienivät...)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saako tuollaisen tien helpostikin luokiteltua vaaralliseksi, meinaa 3km pyörällä tai kävellen on kyllä pienelle alakoululaiselle liikaa. Ehkä 4lk vois jo siitä selvitäkin...

Entäs Muurlan Ranta ja suomusjärvellä asuinalueet lähellä motaria ja vanhaa ykköstietä? (tyrynmäki ja lehtomäkikö lienivät...)

Vallesmanni käy tienpätkän itse läpi ja päättää, josko on tarvetta kyyditykseen. Näin ainakin n. 4 vuotta sitten opetettiin autokoulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vallesmanni käy tienpätkän itse läpi ja päättää, josko on tarvetta kyyditykseen. Näin ainakin n. 4 vuotta sitten opetettiin autokoulussa.

No sit ne voi päättää ihan mitä itse haluavat...vaik mä en kyl omaa lastani laita sitä tietä pitkin kävellen kulkee. Sit valitaan vähemmän kiva talo...monta monessa näissä jutuissa.

Suomusjärvellä ykköstien kupeessa on mukavan oloista aluetta. Muurlakin on sympaattinen kylä. Entä Perniö? Heittää kyllä antamastasi linjasta, mutta kuitenkin.

Perniössä ois halvalla vaikka mitä, mutta suuntana totaalisen väärä. Kiitos vain vinkistä.
Mites tuossa Suomusjärvellä isot tiet kulkee ihan vierestä. Kuuluuko ääni häiritsevästi..oisko tietoo? Muurlassa ja Suomusjärvellä ois koulut ihan vieressä, mut mies ei lämpene niille alueille oikein...se on lähempää Kiikalaa kotoisin...mut ei oo vuosisataan enää asunut sielläpäinkään.

Muurla on kaunista seutua, siis se Rannan aluekin. Kyläkauppa on ihan lähellä, Saloon 10 minuutin automatka ja tosiaan motari vieressä. Ala-aste kävelymatkan päässä, yläasteelaiset kulkee bussikyydillä Saloon. Rannan alue suht rauhallista, toki muutamia rauhattomia perheitä muuttanut hammashoitolan lähellä oleviin rivareihin.

Mutta.

Kylä on sisäänpäinlämpiävä, erittäin. Asuu paljon ns. "rikkaita" ja luulevat että voivat tehdä mitä vain. Jos eivät ulkopaikkakuntalaisesta tykkää, sen kyllä huomaa. Pystyvät savustamaan kevyesti kylästä pois, jos niikseen tulee.

Moni kakku päältä kaunis, niin Muurlakin. Asuin jonkin aikaa, en muuta takaisin.

Tuttava asuu Suomusjärvellä ja on viihtynyt. Ihan Ykköstien kupeessa. Tk-lääkäri on aivan uskomaton tapaus: puustapudonneen oloinen, miettii ääneen ja tutkii todella huolella ja kertoo kaikki mahdollisuudet, kuinka toimia ja suunnilleen pohtii, minkä värinen tukiside nilkassa ilahduttaisi eniten ja miten vältytään tilanteelta toiste.

Käsittääkseni suunnilleen kaikki tarpeelliset palvelut löytyvät kyliltä ja liikenneasema, Kivihovi, on siinä aivan likellä.

Me ollaan asuttu vuosia sitten suomusjärven keskustassa ja tykättiin, nytkin asutaan aika likeellä mutta muutettiin vaan omaan omakotitaloon. Ei mitään pahaa sanottavaa kyseisesta paikasta.

Joo etsitään kantasalon vierestä suomusjärvi, kiikala, muurla linjalta...

kivimman talon lasten koulumatka on kurjin ja lähellä on kunnan vuokrataloja. Itse en ole alueesta kovin hyvin perillä (Härjänvatsa), lähinnä Somerolaisilta tutuilta kuullut vain hyvää ehkä uimarannasta johtuen. Mut en mä kyllä mihkään nisti-lähiöön halua? Onko muilla tietoa tästä, mikä tilanne nyt on?
Asun itse täällä rivareissa ja olen todella tyytyväinen. Nämä ennen Salon kaupungin vuokra kolhooseja mutta nyt yksityisen omistuksessa ja täällä rauhaisaa asua. Kpoulumatkat taittuu kouluaikoina Vainion liikenteen busseilla niiltä voi tiedustella asiasta enemmän. Härjänvatsa uimarin paratiisi. ( Rituli )

Yhteistyössä