Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:En tiedä miten saat pidettyä lapset hiljaisina (kun enhän edes tiedä missä mättää) mutta hyvä juttu että ymmärrät edes yrittää, sillä jlo 6 aikaan aamulla tapahtuva mekastus on tosiaankin asia jonka tiimoilta voi saada kirjallisen valituksen mikäli hiljaisuus päättyy klo 7-8 niinkuin se monessa talossa päättyy.
Eli vaikka joku tässä nyt väitti että se on naapurin ongelma, niin ei ole. Mulla on tästä ihan omakohtaista kokemusta. Isännöitsijä kyllä puuttuu ennen hiljaisuuden päättymistä tapahtuvaan, jatkuvaan mekastukseen.
Hmm, lapset itkee tai ääntelee eri kellon aikoihin, mä en tiedä mistä voi saada valituksen tällaisesta. Vauvan itku on sellainen mm. jolle ei mahda joskus mitään. ja pienten lasten tappelut ja itkut. vaikka ne kuinka saakin hiljaiseksi välillä. Ja jos lapset on hereillä aikasin,kyllä niistä vaan ääntä lähtee. Ei siitä oikein voi valittaa.
Mikähän on sitä jatkuvaa mekastusta sitten?
Mistä päätellen nyt oli kyse vauvasta tai ihan pienestä lapsesta? Jos lapset ovat ehtineet "mekastaa" nyt jo kolmannessa asunnossa, luulisin ennemmin ettei ihan pienistä vauveleista puhuta. Ja isompien lapsien mekastus ei ole mikään vauvan itkuun verrattava mahdottomuus "jolle ei voi mitään."
No enhän minä nyt niin ole sanonutkaan, että kyse on nyt vauvasta vaan lasten mekkalasta. Tähän lukeutuu se mainitsemani vauvan itku, pienet taaperoikäiset lapset, isommat. Jotka saattavat saada raivareita ja uhmakohtauskia aamulla tai illalla nukkumaankäydessä, olkoon talon hiljaisuusrajat mitä tahansa.
Ei niille vaan aina mahda mitään, varsinkin 3 vuotiaan äitinä tiedän mitä on kjun lapsi rähähtää päättömästi huutamaan jostain aivan mitättömästä asiasta väsyneenä ja mikään ei lasta saa hiljaiseksi ennenkuin ajan kanssa rauhottuu. Sen tiedän, että lapsen äänet monesti pienten kanssa on vanhemmista riippumatonta, eikä aina katso kelloa.
En ole omassa elinympäristössäni ikinä kohdannut, että tästä olisi häätöä seurannut tai valitusta. Koiran haukkumisesta ympäri vuorokauden sen sijaan kyllä tai juoppojen asunnoista jossa remutaan ja tapellaan , ryypätään ja kuunnellaan musiikkia äänekkäästi. Lapsiperheiden äänet on ihan normaalia elämää vaikka sitten klo 6.00, ja kyllä se musta on naapurin ongelma jos ei kestä. muuttakoon itse sinne omakotitaloon.
Entä jos useampi naapuri ei kestä? Pitääkö koko ison kerrostalon tyhjentyä yhden sabotaasiperheen vuoksi
Melkosen reilu meininki.
Pitää, vuokralla asuminen on ihan oma valinta. Siinä pitää ymmärtää se, että toisista lähtee ääntä. Vai mitä sä olet mieltä jos talo on täynnä 50-80 vuotiaita asukkaita ja muutama lapsiperhe, nämä vanhukset yrittää toistuvasti narista näistä lapsiperheistä kimpassa isännöitsijälle. Nämä lapsiperheetkö joutaa muuttamaan, että vanhukset saa nauttia verkkaista hiljaisuuttaIhan vaan siksi, että "enemmistö ei kestä"
Siis oletko sä ihan totta sitä mieltä että se perhe joka ei noudata taloyhtiön sääntöjä, saa jäädä asumaan ja muut joutuvat muuttamaan pois? Jos näin niin mä en kyllä ymmärrä sun oikeudentajuas sitten pätkääkään.
Meidän talossa taisi nämä kaikki kärsivät perheet olla lapsiperheitä, eli ei ollut kyse mistään mummotalosta josta yritettiin savustaa ketään ulos. Oli kyse ihan puhtaasti siitä että yksi perhe rikkoi toistuvasta sääntöjä.
Mä olen sitä mieltä, että asui siellä talossa sitten mummoja, nuoria tai lapsiperheitä niin se joka rikkoo sääntöjä, muuttaa pois. Kyse ei ole siitä mitä mieltä enemmistä tai vähemmistö on, vaan niiden sääntöjen noudattamisesta.
Jos se lapsiperhe siellä mummotalossa mekastaa aikavälillä 7-22 niin se on silloin ok. Jos aikavälillä 22-7 niin se ei ole ok.
Meidänkin kohdallamme kyseessä oli joka-aamuinen tilanne jotta en koe että ihan turhasta naristiin.