Oottekos uskaltaneet syödä Ben&Jerry's jätskiä raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
pulla
Eipä ois tullu mieleenkään, etteikö vois syödä. Taidat ap odottaa esikoistasi? :)

Mä olen suoraan sanottuna viitannut kintaalla kaikille ruokarajoituksille. Helvetin huono tuuri täytyy olla, että suomessa osuu lautaselle oikeesti raskaana olevalle tai sikiölle vaarallista ruokaa. Kun useimmat niistä kielloista ei niin ehdottomia ole, kohtuudella voi nautti salmiakkia, maksamakkaraan jne.
 
vieras
Milläköhän ruoka-ainekieltolistalla on lukenut JÄÄTELÖ??? Äly hoi! Ben&Jerrys muuten valmistetaan lisenssillä Suomessa. Ehkä jossain italialaisessa kotijäätelössä on käytetty pastöroimatonta maitoa, mutta muuten ei.
 
vieras
vaan ihan yleissivistystä. Oikeasti mietityttää, kuinka iso osa täällä palstailevista on heikkolahjaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No onhan ne muissakin maissa raskaana ja varmasti syövät noitakin jätskejä!! Maalaisjärjen käyttö on sallittua. :)
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mistä tää juttu on peräisin että sitä ei saisi syödä?
Mä veikkaan että jollakin oli tylsää ja halusi saada palstalle vipinää aiheuttamalla keskustelua että MIKSI B&J-jäätelö olisi vaarallista.. :eek:

:D :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
mahettiinko tarkottaa sitä cookie dough b&J jädeä... siinähän on raakaa keksitaikinaa,joka sisältää kananmunaa, ja eihän raakaa kananmunaa suositella syötävän raskauden aikana? Vai?
Sama ku ois sit kysyny et kuka teillä raskausaikana saa nuolla taikinakulhot:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
mahettiinko tarkottaa sitä cookie dough b&J jädeä... siinähän on raakaa keksitaikinaa,joka sisältää kananmunaa, ja eihän raakaa kananmunaa suositella syötävän raskauden aikana? Vai?
Mä mietin tota, ja olen kyllä noudattanut kiletoja ja suosituksia.
Chockolitechip-cookiedough-jädeä kuitenkin söin...
 
muistaisin
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
mahettiinko tarkottaa sitä cookie dough b&J jädeä... siinähän on raakaa keksitaikinaa,joka sisältää kananmunaa, ja eihän raakaa kananmunaa suositella syötävän raskauden aikana? Vai?
Mä mietin tota, ja olen kyllä noudattanut kiletoja ja suosituksia.
Chockolitechip-cookiedough-jädeä kuitenkin söin...
Ne munat on muistaaksen pastöroituja.
 
vieras
No voi hyvänen aika. Teollisesti valmistettavissa elintarvikkeissa käytetään vain PASTÖROITUA kananmunamassaa. Ihanko oikeasti joku kuvittelee, että jäätelön joukossa on sellaista "itsetehtyä" suklaacookietaikinaa.
 

Yhteistyössä