Vauva opetetaan pulloruokintaan(kin) koska äiti "ei voi maata monta tuntia päivittäin vauvaa imettämässä".

  • Viestiketjun aloittaja tyyppi
  • Ensimmäinen viesti
tyyppi
Näin siis ystäväni asian minulle ilmaisia, siitä en mene takuuseen onko täysi totuus. Kuulosti vaan hurjalta, mikä menee 2 viikkoisen vauvan hoidon edelle kun ei EHDI imettää?
 
vieras
Mä olin pelkkä life support system tisseilleni ekat 2 kk.

MITÄ MUUTA kuuluu ehtiä? MIes voi hoitaa kodin, äidin tehtävä on imettää. Piste.

(siis jos maitoa tulee ja kaikki on siltä osin ok)
 
qwen
No sekin taitaa olla jokaisen oma asia. Ei ne korvikevauvat ole tissivauvoja huonompia :) Mulla muutama ystävä ollu pullo ruualla sempperiä saivat ja ihan ok tyyppejä ovat.
 
es
No jos minä saisin aikaa taaksepäin puolisen vuotta niin tekisin samoin. Eli opettaisin vauvan MYÖS pulloruokintaan imetyksen lisäksi ja pitäisin yllä sitä tuttipullosta juomisen taitoa. Tosin niin että käyttäisin mieluiten tuttipulloon omaa maitoa.
 
Putkiaivo
Mä itseasiassa ajattelin aloittaa aiheesta tänään ketjun mitä tehdä 4 kk ikäsen kanssa mutta taidan jättää toiseen päivään. Kaikilla katsos kyseessä ei ole esikoinen. Mä voin ainakin sanoo ettei toi 2v oikein ymmärtäisi miksi ei pääse ulos, miksi ei tehdä mitään yhdessä, miksi äiti vaan makaa sängyssä vauvan kanssa. Eli ei ehdi/pysty/kykene jos haluaa muutkin lapsensa hoitaa. Vai laittaisko esikoisen päiväkotiin kokopäivähoitoon että saa imetettyä vauvaa rauhassa tuntikausia? ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Putkiaivo:
Mä itseasiassa ajattelin aloittaa aiheesta tänään ketjun mitä tehdä 4 kk ikäsen kanssa mutta taidan jättää toiseen päivään. Kaikilla katsos kyseessä ei ole esikoinen. Mä voin ainakin sanoo ettei toi 2v oikein ymmärtäisi miksi ei pääse ulos, miksi ei tehdä mitään yhdessä, miksi äiti vaan makaa sängyssä vauvan kanssa. Eli ei ehdi/pysty/kykene jos haluaa muutkin lapsensa hoitaa. Vai laittaisko esikoisen päiväkotiin kokopäivähoitoon että saa imetettyä vauvaa rauhassa tuntikausia? ;)
No tällainen tapaus on luonnollisesti erilainen kuin jos vauva on ensimmäinen ja näin ollen ainoa lapsi.
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja Putkiaivo:
Mä itseasiassa ajattelin aloittaa aiheesta tänään ketjun mitä tehdä 4 kk ikäsen kanssa mutta taidan jättää toiseen päivään. Kaikilla katsos kyseessä ei ole esikoinen. Mä voin ainakin sanoo ettei toi 2v oikein ymmärtäisi miksi ei pääse ulos, miksi ei tehdä mitään yhdessä, miksi äiti vaan makaa sängyssä vauvan kanssa. Eli ei ehdi/pysty/kykene jos haluaa muutkin lapsensa hoitaa. Vai laittaisko esikoisen päiväkotiin kokopäivähoitoon että saa imetettyä vauvaa rauhassa tuntikausia? ;)
No voihan sitä nyt muuallakin imettää kuin sängyssä!! Kaikkialla!
 
Joo siis aivan kamala äiti. Se ei varmaan rakasta sitä lasta. Lapsi pois tollaselta! Soitto sossuun vaan.

Ja taptap ap sulle, että oot niin hienosti jaksanut imettää ja sitoutua vauvaas. Sä oot oman elämäs supersankari ja hieno esikuva meille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
No hui kamala :eek: Nyt se lapsiraukka varmaan traumatisoituu! ;)
Juuri tätä hain takaa.
Ja siltä varalta, että jäi huomaamatta, niin tarkoitukseni oli olla ironinen, en todellakaan usko että pulloruokinnasta olisi lapselle mitään haittaa. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat vaivata päätään sillä, miten joku ruokkii lapsensa.
 
Siis jos vauva on sellainen, että vaatii rintaa tosi tiheään tahtiin ja pitkiä imutteluhetkiä, niin kyllä se saattaa käydä jo ihan rankaksi sillä, että miettii sitten ja pähkäilee, että saako vauva tarpeeksi ruokaa, kun on jatkuvasti rinnalla ja pitkiä aikoja... ja hetken päästä sama toistuu.
Sitten ehkä helposti "varmuuden vuoksi" tarjotaan pullosta ensin lisämaitoa tai "välimaitoja", että omaa maitoa ehtisi taas kertyä vähän enemmän sinne rintaosastolle.
 
Ei mullakaan olis ollu aikaa maata tuntitolkulla joka päivä imettämässä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan makaisi tuntitolkulla imettämässä jos ei aika riitä kesken. (jos riittää niin siitä vaa :D nautintoa!!)

Ylös, ulos ja lenkille, vauva rinnalla.
 
vieras
Musta on tullut avarakatseisempi tässäkin asiassa kun itselleni on siunaantunut kaksi täysin toistensa vastakohtia olevat lapset. Imetyksenkin suhteen kävi niin, että esikoinen oli jatkuvasti tississä kiinni, se oli ruokaa, läheisyyttä, lohtua, turvaa jne. Kakkonen puolestaan on viihtynyt rinnalla max.5-10 min kerrallaan, nopsasti tankkaa vatsansa täyteen ja mitään ylimääräisiä lupsutuksia ei tarvii. Onneksi esikoinen oli se tissitakiainen ja kuopus nopea tankkaaja, muuten en tiedä olisiko kuopuksen imetyksestä tullut mitään. Se ei vaan useamman lapsen perheessä aina onnistu, että äiti imettää tuntitolkulla pienintä, kun ne muutkin tarvitsevat hoivaa ja huomiota.
 
hei
Kirjoitan tämän, vaikka tiedänkin todennäköisesti saavani haukkuryöpyn niskaani.
Aion opettaa seuraavan lapseni suoraan pullolle ja todellakin ihan tietoisesti.
Äidinmaidotta ei seuraavakaan kuitenkaan jää. Lypsän taas neljä kuukautta aivan kuin ensimmäisenkin kanssa.
Moni varmaan miettii miksi kummassa teen niin...
Pääsyy on se etten pidä imettämisestä. Eikä kyse ole nyt siitä, että imetys sattuu yms. En vaan yksinkertaisesti pidä siitä, että joku roikkuu rinnassani (vaikka oma rakas lapsi onkin).

Enkä usko, että olen ainoa joka näin ajattelee.
 
qwen
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja Putkiaivo:
Mä itseasiassa ajattelin aloittaa aiheesta tänään ketjun mitä tehdä 4 kk ikäsen kanssa mutta taidan jättää toiseen päivään. Kaikilla katsos kyseessä ei ole esikoinen. Mä voin ainakin sanoo ettei toi 2v oikein ymmärtäisi miksi ei pääse ulos, miksi ei tehdä mitään yhdessä, miksi äiti vaan makaa sängyssä vauvan kanssa. Eli ei ehdi/pysty/kykene jos haluaa muutkin lapsensa hoitaa. Vai laittaisko esikoisen päiväkotiin kokopäivähoitoon että saa imetettyä vauvaa rauhassa tuntikausia? ;)
No voihan sitä nyt muuallakin imettää kuin sängyssä!! Kaikkialla!
No kaikilla se imetys ei onnistu joka paikassa. Mullakin onnistu vaan sängyssä. Monta kuukautta yritin löytää hyvää asentoa sohvalla, keinussa, kävellen, istuen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kirjoitan tämän, vaikka tiedänkin todennäköisesti saavani haukkuryöpyn niskaani.
Aion opettaa seuraavan lapseni suoraan pullolle ja todellakin ihan tietoisesti.
Äidinmaidotta ei seuraavakaan kuitenkaan jää. Lypsän taas neljä kuukautta aivan kuin ensimmäisenkin kanssa.
Moni varmaan miettii miksi kummassa teen niin...
Pääsyy on se etten pidä imettämisestä. Eikä kyse ole nyt siitä, että imetys sattuu yms. En vaan yksinkertaisesti pidä siitä, että joku roikkuu rinnassani (vaikka oma rakas lapsi onkin).

Enkä usko, että olen ainoa joka näin ajattelee.
Haukkukoot ennemmin mua, mä olen 3x jättänyt äidinmaidotta lapsen kokonaan. Aika lailla samoista syistä kuin sinä pumppaat.

Ja kovin onnellisia on sekä lapset että äiti. :)
 
Putkiaivo
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei mullakaan olis ollu aikaa maata tuntitolkulla joka päivä imettämässä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan makaisi tuntitolkulla imettämässä jos ei aika riitä kesken. (jos riittää niin siitä vaa :D nautintoa!!)

Ylös, ulos ja lenkille, vauva rinnalla.
Voi helvetti. Anteeks nyt vaan mutta kaikkien vauvat ei oo niitä onnen autuus ihanaa imetys jeee vauvoja. Mulla on ainakin ihan helvettiä tällä hetkellä koko imetys eikä mistään imetystukilistan diipadaapasta ole apua. "Tee pesä ja varaa mukavaa luettavaa ja evästä pariksi päiväksi ja nauti rauhassa ihokontaktista" :headwall: Enkä taatusti kulje tuolla kaupungilla tissejä heilutellen, kirkuva ja riehuva tissilakkoilijavauva käsivarsilla ja yritä samalla hallita uhmaikäistä. No way.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
No hui kamala :eek: Nyt se lapsiraukka varmaan traumatisoituu! ;)
Juuri tätä hain takaa.
Ja siltä varalta, että jäi huomaamatta, niin tarkoitukseni oli olla ironinen, en todellakaan usko että pulloruokinnasta olisi lapselle mitään haittaa. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat vaivata päätään sillä, miten joku ruokkii lapsensa.
Ja siltä varalta, että sinulta jäi huomaamatta, myös oma kommenttini sinulle oli ironinen.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kirjoitan tämän, vaikka tiedänkin todennäköisesti saavani haukkuryöpyn niskaani.
Aion opettaa seuraavan lapseni suoraan pullolle ja todellakin ihan tietoisesti.
Äidinmaidotta ei seuraavakaan kuitenkaan jää. Lypsän taas neljä kuukautta aivan kuin ensimmäisenkin kanssa.
Moni varmaan miettii miksi kummassa teen niin...
Pääsyy on se etten pidä imettämisestä. Eikä kyse ole nyt siitä, että imetys sattuu yms. En vaan yksinkertaisesti pidä siitä, että joku roikkuu rinnassani (vaikka oma rakas lapsi onkin).

Enkä usko, että olen ainoa joka näin ajattelee.
Haukkukoot ennemmin mua, mä olen 3x jättänyt äidinmaidotta lapsen kokonaan. Aika lailla samoista syistä kuin sinä pumppaat.

Ja kovin onnellisia on sekä lapset että äiti. :)
Onnellinen on täälläkin tuo (vielä tällä hetkellä) ainokainen. Kertaakaan en ole katunut, että imetyksen silloin lopetin.
Syliä ja läheisyyttä saa myös ilman sitä tissiä suussa! Niin se vain on....;)
 

Yhteistyössä