Raskaus ja autolla ajo - pystyitkö ajamaan autolla äitiyslomaan asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ajoin siis jopa käynnistykseen itse (hieman supisteli, mutta silti ajoin).
pisin matka taisi olla hki- hämeenlinna, ja se ainakin sujui ihan hyvin (n. 2vk ennen LA:ta).
turvavyöohjainta en ole koskaan käyttänyt.

En käyttänyt kuin tavallista turvavyötä, ei se yhtään mahaa painanut. Ajoin yliaikaiskontrolliinkin itse, ei mitään ongelmia. Mökkimatkatkin 130 km sujui oikein hyvin loppuun asti.

Kyllä mä pystyin oikein hyvin ajaan autoa. Kuopuksesta ajoin autoa vielä 2h ennen synnytyksen käynnistymistä. Ei tehnyt millään tapaa huonoa.

Mulla oli käytössä turvavyöohjain heti alkuviikoista alkaen, koska hirvitti jos jarruttaessa vyö kiristyy liikaa.

Ainoa "ongelma" oli, että penkkiä piti ottaa ratista taaksepäin mahan takia ja sitten ei taas tahtoneet jalat ylettää kunnolla polkimille. Yletti kyllä mutta ei yhtä hyvin kuin jos penkki on normaalilla paikallaan.

Voi, voi, eihän raskaus mikään sairaus ole. Asenteesta paljon kiinni, pystyykö ajamaan. Viimeseen asti olen ajanut... ja tosi monta raskautta:) En ainakaan omassa tuttavapiirissäni ole kuullut, ettei pystyisi ajamaan raskaana ollessaan autolla...

Esikoista odottaessani kävin autokoulun kakkosvaiheen rv 35, liukkaankelin radalla vähän jännitti ja autokoulunopettaja käskikin ottaa vähän iisimmin :D Vauva syntyi rv 37, joten lähelle meni että sain suoritettua kakkosvaiheen...
Nyt mulla on rv 34, ajan autolla ihan normaalisti kun onneksi mahdun vielä ratin ja penkin väliin. Pidemmillä matkoilla laitan miehen ajamaan.
Mulla ei ole turvavyön alenninta, vaikkakin se voisi olla ihan hyvä...
Toisilla pitkät automatkat ja esim. kuoppainen tie saattaa aiheuttaa supistuksia, mulla ei oo onneksi ollu supistuksia automatkoilla.

Itsekki ajelin vielä autokoulun 2 vaihetta kuukautta ennen la-aikaa ja sit ajelinki autolla kyllä aivan viimeisille viikoille asti :) Minulla ei ollut turvavyönohjainta!! :)

Ajelin autoa vielä paria viikkoa ennen synnytystä, mutta autolla ajaminen oli kyllä melko hankalaa viimeisinä viikkoina. Maha oli tiellä, ja mulla kun on niin lyhyet jalat, että penkin pitää olla niin edessä kuin pystyy, että yletyn hyvin polkimille, meinasi ratti tulla vastaan. Lisäksi iskiasvaivat hankaloitti ajamista vielä lisää.

Loppuun asti olen pystynyt ajelee autolla. Turvavyötäkin pitänyt normisti. Pisin matka viimisillään kuopuksesta Kainuusta turunseudulle n 700 km kesähelteellä. Ei ongelmia, jaloiteltiin välillä. Täältä turunseudulle kaikista kuljettu normisti n 450 km. Ei koskaan ongelmia.

Synnytystä edeltävänä päivänä pystyin vielä ihan hyvin ajamaan, kellotin suppareita auton kellosta :D Ei ollut alenninta.

Nyt muutetaan Espanjaan autolla kun alkaa äitiysloma, eli tarkoitus olis pystyä ajamaan tälläkin kertaa pitkiäkin matkoja.

Minulla päivittäiset työmatkat pitkät, eli vaihdellen 80-300/km päivä.

Olenkin miettinyt, miten sitä jaksaa autoilla, jos tulee vaivoja kovasti.
Ei kai se auta kuitenkaan kuin varata aikaa reilummin työmatkoihin, pinnistellä ja pysähtyä välillä jaloittelemaan...

Kyllä omalla autolla olen pystynyt ajamaan ihan loppuun asti.

Töistä olen joutunut jäämään sairauslomalle viim rv 30 (olen linja-autonkuljettaja).

Minkä syiden takia jouduit jäämään saikulle?

Jouduitko nostelemaan tavaroita? Vai oliko istuminen jo liian raskasta?

Alkuperäinen kirjoittaja xcx:
Voi, voi, eihän raskaus mikään sairaus ole. Asenteesta paljon kiinni, pystyykö ajamaan. Viimeseen asti olen ajanut... ja tosi monta raskautta:) En ainakaan omassa tuttavapiirissäni ole kuullut, ettei pystyisi ajamaan raskaana ollessaan autolla...

Minulla supisteli rv 22 asti niin, että kohdunsuukin aukesi ja varsinkin autossa istuminen sai aikaan supistuksia. Toki pystyin ajamaan autolla mutta välttelin sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xcx:

Minulla supisteli rv 22 asti niin, että kohdunsuukin aukesi ja varsinkin autossa istuminen sai aikaan supistuksia. Toki pystyin ajamaan autolla mutta välttelin sitä.

Se taitaa olla kuitenkin melko harvinaista?

Aika hurjaa, jos joutuisi sen vuoksi jäämään saikulle jo niin aikaisessa vaiheessa, ettei pysty ajamaan autoa.

Entä jos matka on 160km/pv ja tie on huono/kuoppainen/mutkainen/paljon hirviä.
Päivittäinen koulumatkani koostuu tällaisesta reissuta. Eli siis n.80km suunta!
Olen nyt rv 22. Mutta ajan kyllä niin pitkään kuin se vain tuntuu ok:lta..:)Pakkokai se on koulussa käydä kun bussit ei kulje.

En ja oli alennin. Olen lyhyt joten penkin täytyy olla suht lähellä, eipä sinne mahtunu maha mukaan. Loppuviikkoina liitoskivut oli niin pahoja että istuakin pysty autossa puolikenossa josta ny en mitenkään päin ois yltäny ajamaan.

No voivoi kun fyysisten oireeet voi olla esteenä vaikkei sairas olekaan. Asenteellakaan ei ajeta kun kroppa ei anna myötä.

Yhteistyössä