Milloinkahan tuo Temosten perheidylli kaatuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade, minäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä heille mitään eroa toivo tai povaa, mutta en käsitä miten päivän tunteihin saa kaiken mahtumaan. Itselläni on 2v kaksoset ja pieni vauva, ja mun aika menee ihan kokonaan lasten ja kodinhoitoon. Harrastuksia ei ole. No jos olisin supertehokas, voisin tietysti mennä illalla yhdeksän jälkeen kuokkimaan kasvimaata sen sijaan, että tulen roikkumaan tänne..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tuntuu, että jutuissa joita heistä tehdään, jätetään joku oleellinen kertomatta....ulkopuolinen apu tms....??

No siinä jutussa kyllä mainittiin, että ei tee kaikkea itse. Tallilla on apulaisia ja isovanhemmat asuu ihan lähellä ja auttaa.

No tääkö ei sitten lisää sitä idylliä? Eivät joudu tekemään kaikkea edes itse!

Alkuperäinen kirjoittaja M:
En mä heille mitään eroa toivo tai povaa, mutta en käsitä miten päivän tunteihin saa kaiken mahtumaan. Itselläni on 2v kaksoset ja pieni vauva, ja mun aika menee ihan kokonaan lasten ja kodinhoitoon. Harrastuksia ei ole. No jos olisin supertehokas, voisin tietysti mennä illalla yhdeksän jälkeen kuokkimaan kasvimaata sen sijaan, että tulen roikkumaan tänne..

Niin, itsehän sen siinä sanoit viimeisessä lauseessa. Ja käsittääkseni Temosen perheessä on kuitenkin kaksi aikuista, helpottaa huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
hienoa, jos ovat onnellisia =)
minust tuollanen panettelu "täydellisen elämän" kaatumisesta ei voi olla muutakuin omaan elämään tyytymättömän ihmisen puhetta :/
Juur näin. :) Jotenkin tuli ihan vittuuntunut fiilis kun tulin aukaisseeksi tämän ketjun. "Kohta tulee että ne eroo" yms... Nyt munkin on pakko vetää esiin se kuuluisa keteuskortti! ;)

mä kirjotin ton:D

mut siis kun itsellä on kokemusta tuttavapiiristä muutamankin kohdalta et hehkutetaan niin maan pirusti omaa elämää, suhdetta ja kaikkea.. sit alkaa pikkuhiljaa totuus paljastumaan et ei se todellakaan ollut niin auvoista mitä on annettu olettaa. kaipa sitä pessimisti on jossain määrin.

mut kade olen tosta energian määrästä en työmäärästä.:D

ja sori ei ollut tarkoitus saada sua vittuntumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tuntuu, että jutuissa joita heistä tehdään, jätetään joku oleellinen kertomatta....ulkopuolinen apu tms....??

No siinä jutussa kyllä mainittiin, että ei tee kaikkea itse. Tallilla on apulaisia ja isovanhemmat asuu ihan lähellä ja auttaa.

No tääkö ei sitten lisää sitä idylliä? Eivät joudu tekemään kaikkea edes itse!

No niin just, liian helpollahan ne pääsee jos on pari tallityttöäkin tallilla apuna. *jestas*

Ihme kitisemistä ihmisiltä ja ihan kuin heille toivottaisiin pahaa...Käsittääkseni he ovat itse sanoneet, että puhuvat näistä asioista (eettisyys,ekologisuus,sijaisperheenä olo yms.), koska he voivat. Eli, koska he ovat julkkiksia heitä kuunnellaan ja näistä asioista on tärkeä puhua. Minusta ihan hyvä syy. Plussaa varmasti on myös se, että siinä ohessa saa vähän rahaa, koska eiköhän heilläkin sitä rahanmenoa ole.
Minusta on todella kunnioitettavaa esimerkiksi juuri tuo sijaisperheenä toiminen. Niin ja yhtä kunnioitettavaa on myös, kun tavikset elävät samaantyyliin kuin Temoset. Temosilla vain on isompi julkisuusarvo.

siis onko nää temoset KEHUSKELLEET ja HEHKUTTANEET elämäänsä. Mie kun kuvittelin et ovat vaan kertoneet miten elävät ja ovat ja että ovat itse siihen tyytyväisiäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
minust tuollanen panettelu "täydellisen elämän" kaatumisesta ei voi olla muutakuin omaan elämään tyytymättömän ihmisen puhetta :/
Juur näin. :) Jotenkin tuli ihan vittuuntunut fiilis kun tulin aukaisseeksi tämän ketjun. "Kohta tulee että ne eroo" yms... Nyt munkin on pakko vetää esiin se kuuluisa keteuskortti! ;)

mut siis kun itsellä on kokemusta tuttavapiiristä muutamankin kohdalta et hehkutetaan niin maan pirusti omaa elämää, suhdetta ja kaikkea.. sit alkaa pikkuhiljaa totuus paljastumaan et ei se todellakaan ollut niin auvoista mitä on annettu olettaa. kaipa sitä pessimisti on jossain määrin.

Nou hätä. :) Mä oon hiukan herkässä mielentilassa ja haluaisin lukea vain kauniita asioita ja uskoa ihmisistä pelkkää hyvää. :D Siis tänään! Huomenaamuna voi olla kuin myrkynmerkki ja mua ärsyttää kaikki hehkutukset ja lässynläät. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Nimesi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on ihan ot, mut niinkuin joku muukin sanoi: omassa kaveripiirissä on suhteella kehuskelu ollut aina lopun alkua koko jutulle.

Ja koska kavereille kävi näin niin kaikilleko sitten käy niin?

Kuten sanottu, täysin ot, ja osoitettu lähinnä tälle henkilölle, joka oli omassa kaveripiirissään huomannut tämän ilmiön saman kuin minä omassani.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Nou hätä. :) Mä oon hiukan herkässä mielentilassa ja haluaisin lukea vain kauniita asioita ja uskoa ihmisistä pelkkää hyvää. :D Siis tänään! Huomenaamuna voi olla kuin myrkynmerkki ja mua ärsyttää kaikki hehkutukset ja lässynläät. :saint:

okei!

:laugh: :hug:

nämä?
39cc4b69e0861c0437bba04636d6aada_750.jpg

no just näin, niinhän mä jo tuolla aiemmin tunnustin, nimittäin näin: ..:

Antakaa nyt toisten olla onnellisia vaan :)

kun ei pysty, kun tämä oma elämä on niin ankeeta ja kamalaa, enkä pärjää, vaikka on vaan 2 lasta, eikä yhtään eläimiä :) kateeksihan tuollainen täydellisyys käy.

Mä tunsin Nooran ja perheen kotikaupungissani. Ne oli silloin TOSI mukavia, ei mitään leuhkoja todellakaan. Äitinsä tunsin (työnsä puolesta, oli mun ope) ja voin todella sanoa, että mukavampaa, rennompaa ihmistä ei ollutkaan. Aivan ihana, ja ehdottomasti yksi suosikkiopeista. Ei yhtään ihme, että lapsista kasvoi tuollaisia ihmisiä.

Mä olen kyllä kateellinen. Mun unelmaa ois just kaikki nuo. Ihana talo, omat lapset, sijaisperhetoiminta, hevoset, viljely. Ihan eri tavalla jaksais tuollasta kun tätä nykystä arkea, mikä on niin helvetin tylsää. Täällä tuntuu ylivoimaselta edes laittaa astiat pesukoneeseen.

Mitä noihin kolmen lapsen kestovaippoihin tulee, se on asennekysymys onko se hankalaa vai ei. Myöskin ajankäyttö on ihan itsestä kiinni. Ei kellään oikeasti mene koko päivää kotitöihin, normikämpässä. Noilla varmasti on myös lapsilla seuraa toisistaan ja niitä ei tarvii vahtia samalla tavalla kun jossain lähiössä.

Koittakaa nyt hei miettiä asioita vähän eri vinkkelistä ja koittakaa myös olla iloisia toisten onnesta!

Ei hyvän tähden, mitä rääpimistä taas. :o

Meiltä puuttuu tosta sijaislapset ja hevosia on vähemmän. Kestovaippoja en käytä, ompelen niitä muille.
Eikä viljellä itse, mutta marjat, omenat, tomaatit ja perunaa kyllä, metsästä hyödynnetään sienet yms.

Kaupungista maalle muuttaneena olen huomannut ainakin sen eron, että kun sitä tekemistä on vähän enemmän kuin riittävästi, niin siitä myös tulee sitä energiaa.
Mullakin oli lähiössä paritalossa vaikeuksia saada laitettua edes tiskit koneeseen. Täällä ehtii ja jaksaa ihan erilailla yhtä sun toista ja kolmattakin ihan tosta noin vaan.

Mitä pahaa siinä on, että joku elää kuten haluaa? Ja vielä kertoo sen vaikka lehdessäkin, jos pyydetään. (Ei ne välttämättä ollenkaan niitä juttuja sinne itse tyrkytä.)
Mä en edes ole minkään valtakunnan julkkis, ja multakin pyydettiin. Suostuinkin, ajattelin että jos joku haluaa tällaisesta elämästä lukea, niin mikäs siinä sitten.
Taitaa kuitenkin jäädä tekemättä se juttu...

Yhteistyössä