Hormoonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laitatin hormoonikierukan joulukuussa 2008 ja nyt se on siis ollut mulla 1v4kk. Ensimmäiset 3kk tiputtelua/vuotoa joka päivä, sitten vähän hellitti mutta silti paljon tiputtelua. Nyt mulla on kääntynyt homma ihan päälaelleen, vuotoa 3 viikkoa ja viikon tauko. Kävin yksityisellä tarkastuttaa että kaikki ok, mitään selitystä tähän jatkuvaan vuotoon ei löytynyt. Aijon poistattaa kierukan ja ottaa pillerit tilalle.
Takana kolme synnytystä ja runsaat, kivuliaat menkat.
Mulle ei ilmeisesti vaan sovi kierukka. Mutta monet ovat kehuneet että menkat jää kokonaan pois, harmittaa että mulla näin ei mennyt. Ja tuskin tämä enää tästä miksään muuttuu.

Minulla ollut kohta 3.5 vuotta enkä vaihtaisi pois. Itsellä toiminut aivan upeasti. Kun hormoonikierukka laitettiin tuli muutamia pikku vuotoja joitakin kertoja ( 2 kuukauden ajan) sitten jäi kokonaan pois. Mieli hyvä ja tasainen.

niin pitäiskö mielen olla tasainen kierukan kanssa vai ei? Tiputtelua ollut mullakin ja on ollut pian vuoden. Enää ei tiedä onko menkat vai vaan tiputtelua ja on laitettu kolmen lapsen jälkeen ja älyttömien vuotojan eli hyperronemia(vai mikä se oli) takia .

Mulla laitettiin horm kierukka 6 viikkoa sitten ja toistaseksi vuotanut koko ajan jotain. Alussa voi mennä 6kk, joillain jopa vuosi että koko ajan jotain valuu mutta yleensä loppuu ja tasaantuu ja monilla menkat jää kokonaan pois. Siskolla on ollut vuosia ja on menkaton ja tykkää tosi paljon.
Odottelen nyt vaan sitten miten mulla käy :).
Halpa ainakin on, kun paketin mukaan toimii n.5v:a ja lääkäri sanoi että käytännössä toimii 7-8v ajan. :wave:

MUOKS: mulla on normisti todella runsaat menkat ja olen kärsinyt siitä. Yhdet menkat on kerinny tuleen tähän mennessä ja selvästi niukemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Mä laitatin hormoonikierukan joulukuussa 2008 ja nyt se on siis ollut mulla 1v4kk. Ensimmäiset 3kk tiputtelua/vuotoa joka päivä, sitten vähän hellitti mutta silti paljon tiputtelua. Nyt mulla on kääntynyt homma ihan päälaelleen, vuotoa 3 viikkoa ja viikon tauko. Kävin yksityisellä tarkastuttaa että kaikki ok, mitään selitystä tähän jatkuvaan vuotoon ei löytynyt. Aijon poistattaa kierukan ja ottaa pillerit tilalle.
Takana kolme synnytystä ja runsaat, kivuliaat menkat.
Mulle ei ilmeisesti vaan sovi kierukka. Mutta monet ovat kehuneet että menkat jää kokonaan pois, harmittaa että mulla näin ei mennyt. Ja tuskin tämä enää tästä miksään muuttuu.

ihan kuin mun kirjottama :o
mulla ihan sama homma, ei vaan sovi, olen kärvistellyt tän kanssa jo vuodesta 2007 ja edelleen mietin luovunko vai en...en millään raaskisi kun sen olen maksanut

mulla ollu ny 3kk ja hyvältä vaikuttaa :) pelkäsin ja epäröin tän laittoa,mut onnex laitoin. tiputtelua kesti vähän vajaa 3kk,menkat tuli 2 kertaa tosi niukkana ja ny kolmansia ei enää näkkyny =) jippii ei elämä vois tän huolettomampaa olla!! ei tarvi siteitä eikä tamppooneja ostaa/käyttää ja enään ei mitään vuotoja. joitain pieniä oireita kyl ajoittain..mm. tissit arat,alamahaa ja alaselkää jomottaa hiukan sekä raivoon,mut nää kaikki ny voi johtuu ties mistä millonki! nii ja pääkipua välil,mut ei kyl mitenkää nii pahaa et poistattasin tän härvelin ;)

mirena oli...vuosin ekat 3kk kokoa ajan..sen jälkeen menkat tuli normisti joka kuukausi 1v3kk sen jälkeen kierukka petti ja tulin raskaaksi. ikinä en enää kierukkaa laita. Nyt menossa sterilisaatioon

en luopuisi :) Mulla on menkat ollut viimeksi kaksi vuotta sitten, sitä ennen tosi runsaat menkat. Ei mielialanvaihteluita, hormoninäppyjä tms, mitä oli ennen mirenaa menkkojen yhteydessä!

Mirenan laitatin 10 vuotta sitten. Eka puoli vuotta oli tippasuvuotoa, jonka jälkeen olen ollut menkaton 9,5 vuotta. En luopuisi Mirenasta millään. Migreenikin loppunut.

Yhteistyössä