Miehen haluttomuus tai vähäinen seksihalu

Lex
Mua vähän kiinnostaa tämä aihe.

Kun niin yleisesti edellytämme miehiltä ymmärrystä ja hienotunteisuutta naisen vähentynyttä seksuaalista halukkuutta kohtaa, niin kuinka osaamme ottaa huomioon mahdollisesti haluttomamman miehen tunteet?
Entä haluttomuuden syyt?
Vai luommeko miehelle taakkaa ja vaatimusta olla aina se halukas osapuoli, menettääkö mies miehuuttaan tai kasvonsa jos ei olekaan?

Miltä naisesta tuntuu tulla torjutuksi toistuvasti? Osoitammeko turhautumista miehelle vai osaammeko olla ymmärtäväisiä ja hienotunteisia myös häntä kohtaan?
Näytämmekö loukkaantumisen vai onko asia suhteessa ok?

 
...
Pasianssi on aivan oikeassa. Jos meillä mies kieltäytyy seksistä mm. ovulaation aikaan, hän saa sitä karvaasti katua. Itse en seksistä ole kieltäynyt kuin 2-3 kertaa 4 vuoden suhteen aikana ja aina syyt ovat olleet painavat. Ts. miehen olisi krapulassa pitänyt saada jyystää tuntitolkulla saadakseen tyydytyksen. Todettuani homman toivottomaksi olen sitten puhaltanut pelin poikki.
 
Janna
Mies on ennen ollut aina se aktiivisempi osapuoli. Hän oli valmis seksiin vaikka joka päivä, minä taasen kärsin haluttomuudesta ja mulle ois hyvin riittänyt kerta viikkoon. Aika usein siis jouduin kieltäytymään, joskus suostuin vaikkei tehnyt edes mieli.. Mutta mies joutu jokin aika sitten alottaa unilääkityksen ja sen jälkeen on hän kärsinyt haluttomuudesta. Nyt ollaan niin, että minä ruinaan ja miehen vaan ei tee mieli :D Joten seksiä on nyt ehkä kerta kahdessa viikossa, vois olla musta vähä enempi. Mut en mä siitä suutu. Oon sanonu miehelle, että tiedän ite miten inhottavaa haluttomuus on ja miten helposti tuntee olonsa painostetuksi, joten en mä ala mieheltä vaatimaan seksiä jos sen ei kerta tee mieli.
 
Lex
Niin.

Mä voin myöntää ihan suoraan, että mua torjutuksi tuleminen loukkaa kovasti, vaikka ihan järjellä ajatellen ei ole syytä uskoa että syynä olisin minä tai huono seksi tms.
En osaa enkä peittele loukkaantumista mieheltä, vaan olen itkuinen ja onneton.
Välillä heitän "vitsiä" saamisesta tai saamattomuudesta, vaikka tarkoitukseni on oikeasti piikitellä ja purkaa turhautumiseta asiasta joka mua suunnattomasti loukkaa.

En ole mielelläni enää pitkään aikaa ollut aloitteellinen seksin suhteen vaikka minun tekisi useasti mieli, koska murrun täysin tullessani torjutuksi.
Odotan että mies tekee aloitteen, sillä seurauksella että seksiä on todella vähän ja hänkin varmaan pitää minua ihan laimeana ja mielenkiinnottomana..

Nii-in. Tiedän tekeväni monessa asiassa väärin, mutta tällainen satuttaa.
Jos voisin parantaa edes pintapuolisesti tilannetta, tekisin sen, mutta kaiken pitäisi olla päällisin puolin kunnossa.

Voinko siis tehdä mitään saadakseni miehen aktiivisemmaksi, vai onko tämä nyt tässä?
 
marsipaani
Meillä oli parin vuoden ajan ongelmana se että minä halusin ja mies ei. Toisin sanoen meidän halut eivät kohdanneet. Tiedän kyllä että olin niihin aikoihin erittäin halukas; halusin seksiä 4-5 kertaa viikossa, miehelle riitti muutama kerta viikossa. Puhuimme asiasta useaan otteeseen ja välillä asia paranikin, kunnes taas palautui samaan. Monet kerrat asiasta tapeltiin ja mietin jo petäämistä tai miehen vaihtamista. En ollenkaan ymmärtänyt että mies voi olla haluamatta seksiä saati kieltäytyä seksistä.
Lasten saamisen jälkeen halut ovat tasoittuneet ja nykyään meillä on seksiä 1-2 kertaa viikossa, mikä on erittäin hyvä. Toisaalta itse haluaisin välillä useammin, mutta oikeastaan mahdollisuuksia ei edes ole lasten takia. Näin on nyt hyvä ja olemme molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pasianssi:
Käytännössä ei voi tai kannata kieltäytyä seksistä jos nainen sitä haluaa. Nainen loukkaantuu verisesti ja sen jälkeen saa olla ilman.
Mitä väliä, vaikka joutuu olemaan ilman, jos sitä ei kerran halua?
Mua on ainakin loukannut se että seksistä kieltäydytään, ja kun se tehdään ihan vaan kiusanteolla ja ollakseen vittumainen.
Onneksi ei enää tarvitse sietää sellaista.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Innostuisiko mies vaikka kahdenkeskisellä hemmottelulomalla asiasta uudelleen?
Kyllä varmaan, mutta se ei kanna arkeen asti.
Joskus meillä on ollut niin, että lapsi on ollut muutaman päivän hoidossa ja me kahdestaan kotona, ja olemme kuin kanit :whistle:
Ongelma on se, että kaipaisin seksiä ihan näin arjenkin keskellä, ja jaksaisin hyvin vaikka illalla lasten mentyä nukkumaan.
Mies taas ei jaksa, tai siis töllöttää ensin telkkaria puoleenyöhön ja sänkyyn siistyessään ei jaksa enää. Muuten voisi mennä siihen viereenkin tyrkylle, mutta en kestä enää kertaakaan hävitä kiinnostavuudessa CSI:lle.
Jaksaisi suunnilleen vain keskellä päivää, joka on aika vaikea järjestää, koska olemme töissä, asioilla tai ainakin lapset ovat hereillä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Innostuisiko mies vaikka kahdenkeskisellä hemmottelulomalla asiasta uudelleen?
Kyllä varmaan, mutta se ei kanna arkeen asti.
Joskus meillä on ollut niin, että lapsi on ollut muutaman päivän hoidossa ja me kahdestaan kotona, ja olemme kuin kanit :whistle:
Ongelma on se, että kaipaisin seksiä ihan näin arjenkin keskellä, ja jaksaisin hyvin vaikka illalla lasten mentyä nukkumaan.
Mies taas ei jaksa, tai siis töllöttää ensin telkkaria puoleenyöhön ja sänkyyn siistyessään ei jaksa enää. Muuten voisi mennä siihen viereenkin tyrkylle, mutta en kestä enää kertaakaan hävitä kiinnostavuudessa CSI:lle.
Jaksaisi suunnilleen vain keskellä päivää, joka on aika vaikea järjestää, koska olemme töissä, asioilla tai ainakin lapset ovat hereillä :)
Suostuisiko mies olemaan viikon ilman telkkaria, jos siinä illalla lasten mentyä nukkumaan innostuisi sitten seksistä kun ei telkkaria voi tuijottaa? Jos sillä taas pääsisi käyntiin arkiseksikin.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Innostuisiko mies vaikka kahdenkeskisellä hemmottelulomalla asiasta uudelleen?
Kyllä varmaan, mutta se ei kanna arkeen asti.
Joskus meillä on ollut niin, että lapsi on ollut muutaman päivän hoidossa ja me kahdestaan kotona, ja olemme kuin kanit :whistle:
Ongelma on se, että kaipaisin seksiä ihan näin arjenkin keskellä, ja jaksaisin hyvin vaikka illalla lasten mentyä nukkumaan.
Mies taas ei jaksa, tai siis töllöttää ensin telkkaria puoleenyöhön ja sänkyyn siistyessään ei jaksa enää. Muuten voisi mennä siihen viereenkin tyrkylle, mutta en kestä enää kertaakaan hävitä kiinnostavuudessa CSI:lle.
Jaksaisi suunnilleen vain keskellä päivää, joka on aika vaikea järjestää, koska olemme töissä, asioilla tai ainakin lapset ovat hereillä :)
Suostuisiko mies olemaan viikon ilman telkkaria, jos siinä illalla lasten mentyä nukkumaan innostuisi sitten seksistä kun ei telkkaria voi tuijottaa? Jos sillä taas pääsisi käyntiin arkiseksikin.
Hyviä ideoita, mutta tällainen kikkailu asialla tuntuu todella ikävältä.
Pointtihan on se, että minä, nainen, haluan tulla halutuksi oman itseni vuoksi; koska olen ihana, seksikäs, vastustamaton. Kyllä parisuhteessa tuo tunne kuuluu jokaiselle, ainakin joskus.
Se, että täytyisi suostutella, kikkailla, pyytää toista antamaan seksiä ei palvele tarkoitusta. Tai laittaa telkkarikieltoon :D

Se on vähän sama, kuin että antaisi viiskymppisen ja sanoisi että nyt käytkin ostamassa mulle romanttisen yllätyslahjan jonka on itse valinnut valmiiksi.
 
vieras
Miksi miehen pitäisi väkisin harrastaa seksiä jos sitä kiinnostaa tv enemmän? Ei muakaan sytytä yhtään mikään hätäinen arkiseksi peläten koko ajan milloin lapset herää, mm. koska mulla on itsellä lapsuudesta niin ahdistavia kokemuksia siitä, kun olen yllättänyt vanhemmat monta kertaa ja yöllä joutunut painamaan tyynyä korville, että saisin näiden panoääniltä nukuttua. Haluan itse olla varma, ettei lapset yllätä tai kuule.

Jos mies kuitenkin tykkää noin paljon seksistä silloin kun sen harrastamiseen on optimiolosuhteet ja mahdollisuus keskittyä nauttimaan, niin jos ajattelisitkin teidän kahdenkeskisen seksin vaan niinä "hemmotteluhetkinä" jolloin se on huippukokemus molemmille, ja yrittäisit hoitaa sen arkisen "paineidenpurkupuolen" itseksesi. Pystyisikö mies antamaan sinulle huomiota ja sitä kelpaamisen tunnetta jollain muulla tavalla, kuin haluamalla sinua seksuaalisesti?

Niinkuin varmaan itsekin olet huomannut, libidoaan on hyvin vaikeaa muuttaa itse. Syyllistämällä ja painostamalla se onnistuu vielä huonommin. Jos se olisi mahdollista, kai olisit itse tehnyt jo jotain, mikä saisi sinulle riittämään miehen tarjoaman seksimäärän...
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi miehen pitäisi väkisin harrastaa seksiä jos sitä kiinnostaa tv enemmän? Ei muakaan sytytä yhtään mikään hätäinen arkiseksi peläten koko ajan milloin lapset herää, mm. koska mulla on itsellä lapsuudesta niin ahdistavia kokemuksia siitä, kun olen yllättänyt vanhemmat monta kertaa ja yöllä joutunut painamaan tyynyä korville, että saisin näiden panoääniltä nukuttua. Haluan itse olla varma, ettei lapset yllätä tai kuule.

Jos mies kuitenkin tykkää noin paljon seksistä silloin kun sen harrastamiseen on optimiolosuhteet ja mahdollisuus keskittyä nauttimaan, niin jos ajattelisitkin teidän kahdenkeskisen seksin vaan niinä "hemmotteluhetkinä" jolloin se on huippukokemus molemmille, ja yrittäisit hoitaa sen arkisen "paineidenpurkupuolen" itseksesi. Pystyisikö mies antamaan sinulle huomiota ja sitä kelpaamisen tunnetta jollain muulla tavalla, kuin haluamalla sinua seksuaalisesti?

Niinkuin varmaan itsekin olet huomannut, libidoaan on hyvin vaikeaa muuttaa itse. Syyllistämällä ja painostamalla se onnistuu vielä huonommin. Jos se olisi mahdollista, kai olisit itse tehnyt jo jotain, mikä saisi sinulle riittämään miehen tarjoaman seksimäärän...
Tässä on totta joka sana, vaikkei se olekaan mukavaa.

Perimmäinen kysymys onkin se, olenko valmis tai ollenkaan halukas elämään suhteessa josta puuttuu niin paljon itselleni niin tärkeää.
Pystynkö nousemaan asian yläpuolelle ehdottamallasi tavalla vai tulenko sittenkin, yrityksestä huolimatta olemaan onneton.
En missään nimessä itsekään halua painostusta tai sopimuksia; seksin pitää olla spontaania ja molempien halusta.

Se on vaan niin surullista, että muuten niin hyvä suhde kompastelee tällaiseen asiaan. Mutta kaikkeahan ei voi saada. =)
 
"Reetta"
Mulla taas on ihan jatkuva himo 24/7. :D se ei vaan niinkuin ikinä lopu ja en ikinä saa tarpeekseni :D Lähes joka kerta seksin jälkeen puolen tunnin päästä haluaisin jo uudestaan :D mies ei vaan kuulemma jaksa montaa kertaa päivässä :D minä jaksaisin ja haluaisin! Minusta lähes päivittäinen seksi vuoden aikana (ja joskus useinkin päivässä) ei vaan riitä mulle :D
 
Vierasmies
Käytännössä ei voi tai kannata kieltäytyä seksistä jos nainen sitä haluaa. Nainen loukkaantuu verisesti ja sen jälkeen saa olla ilman.
Halutonta se ei ehkä haittaisikaan, mutta se kyllä vituttaisi kun naisen logiikalla nainen vetää ties minkä diagnoosin hihastaan tai arvelee miehen olevan homo. Vähintään ajatellaan, että seksiä vähän haluava mies on outo ja jotain viallinen, haluton nainen sen sijaan on aivan normaali, ehkä harkitseva persoona vain :)
 
Vierasmies
Mä voin myöntää ihan suoraan, että mua torjutuksi tuleminen loukkaa kovasti, vaikka ihan järjellä ajatellen ei ole syytä uskoa että syynä olisin minä tai huono seksi tms.
En osaa enkä peittele loukkaantumista mieheltä, vaan olen itkuinen ja onneton.
Välillä heitän "vitsiä" saamisesta tai saamattomuudesta, vaikka tarkoitukseni on oikeasti piikitellä ja purkaa turhautumiseta asiasta joka mua suunnattomasti loukkaa.

Voinko siis tehdä mitään saadakseni miehen aktiivisemmaksi, vai onko tämä nyt tässä?
Parhain keino miehen karkoitukseen on tuollainen vauvailu.
 

Yhteistyössä