V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja näin nuoret lauloivat::See oon iihan leestapaaiikkaa!
Ouluko? Ennemmin Oulunsalo. =)
Missä se on?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja näin nuoret lauloivat::See oon iihan leestapaaiikkaa!
Ouluko? Ennemmin Oulunsalo. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:Slummialueet mitä kannattaa välttää: Rajakylä, Toppila, Koskela, Kaukovainio, Puolivälinkangas, Linnanmaa, Kaijonharju, Kaakkurikin joiltain osin. Hyvinä alueina itse pidän Pateniemi, Herukka, Haukipudas ( ei kylläkään Oulua mutta lähellä ), Kiviniemi.
Alkuperäinen kirjoittaja pulutar:Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:Slummialueet mitä kannattaa välttää: Rajakylä, Toppila, Koskela, Kaukovainio, Puolivälinkangas, Linnanmaa, Kaijonharju, Kaakkurikin joiltain osin. Hyvinä alueina itse pidän Pateniemi, Herukka, Haukipudas ( ei kylläkään Oulua mutta lähellä ), Kiviniemi.
mikä tekee kaukovainiosta slummin? ei kai vai ne kaksi kuppilaa ostokilla?kuka sinne lasten kanssa menee?
muutamia kohteita mitä sieltä löytyy:
-s-market jossa postin palvelut, siwa, r-kioski, apteekki,pizzeria,parturi,kukkakauppa jossa oheispalveluita,mainostoimisto,hierontapalveluita,pop-pankki, ja ravintola ja kuppila löytyy ostokilta,
seurakunta-kappeli,jossa vireää toimintaa kaikenikäisille,nuorisotalon tilat päiväkodin yhteydessä, ala-aste,kirjasto,
kaketsulla on kunnallisia päiväkoteja 4 sekä vuoropäiväkoti.Vanhainkoti sekä monimuotoista vanhuspalvelua,palvelutalo sekä dementia-vanhuksille oma palvelutalo.
huoltoasema johon juuri viikonloppuna avattiin k-market,kotipizza-ketjun pizzeria,rolls sekä lounas-buffet löytyy.
Aikuiskoulutuskeskus,kauppis ja amis löytyy niin ja teku.
n.kilsan päässä hiironen jossa "litli" sekä neste-huoltamo jossa hyväksi haukuttu autokorjaamo sekä pizzoja ja hampurilaisia saa sieltä myös.
Onnikalla täältä pääsee ja mahtavat pyörätie verkostot joka suuntaan, luontoa ja vehreyttä löytyy.Talot on rakennettu väljästi.
omakotitalo-alue,omistustaloja sekä monenlaisia vuokrataloja.
en aivan luokittelis slummi-alueeksi kovin hepposin perustein.
70-luvulla on meineiki ollut tyyliin että kun poliisit on tulleet rauhoittelemaan niin ne on suurinpiirtein pieksetty mutta se on ollut silloin.
moni laittaa tuon alueen vain kuulopuheiden perusteella kun joku mummo muistellut että kyllä se on kauhee paikka
mutta sanokaapa oulusta keskustan jälkeen toinen alue mistä noin laaja palveluiden tarjonta löytyy ja varmaan mulla tuosta jäi jotain vielä muistamatta
Kaakkuri?Alkuperäinen kirjoittaja pulutar:Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:Slummialueet mitä kannattaa välttää: Rajakylä, Toppila, Koskela, Kaukovainio, Puolivälinkangas, Linnanmaa, Kaijonharju, Kaakkurikin joiltain osin. Hyvinä alueina itse pidän Pateniemi, Herukka, Haukipudas ( ei kylläkään Oulua mutta lähellä ), Kiviniemi.
mikä tekee kaukovainiosta slummin? ei kai vai ne kaksi kuppilaa ostokilla?kuka sinne lasten kanssa menee?
-s-market jossa postin palvelut, siwa, r-kioski, apteekki,pizzeria,parturi,kukkakauppa jossa oheispalveluita,mainostoimisto,hierontapalveluita,pop-pankki, ja ravintola ja kuppila löytyy ostokilta,
seurakunta-kappeli,jossa vireää toimintaa kaikenikäisille,nuorisotalon tilat päiväkodin yhteydessä, ala-aste,kirjasto,
kaketsulla on kunnallisia päiväkoteja 4 sekä vuoropäiväkoti.Vanhainkoti sekä monimuotoista vanhuspalvelua,palvelutalo sekä dementia-vanhuksille oma palvelutalo.
huoltoasema johon juuri viikonloppuna avattiin k-market,kotipizza-ketjun pizzeria,rolls sekä lounas-buffet löytyy.
n.kilsan päässä hiironen jossa "litli" sekä neste-huoltamo jossa hyväksi haukuttu autokorjaamo sekä pizzoja ja hampurilaisia saa sieltä myös.
Onnikalla täältä pääsee ja mahtavat pyörätie verkostot joka suuntaan, luontoa ja vehreyttä löytyy.Talot on rakennettu väljästi.
70-luvulla on meineiki ollut tyyliin että kun poliisit on tulleet rauhoittelemaan niin ne on suurinpiirtein pieksetty mutta se on ollut silloin.
moni laittaa tuon alueen vain kuulopuheiden perusteella kun joku mummo muistellut että kyllä se on kauhee paikka
mutta sanokaapa oulusta keskustan jälkeen toinen alue mistä noin laaja palveluiden tarjonta löytyy ja varmaan mulla tuosta jäi jotain vielä muistamatta
Alkuperäinen kirjoittaja pulutar:Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:Slummialueet mitä kannattaa välttää: Rajakylä, Toppila, Koskela, Kaukovainio, Puolivälinkangas, Linnanmaa, Kaijonharju, Kaakkurikin joiltain osin. Hyvinä alueina itse pidän Pateniemi, Herukka, Haukipudas ( ei kylläkään Oulua mutta lähellä ), Kiviniemi.
Alkuperäinen kirjoittaja mää tykkään:Kuivasjärvi, Kuivasranta, Jylkynkangas ja Talvikangas ovat mukavia, rauhallisia alueita lapsiperheelle. Muista ei itsellä juuri kokemusta. Tervetuloa Ouluun, kivaa täällä on : )
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Taas itse välttelisin kaijonharjua, linnanmaata, toppilaa, kaukovainiota nyt ainaskin.. Kaakkurin uudesta alueestakaan en henkilökohtaisesti pidä, koska asunnot on rakennettu niin vieri viereen. Olen asunut siellä myös itse, mutta vain kuukauden koska en tykännyt. "vanha" kaakkuri on kuiten ihan ok ja voisin muuttaa. Kaukovainiolla olen asunut ensimmäiset 18v elämästäni, ja en kyllä sinne itse perheeni kanssa muuttaisi, vaikka on palvelut ja lähellä keskustaa. Me silloin 90 luvulla vielä uskallettiin lapsena käydä ostarilla, mutta nyt en omia lapsiani sinne laskis.. Mut joo nää on maku asioita..
Hyvinä alueina pidän myös oulun kiviniemeä, patelaa, herukkaa, mäntylää.. tässä muutama esimerkki.. ja sit haukipudasta voin myös suositella : )
Alkuperäinen kirjoittaja tanene:ite oon asunut kaukovainiolla ja oli rauhallista asua ainakin meijän talossa.. nyt asutaan etu-lyötyssä ja tämäkin on rauhallista seutua.
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:Alkuperäinen kirjoittaja tanene:ite oon asunut kaukovainiolla ja oli rauhallista asua ainakin meijän talossa.. nyt asutaan etu-lyötyssä ja tämäkin on rauhallista seutua.
Ei oo enää rauhallista täällä! Moi pitkästä aikaa! :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja =):Itse asuin lapsuuteni melko lähellä Kaketsua ja myöhemmin aikuiseni olen sitten ihan varsinaisesti siellä asunut, mutta mun jutun pointti liittyy nyt lapsuuteen.
Tiedän kuinka paljon tälläkin hetkellä huumejengiläiset yms rikolliset asuu ja pyörii Kaketsulla sekä Toppilassa. Toki vierailevat muissakin kaupunginosissa, mutta pääkeskittymä näyttäisi olevan näille slummimestoille.
Lapsuudessani tosiaan nämä Kaketsulaiset ovat 80% jollain tapaa sekaantuneet rikollisuuteen myöhemmin aikuisena, joten miettisin tosiaan muuttamista alueille. Lapsenne pääsee helpommin porukkaan koulun ja kavereiden kautta jotka tuntee näitä ihmisiä jotka saattavat viedä lapsen erittäin huonoille poluille.
Kävin ala-asteeni muualla, erittäin rauhalliseksi tunnetulla alueella (on sitä yhä suuren määrän omistusasuntojen vuoksi) ja meidän koulussa oli ainoastaan 1 kunnollinen häirikkö jonka tiedän olevan tälläkin hetkellä rappiolla...
Lucky me, porukat tajus tämän ajoissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Oulu kokonaisuutena on pieni paikka, kylämäinen, ja kauppojen sulkeuduttua nukkuu varsinkin viikolla syvää unta. Keskusta kaipais reipasta kasvojenkohotusta. Muualta tulleita on paljon, mutta jostain syystä itse koin ihmisiin tutustumisen vaikeampana kuin vaikka Helsingissä. Murre on ihana :heart:. Pohjois-Pohjanmaan luonto on lähellä joka paikassa.
Asunnot on edelleen kohtuuhintaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Alkuperäinen kirjoittaja Pölijä:Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Mun miehen tämän hetkinen työpaikka on keskustassa, joten sen takia emme halua kovinkaan kauas sieltä. Juteltiin eilen, että ois mukava kun hakulomakkeeseen voisi laittaa, että max. 5 km keskustasta. Noita alueita kun ei tunne, eikä halua mihinkään hirveän levottomaan paikkaankaan.
Tässä talossa, missä mie nyt asun, on ollut tuossa vastapäisessä asunnossa ensin parinkin levotonta asukasta, mm. huumeenkäyttäjiä, jonka jälkeen tuli turvapaikanhakijoita, joilla ei aluksi ollut minkäänlaista käsitystä hiljaisuudesta, yms. Nyt siinä asuu maahanmuuttaja perhe, jotka kyllä ovat todella hiljaisia, vaikka siinä onkin viissin 8 henkeä. Mukavia naapureita. Mutta noiden kokemusta kautta, emme haluaisi mitään huumehörhöjä tai muita sen tapaisi naapuriin.
Niin ja toiveena on asunto rivitalosta, joten se tuo oman ongelmansa asunnon hakuun.
Höyhtyällä on mukavia rivitaloja ja alle 5 km keskustasta. Käytiin siellä aikoinaan katselemassa niitä, kun asuntoa etsittiin. Oli melko hilikulla, ettei sinne muutettu.
Mies näytti mulle netistä eilen Sivakan rivitaloja juuri tuolta Höyhtyältä, näytti todella hyvältä, mutta ei siellä taida olla tällä hetkellä vapaita asuntoja. :/ Kiinnostavat kyllä kovasti, joten toivottavasi sieltä on joku suunnittelemassa muuttoa pois juuri nyt, niin ehkä voisimme saada sieltä asunnon.![]()