Gia
Mikäs se sairaanhoitajan palkka nykyään on? Ilman lisiä siis? Millaset ilta-ja yölisät??
Kiitos!
Kiitos!
onko toi sun mielestä oikeasti hyvä palkka 10v työkokemuksella? musta toi on huonohko, kun ottaa huomioon työssä olevan vastuun.Alkuperäinen kirjoittaja vieraana vain:Aikas hyvä palkka, etten sanoisi. Mä saan kutakuinkin saman asiantuntijatyöstä, eikä kerry lisiä. Pitäis varmaan vaihtaa alaa.. Oon välillä ihan oikeastikin pohtinut asiaa.
Ai mekö ei sitten olla asiantuntijoita :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja vieraana vain:Aikas hyvä palkka, etten sanoisi. Mä saan kutakuinkin saman asiantuntijatyöstä, eikä kerry lisiä. Pitäis varmaan vaihtaa alaa.. Oon välillä ihan oikeastikin pohtinut asiaa.
En tulkinnut väärin, se oli vitsi.Alkuperäinen kirjoittaja vieraana vain:Rinsessa- Ryysynen: Tulkitsit ihan väärin mun sanoja. Olen siis nimikkeeltäni asiantuntija, en väittänyt ettet sinä olisi oman alasi. Ja, tiedän kyllä miten raskasta työtä sh tekevät. Tuskinpa miusta siihen olisi, vaikka työtä kovasti arvostankin. Itse olen kohta kokonaan työtön, sittenpä taidan olla vain oman elämäni asiantuntija . Toivottavasti en päädy teidän työtaakkaa kasvattamaan.
Ja parhaassa tapauksessa päälle vielä potilaan/omaisen nurina ja valitus. T. LhAlkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:Olen töissä yksityissektorilla ja takana monta eri työnantajaa. Työvuosia tullut täyteen ilman äitiyslomia 18-vuotta hoitoalalla. Ensin perushoitajana 8-vuotta ja loput 10-vuotta sairaanhoitajana. Brutto kuukausipalkka 2241,50, lisiä ei tule enää, koska teen nykyään arki aamuvuoroa. En jaksaisi enää illasta suoraan aamuvuoro systeemiä. Lapsilleni olen sanonut Ei koskaan hoitoalalle! Tervetuloa kaikki, jotka jaksatte viisi päivää töitä ilta-aamu sitten yksi vapaa päivä ja kuusi vuoroa sen perään, sitten ehkä jo KAHDEN päivän vapaa. Jos jonkun tekee mieli kadehtia hoitotyön määrää/palkkausta niin ihmettelen, että mitä luulee hoitotyön olevan? Eritteiden ja ulosteen siivoaminen kuuluu jokapäiväisiin rutiineihin, kun kohdalle osuu.
Jesh En kuitenkaan haluais tehdä työtä mistä en tykkäisi, olis palkka miten hyvä tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja sairaanahoitaja ja tytärkin on:Hohoi! Tämän päivän Iltasanomissa on elintarviketyöntekijöiden palkkoja. Niiden jotka ovat nyt lakossa. Teurastajalla runsaasti päälle kolme tonnia ja makkratyöntekijälläkin 2500. Prkl! Ja ammattikorkeakoulututkinnon jälkeen tämä just ja just päälle kakstonnia!
Mennään Atrialle, siskot!
Ei oo sunkaan osas helppo, mutta nykyään on pakko ottaa jotakin, jos ei halua työttömyyden "ihanuutta". Minun kaikki sisareni on hoitoalalla, kun juuri sieltä löytyy työtä. Monien kalloon ei muuten mahdu että kun vertaillaan palkkoja keskenään, ei saa sellaisenaan laskea perus-Olen 3 vuotta sitten valmistunut sairaanhoitaja. Työskentelen yksityissektorilla ja peruspalkkani on henkilökohtaisten lisien kanssa 2500 euroa ja rapiat + lisät tämän päälle. Hyvä palkka näin vastavalmistuneelle. Tosin mieheni, joka työskentelee trukkikuskina varastossa ilman minkäänlaista koulutusta, tienaa enemmän kuin minä. Eli siis peruspalkkani on 2500 euroa kuukaudessa, MUTTA en tunne työssäni sellaista käsitettä kuin juhlapyhä=aina vapaa tai viikonloppu=aina vapaa. Toisin sanoen, mikä tahansa päivä voi siis olla työpäivä ja aina jännität onko juhannus tai joulu tai mikä tahansa pyhä vapaa vai joudutko töihin. Mielummin tienaisin tuon 2500 euroa työskentelemällä arkipäivät ja viettämällä viikonloput ja yleiset pyhäpäivät vapaalla. Ja niin kuin joku tuossa aikaisemmin totesi, en suosittele kenellekään kyseistä alaa! Enemmän tässä työssä saa risuja kuin ruusuja, vaikka parhaasi teet. Joka päivä tuntuu vain enemmän ja enemmän siltä, että ihmisillä ei riitä lainkaan ymmärrystä siihen, että sairaanhoitajakin on vain ihminen ja tekee vain työtään. Minun neuvoni on, että jos vähänkin edes ajattelet ryhtyväsi kyseiselle allalle, unohda koko homma, palkkasi pystyt tienaamaan helpommallakin.
Olen 3 vuotta sitten valmistunut sairaanhoitaja. Työskentelen yksityissektorilla ja peruspalkkani on henkilökohtaisten lisien kanssa 2500 euroa ja rapiat + lisät tämän päälle. Hyvä palkka näin vastavalmistuneelle. Tosin mieheni, joka työskentelee trukkikuskina varastossa ilman minkäänlaista koulutusta, tienaa enemmän kuin minä. Eli siis peruspalkkani on 2500 euroa kuukaudessa, MUTTA en tunne työssäni sellaista käsitettä kuin juhlapyhä=aina vapaa tai viikonloppu=aina vapaa. Toisin sanoen, mikä tahansa päivä voi siis olla työpäivä ja aina jännität onko juhannus tai joulu tai mikä tahansa pyhä vapaa vai joudutko töihin. Mielummin tienaisin tuon 2500 euroa työskentelemällä arkipäivät ja viettämällä viikonloput ja yleiset pyhäpäivät vapaalla. Ja niin kuin joku tuossa aikaisemmin totesi, en suosittele kenellekään kyseistä alaa! Enemmän tässä työssä saa risuja kuin ruusuja, vaikka parhaasi teet. Joka päivä tuntuu vain enemmän ja enemmän siltä, että ihmisillä ei riitä lainkaan ymmärrystä siihen, että sairaanhoitajakin on vain ihminen ja tekee vain työtään. Minun neuvoni on, että jos vähänkin edes ajattelet ryhtyväsi kyseiselle allalle, unohda koko homma, palkkasi pystyt tienaamaan helpommallakin.