Mitenkähän kauan työttömyyskassan päätöksellä oikein menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarttis rahoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarttis rahoja

Vieras
Tammikuun puolessa välissä oon hakemuksen laittanut ja tammikuun lopussa vielä lisäliitteitä toimittanut.Eli yli kuukausi jo mennyt!Miten kauan nuilla päätöksillä yleensä menee?Pitäiskö sinne jo soitella et onko se hakemus ees siellä?

Mikä kassa?

Siskolla meni tasan kaksi kuukautta, en tiedä missä kassassa on, mutta oli kaupan alan työntekijä.
Mulla meni pari vuotta sitten lähes 3 kk, erko oli kassa.

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Mikä kassa?

Siskolla meni tasan kaksi kuukautta, en tiedä missä kassassa on, mutta oli kaupan alan työntekijä.

Ei oo kumpikaan nuista,tehy.Löytyisköhän sieltä sivuilta se jonotusajan pituus sitten jostain,pitääpä kattoa. Mites kauan menee sitten siitä päätöksestä siihen et saa rahat tilille?Ja kannattaako niitä jatkohakemuksia tuossa päätöstä odotellessa laittaa jo menemään,vai vasta sitten kun päätös on annettu?Eli laitanko helmikuun ajatkohakemuksen jo menemään?

Alkuperäinen kirjoittaja tarttis rahoja:
Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Mikä kassa?

Ei oo kumpikaan nuista,tehy.Löytyisköhän sieltä sivuilta se jonotusajan pituus sitten jostain,pitääpä kattoa. Mites kauan menee sitten siitä päätöksestä siihen et saa rahat tilille?Ja kannattaako niitä jatkohakemuksia tuossa päätöstä odotellessa laittaa jo menemään,vai vasta sitten kun päätös on annettu?Eli laitanko helmikuun ajatkohakemuksen jo menemään?

Laita uusi hakemus vaan jo menemään, saat kaikki rahat sit kerralla.
Päätöksestä menee muutama päivä niin rahat tilillä. Varaudu 2-3 kk, insinöörialoilla on odotusaika voinut olla jopa 4 kk.

Jatkohakemusta ei voi laittaa, ennen kuin päätös päivärahasta on tehty ja se on laitettu maksuun. Yleensä kun on laittanut ekan hakemuksen, tulee liitosta kirje, että se on saapunut ja siinä mainitaan myös käsittelyaika. Näin ainakin JHL:llä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jatkohakemusta ei voi laittaa, ennen kuin päätös päivärahasta on tehty ja se on laitettu maksuun. Yleensä kun on laittanut ekan hakemuksen, tulee liitosta kirje, että se on saapunut ja siinä mainitaan myös käsittelyaika. Näin ainakin JHL:llä.

No ei oo tullut kirjettä.Paitsi se kun pyydettiin niitä lisäliitteitä.Eli pitääkin oottaa se päätös ensin?Jos sillä kestää vaikka 3kk niin sittenhän joudun laittaan 3kk jatkohakemuksen kerralla?Eikös se pitänyt tehdä kuukausi kerrallaan?

Ite hain jhl:ltä ja todellakin voi jatkohakemuksen laittaa vaikka ei päätöstä ole tehty :o

Netin kautta se ei onnistu, mutta netistä voi tulostaa jatkohakemuksen, jonka voi sitten laittaa. Soitin sinne ja nimenomaan kysyin sitä, että kun netin kautta ei voi jatkohakemusta laittaa ennenkuin on päätös tehty, niin sieltä sanottiin, että voi laittaa sen tavallisen hakemuksen jatkohakemuksena tai sitten tulostaa ja postittaa.. Ite vein paikan päälle.

Eli kun eka hakemus piti laittaa kahelta viikolta, niin seuraavan hakemuksen laitoin neljän viikon päästä. (jos eka hakemus on vaikka ajalta 1.2.-14.2. niin seuraavan hakemuksen voi laittaa ajalta 15.2.-14.2. ja sen voi jättää 15.2. vaikka ensimmäisestä ei olisi päätöstä tullut.)

oliko vaikeasti selitetty? =)

Kyllä ainakin mun kassassa pystyi ja sai laittaa. Sanoivat työkkäristä että pistä uus hakemus 4 vkon päästä, vaikkei ole vielä päätöstäkään.

Taatusti voi,itse kuulun JHL:ään.

Jhl:län hakemuksien käsittelyssä kestää nykyään ihan tolkuttoman kauan, Ei kenenkään pitäisi joutua odottelemaan monia kuukausia rahoja???? Mistä sitä rahaa saa sinä aikana kun on lomautettuna/irtisanottu jos ei säästössä satu olemaan? Itse kuulun jhl:lään ja ajattelin vaihtaa liittoa.
On myös helkutin kallis vuosimaksu 1.38% kuukausipalkasta.

Miten hakemuksen käsittelyssä voi kestää niin pitkään?! En ymmärrä. Itse olen odottanut 9 viikkoa, soitellut ja lähettänyt viestiä. Jouluksi luvattiin mutta ei tullut, eikä välipäivinäkään. Viisi hakemusta sisässä ja kuudes lähtee ihan pian. Tuntuu ihmisten kiusaamiselta tämä ”käsittelyaika”. Veikkaan että arpoo kenen lappuja seuraavaksi pöydällä pyöritellään

Miten hakemuksen käsittelyssä voi kestää niin pitkään?! En ymmärrä. Itse olen odottanut 9 viikkoa, soitellut ja lähettänyt viestiä. Jouluksi luvattiin mutta ei tullut, eikä välipäivinäkään. Viisi hakemusta sisässä ja kuudes lähtee ihan pian. Tuntuu ihmisten kiusaamiselta tämä ”käsittelyaika”. Veikkaan että arpoo kenen lappuja seuraavaksi pöydällä pyöritellään
Kollektiivista kiusaamista?

Yhteistyössä