Siis voi Novita mitä teki Nalle langoille!!!

Mä oon vaan kai jotenkin automaattisesti ostanut nallea tai seittemää veljestä, kun ovat hyviä sukkalankoja ja kestävät käytössä. Ja niistä valmistetuista sukista on 'kaavat' tallella päänupissa :D

Mä kuljen villasukat jalassa läpi vuoden, enkä ole moittinut laatua.

Kestääkö se Maija sitten sukkakäytössä?


JA se on ihan sama ostaako tokmannilta vai tilaa netistä- Nallessa on huonot värit....
Toisaalta mä en perusta maksaa postikuluja, mukavaahan se on ollut kauppareissulla samalla ostaa lankaa.
Nyt oon neulonut kaikkia langanloppuja pitkän aikaa, niin en ole lankahyllyä edes kierrellyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Siis miten te niitä sukkianne oikein kohtelette kun saatte ne ruman näkösiksi? Meillä esikoisen aikasia nallesukkia on neljännelläkin vielä käytössä eikä ne oo menny miksikään. Onko vika käyttäjässä vai tekijässä :eek:
Minusta nyppyyntyminen ja vanuuntuminen on ikävää, kun se tulee heti. Oikeasti korkeintaan kuukauden käytön jälkeen. Tuollaisessa raidallisessa sukassa se näkyy komeasti. Esim Pirkkalangasta tehdyt tumput ovat kestäneet omasta mielestäni ihan eri tavoin.

Ei siinä reikää ole, voi niitä käyttää.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä oon vaan kai jotenkin automaattisesti ostanut nallea tai seittemää veljestä, kun ovat hyviä sukkalankoja ja kestävät käytössä. Ja niistä valmistetuista sukista on 'kaavat' tallella päänupissa :D
Mä kuljen villasukat jalassa läpi vuoden, enkä ole moittinut laatua.
Kestääkö se Maija sitten sukkakäytössä?
Maija on 75 prosenttia villaa ja 25 keinokuitua, ihan niin kuin Nallekin. Ja minusta kestää paremmin kuin Nalle.

Kestämiseen vaikuttaa materiaalin ohella langan kierre. Tiukkakierteinen voi kestää yllättävän hyvin, vaikka olisi pelkkää villaa.
 
vv
Minusta on kyllä vain hyvä, että Novitallaki ovat edes jotenkin panostaneet lankojen laatuun ja lisänneet ihoystävällisyyttä lisäävää aloe veraa lankoihin. Värit ovat kyllä tosi tympeitä minustakin, en välitä kirjavista. Itse suosin kyllä enimmäkseen muita merkkejä, mutta Novitassa on kyllä se hyvä puoli, että lankoja saa 100 g kerissä, kun muita merkkejä saa vain 50 g kerissä, joita saa siis ostaa tuplasti enemmän ja hintakin on tuplat.
 
Ksantippa S.
Täältä löytyy vauvansukkakampanjan tiedote ja sukkaohje Woolille.

http://www.martat.fi/medialle/?x127892=127931

Mutta jos sukat oikeasti olivat 7 veljestä, niin hyi hyi martat. ;)
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nuhjaantuneen näköiset muutaman käytökerran jälkeen jo. Mikä lankamerkki olisi ryhdikäs ja kestävä?
Mun viime novitasukat näyttivät kantapäästä samalta yhden päivän kävelyn jälkeen. Ehdin jo ajatella, että näistä tulee viikossa perunapeltoa. Mutta sen jälkeen rapistumisprosessi jotenkin pysähtyi.

Itse tykkään näistä kotimaisten pienkehräämöiden vahvistetuista villalangoista. Niissä on usein riittävän tiukka kierre. Ja tärkeää on neuloa riittävän tiivistä pintaa. Mutta eipä mikään sukka taida hyvännäköisenä pysyä. Niinhän ne mummotkin ennen tekivät, parsivat parsimasta päästyäänkin.
 
Juu, ei sukat ikuisia ole mitkään.

Mun mummo tekee ihan mahtavia sukkia, mies pitää saappaissa läpi vuoden eikä se ole niitä rikki saanut! Onneksi, mä vihaan parsimista.
7 veljeksestä tekee hän.

Mä kanssa tykkään tehdä tiivistä, psyvät jalassakin paremmin eikä niin pääse äkkiä kulumaan, mun mielestä.
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
juupa
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
marttojen tekemät sukat oli 7 veljestä lankaa.
Ei kai nyt sentään. Minusta kyseessä oli Wool/Nalle. Martat jos jotkut tietävät, että kunnon sukat tehdään ohuesta langasta.


hehe vauvahan tarttee sit juuuust ohkasesta langasta ne sukat kun kuljee niin hyvin jalkojen päällä
 
titi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nuhjaantuneen näköiset muutaman käytökerran jälkeen jo. Mikä lankamerkki olisi ryhdikäs ja kestävä?
Hei ei se pelkkä lanka vaikuta sukan ryhdikkyyteen, vaan enemmänkin se neulomistyyli. Sulla on tuossa ohut kantapää joka tottakai nuhjaantuu helpommin, kuin esim. kakskertainen kantapää. Samoin terän kavennuksiin olet käyttänyt menetelmää jonka vuoksi sukka "nuhjaantuu" helpommin. Kokeileppa vaikka käspaikan ohjeilla erilaisia malleja, niin löydät parhaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja titi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nuhjaantuneen näköiset muutaman käytökerran jälkeen jo. Mikä lankamerkki olisi ryhdikäs ja kestävä?
Hei ei se pelkkä lanka vaikuta sukan ryhdikkyyteen, vaan enemmänkin se neulomistyyli. Sulla on tuossa ohut kantapää joka tottakai nuhjaantuu helpommin, kuin esim. kakskertainen kantapää. Samoin terän kavennuksiin olet käyttänyt menetelmää jonka vuoksi sukka "nuhjaantuu" helpommin. Kokeileppa vaikka käspaikan ohjeilla erilaisia malleja, niin löydät parhaan.
Kyllä minusta tuossa nyppyä on ihan koko sukan leveydeltä. Ihan joka paikassa. Kaksinkertainen kantapää varmasti kestäisi paremmin, mutta miten se muuttaa sitä, että toi lanka nyppääntyy? Ihan varsikin on on tollainen venähtänyt löllö. Millainen pitää olla kärkikavennus?

Joo, mulla on varmasti löysä käsiala.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja titi:
Hei ei se pelkkä lanka vaikuta sukan ryhdikkyyteen, vaan enemmänkin se neulomistyyli. Sulla on tuossa ohut kantapää joka tottakai nuhjaantuu helpommin, kuin esim. kakskertainen kantapää. Samoin terän kavennuksiin olet käyttänyt menetelmää jonka vuoksi sukka "nuhjaantuu" helpommin. Kokeileppa vaikka käspaikan ohjeilla erilaisia malleja, niin löydät parhaan.
Ihan samalla tavalla se mun patenttikantapääni pinta on nuhjaantunut. Kenenkään ongelma tuskin on näitten Novitan 75 villa - 25 keinokuitu -sukkien kanssa, että ne kuluisivat päivässä puhki. Vaan nimenomaan nuo ärsyttävät pitkät nuhjurihmat ja pienet kovat nyppypallot, jotka saavat sukat näyttämään parin päivän vanhoina puoli vuotta käytetyiltä.
 
tintti
Joo kyllä varsinkin nuo aloevera-Nallesukat nukkaantuu ihan järjettömän lyhyessä ajassa. Miehelle tein paremman langan puutteessa tylsän siniset Nallet, ja viikossa ne oli ihan karsean näköiset. Eikä käytetty kuin sisäsukkina.

Ja noi uudet Tico tico langat... Ehdin jo ilahtua, että Novitaltakin tuli viimein ohut sukkalanka. Mutta värisuunnittelu on aivan p:stä:Kun uusi väri vaihtuu, onkin alussa epäsäännöllisiä tipluja edellistä väriä, joten raitojen reunoista tulee kummallisesti aaltoilevia. Värit on ihan ok kerällä, mutta sukassa näyttävät tosi rumilta. Ostin kerän sinivihreää Tico ticoa, mutta pakko lopettaa sukanteko puoleenväliin, kun työn edistyessä sukka näyttää aina vaan kamalammalta. Takuulla viimeinen kerä sitä lankaa.

Paljon olen kutonut myös näitä pätkävärjättyjä, näistä tulis ehdottomasti rumimmat!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Siis miten te niitä sukkianne oikein kohtelette kun saatte ne ruman näkösiksi? Meillä esikoisen aikasia nallesukkia on neljännelläkin vielä käytössä eikä ne oo menny miksikään. Onko vika käyttäjässä vai tekijässä :eek:
jos sulla on esikoisen nallesukkia käytössä vielä neljännelläkin kersalla niin luulis päästä löytyvän sen verran järkeä, että osaisi ajatella jos ketjussa valitetaan langan laadun huononemista niin ehkä ne sun kakaras sukat on tehty siitä vanhasta hyvästä langasta joka kestikin käyttöä eikä tosta paskasta mitä ne ny myy joka pahimillaan nuhjaantuu jo enne ku saa puikoilta pois!
 
"Visitor"
Lapset käyttävät Nallesta tehtyjä saapassukkia eivätkä ole menneet miksikään, ovat myös pysyneet mallissa hyvin. Mieluummin hieman tiukkaa ja oikeanlainen pesu ..,
 

Yhteistyössä