G: Jos voisit viettää unelmaloman Suomessa, mikä olisi matkakohde?

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi muuta sanoa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Turun saaristoon. En ole käynyt, mutta hinku olis. :)
Ei siellä ole mitään ihmeellistä :xmas:
taidat itse asua turun seudulla..
Juu ja meillä on mökki siel saaristossa. Näin siinä käy, että sokeutuu sille mikä on lähellä :ashamed:
Vaikka tosiaan onhan siellä kaunista, ei käy kieltäminen ja merellä olo on äärettömän rentouttavaa. Mutta lomalta kaipaa silti sitten jotain erilaista omaan arkeen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei sovi "unelmaloma" ja "Suomi" samaan lauseeseen lainkaan..
Jaa :D
Mä taas itse heräsin siihen, että miks pitää aina lähteä merta edemmäs kalaan, kun kotimaassakin olis paljon kohteita vielä näkemättä. Kun aina vaan mekin kaivetaan se Finnmatkojen katalogi esille ensimmäisenä :whistle:
varmaan syy on osittain siinà ettà ulkomaanmatkoja saattaa lòytàà hyvinkin edullisesti ja esim juuri lappi monesti superkallis
Voi olla, en ole ikinä ajatellut tolta kantilta. Mä kun oon niin kriittinen, että lasten kanssa kun matkataan niin ei mitään halpis äkkilähtöjä olla uskallettu ottaa.
Mut en kyllä muuten edes tiedä minkä hintaiisa lapin matkat ovat :ashamed:
 
varkaus
Varkaudessa kävin muinoin silloisen kihlattuni (nykyisen aviomieheni) kanssa mekaanisen musiikin museossa ja samassa rakenuksessa olevassa ravintolassa syömässä. Ton vois kyllä ottaa joku päivä/viikonloppu uusiks vaikka lastenkin kanssa, kunhan vähän tuosta vielä kasvavat.
 
voi mie lähtisin onnesta soikiana kesällä semmoselle maatilamatkailulomalle jonnekki keskisuomeen :D

semmoseen peräkammarin pojat - tyyppiseen maalaispitäjään. oikeen kaunis kesä ja kauniit maisemat, linnunlaulua, veden solinaa, lehemät ammuu laitumella ja mehiläiset pörrää. heinänkorsi suussa makkoilisin ja kattelisin luontoa. olisin vaan. ah :heart:
 
Ruskan ollessa kauneimmillaan ja jouluna lapissa. Pari kertaa ollut lapissa ja oon kyllä myyty :heart: Se hiljaisuus luonnon keskellä, maisemat... Siellä pää tyhjenee turhasta ja mieli rauhoittuu. Suomi on kyllä kaunis maa!
Kesällä mökkiloma järven rannalla olisi kiva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei sovi "unelmaloma" ja "Suomi" samaan lauseeseen lainkaan..
Jaa :D
Mä taas itse heräsin siihen, että miks pitää aina lähteä merta edemmäs kalaan, kun kotimaassakin olis paljon kohteita vielä näkemättä. Kun aina vaan mekin kaivetaan se Finnmatkojen katalogi esille ensimmäisenä :whistle:
varmaan syy on osittain siinà ettà ulkomaanmatkoja saattaa lòytàà hyvinkin edullisesti ja esim juuri lappi monesti superkallis
Voi olla, en ole ikinä ajatellut tolta kantilta. Mä kun oon niin kriittinen, että lasten kanssa kun matkataan niin ei mitään halpis äkkilähtöjä olla uskallettu ottaa.
Mut en kyllä muuten edes tiedä minkä hintaiisa lapin matkat ovat :ashamed:
varmaan aika eri hintaisia, mutta ennen joulua osui joku "tarjous" silmààn: lennot italiasta, hotelli plus aamupala ja kai joku exkursia, tais olla 1600 euroa 4 pv.
 
minnimyy
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi mie lähtisin onnesta soikiana kesällä semmoselle maatilamatkailulomalle jonnekki keskisuomeen :D

semmoseen peräkammarin pojat - tyyppiseen maalaispitäjään. oikeen kaunis kesä ja kauniit maisemat, linnunlaulua, veden solinaa, lehemät ammuu laitumella ja mehiläiset pörrää. heinänkorsi suussa makkoilisin ja kattelisin luontoa. olisin vaan. ah :heart:
No sit sun pitää tulla meille. me asutaan pohjanmaalla, ja täällä juurikin on noita poikamiehiä vaikka muille jakais, linnunlaulua, hiljaista, lehmät ammuu ja paska haisee, ja ötököt surraa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minnimyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi mie lähtisin onnesta soikiana kesällä semmoselle maatilamatkailulomalle jonnekki keskisuomeen :D

semmoseen peräkammarin pojat - tyyppiseen maalaispitäjään. oikeen kaunis kesä ja kauniit maisemat, linnunlaulua, veden solinaa, lehemät ammuu laitumella ja mehiläiset pörrää. heinänkorsi suussa makkoilisin ja kattelisin luontoa. olisin vaan. ah :heart:
No sit sun pitää tulla meille. me asutaan pohjanmaalla, ja täällä juurikin on noita poikamiehiä vaikka muille jakais, linnunlaulua, hiljaista, lehmät ammuu ja paska haisee, ja ötököt surraa. :D
en mie niitä poikamiehiä peräänkuuluta, vaan sitä miljöötä mikä siinä sarjassa oli luotu :D

mutta mielelläni tulisin. vaikka tarttis paskaakin lappaa :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Käsivarsi on koluamatta joten sinne =)
ei sielä ole mittään näkemistä =) joten aja suoria läpi vaan ja jäämeren rannalle :D
Miten niin? Nyt sä rikoit mun illuusion siitä, mä oon kuvitellut, että juuri käsivarressa oli jotain ihan mieletöntä näkemistä :D
:D

oikiasti jos mie lähtisin menemään kohti käsivartta (okei, onhan siellä halti...) niin mie kyllä ajaisin ihan rajan ylitte sinne norjan puolelle kattomaan kunnon vuoria ja jäämerta. siittä ehkä sitten lofooteille valassafarille :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
en mie niitä poikamiehiä peräänkuuluta, vaan sitä miljöötä mikä siinä sarjassa oli luotu :D

mutta mielelläni tulisin. vaikka tarttis paskaakin lappaa :D
Mulla kans olis hinku päästä sellaseen paikkaan, etenkin jos katson jotain suomalaista sarjaa jonka tapahtumapaikkana joku ihana maalaiskylä niin tulee kova kaipuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Käsivarsi on koluamatta joten sinne =)
ei sielä ole mittään näkemistä =) joten aja suoria läpi vaan ja jäämeren rannalle :D
Miten niin? Nyt sä rikoit mun illuusion siitä, mä oon kuvitellut, että juuri käsivarressa oli jotain ihan mieletöntä näkemistä :D
:D

oikiasti jos mie lähtisin menemään kohti käsivartta (okei, onhan siellä halti...) niin mie kyllä ajaisin ihan rajan ylitte sinne norjan puolelle kattomaan kunnon vuoria ja jäämerta. siittä ehkä sitten lofooteille valassafarille :D
Mut miksei siellä sitten ole mitään näkemistä? Tai siis mitä siellä on? :D :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
ap:lle yks hintaesimerkki:
http://www.atacama.it/lapponia_saariselka_ambrogio.htm
(hinnat lopussa)
Joo, onpas hintavia kyllä.
joo, ottaen vielà huomioon ettà tuo hieman yli 1630 eurion 5 pv:n matka on vain 3 pàivàà perillà (2 pàivàà menee melkein matkoihin) ja ettà ei sisàllà kaikkia ruokia. kyllà tuolla hinnalla saa jo jonkinlaisen pidemmàn matkan palmun alle.
 

Yhteistyössä