Kipukoukku - onko kellään kokemusta?

  • Viestiketjun aloittaja mantelisuklaa
  • Ensimmäinen viesti
mantelisuklaa
Onko ihan huuhaa-juttu vai auttaako se oikeesti? Tiedän mihin se perustuu ( tai kerrotaan perustuvan ), mutta pystyykö sillä muka löytämään itse niitä akupisteitä, jos niistä en ole muuten mitään hajua... ? :whistle:

Niin ja mitä se maksaa, noin suurinpiirtein?
 
Hierojan luona kokeilin kipukoukkua. Akupisteistä en mitään ymmärtänyt, mutta kaikkein kipeimmät kohdat löytyi ja koukulla hierominen onnistui. Itseni tuntien en sitä kuitenkaan ostanut, olen aika laiska noihin itsehoitoihin. Hinta oli jotain 40 e.
 
Meillä töissä pyörii semmoinen pöydillä, on kuulema tehokas, akupisteistä en tiedä, mutta kuulema pääsee käsiksi kipeisiin kohtiin. Minä en ole sitä käyttänyt, vissiin olen niin plösö selkärangaton, kun ei ole niskavaivoja =)
 
Apua saanut
Mulla osui ja upposi just siihen yhteen alati kipeytyvään kohtaan lapaluun "takana" jonne en käsin ylety eikä mies ikinä löydä sitä kohtaa vaikka yritän opastaa että hiero nyt siitä...kipukoululla ylettyi hyvin.
Eihän se mitään huuhaata ole, vaan tapa pystyä hieromaan ja painelemaan kipupisteitäsi itse. Miks se ois huuhaata?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Apua saanut:
Mulla osui ja upposi just siihen yhteen alati kipeytyvään kohtaan lapaluun "takana" jonne en käsin ylety eikä mies ikinä löydä sitä kohtaa vaikka yritän opastaa että hiero nyt siitä...kipukoululla ylettyi hyvin.
Eihän se mitään huuhaata ole, vaan tapa pystyä hieromaan ja painelemaan kipupisteitäsi itse. Miks se ois huuhaata?
Siis se tässä askarruttaa, että löytääkö sillä tumpelompikin ne akupisteet, vai jääkö se sitten käyttämättä, jos niitä ei hoksaakaan. :(
 
fysioterapeutti
Kipukoukusta ei ole julkaistu ainoatakaan laadukasta tieteellistä tutkimusta. Syy on siinä, että kipukoukun käyttö ei paranna kipuja. Kipukoukulla saa hetkellistä helpotusta esimerkiksi jännitysniskan kipuihin, mutta kivun syyn poistamiseen ei kipukoukusta ole. Tuotteen markkinoinnissa käytetään paljon mustatuntuu artikkeleita, mutta oikea näyttö puuttuu. Kielteiset kokemukset sivuutetaan näppärästi. Ja myyjäthän puhuvat. Diipadaapa.

Kipukoukku ei lisää työtehokkuutta, eikä vähennä sairauspoissaoloja. Kipukoukku ei poista kipua, mutta helpottaa hetkellisesti. Haluanko maksaa tästä ideasta toiselle, on jokaisen oma asia, mutta itse en tätä koukkua kehota ketään ostamaan.

Menee siis osastolle: tuntuu kivalta, näyttää rumalta ja tulihan kokeiltua!
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutti:
Kipukoukusta ei ole julkaistu ainoatakaan laadukasta tieteellistä tutkimusta. Syy on siinä, että kipukoukun käyttö ei paranna kipuja. Kipukoukulla saa hetkellistä helpotusta esimerkiksi jännitysniskan kipuihin, mutta kivun syyn poistamiseen ei kipukoukusta ole. Tuotteen markkinoinnissa käytetään paljon mustatuntuu artikkeleita, mutta oikea näyttö puuttuu. Kielteiset kokemukset sivuutetaan näppärästi. Ja myyjäthän puhuvat. Diipadaapa.

Kipukoukku ei lisää työtehokkuutta, eikä vähennä sairauspoissaoloja. Kipukoukku ei poista kipua, mutta helpottaa hetkellisesti. Haluanko maksaa tästä ideasta toiselle, on jokaisen oma asia, mutta itse en tätä koukkua kehota ketään ostamaan.

Menee siis osastolle: tuntuu kivalta, näyttää rumalta ja tulihan kokeiltua!
Ihmisiä on erilaisia, toisille tepsii ja toisille ei.
Minä onnekas saan avun kipukoukusta, eiikä tarvii tuupata satoja euroja fysioterapiaan. :p
 
Fysioterapeutti
[/quote]
Ihmisiä on erilaisia, toisille tepsii ja toisille ei.
Minä onnekas saan avun kipukoukusta, eiikä tarvii tuupata satoja euroja fysioterapiaan. :p
[/quote]

Kipukoukku ja fysioterapia ovat kaksi täysin eri asiaa. Ei niitä voi näin verrata. "En halua tuupata satoja euroja fysioterapiaan, ostanpa kipukoukun". Täysin älytön ajatus.

Itsestään huolehtiminen ja "oikeaoppinen" itsehoito merkitsevät ihmiselle enemmän toimintakyvyn säilymisen kannalta, kuin yksittäiset käynnit esim. fysioterapiassa. Kipukoukku voi olla osa tätä itsehoitoa. Toistaiseksi siitä ei ole tieteellistä näyttöä, joten se ei kuulu fysioterapiaan.

On helppo sanoa: saan avun hinkuttamisesta. Mutta mihin ja kuinka pitkäksi aikaa? 15min hinkuttamista ja painamista aamulla auttaa, mutta illalla kipu tuntuu taas. Ja taas hinkataan. Eikö olisi kiva päästä kivusta eroon kokonaan?

Tulipa taas käytettyä aikaa ihmeelliseen asiaan, mutta kyllä nimimerkki nih vielä joskus ymmärtää.

Sitäpaitsi fysioterapia ei ole kallista.
 
Rahat haaskoon
kävin 8 kertaa OMT-fysioterapiassa ja ei mitään apua, ei mitään :( Rahaa paloi kuitenkin PALJON!!! Ja niin ... saihan siitä kelakorvauksen... aivan mitättömän. Ennemmin ostan mutu-kipukoukun tai menen ihan hierojalle, josta saa paljon enemmän kipuuun apua, kuin kalliista fysista.
 
nih
Ihmisiä on erilaisia, toisille tepsii ja toisille ei.
Minä onnekas saan avun kipukoukusta, eiikä tarvii tuupata satoja euroja fysioterapiaan. :p
[/quote]

Kipukoukku ja fysioterapia ovat kaksi täysin eri asiaa. Ei niitä voi näin verrata. "En halua tuupata satoja euroja fysioterapiaan, ostanpa kipukoukun". Täysin älytön ajatus.

Itsestään huolehtiminen ja "oikeaoppinen" itsehoito merkitsevät ihmiselle enemmän toimintakyvyn säilymisen kannalta, kuin yksittäiset käynnit esim. fysioterapiassa. Kipukoukku voi olla osa tätä itsehoitoa. Toistaiseksi siitä ei ole tieteellistä näyttöä, joten se ei kuulu fysioterapiaan.

On helppo sanoa: saan avun hinkuttamisesta. Mutta mihin ja kuinka pitkäksi aikaa? 15min hinkuttamista ja painamista aamulla auttaa, mutta illalla kipu tuntuu taas. Ja taas hinkataan. Eikö olisi kiva päästä kivusta eroon kokonaan?

Tulipa taas käytettyä aikaa ihmeelliseen asiaan, mutta kyllä nimimerkki nih vielä joskus ymmärtää.

Sitäpaitsi fysioterapia ei ole kallista. [/quote]

Just joo, oma lehmä ojassa.
 
repas
Kyllä itselläni on apua tullut ko. laitteesta! Ns. akupisteet löytyy kyllä siitä mistä makeimmalta tuntuu! Ohjeen mukaan kun kipu kohtia käsittelee niin seuraavana aamuna olo on kuin olisi käynyt kunnon hierojalla. Ei tarvitse voimaa ja esim. telkkari katsoessa sillä käsittelee selän huomaamatta. Sain tämän joululahjaksi ja voin kyllä suositella kaikille!
 
koukuttaja
Toimii, ainakin minulla. Ja fysioterapia ON kallista. Olen viimeisen vuoden aikana (12kk) käynyt lukuisia kertoja fysioterapiassa (OMT, tavallinen jne.) ja rahaa on palanut reilusti toista tuhatta euroa. Apu on hetkellinen, eikä pysyvää apua ole saanut. Venytysliikkeitä, jumppaohjeita jne. kaikkia tehnyt säännöllisesti, mutta kun ei auta niin ei auta. Kipukoukulla saan kivun lievitettyä lyhyellä päivittäisellä käytöllä ja päivät sujuu mukavasti. Loistolaite ainakin minulle. Ja maksaa itsensä takaisin, toisin kun kallis fysiterapia...
 
tosi tyytyväinen
Monenlaisia kipukoukkuja on tarjolla. Tilasin kiinalaisen halpaversion, ja erittäin hyvin toimii! Hinta on monta kertaa halvempi. Kuka tarvitsee 49 euron ! ! ! koukkua, jos 6 eurolla saa vastaavan?

Täältä ostin:

www.lahjapuoti.fi
 
maijastiina
Minullakin on kipukeppi. Olen kova neulomaan ja siinä hommassa hartiat menee välillä jumiin. Kummasti auttaa kun telkkaria katsellessa kepillä haeskelee selästä kipeitä paikkoja ja painelee niitä jonkin aikaa. Ostin nettikaupasta www.asiaputiikki.fi
 
omnomnom
Alkuperäinen kirjoittaja maijastiina:
Minullakin on kipukeppi. Olen kova neulomaan ja siinä hommassa hartiat menee välillä jumiin. Kummasti auttaa kun telkkaria katsellessa kepillä haeskelee selästä kipeitä paikkoja ja painelee niitä jonkin aikaa. Ostin nettikaupasta www.asiaputiikki.fi
Mitäs jos suksit helvettiin täältä mainostamasta sitä onnetonta nettikauppaasi?
 
Akupiste
uusi kotimainen muotoilu .... tämä se vasta peli .... on sitten ihan kuin toiselta planeetalta kaikkiin entisiin "kepakoihin" verrattuna .... vaikuttaa tosi toimivalle ergonomia ihan omaa luokkaansa ja vielä kunnon takuu ... ompa tosi jämäkkä tuote
 
Mä toin äidille koiranhoitopalkaksi sellaisen huimat 5? maksavan kipukoukun ( joo, toin muutakin ettei joku takerru tähän) ja kuulemma se toimii.
Mun äiti kutoo ja ompelee paljon ja niskoissa on jumitus jatkuvasti. Ja kuulemma kun sillä koukulla sohii niin ainakin lähtee veret kiertämään ja olo helpottuu. Varsinaisesta akupunktiojutusta en osaa sanoa mitään.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutti:
Kipukoukusta ei ole julkaistu ainoatakaan laadukasta tieteellistä tutkimusta. Syy on siinä, että kipukoukun käyttö ei paranna kipuja. Kipukoukulla saa hetkellistä helpotusta esimerkiksi jännitysniskan kipuihin, mutta kivun syyn poistamiseen ei kipukoukusta ole. Tuotteen markkinoinnissa käytetään paljon mustatuntuu artikkeleita, mutta oikea näyttö puuttuu. Kielteiset kokemukset sivuutetaan näppärästi. Ja myyjäthän puhuvat. Diipadaapa.

Kipukoukku ei lisää työtehokkuutta, eikä vähennä sairauspoissaoloja. Kipukoukku ei poista kipua, mutta helpottaa hetkellisesti. Haluanko maksaa tästä ideasta toiselle, on jokaisen oma asia, mutta itse en tätä koukkua kehota ketään ostamaan.

Menee siis osastolle: tuntuu kivalta, näyttää rumalta ja tulihan kokeiltua!
Onko fysioterapia tai hieronta susta huuhaata?
 
vieras
Olen kyllä oikeasti tosi tyytyväinen. Mulla on selässä sellaiset ongelmakohdat joita ei edes kehutut hierojat ole saaneet auottua, vaikka olen ihan sarjahierontoja ottanut ja useammalla käynyt. Kipukoukulla sain ekan kerran miesmuistiin sen paikan niin ettei kipua tuntunut. Olin kyllä tooooosi yllättynyt! :)
En muista mistä tilasin mutta mulla on ihan halpisversio, joka taisi maksaa 6 euroa ja risat.

 

Yhteistyössä