Vahingossa raskaaksi tulleet - miten vahinko kävi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
meillä odotettiin että saataisiin ehkäsykapselit käteen..niitä odotellessa käytimme kortsua,mutta sen ainoan kerran kun "unohtu" laittaa,niin pamahdin paksuks..no,mut en oo katunu tuota suloista lastani,vaikka ei ollut tarkoitus vielä tehdä..,

Eka sai alkunsa touhutipoista (mies ei lauennut) kun peuhattiin ilman ehkäisyä...ja toinen yllätysvauva sai alkunsa yhdestä yhdynnästä joka piti keskeyttää, mutta jonka mies jätti keskeyttämättä koska oli niin "huumassa"...aika kauaskantoinen tuli siitä huumasta :LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Eka sai alkunsa touhutipoista (mies ei lauennut) kun peuhattiin ilman ehkäisyä...ja toinen yllätysvauva sai alkunsa yhdestä yhdynnästä joka piti keskeyttää, mutta jonka mies jätti keskeyttämättä koska oli niin "huumassa"...aika kauaskantoinen tuli siitä huumasta :LOL:
Eli ette ottanut ekastakaan opiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Eli ette ottanut ekastakaan opiksi!
Niin siis tää jälkimmäinen kerta oli kyllä 100% miehen syy :LOL:

Meillä kummallakin ikää 26 ja ehkäisynä toiminut 1,5 vuotta vahvat E-pillerit, joiden ei olisi pitänyt mahdollistaa raskautta, vaikka yksi olisikin matkan varrella unohtunut ottaa. Eilen kävimme varhais-ultrassa ja siellähän se pikkuinen yllätys oli kuin oli :)

Suunnitelmissa oli omistusasunnon hankkiminen ja liipasimella oli jo 40m2 kaksio Munkkiniemestä. Se vaihtui nopeasti kolmion etsiskelyyn lapsiystävälliseltä pientaloalueelta. Häät oli tarkoitus järjestää noin parin vuoden päästä ja lapset aikaisintaan 2-3 vuoden päästä, mutta nyt mennään lapsen ehdoilla.

Meidän tapauksessa kyse on suunnittelemattomasta raskaudesta, mutta lapsi jonka toivottavasti saamme ei ole missään nimessä vahinko, eikä lapsi ole koskaan suunnittelematon vaikka raskaus sitä olisikin, suunnitelman vain teki puolestamme joku muu ;)

Ensimmäinen vahinkoraskaus (tai vahinko ja vahinko, ennemmin riskinotto :D) tapahtui ihan vaan ilman ehkäisyä. "Eihän nyt yhdestä kerrasta voi..." Keskenmenoon kyllä päätyi.
Toinen vahinkoraskaus tuli, vaikka kondomi oli käytössä. Edelleen on pieni mysteeri, mistä kolosta on siittiö päässyt luikahtamaan. Kumi näytti ehjältä eikä muutoin valunut sisältä mitään. Tämäkin meni kesken.
Kolmas vahinkoraskaus oli kun menkat oli just loppunut ja oli taas ykstoikkonen ajatus "just oli menkat, ovulaatioon on vielä aikaa, ei kerrasta voi.." No voi voi! Tosin kesken tämäkin..

"pöö"
Meillä kummallakin ikää 26 ja ehkäisynä toiminut 1,5 vuotta vahvat E-pillerit, joiden ei olisi pitänyt mahdollistaa raskautta, vaikka yksi olisikin matkan varrella unohtunut ottaa. Eilen kävimme varhais-ultrassa ja siellähän se pikkuinen yllätys oli kuin oli :)

Suunnitelmissa oli omistusasunnon hankkiminen ja liipasimella oli jo 40m2 kaksio Munkkiniemestä. Se vaihtui nopeasti kolmion etsiskelyyn lapsiystävälliseltä pientaloalueelta. Häät oli tarkoitus järjestää noin parin vuoden päästä ja lapset aikaisintaan 2-3 vuoden päästä, mutta nyt mennään lapsen ehdoilla.

Meidän tapauksessa kyse on suunnittelemattomasta raskaudesta, mutta lapsi jonka toivottavasti saamme ei ole missään nimessä vahinko, eikä lapsi ole koskaan suunnittelematon vaikka raskaus sitä olisikin, suunnitelman vain teki puolestamme joku muu ;)
En nyt mitenkään tahtois särkeä sun kauniita kuvitelmia, ihanastihan tuo on ajateltu, mutta mä en ole kyllä koskaan kuullut että a-pillereitä olis mitenkään eri vahvuisia. Ja miten te sinne varhaisultraan päädyitte jos ette suunnitelleet lasta? Vai enkö mä nyt vaan tajunnut jotain oleellista?

"ööö"
[QUOTE="pöö";25463218]En nyt mitenkään tahtois särkeä sun kauniita kuvitelmia, ihanastihan tuo on ajateltu, mutta mä en ole kyllä koskaan kuullut että a-pillereitä olis mitenkään eri vahvuisia. Ja miten te sinne varhaisultraan päädyitte jos ette suunnitelleet lasta? Vai enkö mä nyt vaan tajunnut jotain oleellista?[/QUOTE]

eivät kaikki e-pillerit sisällä samaa määrää hormonia. joissakin voi olla esim enemmän estrogeeni ja joissakin vähemmän, nykyään suositaan matalahormonisia pillereitä. Joskus nuo matalahormoniset pillerit ovat liian matalat että pilleri ei toimikaan toivotulla tavalla. Miksei voisi joutua varhais ultraan vaikka lapsi olisi vahinko? itse olin myös varhaisultrassa vaikka raskaus oli täys yllätys..

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
ehkä, ehkä ei
Emme käyttäneet ehkäisyä, siinä syy raskauteen. Huterasti lasketut 'varmat päivät' (yhdeksän päivää oli kulunut kuukautisten alkamisesta) ja keskeytetty yhdyntä; tällä reseptillä tulin raskaaksi. :) Mutta ei tarvitse kenenkään moralisoida, me tiedettiin kyllä mitä tehtiin. Oltiin aina ajateltu, että jos nyt vahinko kävisi niin sen kun käy. :)

"monsteri"
[QUOTE="pöö";25463218]En nyt mitenkään tahtois särkeä sun kauniita kuvitelmia, ihanastihan tuo on ajateltu, mutta mä en ole kyllä koskaan kuullut että a-pillereitä olis mitenkään eri vahvuisia. Ja miten te sinne varhaisultraan päädyitte jos ette suunnitelleet lasta? Vai enkö mä nyt vaan tajunnut jotain oleellista?[/QUOTE]

Varhaisultraan päätyy varmaan silleen, että soittaa ja varaa ajan ja lampsii paikalle.

ehkä, ehkä ei

Pillereitä on tosiaan monenlaisia. On esim. sellaisia, joissa on niin vähäiset hormoonitasot, että ehkäisytehon ylläpitämiseksi pilleri pitää ottaa about tunnilleen samaan aikaan joka päivä eikä taukoja kuukautisten aikana pidetä. Esim. mulle tällaiset pillerit ovat lähes ainoita, joita voisin käyttää, sillä veritulppariskin takia en saa käyttää niitä tavallisia (eli vahvempia, joita on myös erilaisia) pilereitä.

Sori särkeä sun luulot. :)

Varhaisultraanhan mekin mentiin, vaikka raskaus oli vahinko. Mikä ihme siinä nyt on?

Mikä näistä? Kaikkiko? Noh, olen tullut raskaaksi e-pillereiden aikana, kierukan aikana, kaikenmaailman muiden ehkäisyvaahtohärdellien aikana ja myös klipsien aikana. Ei siis edes sterilisaatio auta tässä.

"pöö"
[QUOTE="monsteri";25463292]Varhaisultraan päätyy varmaan silleen, että soittaa ja varaa ajan ja lampsii paikalle.[/QUOTE]

Niin mutta miksi soittaa ja varaa jos ei oo olut aikomustakaan yrittää tulla raskaaksi? Ja niin kuin sanoin niin en varmaan oikein tajunnut jotain oleellista tuosta tilanteesta, mutta musta vaan kuulosti vähän toispuoleiselta suunnitellulta "vahingolta"... Ja noista e-pillereiden eri hormonitasoista en ollut koskaan kuullutkaan, itse kun en ole pillereitä koskaan syönyt.

Yhteistyössä