Voileipäkakku ilman tuorejuustoa? Kuka tietäis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se vei mun kielen mennessään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se vei mun kielen mennessään

Vieras
Tarviin teidän apuanne! Jokunen vuosi sitten naapurin rouva teki mielettömän hyvää voileipäkakkua. Ei luovuta ohjetta, mutta kertoi, että oli murentanut leivät muruiksi ja valkoinen mössö on kermavaahtoa, jota oli maustettu ainakin sinapilla. Eikä käyttänyt mitään tuorejuustoja. Noi tuorejuustokakut on sen jälkeen maistunut karmeilta. Naapurin kakku vei kielen mennessään, siis aivan mielettömän hyvää. Muistaakseni oli lihatäyte.

Ainiin.. leivät oli kostuttanut joko maidolla tai lihaliemellä, en muista kummalla, mut se kostuke oli kuulemma paljon parempi kuin se toinen.

Olen syönyt ainakin smetanalla, bulgarian jugulla ja majoneesilla kuorrutettuja voileipäkakkuja. Paras on bulgarian jugun + majoneesin + sinapin yhdistelmä lihakakussa. Käytän sitä itse kaikkein eniten. Vähiten tykkään tuorejuustosta, koska se on tosiaan aika pistävän makuinen.

Mä kostustan aina kasvisliemellä. Täytteen teen maustamattomaan jugurttiin ja päällystän majoneesin ja jugurtin sekoituksella. Tulee jotenkin "suolaisemman" makuinen kuin tuorejuustolla, joka on jotenkin makeampi.

Mä en oo pienen tuorejuusto kaaoksen jälkeen enään koskaan tehny tuorejuustolla, aina majoneesillä. Kostutukseen kermaa ja lihalientä, pitää kokeilla kasvislientä seuraavaksi :)

tätä kannattaa kokeilla.. kastele kasvisliemellä.. täyte : kermaviiliä sinappia kinkkua suolakurkkua jos tykkäät.. kaikki pieneks ja sekaisin.. täytä ja kuorrute kermaviiliä ja juustoraastetta ehkä vähän maustesuolaa ja se on siinä.. ihan hirveenhyvä tulee ja yksinkertainen ohje... kaikki on tykänny hirveesti ja olen varmasti satoja kakkuja tehny tällä ohjeella.... :).:)

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
tätä kannattaa kokeilla.. kastele kasvisliemellä.. täyte : kermaviiliä sinappia kinkkua suolakurkkua jos tykkäät.. kaikki pieneks ja sekaisin.. täytä ja kuorrute kermaviiliä ja juustoraastetta ehkä vähän maustesuolaa ja se on siinä.. ihan hirveenhyvä tulee ja yksinkertainen ohje... kaikki on tykänny hirveesti ja olen varmasti satoja kakkuja tehny tällä ohjeella.... :).:)

kokeile tätä

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:

kuullostaa hyvältä ja helpolta. Tota pitää kokeilla :)

Laittakaapa kunnon ohjetta jos on. Määriä jne.
Viikonloppuna söin todella hyvää kinkku voileipä kakkua ilman tuorejuustoa ja oli todella hyvää.
Joten jos jollain ois ohjetta tarkempaa niin ilolla otan vastaan =)

Tarviin teidän apuanne! Jokunen vuosi sitten naapurin rouva teki mielettömän hyvää voileipäkakkua. Ei luovuta ohjetta, mutta kertoi, että oli murentanut leivät muruiksi ja valkoinen mössö on kermavaahtoa, jota oli maustettu ainakin sinapilla. Eikä käyttänyt mitään tuorejuustoja. Noi tuorejuustokakut on sen jälkeen maistunut karmeilta. Naapurin kakku vei kielen mennessään, siis aivan mielettömän hyvää. Muistaakseni oli lihatäyte.

Ainiin.. leivät oli kostuttanut joko maidolla tai lihaliemellä, en muista kummalla, mut se kostuke oli kuulemma paljon parempi kuin se toinen.
Laitan kinkkutäutteeseen paprika majoneesia, maustekutkkua, paprikaa ja tietenkin kinkkua! Kostan lihaliemellä! Päälle ohuelti kurkkumajooneesia, koristeeksi kinkkuruusukkeita, turekurkkua, minutomaatteja tai paprikaa sekä lautasen reunoille rapeaa salaattia koristeeksi! Tulee hyvää !

Yhteistyössä