Tuttu viety sairalaan, erittäin matala hemoglobiini

  • Viestiketjun aloittaja vieras nyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mul on ollut alimmillaan 82. Ei löytynyt mitään erityistä syytä huonoon hb:hen kun tutkittiin. Epäiltiin mm. keliakiaa, imeytymishäiriöitä, huonoa ruokavaliota jne.
 
Mun isällä oli tuollainen hemoglobiini jokin aika sitten ja varsinaista syytä ei löytynyt. Jokin sisäinen verenvuoto oli kyseessä. Sen johdosta tutkittiin ja löydettiin kolme kasvainta ohutsuolesta, ja se ohutsuolen pätkä kasvaimineen poistettiin leikkauksessa. Tuon jälkeen vielä pari kertaa hemoglobiinit tipahti alle 70, mutta sitten se vaiva hävisi.

Verta hänelle annettiin aina kun kävi, otettiin verikokeita, tutkittiin erilaisissa tähystyksissä jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku ongelmahan tuossa on kun ei meinaa pystyssä pysyä ja nukahtelee istualtaan. Toivottavasti jotakin joka on hoidettavissa.
Aika kuoleman kielissä on, jos hb on 50. Anopilla oli 79 ja kopterilla vietin sairaalaan. Löytyi sisäinen verenvuoto ja se johtui särkylääkkeiden jatkuvasta syömisestä. Toivotaan parasta kaverillesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku ongelmahan tuossa on kun ei meinaa pystyssä pysyä ja nukahtelee istualtaan. Toivottavasti jotakin joka on hoidettavissa.
Aika kuoleman kielissä on, jos hb on 50. Anopilla oli 79 ja kopterilla vietin sairaalaan. Löytyi sisäinen verenvuoto ja se johtui särkylääkkeiden jatkuvasta syömisestä. Toivotaan parasta kaverillesi.
Meidän isä oli kanssa aiottu viedä ambulanssilla tk:sta sairaalaan kun hemoglobiini oli 52, ei suostunut vaan lähti omalla autolla. :whistle: Ja ne hullut päästivät! :eek:
 
Mun äitillä on ollu syntymästään asti huono hemoglobiini, eikä saa sitä nousee. On tutkittu vaikka kuinka paljon ja lääkärit ei osaa sanoa että mistä voi johtua. On tarkistettu selkäytimestä piikittämällä. Kun toi hemoglobiini on huono niin se myös ohentaa verta aika paljon. Mä oon sitä mieltä että äitin pitäis vaan mennä johonkin tutkimuksiin, koska pakkohan tolle joku selitys on olla että mistä johtuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku ongelmahan tuossa on kun ei meinaa pystyssä pysyä ja nukahtelee istualtaan. Toivottavasti jotakin joka on hoidettavissa.
Aika kuoleman kielissä on, jos hb on 50. Anopilla oli 79 ja kopterilla vietin sairaalaan. Löytyi sisäinen verenvuoto ja se johtui särkylääkkeiden jatkuvasta syömisestä. Toivotaan parasta kaverillesi.
Ai jaa, silloin kun mun hb oli 82 ei mua kyl viety yhtään mihinkään. Määrättiin vain rautalääkkeitä. Olin tosin silloin 17-vuotias joten kait iälläkin on jotain merkitystä miten anemiaa ensialkuun hoidetaan. Ite en saanut mitään verensiirtoja.
 
Äippä
Syy voi olla vaikka mitä, ja riippuu siitä onko miten alhainen ollut ennen. Eikä ole kuolemankielissä vielä. Jos on pikkuhiljaa tippunut, on elimistö tottunut siihen. Mutta jos yks kaks menisi noin alas, olisi ongelmia mm. sydämen kanssa.
Tutkimalla syy selviää!
 
Minä
On sellainen tila, jossa tarvitaan B-vitamiinia pistoksena säännöllisin väliajoin raudan imeytymiseksi. Isälläni todettiin tämä parikymmentä vuotta sitten,hänellä oli hb silloin jotain 90.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku ongelmahan tuossa on kun ei meinaa pystyssä pysyä ja nukahtelee istualtaan. Toivottavasti jotakin joka on hoidettavissa.
Aika kuoleman kielissä on, jos hb on 50. Anopilla oli 79 ja kopterilla vietin sairaalaan. Löytyi sisäinen verenvuoto ja se johtui särkylääkkeiden jatkuvasta syömisestä. Toivotaan parasta kaverillesi.
Ai jaa, silloin kun mun hb oli 82 ei mua kyl viety yhtään mihinkään. Määrättiin vain rautalääkkeitä. Olin tosin silloin 17-vuotias joten kait iälläkin on jotain merkitystä miten anemiaa ensialkuun hoidetaan. Ite en saanut mitään verensiirtoja.
mulla oli 83 ja sain verensiirron.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku ongelmahan tuossa on kun ei meinaa pystyssä pysyä ja nukahtelee istualtaan. Toivottavasti jotakin joka on hoidettavissa.
Aika kuoleman kielissä on, jos hb on 50. Anopilla oli 79 ja kopterilla vietin sairaalaan. Löytyi sisäinen verenvuoto ja se johtui särkylääkkeiden jatkuvasta syömisestä. Toivotaan parasta kaverillesi.
Mun lapsella oli 47 kun lähetettiin sairaalaan, muutkin veriarvot oli tosin pielessä. Kun hb laskee hitaasti ehtii elimistö sopeutua, jos laskee kerralla niin sen kyllä huomaa.

Niin ja lapsellani oli aplastinen anemia.
 

Yhteistyössä