Jos luottotiedot menee kohta, ja tilaa paljon osamaksulla tavaraa...

• Viestiketjun aloittaja dummy
  • Ensimmäinen viesti
luottotiedoto n
No tulee enemmän velkaa, mä tein noin kun tajusin, että on menossa iso summa ulosottoon. Sama se onko siellä 2000 vaiko 10 000 jos ei kuitenkaan pysty maksamaan heti...

Otin siis viime hetkellä 1000e "pikalainan", tilasin hobbarista yms kaikkea sellaista mitä tiesin tarvitsevani pian jne

En kyllä suosittele, koska oikeasti se esimerkkini 2000e on paljon nopeampi maksaa kuin 10 000

Uuni
Toivottavasti luottotietosi menevät mahdollisimman pian jos kyse on itsestäsi! Miehelläni on nettikauppa, josta kaikenmaailman luottotiedottomat moraalittomat hölmöt yrittää vähän väliä tilata tavaraa. Onneksi hänellä on käytössä luottotietojen tarkistusysteemi, josta selviää sekunnissa onko tilaajalla luottotiedot kunnossa. Näitä hörhöjä on olemassa aika paljon ja tod moraalitonta ja itsekästä porukkaa. Miehenikin kauppa hyvin pieni ja rahaa tulee niukasti ja sitten joku vielä suoraan yrittää varastaa tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ne osarilla ostetut tilatut tavarat on sun vasta sit ku oot ne maksanu.. Kyllä ne viimestää ulosottomies kerää parempaan talteen ku ulosmittaavat tavaraa.
ei kerää.. jonkun kalliin auton kyllä hakevat mutta jotain irtaimistoa/ elektroniikkaa eivät ala hakemaan..
Kyllä ainaski naapureilta (jotka sai häädön) ulosottomies vei peräkärryllä tavaraa talteen. Kolme kärryllistä se tais kerätä sitä kamaa..

Uuni
Alkuperäinen kirjoittaja luottotiedoto n:
No tulee enemmän velkaa, mä tein noin kun tajusin, että on menossa iso summa ulosottoon. Sama se onko siellä 2000 vaiko 10 000 jos ei kuitenkaan pysty maksamaan heti...

Otin siis viime hetkellä 1000e "pikalainan", tilasin hobbarista yms kaikkea sellaista mitä tiesin tarvitsevani pian jne

En kyllä suosittele, koska oikeasti se esimerkkini 2000e on paljon nopeampi maksaa kuin 10 000
Ääliö mikä ääliö!

luottotiedoto n
Ne osarilla ostetut tilatut tavarat on sun vasta sit ku oot ne maksanu.. Kyllä ne viimestää ulosottomies kerää parempaan talteen ku ulosmittaavat tavaraa.
ei kerää.. jonkun kalliin auton kyllä hakevat mutta jotain irtaimistoa/ elektroniikkaa eivät ala hakemaan..
Kyllä ainaski naapureilta (jotka sai häädön) ulosottomies vei peräkärryllä tavaraa talteen. Kolme kärryllistä se tais kerätä sitä kamaa..
no häätö on hieman eri asia, ei kukaan sun kotoota tule tavaraa hakemaan. Jos sut häädetään, etkä muuta ajoissa ja tavarat kannetaan pihalle, saa niitä ottaa kuka tahansa

Alkuperäinen kirjoittaja luottotiedoto n:
no häätö on hieman eri asia, ei kukaan sun kotoota tule tavaraa hakemaan. Jos sut häädetään, etkä muuta ajoissa ja tavarat kannetaan pihalle, saa niitä ottaa kuka tahansa
Mutta kyllä sinne ihan ennen ketään muuta meni ulosottomies että saa parhaat tavarat päältä.

Noh, itsellä ulos-otossa jonkin verran maksuja ja kun kyselivät omaisuutta niin lähinnä onko minkä ikäistä autoa tai muuta omaisuutta, sano suoraan että eivät lähde ulosmittaamaan mitään irtaimistoa tms. eikä edes meidän autoa kun melko vanha..
Miten tuo häätö ja ulosottomies liittyvät toisiinsa ja koska tapahtui?
Minulle naureskeli että ei nyt enää niin tehdä nykyään, vain elokuvissa.. :LOL:

luottotiedoto n
Noh, itsellä ulos-otossa jonkin verran maksuja ja kun kyselivät omaisuutta niin lähinnä onko minkä ikäistä autoa tai muuta omaisuutta, sano suoraan että eivät lähde ulosmittaamaan mitään irtaimistoa tms. eikä edes meidän autoa kun melko vanha..
joo, kyllä saa olla aika arvokas omaisuus, jotta tulevat hakemaan. Ei ne mitään telkkareita tms ala hakemaan, niiden kuljettaminenkin jo maksaa enemmän mitä niistä saa. Alle 2000e autojakaan eivät hae

Jos naapurilla on ollut kallisarvoinen astiasto tms, saattaa hyvin olla hakenutkin, kysymys vain kuuluu, kuka jättää häädön tullessa tavaransa hakematta

Maaliskuussa saivat naapurit häädön ja ulosottomies tuli kärkkymään paikalle. Nää oli narkkareita ja se äijä diilas, niillä oli just esim. elektroniikkaa vaikka kuin paljo tuolla kämpässä, avaamattomissa paketeissa. Paljo se sieltä tosiaan sitä kamaa roudas pihalle.

Näillä vissiin kertyny vuosien varrella mukava summa tonne ulosottoon ku ei oo mitää oikeita tuloja ollu ja eläneet ku pellossa.

luottotiedoto n
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
niillä oli just esim. elektroniikkaa vaikka kuin paljo tuolla kämpässä, avaamattomissa paketeissa.
Tämähän selitti paljon.
niimpä, onko heavyfreakin mielestä tuollainen normaalia irtaimistoa?? Siitähän tässä on nyt kyse. Tuskin ap on tilaamassa kymmeniä telkkareita tms

Itselläni on omakohtaisia kokemuksia liiasta osamaksun käyttämisestä. Vuosi sitten sorruin tilaamaan niin vaatteita kuin joitakin hinnakkaita kodinkoneita osamaksulla. Se että tuotteen sai samantien mukaansa, vaikka rahaa ei ollut sillä hetkellä loi virheellisen tunteen omasta varallisuudesta, se oli menoa. Vaikka luottohäiriömerkintää ei tullut, olen nyt maksujärjestelyssä, ja eipä tullut huomattua että monissa osamaksuissa on aika korkeat korot joita nyt sitten makselen vielä puolen vuoden ajan. Myin myös suurimman osan osamaksulla hankitusta omaisuudesta, mutta vaatteet ja kodinkoneet menettävät nopeasti arvonsa joten se ei ollut kovin kannattavaa. Osamaksusta kannattaakin lukea esim tämä mielenkiintoinen artikkeli, mikäli sillä maksaminen ei ole tuttua. Paras vaihtoehto on tietenkin ostaa ostokset omalla rahalla eikä ottaa lainaa, sillä sitähän osamaksukin on.

"mä"
Sä makselet sun palkastas paljon pidempään paljon suurempaa määrää. Mitä vähemmän sulla on siellä ulosotossa, sitä nopeampaa saat koko palkkasi tulevaisuudessa omaan käyttöösi. Ja se pitää pitää mielessä, että summa, minkä päästät ulosottoon, on monin kertaisesti suurempi sitten kun sitä alat makselemaan.

Ajatteleppa tilannetta 20 vuoden päähän. Eikö siinä iässä olisi jo kiva saada aukaistua itselleen oikean puhelin- tai nettiliittymän? Tai vaikka maksella jo omaa taloa... Ja tämä muistutuksena siltä varalta, jos aikomus on elää tuilla loppuelämänsä jottei velkaansa tarvitsisi maksaa.

"vieras"
Jos selviää, että olet tilannut osamaksulla ja jo tilatessasi olet tiennyt, että ei ole varaa maksaa takaisin, niin oikeuteen joudut petoksesta ja saat tuomion!

Ja se on kyllä aivan oikein!

"vieras"
Juu näin se taitaa mennä. tiedän kaksikin tällaista tapausta. Luottotiedot oli menossa niin tilasivat järkyttävillä summilla tavaraa. Samoin muutama vuosi sitten toinen sai jostain firmasta tilattua kalliitta vaatteita eivätkä tarkastaneet luottotietoja niin jätti senkin jättisuuren laskun maksamatta. Teki kyllä mieli sanoa jotain, mutta pidin mölyt mahassani. Nykyään toinen saa kännykkä liittymät ja muut tilaukset sukulaisten nimillä. eli mitään ei itse voi tilata. Minulta ei ole kysynyt voiko tilata mun nimellä, tietää varmaan vastauksen kun tietää kuinka tarkka itse olen..

Juu hei, älykkyyden riemulahja tässä. Minä tein noin kun olin parikymppinen, ja meni ihan pikkusen liian kovaa.

Kyllä nyt ottaa päähän, voin kertoa. Kun ei enää mene kovaa, kaksi lasta elätettävänä ja aikaa miettiä mm. miltäköhän tuntuísi asua omassa talossa kaupungin rupusen vuokrakämpän sijaan.. Ulosottoja tulen makselemaan varmaan vielä 7-10 vuotta. Olen eri ihminen kuin aikoinani mutta tässö ei enää itkut auta, tehty mikä tehty. Neuvo: kannattaa jättää tekemättä.

potaskaa
Älä nyt hullujasi puhele! Ei häädönkään jälkeen uloskannetut tavarat ole kenen tahansa otettavissa, se on varastamista. Ei omistusoikeus tavaroihin häviä häätöön. Voi pyhä yksinkertaisuus....

Yhteistyössä