Meidän paikkakunnan lastensuojelu on ihan sairas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kellään ei ollutkaan sitten enää mitään sanottavaa...? En tullut tässä yhtään viisaammaksi. Muutto varmaan pakollinen, että saa rauhan...kaikkea sitä maa päällään kantaa.

Joskus se muuttokaan ei auta vaan voipi olla niin, että vaativat siirtymään uuden paikkakunnan sossun seurantaan.
Jos olet "terve ja normaali" niin hakisin joltain muulta lääkäriltä lausunnon ja myös omalääkäriltä, jos niistä olisi jotain apua.

Tee valitus sosiaaliasiamiehelle ja hanki lakimies. Nää jutut seuraa uudellekin paikkakunnalle. Siellä sitten jatkavat huolissaan oloa tai eivät. Valitettavasti jo yksi huoli merkintä seuraa perhettä kunnes kaikki lapset ovat 18v. Ja kun on yksi merkintä ovat sossun tädit siitä lähtien puolueellisia koska heillä on ennakko asenne.

Mä en usko sua. Voi olla että itse uskot todella kaiken mitä puhut. Mutten usko että on savua ilman tulta. Sen uskon että esim. yhden kerran viranomaiset turhaa epäilee jonkun väärinkäsityksen vuoksi.. Mutten sen enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Paskapuhetta ap. Kun jättää lääkkeet ottamatta niin johan alkaa yhteiskunta vainota :laugh:

Miten lääkäri-ihminen voi puhua noin? En ota kantaa ap:n tarinaan, mutta miksi aina kommentoit tällaisiin ketjuihin noin?

Alkuperäinen kirjoittaja juhannustaika:
kyllä näitä tuollaisia lastensuojelun sossuja löytyy!
Luulisi tosiaan että heillä olisi kädet täynnä perheitten kanssa joissa lapset oikeasti voivat huonosti! Mutta ei... ihme vainoamista.
Tiedätkö onko koulusta tai jostain muualta tehty ilmoitus?

Ei ole kukaan tehnyt ilmoitusta meistä, meidän tietääksemme. Koulussa menee lapsilla hyvin ja ovat saaneet kehuja paljonkin tasapainoisuudesta.
Ja tiedän itsekin, että lapset voivat hyvin.

Ensin tämä täti koitti meille saada tukiperhettä puoliväkisin, emmekä siihen suostuneet, koska se oli ihan hullu ajatus mielestämme, emme keksineet sille mitään syytä. Painostus jatkui aikansa, emme ole suostuneet.
Väliin on vihjaillut huostaanotolla ja viimeisin temppu oli kaivaa terveyskeskuksesta meidän sairaskertomukset...siellä on yksi lääkäri, joka ei oikeasti käy ihan täysillä tai ainakin hän kirjoittaa 95%:lle potilaistaan saman diagnoosin. Eikä tämä ole minun luuloa, vaan tästä tiedetään tällä paikkakunnalla ihan yleisemminkin. En ymmärrä, miksi lääkäri on virassaan.
Tälle tämä täti oli sitten soittanut ja kysynyt, olemmeko koskaan hänellä käyneet ja olemme joskus monta vuotta sitten käyneet kaksi kertaa...
Olivat sitten yhdessä tulleet siihen tulokseen, että minulla on vakava masennus(!) ja minun täytyy päästä hoitoon. Tai minun on pakko mennä hoitoon. Siis voi yhden kerran.
Olen käynyt omalääkärillä jo useamman vuoden ja viimeksi kesällä pyysin itse tehdä masennustestin, ihan vaan "varalta" ja en saanut pointseja. Tiesin kyllä itsekin, että en ole masentunut, mutta kun olin kuullut kaikenmaailman piilomasennuksista, päätin sitten testata...*ehkä ollut liikaa palstalla, heh*

Noh, eipä siinä mitään. Tämä täti nyt koittaa saada minusta hullua ja hoitoon, jotta saisi paremman otteen perheestämme...kuulostaa varmaan hurjalta, enkä usko, että kukaan tätä uskoo, mutta se ei ole minun ongelma. :)

Hulluhan oletkin kun huvin vuoksi teetät testin. Siksi ehdotus tukiperheestä alkuun että saat levät. Ette suostuneet niin huostaanotto. Soskun kanssa ei toinna alkaa pelleillä keksityillä sairauksilla. Lapset ovat etusijalla ja masentuneet vanhemmat eivät jaksa ilman tukitoimia ainakaan.
Syytä itseäsi, muuten

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mä en usko sua. Voi olla että itse uskot todella kaiken mitä puhut. Mutten usko että on savua ilman tulta. Sen uskon että esim. yhden kerran viranomaiset turhaa epäilee jonkun väärinkäsityksen vuoksi.. Mutten sen enempää.

mua kans jotenkin epäilyttää. En jaksa uskoa että esim. meidän ovelle yhtäkkiä sossun akat tulis kiusaamaan. Tuosta noin vaan.

Ja kellään ei ollutkaan sitten enää mitään sanottavaa...? En tullut tässä yhtään viisaammaksi. Muutto varmaan pakollinen, että saa rauhan...kaikkea sitä maa päällään kantaa.

Jos te nyt karkuun muutatte teitä seurataan tarkemmin uudella paikkakunnalla. Siis ihmisillä voi olla vaikeuksia tai isommilla lapsilla jotain mutta ei siitä huostaanoteta tai tukiperheitä esitellä.
Et käy täysillä.

Ei ole kukaan tehnyt ilmoitusta meistä, meidän tietääksemme.

Meille sanottiin samoin.

Vastasin, että sittenhän meillä ei ole mitään asiaa toisillemme.

Vastattiin, että on tehty lastensuojeluilmoitus.

Pyysin sen hähtäväksi.

Sanoivat, että sitä ei ole olemassa.

Kysyn, että onko sitä tehty vai ei.

Vastasivat, että on.

Pyysin kaiken, mitä on kirjattu, enkä löytänyt ilmoitusta näistä papereista. Löysin papereista kuitenkin diagnoosin ja tiedon siitä, että äiti käy mielenterveytensä vuoksi hoidettavana. Lisäksi oltiin huolissaan isän alkoholinkäytöstä.

Äidillä ei ole mielenterveydellisiä ongelmia, niitä ei ole siis hoidettu missään eikä hän käy hoidettavana. Isä otti siihen saakka saunakaljoja, mutta kuin ihmeessä raitistui tämän ongelmalliseksi kuultuaan täysin.

Tapaus ei ole loppuun käsitelty. Viimeinen kommentti on tyyliin, että hetki vain ja kaikki on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Olen pahoillani mutta minusta kirjoituksesi ei vaikuta aivan tasapainoisen ihmisen tekstiltä.
Että tämä sossu ja vielä lääkärikin ovat molemmat tässä juonessa mukana?

Olen samaa mieltä. Kuulostaa varsin paranoidiselta...

Jaa-a, kyllä niillä on vaan ihme syyt vainota.

Mulle annettiin epävirallisena varotuksena että jos en jätä miestäni, lapset otetaan pois. No minä muka jätin sitten ja sosku lopetti siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja juhannustaika:
kyllä näitä tuollaisia lastensuojelun sossuja löytyy!
Luulisi tosiaan että heillä olisi kädet täynnä perheitten kanssa joissa lapset oikeasti voivat huonosti! Mutta ei... ihme vainoamista.
Tiedätkö onko koulusta tai jostain muualta tehty ilmoitus?

Ei ole kukaan tehnyt ilmoitusta meistä, meidän tietääksemme. Koulussa menee lapsilla hyvin ja ovat saaneet kehuja paljonkin tasapainoisuudesta.
Ja tiedän itsekin, että lapset voivat hyvin.

Ensin tämä täti koitti meille saada tukiperhettä puoliväkisin, emmekä siihen suostuneet, koska se oli ihan hullu ajatus mielestämme, emme keksineet sille mitään syytä. Painostus jatkui aikansa, emme ole suostuneet.
Väliin on vihjaillut huostaanotolla ja viimeisin temppu oli kaivaa terveyskeskuksesta meidän sairaskertomukset...siellä on yksi lääkäri, joka ei oikeasti käy ihan täysillä tai ainakin hän kirjoittaa 95%:lle potilaistaan saman diagnoosin. Eikä tämä ole minun luuloa, vaan tästä tiedetään tällä paikkakunnalla ihan yleisemminkin. En ymmärrä, miksi lääkäri on virassaan.
Tälle tämä täti oli sitten soittanut ja kysynyt, olemmeko koskaan hänellä käyneet ja olemme joskus monta vuotta sitten käyneet kaksi kertaa...
Olivat sitten yhdessä tulleet siihen tulokseen, että minulla on vakava masennus(!) ja minun täytyy päästä hoitoon. Tai minun on pakko mennä hoitoon. Siis voi yhden kerran.
Olen käynyt omalääkärillä jo useamman vuoden ja viimeksi kesällä pyysin itse tehdä masennustestin, ihan vaan "varalta" ja en saanut pointseja. Tiesin kyllä itsekin, että en ole masentunut, mutta kun olin kuullut kaikenmaailman piilomasennuksista, päätin sitten testata...*ehkä ollut liikaa palstalla, heh*

Noh, eipä siinä mitään. Tämä täti nyt koittaa saada minusta hullua ja hoitoon, jotta saisi paremman otteen perheestämme...kuulostaa varmaan hurjalta, enkä usko, että kukaan tätä uskoo, mutta se ei ole minun ongelma. :)

Ensinnäkin se lääkäri ei saa kertoa tietoja sinusta sossulle tai edes sitä käytkö siellä.

Arvailen että asut jollain pienellä paikkakunnalla..sille ainakin kuulostaa. Suosittelen muuttamaan sieltä pois.

Minä tiedän yhden tälläisen tapauksen missä perhe joutui sossun silmätikuksi tilapäisten raha ongelmien takia,joutuivat muuttamaan toiselle paikkakunnalle,että kyllä tälläistä voi tapahtua.

JOOPA, oot ihan samanlainen kuin yksi kaverini. Viranomaiset tekevät virheitä ja heillä kaikilla on jokin salaliitto sua vastaan, eikös? Teissä ei ole mitään vikaa ja olette niin hyvä perhe. Kaverini on tehnyt ties mihin kaikkiin paikkoihi valituksia, KUN TOIMINTA ON NIIN VÄÄRÄÄ, on se kumma jos kaikki viranomaiset ja lääkärit toimivat väärin, ehkä siinä vaiheessa kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä omaa toimintaa jos näin ajattelee, ehkä siinä onkin se vika. Onko sossut käyneet teillä kotona??

Muuta asennettasi niin ehkä pääset niistä eroon. Sossuilla ei todellakaan ole resursseja puuttua hyvinvoivien perheiden elämään. Kuten eräässä toisessakin ketjussa kerroin, moni ei näe itse niitä ongelmia. Minä olen myös ollut lastensuojelun asiakas ja tiedän syyt miksi oltiin, moni ei tiedä/tiedosta ja sitten aletaan syyttelemään sossuja, että he ovat pahoja kun näin tekevät.

Tältä kaveriltani otettiin molemmat lapset huostaan ja asuvat nyt perhekodissa, kaveri saa ehkä joskus vuosien päästä lapset takaisin

Välillä kyllä tuntuu,että sossu ottaa silmätikuksi ihan kunnollisen perheen,ja narkkari äidit saa ihan vapaasti kasvattaa lapsiaan ja vetää huumeita siihen ei puututa.

En nyt tiedä tämän tarinan todenperäisyydestä, mutta se on ihan tosi, että noita hulluja riittää myös sosiaalipuolella. Kyllä siellä on ihmisiä, jotka pärstäkertoimen perusteella tekevät päätöksiään. Ihan helposti voi joku yksittäinen täti alkaa vainoamaan ihmisiä. Siinä tapauksessa pitää vain toki tehdä valitus eteenpäin niin sekopäästä pääsee eroon. Erittäin epätodennäköistä olisi, että sieltä aletaan kovin isolla porukalla kuitenkaan syyttä teitä silmätikkuna pitämään.

Minusta iso osa vastauksista on täällä kyllä todella typeriä. En ymmärrä mitä sillä vittuilulla ja toisen hulluksi haukkumisella saavuttaa. Minä en todellakaan saanut mitään sekopääviboja ap:n kirjoituksista enkä yleensäkään yritä diagnosoida ihmisten mielenterveyttä parin palstakirjoituksen perusteella (ja enpä kyllä muutenkaan). Jos on provo tai jos on ongelmia, niin ei ne vittuilut siihen ainakaan auta.

Uskon, omasta kokemuksesta, että ap:n tarina voi olla ihan tottakin! Me pyydettiin perhetyöntekijää kun meidän kuopus syntyi (jolloin meillä oli 3 alle 3 vuotiasta) neuvolasta. vähän auttamaan isompien ulkoilussa jne. No, sossu ilmoitti 1,5v myöhemmin että nyt olisi saatavilla perhetyöntekijä ja silloin sanoin että ei me sitä enää tarvita. => lastensuojelu ilmoitus ja kyttäys alkoi...

Ohhoh mitä tässä on saanut lukea. Minä ainakin tästä ketjusta opin sen, että en ihan heti menisi sossusta rahaa pyytämään, jos joskus tulisikin niin tiukka tilanne, että rahaa tarttisi jostain saada. Ihme touhua sossulta.

Kukaan yksittäinen sossu ei pysty mitään kyttäystä aloittamaan. Toimivat aina pareittain, väitätkö nyt, että kaksi hullua sossua on lynttäytynyt yhteen?? joopa....

Alettiin meitäkin "kyttäämään" aika turhan asian takia (en vienyt lasta hoitoon, kun jäin työttömäksi) mutta siinä vaiheessa ne ongelmat vasta huomattiinkin, kun sossut tulivat kotikäynneille. Miten kuvittelet, että muiden kuin narkkarivanhempien ongelmat huomattaisiin, elleivät ne huolestuisi jostain asiasta. Jos on kieltäytynyt perhetyöntekijästä, syy voi olla sellainen, ettei se liity millään lailla tuohon pyytämääsi perhetyöntekijään, vaan teistä on oltu muutenkin huolissaan.

Minä uskon sinua AP. Tuollaisia sossuntätejä todellakin on, virkaintoisia siis. Esimerkkinä meidän alueen sossuntädistä tällainen: Ystäväni sai lapsen, jonka kanssa oli ensikodissa 2kk sossuntädin mielipiteen takia. Ensikodin henkilökunta olisi päästänyt hänet pois jo paljon aikeisemmin koska kaikki meni hienosti. Mutta eihän tämä toimistossaan istuva naikkonen sitä uskonut. Hänestä tehtiin sitten alitus, hyvä niin. :) Tee sinäkin valitus tuollaisesta asiattomasta kyyläämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan normaali perheenäiti:
Ohhoh mitä tässä on saanut lukea. Minä ainakin tästä ketjusta opin sen, että en ihan heti menisi sossusta rahaa pyytämään, jos joskus tulisikin niin tiukka tilanne, että rahaa tarttisi jostain saada. Ihme touhua sossulta.

meinaatko oikeasti, että kaikki jotka sossusta hakevat rahaa, joutuvat lastensuojelun asiakkaiksi??

Oma kokemukseni on, että jos en vie lasta päiväkotiin joka päivä, epäillään minulla olevan pahoja ongelmia ja kyttäyksen alkaminen on valmis. Joten vien lapsen päiväkotiin vaikka olisin miten sairaana.

ei meillä sossu alkanu mitään kytätä kun erosin miehestäni pojan ollessa pieni. meillä kävi perhetyöntekijä et sain edes vähän omaa aikaa kun lapsen isää ei kiinnostanu muu kuin viina, ei siis paljon poikaansa tavannu.
raiskaus yrityksen jälkeen masennuin, ja kävin mielenterveystoimistossa. kaverit ja veli auttoi lapsen hoidossa. ei kukaan kytänny eikä uhannu huostaan otolla.

se täytyy kyllä todeta että muutto ei auta mitään. teidän tiedot siirtyy uuden paikkakunnan soskuun jossa toimenpiteet jatkuu.... muutto ei ole ratkaisu.
mutta ei tuo sinun negatiivinen asenne auta yhtään. tee yhteistyötä soskun kanssa pääset vähemmällä.

Yhteistyössä