No ollaan sitten paljain varpain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmmx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmmx

Vieras
Mulla on periaate, että sukkia ei käytetä kun kovilla pakkasilla, joten vielä tässä vaiheessa mennään ilman... Eilen tosin mietin, että jos haluaisi sulautua massaan, niin ehkä sukatkin voisi olla kivat, mutta mä vaan en osaa olla sukat jalassa :-).

Lasten rokotus oli järjestetty neuvolassa ja ovella oli hoitaja vastassa ja pyysi riisumaan kengät. Kolmen tunnin odotus paljain varpain sukkajalkojen seassa oli jännittävä kokemus. Mutta neuvolassa oli lämmin lattia, joten eipä siinä sinänsä mitään. Tuttu hoitaja tosin kysyi, että käytänkö mä koskaan sukkia.

Illalla oli vielä päiväkodin vanhempainilta. Kengät eteiseen ja taas paljain jaloin pariksi tunniksi parantamaan maailmaa. Istumajärjestys oli tuolit ympyrässä, joten sellaisia paikkoja ei ollut, jossa varpaat olisi saanut piiloon :-). Esittelyt hoidettiin vierustoverin toimesta. Kaverini totta kai mainitsi erityspiirteenäni, että kuumaverisenä ihmisenä en käytä sukkia talvellakaan...

Joten joka leikkiin ryhtyy, niin se leikin kestäköön...

Jännä periaate, siis jos kyseessä on vaan periaate. Mun mielestä sukat on kengissä näppärät, koska pidentävät kengän käyttöikää eikä tule rakkoja niin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja mmmx:
mä oon vaan tottunut olemaan sisällä paljain jaloin ja pääasiassa mulla on sellaisia kenkiä, joihin ei ole pakko laittaa sukkaa... elämä on helpompaa ilman :-)

mitä sellaset kengät on...paitsi sandaalit. mä käytän vaelluskenkiä ja kumppareita ja niissä on pakko olla sukat. kesällä mäkin olen paljainjaloin, mutta muuten en tarkene...vai olisko että en ole opetellut. yölläkin sukat jalassa.

No parhaat on lämpimällä lampaan villalla vuoratut kengät. Mulla on kahdet UGG:t ja sitten muutamia sellaisia talvisaappaita ja nilkkureita, jotka ainakin mun jalkaan istuu myös hyvin ilman sukkia. Sandaalit joo, mutta en mä juuri missään kengissä käytä sukkia... vaelluskenkiä ei ole ja saappaita käytän tosi harvoin...

Sukat on ihan tyhmiä. Heti pois vaan kun mahdollista. En tosin taitais neuvolassa tai päiväkodissa kehdata olla talvella ilman, vaikka eihän paljaissa varpaissa todellakaan mitään pahaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja citzon:
Sukat on ihan tyhmiä. Heti pois vaan kun mahdollista. En tosin taitais neuvolassa tai päiväkodissa kehdata olla talvella ilman, vaikka eihän paljaissa varpaissa todellakaan mitään pahaa ole.

Ainoana paljasjalkaisena voi kyllä olla vähän orpo olo, mutta syksyllä kun moni muukin on ilman sukkia, niin mikäpäs siinä.

Jos ei käytä sukkia, niin sitten sitä joutuu olemaan paljain jaloin kun riisuu kengät :D. Mut tuohan on tietoien valinta. Jos joku haluaa talvella olla ilman sukkia, niin kyllä se mulle sopii. Meidän koululla on aika kylmät lattiat ja ulkokengissä ei kuljeta, niin voi olla että varpaita palentaa. Mut armoa ei anneta - kaikki riisuu kengät!

Mäkin olen kotona ilman sukkia mutta kyllä mä nyt sentään kylille lähdettäes ja kylään pistän sukat, vaikka ne inhottaakin. Se inhotus menee äkkiä ohi: Tuo on vähä hassun näköstä tähän vuodenaikaan muualla kuin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mäkin olen kotona ilman sukkia mutta kyllä mä nyt sentään kylille lähdettäes ja kylään pistän sukat, vaikka ne inhottaakin. Se inhotus menee äkkiä ohi: Tuo on vähä hassun näköstä tähän vuodenaikaan muualla kuin kotona.

Hyvien tuttujen luona mä kyllä uskallan olla ilman sukkia talvellakin - varsinkin jos emäntäkin on paljain jaloin. Mut sukat mulla on jalassa, otan pois jos mahdollista.

Mut mitäs mieltä yleensä ootte? Onko paljaat varpaat hassun näköiset talvella muualla kuin kotona?

Minulla varpaat viluttaa jo ihan sukillakin. Villasukkia just kaipailen neuvolan odotushuoneessakin aina :-) Kotona villasukat jalassa lähes kesät talvet. Ajatuskin nilkkojen palelluttamisesta nyt ulkona ilman sukkia on järkyttävä.

Että kukin tavallaan...

No sulla taitaa olla hyvä ääreisverenkierto kun moiseen pystyt. Itse en kykenisi, en voisi olla edes meillä kotona ilman sukkia pitkää aikaa näin talvella, vaikka lattiat eivät edes kovin kylmät ole. Mulla onkin aina kädet ja jalat kuin jääkalikat.

Mä en tykkää olla edes kotonani ilman sukkia, saati kylässä. Varmaan tarjoaisin vieraallekin sukat, jos joku ilman sellaisia ilmestyisi muuten kuin kesällä, ihan vaan ystävällisyyttäni, kun luulisin niiden jotenkin päässeen unohtumaan. Ei olis käynyt mielessäkään, että ne olis ihan tarkoituksella jätetty pois. :)

mä en kyllä usko, että joku aikuinen unohtaisi sukat talvella. Kyllä ne tahallaan on jätetty pois ja silloin saa kyllä olla paljain jaloin :). Ei voi auttaa. Mulla on kyllä kodin ulkopuolella sukat talvisin jalassa.

Yhteistyössä