Me ollaan saatu koko ajan se vähän vajaa 200?, ei ole vaihdellut. Aina oon aatellu, että varmaan tänä vuonna tippuu.Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:Näin. Ja vielä semmonen juttu että meillä on pojan vammaistuki vaihdellut vuosittain, välillä pienin ja välillä se keskimmäinen tuki. Nyt saa sen vajaa 200e/kk mutta mitenkähän käy kun nyt loppu vuodesta haetaan taas uudelleen.
Vaihteleeko teidän lapsen vamma jotenkin, vai onko aina samanlainen haitta? tosi outoa että vaihtelee korvauksen taso...Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:Näin. Ja vielä semmonen juttu että meillä on pojan vammaistuki vaihdellut vuosittain, välillä pienin ja välillä se keskimmäinen tuki. Nyt saa sen vajaa 200e/kk mutta mitenkähän käy kun nyt loppu vuodesta haetaan taas uudelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta ajattele positiivisesti: sun ei sentään tarvitse joka vuosi toimittaa sitä lääkärinlausuntoa päiväkotiin ja odottaa, että mahtaakohan lapsesi vielä tänäkin syksynä saada hoitopaikan Mä olen tätäkin joskus vuonna kuokka ja kirves joutunut tekemään
No siis poika saa diagnoosia diagnoosin perään ja ne on muuttunut tässä vuosien varrella paljonkin, esim. asperger epäilyllä sai sen alemman, aistiyliherkkyys+määrittelemätön tunne-elämän häiriö sillä sai sen 200e, epilepsia oikeutti siihen alempaan. ja nyt on vaikea tunne-elämänhäiriö+ tunto ja aistiyliherkkyys ja on tosiaan se 200e.Alkuperäinen kirjoittaja mää:Vaihteleeko teidän lapsen vamma jotenkin, vai onko aina samanlainen haitta? tosi outoa että vaihtelee korvauksen taso...Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:Näin. Ja vielä semmonen juttu että meillä on pojan vammaistuki vaihdellut vuosittain, välillä pienin ja välillä se keskimmäinen tuki. Nyt saa sen vajaa 200e/kk mutta mitenkähän käy kun nyt loppu vuodesta haetaan taas uudelleen.
Me saatiin dg vasta keväällä, ennen koulun alkua, dysfasia ja asperger, saadaan sitä keskimmäistä tukea.Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:No siis poika saa diagnoosia diagnoosin perään ja ne on muuttunut tässä vuosien varrella paljonkin, esim. asperger epäilyllä sai sen alemman, aistiyliherkkyys+määrittelemätön tunne-elämän häiriö sillä sai sen 200e, epilepsia oikeutti siihen alempaan. ja nyt on vaikea tunne-elämänhäiriö+ tunto ja aistiyliherkkyys ja on tosiaan se 200e.
Poikaa on tutkittu jo 8kk ikäisestä ja poika on 5½vuotias eikä vieläkään ole pysyvää diagnoosia, kuitenkaan ongelmat eivät ole muuttuneet vaan ovat samanlaisia vuodesta toiseen.
Meillä tuntuu olevan joku kilpailu psykiatrisen ja neurologisen puolen välillä. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Me saatiin dg vasta keväällä, ennen koulun alkua, dysfasia ja asperger, saadaan sitä keskimmäistä tukea.Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:No siis poika saa diagnoosia diagnoosin perään ja ne on muuttunut tässä vuosien varrella paljonkin, esim. asperger epäilyllä sai sen alemman, aistiyliherkkyys+määrittelemätön tunne-elämän häiriö sillä sai sen 200e, epilepsia oikeutti siihen alempaan. ja nyt on vaikea tunne-elämänhäiriö+ tunto ja aistiyliherkkyys ja on tosiaan se 200e.
Poikaa on tutkittu jo 8kk ikäisestä ja poika on 5½vuotias eikä vieläkään ole pysyvää diagnoosia, kuitenkaan ongelmat eivät ole muuttuneet vaan ovat samanlaisia vuodesta toiseen.
Mä muistan yhden kevään, kun likan hoitava lääkäri oli puolen vuoden projektissa Jenkeissä ja päiväkoti vaati taas uutta lääkärintodistusta siitä, että likalla ei ole vieläkään vasenta kättä ja että se käsi ei seuraavan vuoden aikana kasva. Ihan kuin ne ei päiväkodissa olisi jo huomanneet, että kättä ei tosiaan ole vuoden aikana tytölle kasvanut Aattelin silloin, että en perhana vie tyttöä tk-lääkärille ja kysy, huomaako hän tytössä mitään kummallista. Niinpä kirjoitin päiväkotiin paperin, jossa vakuutin, että tytöllä ei ole vieläkään toista kättä eikä se siihen tule päiväkodin seuraavan toimintakauden aikana kasvamaankaan ja että jos heillä on jotain epäilyksiä asian suhteen, annan siinä paperissa samalla suostumukseni siihen, että voivat tarkistaa asian Hyksin Lastenklinikalta. Eivät muuten sen jälkeen enää pyytäneet mua toimittamaan joka vuosi lääkärintodistusta päiväkotipaikan jatkumisen vuoksiAlkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Ei mua niin haittaa täyttää tuota lappua, vaikka olishan se kiva päästä helpommalla. Nytkin tuki loppui kesäkuussa, ens viikolla aika lääkäriin c-lausuntoa varten.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä muistan yhden kevään, kun likan hoitava lääkäri oli puolen vuoden projektissa Jenkeissä ja päiväkoti vaati taas uutta lääkärintodistusta siitä, että likalla ei ole vieläkään vasenta kättä ja että se käsi ei seuraavan vuoden aikana kasva. Ihan kuin ne ei päiväkodissa olisi jo huomanneet, että kättä ei tosiaan ole vuoden aikana tytölle kasvanut Aattelin silloin, että en perhana vie tyttöä tk-lääkärille ja kysy, huomaako hän tytössä mitään kummallista. Niinpä kirjoitin päiväkotiin paperin, jossa vakuutin, että tytöllä ei ole vieläkään toista kättä eikä se siihen tule päiväkodin seuraavan toimintakauden aikana kasvamaankaan ja että jos heillä on jotain epäilyksiä asian suhteen, annan siinä paperissa samalla suostumukseni siihen, että voivat tarkistaa asian Hyksin Lastenklinikalta. Eivät muuten sen jälkeen enää pyytäneet mua toimittamaan joka vuosi lääkärintodistusta päiväkotipaikan jatkumisen vuoksi