Varmasti se olikin sinulle jo oli vauva, mutta virallisen määrittelyn mukaan raja on 22vkoa onko kyseessä keskenmeno vai kohtukuolema.Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:Miun eka poika kuoli myös kohtuun kun rv 17 oli tullut täyteen. Sikiö oli n. 20cm pitkä joten kyllä se miusta ihan vauva oli ja kohtukuolema.Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Virallisten papereiden mukaan rv 22 jälkeen on kohtukuolema, sitä ennen km. En hirveesti ole ihmisille jaksanu asioita oikoa, olen vaan kertonu, että meillä on rv 18+1 syntyny enkelivauva olemassa...Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:kohtukuolema se on sekin.Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä kuoli myös massuun vauva, ei ollu kohtukuolema, vaan keskeytyny km myöhäsillä viikoilla. Ja tyttövauva olisi hän ollu... Meidän enkelivauva :'(
aika realistinen kyyninen ajatusmaailma sullaAlkuperäinen kirjoittaja niin:Pojat ylipäänsä kuolevat herkemmin. Sekä tapaturmien kautta - ei nyt tietysti syntymättömät vielä - että erilaisiin sairauksiin.
Siksi poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä. Ero tasaantuu täysi-ikäisyyteen mennessä, kun poikia on pudonnut matkasta tyttöjä enemmän.
Näin mä oon kans jostain lukenut, mutta en myöskään muista lähdettä. Ja muutenkin oon tätä miettinyt, kun usein juuri kuolleet vauvat on olleet poikia. Ja nuo sairaudet tuntuu kans usein koskevan poikia, lasten tehollakin oli TAYS:ssa enemmän poikia.Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:En jaksa kaivaa lähdettä, mutta oikeasti tutkimusten mukaan jos esim. äidillä on heikko ravinnonsaanti (esim. kehitysmaissa tai esimerkiksi pula-aikoina), niin tyttölapsia syntyy enemmän. Eli poikasikiöt tarvitsevat enemmän energiaa ja voimia äidiltä.
Joka tapauksessa voimia kaikille kohtu- tai kätkytkuoleman kokeneille! :hug:
voimia myös, meillä on rv 20+1 syntynyt enkelivauvaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Voimia sinulle, tuska ei varmaan koskaan häviä.Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Virallisten papereiden mukaan rv 22 jälkeen on kohtukuolema, sitä ennen km. En hirveesti ole ihmisille jaksanu asioita oikoa, olen vaan kertonu, että meillä on rv 18+1 syntyny enkelivauva olemassa...Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:kohtukuolema se on sekin.Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä kuoli myös massuun vauva, ei ollu kohtukuolema, vaan keskeytyny km myöhäsillä viikoilla. Ja tyttövauva olisi hän ollu... Meidän enkelivauva :'(
hui, kun kuulosti rajulta.Alkuperäinen kirjoittaja niin:Pojat ylipäänsä kuolevat herkemmin. Sekä tapaturmien kautta - ei nyt tietysti syntymättömät vielä - että erilaisiin sairauksiin.
Siksi poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä. Ero tasaantuu täysi-ikäisyyteen mennessä, kun poikia on pudonnut matkasta tyttöjä enemmän.
Minulla kuoli poika myös raskausviikolla 37 kohtuun.Alkuperäinen kirjoittaja joo:rv 37+3 poika kuoli meillä kohtuun..
Missä niille sellaista opetetaan?Olen kuullut useammankin laakarin sanovan etta nainen on vahvempi sukupuoli, ei pelkastaan ruumiillisesti vaan henkisesti myos, alusta loppuun saakka.
Ikinä kuullutkaanMjoo, voihan sen noinkin sanoa.
Y-kromosi on se mikä tekee miehistä miehiä ensinnäkin.
Ja toki miehet kuolevat nopeammin ja monta muutakin asiaa minkä voisi tulkita heikkoudeksi naisen perspektiivistä katsoen...mutta
Otankin Blade Runner elokuvasta lainauksen tähän.
"The light that burns twice as bright burns for half as long..."
Ei se ole kätkyt, joka kohtuun menehtyyMeidän poika kuoli kohtuun vuosia sitten. Hain ja sain paljon vertaistukea, ja meitä kaikkia (n.30 äitiä) yhdisti myös se, että kuolleet vauvat olivat poikia. Mistähän tämä johtuu? Ihan faktaa on tarjolla niukasti. Ja nyt siis tarkoitan ilman lääketieteellistä kuolinsyytä kuolleita.
En näe tuossa mitään kyynistä. Se on tosiasia, että pojat ovat heikompaa tekoa.aika realistinen kyyninen ajatusmaailma sulla