Lasten väärin kuulemia laulujen sanoja

  • Viestiketjun aloittaja Tipi
  • Ensimmäinen viesti
Tipi
Itse laulelin juuri pojalle saku sammakko -laulua ja tarkistin sen oikeat sanat netistä. Nyt vasta huomasin, että olen aina laulanut sanat väärin, saku sammakko kosi JO matkallaan, vaikka oikeat sanat menee saku sammakko kosiomatkallaan :) Hassua, etten ole tajunnut tuota aiemmin vaan lapsesta asti kuullut ja luullut väärin.

Lapsena kerhossa meidän piti kuvittaa Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa -laulun sanat ja kerhotädit ihmetteli mun kuvitusta, jossa lapset seilasivat uunilla :D Kuulin aina että sanat menevät yhdessä kohtaa, että "lapset voivat purjehtia uunilaivalla". Haha, mikä älynväläys. Vaikka siis unilaivallahan tuo oikeasti menee...

Mitä lauluja olet itse (tai lapsesi on) kuullut hassusti värin?
 
lily-carmilla
en laulanut väärin, MUTTA en tajunnut kymmenkesäisenä kikka- fanina mistä lauluissa on kyse vaan hoilotin onnellisena pihalla "nyt syöksyy sukkula veenukseen".. :D
 
Annuska
Mieheni lauloi joku aika sitten sairastavalle kuopuksellemme, että 'karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme...'

kuuntelin hämmästyneenä, ja sitten olikin miehen vuoro hämmästyä, ettei se laulu menekään niin, kuin hän on vuosikymmenet luullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Adii
kinuski
En nyt muista biisin nimeä, mutta se renkutus missä laulettiin "tänä iltana ei tuu pakkeja..." Esikoinen lauloi pienenä "tänä iltana ei tuu patjoja... " Ja kaverini luuli pitkään että Maija Vilkkumaan satumaatango oli satulatango :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Mistä olet varma että löysit juuri oikeat sanat?
Googlasin, ja valtaosassa oli Saku Sammakko KOSIOMATKALLAAN.

Järkeen kyllä käy, että kosiomatkalla, Hillevi-Hiiren tavatessa pyytää pappilaan.
ööö, siis niinhän mä kirjoitinkin että oikeasti se on kosiomatkallaan eikä kosi jo matkallaan kuten olen aina itse laulanut
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Mieheni lauloi joku aika sitten sairastavalle kuopuksellemme, että 'karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme...'

kuuntelin hämmästyneenä, ja sitten olikin miehen vuoro hämmästyä, ettei se laulu menekään niin, kuin hän on vuosikymmenet luullut.
Tämä oli hupaisa :)
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Mieheni lauloi joku aika sitten sairastavalle kuopuksellemme, että 'karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme...'

kuuntelin hämmästyneenä, ja sitten olikin miehen vuoro hämmästyä, ettei se laulu menekään niin, kuin hän on vuosikymmenet luullut.
Juurikin samaisesta syystä mua lapsena pelotti tuo laulu :D

Meillä poika laulaa esim. Fröbeleiden "pää, olkapää, peppu, polvet, varpaat" versiona "pää, olkapää, peppu, KOLMET varpaat"
 
mie
poika laulo sitä ohjelmaa mikä tulee pikkukakkosessa, että: roope auto seikkailee, vaikka siis sehän menee että roope karhu seikkailee. ja sit rölliä laulo: oishan se kiva jos mulla myös joku kaveri vois. Ja sehän menee niin et jos joku kaveri ois.
 
Varvastelija
Alkuperäinen kirjoittaja marffa:
Mää oon pienestä asti laulanut Aatsipoppaa et "aatsipoppaa pojat keitti soppaa, jossa on MAKUKARVA". Ja tämä selkes vasta ihan viime päivinä, et se onkin maku karvas.. :D
Meikäläinen luuli että 'makuvarvas'
 
juuh
Meidän 2-vee neiti laulaa, ett "koska luistellaan, ihan muuten vaan, kun maassa on lunta ja PASKASTA!" (pakkasta) Eikä oikeesti ymmärrä mitä lauleskelee. Yritön aina kiorjata sen mukana laulaessa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Meidän 2-vee neiti laulaa, ett "koska luistellaan, ihan muuten vaan, kun maassa on lunta ja PASKASTA!" (pakkasta) Eikä oikeesti ymmärrä mitä lauleskelee. Yritön aina kiorjata sen mukana laulaessa. :)
:LOL: No keväthän tuo sen paskankin sieltä lumen alta esiin, että eihän tuo nyt ihan väärin oo... :LOL:
 

Yhteistyössä