lähihoitajan kesälomarahat?! Kuka ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Huoh, oon tässä silmät sirrissä "lueskellut" kesäloman palkkanauhaa. Olen siis koko kesäkuun lomalla. Ja työskentelen siis lähihoitajana,ja teen kolmivuorotyötä.

Miten kesälomarahat määräytyy? Ymmärtääköhän joku? Ihmettelette varmaan,miksi en kysy palkanmaksajalta,mutta olen ikävä kyllä vapailla,ja en viitsisi mennä käymään työpaikalla,jos palkka onkin oikein.. niin ja perjantaina on maksu,ja silloin vasta työpäivä:(

Palkkanauhassani lukee:
Vuosilomapalkka 1563.10
Vuosiloma/lisät 594.00
Lomaraha 781.66
Lomaraha/lisät 297.00
(eikö jo näistä pitäisi tulla melkee 3000e?? mutta vähennysten jälkeen käteen jääkin hurjat 1200?!)

veroja lähtee 367.99
ja muita vähennyksiä n. 100 e

Ja saan muka vain 1209.33

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, maksetaanko sinulle etukäteen vuosiloman palkka? Jos tuo onkin se kertymä jonka saat 30.6.

Soita palkanlaskijalle ihmeessä.

saan siis kaikki kesälomarahar kerralla,ens kuussa tulee se normipalkka (ilman lisiä ilmeisesti) etten toki ens kuussa jää ilman rahaa, mutta nämä siis pitäisi olla kesälomarahat kaikkineen päivineen... ja meillä ei ole lomaltapaluurahoja erikseen...

Kaipa se on pakko mennä käymää työpaikalla,ku puhelimessa vaikea selittäää palkkasotkua:o

mutta onko esim. nuo lomaraha/lisät ja vuosilomalisät jo ynnätty tuohon itse lomarahoihin/vuosilomapalkkaan? ja kai tiiät et nuo lomarahat saa vasta kun palaa lomalta takasin töihin? en ole itse todellakaan mikään kaikkitietävä näissä asioissa =/
ehkä olis paras jos kuitenkin ottasit yhteyttä siihen palkanlaskijaan

Palkka on sitä mitä saat normaalisti palkkaa loman aikana. Lomaraha on 50% tämän ajan palkasta eli sitä extraa mitä saat.

Tarkista missä rytmissä lomarahat ja loma-ajan palkka maksetaan oikeasti. Eli tulevatko ne yhdessä tilissä vai paloina. Mulle outo rivi on tuo vuosiloma/lisät, mutta se tosin voi olla arvioitu lisien määrä vuosiloman aikana.

Puhelimella asiat yleensä selviää. Ei sitä tarvitse paikanpäälle mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Palkka on sitä mitä saat normaalisti palkkaa loman aikana. Lomaraha on 50% tämän ajan palkasta eli sitä extraa mitä saat.

Tarkista missä rytmissä lomarahat ja loma-ajan palkka maksetaan oikeasti. Eli tulevatko ne yhdessä tilissä vai paloina. Mulle outo rivi on tuo vuosiloma/lisät, mutta se tosin voi olla arvioitu lisien määrä vuosiloman aikana.

meillä yleensä ollut niin,että palkkanauhoissa näkyvät maksut tulee samaan aikaan maksettaviksi..

ja vaikka kuinka laskeskelisin miten vain,niin en saa tulokseksi mitenkään tuota 1200e :o, Olen muistelevinani et olisin saanut viimevuonna paljon enemmän, mut aika kultaa muistot...
Toki puhelimitse selviäisi,mutta mä en vaa tykkää hoitaa virallisia asioita puhelimella:o.

Palkkanauhassani lukee:
Vuosilomapalkka 1563.10
Vuosiloma/lisät 594.00
Lomaraha 781.66
Lomaraha/lisät 297.00
(eikö jo näistä pitäisi tulla melkee 3000e?? mutta vähennysten jälkeen käteen jääkin hurjat 1200?!)

veroja lähtee 367.99
ja muita vähennyksiä n. 100 e

Ja saan muka vain 1209.33

Kun lasket muut yhteen ja vähennät paitsi tuon vuosilomapalkan niin pääset siihen 1200 euroon, tuo vuosilomapalkka on se mitä sulle maksetaan kesäkuulta (eli todnäk 30.6) jos olet koko kesäkuun lomalla.
Tuon lisäksi sulle pitäisi tulla vielä toukokuulta ns normaalipalkka

En laskeskellut tota sen enempää mut tuli mieleen et onks sulla kuukausittainen veroprosentti, eli jos kuukaudessa menee rajan yli, menee korkeemman prosentin mukaan? Mulla on sen takia vuosituloraja, ettei käy noin..

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

meillä yleensä ollut niin,että palkkanauhoissa näkyvät maksut tulee samaan aikaan maksettaviksi..

ja vaikka kuinka laskeskelisin miten vain,niin en saa tulokseksi mitenkään tuota 1200e :o, Olen muistelevinani et olisin saanut viimevuonna paljon enemmän, mut aika kultaa muistot...
Toki puhelimitse selviäisi,mutta mä en vaa tykkää hoitaa virallisia asioita puhelimella:o.

Niin meilläkin. Mutta tarkista vielä että minkä merkkisiä nuo rivit on. Meillä voi lukea plussia ja miinuksia. Muka annetaan rahaa, vähennetään se ja annetaan toisella nimikkeellä sama raha.

Mutta en itse ole 3-vuorotyössä, joten en tiedä tarkoin miten noi lisät huomioidaan vuosiloman aikana. Eli onko vuosiloma pelkkä kuukausipalkka vai arvioidaanko siihen keskimääräiset lisät esim.

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
En laskeskellut tota sen enempää mut tuli mieleen et onks sulla kuukausittainen veroprosentti, eli jos kuukaudessa menee rajan yli, menee korkeemman prosentin mukaan? Mulla on sen takia vuosituloraja, ettei käy noin..

Mutta ei nyt sentään noilla palkoilla mennä 60%:n mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:

vuosituloraja löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Paljon te muut lähihoitajat saatte kesälomarahoja,se olisi vielä kiva tietää.. mahtaa siis olla oikein(KO?) tämä palkkanauha,ja saan noin vähän rahaa:(

soita sille palkanlaskijalle! Jos siinä on virhe niin ei se oikeeksi muutu täällä palstalla...!

Yhteistyössä