1 1/2v lapsi hakkaa päätään lattiaan(tai ihan mihin vaan)suuttuessaan ja kovaa:`(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
ei auta ettei huomaa,ei auta että kannetaan sänkyyn rauhottuun,syliinhän se on pakko ottaa ja siinä pitää että rauhottuu,mutta loppuuko tämä koskaan..tätä jatkunut jo puoli vuotta.aina suuttuessaan(useita kertoja päivässä)rupee hakkaamaan päätään,useimmiten lattiaan ja todella kovaa,otsa aina mustana,jopa pieniä haavoja "saanut aikaseks".mitä mä ton lapsen kaa teen?

on normaalia ton ikäseltä. kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa menee ohi. voi ottaa syliin, mutta varo omaa päätäsi kun paukuttaa. Noita on niin vaikea ennakoida kun tulee ihan tosta vaan kun asiat ei menkkään mielen mukaan. jahka kehittyy ja rupeaa hallitsemaan pettymyksen tunnetta niin pitäisi mennä ohi.

meillä on kans sama homma kohta 3v pojan kans..pään hakkaamisen lisäksi saattaa suuttuessaan heittäytyä suorilta jaloilta selälleen niin että lyö takaraivonsa tosi kovasti lattiaan..ja tätä on jatkunut tooosi kauan =(

Meidän poika hakkas kans päätään, otsa oli koko ajan kuhmuilla. Ei siinä auttanu muu kun yrittää päästä väliin ettei kovin pahaa jälkeä synny. Neuvolassa sanoivat, että menee ajan kanssa ohi. Se on todella voimakastahtoisen ja tempperamenttisen lapsen käytöstä.

Mä kyllä huolestuisin. Jostain olen lukenutkin, että pään hakkaaminen ei ole normaalia, vaan merkki psyykkisistä ongelmista. Onko teidän perheessä sattunut jotain, jonka takia lapsi voisi oirehtia? Avioero tms. ?

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin:
Mä kyllä huolestuisin. Jostain olen lukenutkin, että pään hakkaaminen ei ole normaalia, vaan merkki psyykkisistä ongelmista. Onko teidän perheessä sattunut jotain, jonka takia lapsi voisi oirehtia? Avioero tms. ?

En kyllä koskaan oo tuommosta kuullu ja päinvastoin meille kerrottiin neuvolassa, että se on todella yleistä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyl sun täytyy estää ettei se loukkaa itteään liikaa, mutta älä millään laila palkitse tai anna saada tahtoaan läpi.

syliin otan nykyään kyllä,kun muu ei tepsinyt,mutta en voi kokoajan seistä vieressä,että koska suuttuu.periksi en ole antanut.

Meille lastenlääkäri sanoi että lasta on pidettävä napakasti sylissä niin ettei lyö päätään mihinkään -edes aikuisen päähän. Kielletään hakkaamasta ja näytetään se myös ilmein. Kun lapsi on rauhoittunut päästetään vasta sylistä.

Meillä juurikin tuon ikäinen teki tommosta, noin vuoden-puolentoista aikoihin. Jäi pois aivan itsekseen, sanottiin, että on yleistä. Ei tuolla kolmevuotiaalla näytä olevan mitään sellaista psyykkistä ongelmaa, mikä ei liittyis kolmevuotiaan tuitturointiin yleensä, eikä enää vahingoita itseään, vaikka olis harmissaan. Meillä nuo hommat liittyivät poikkeuksetta siihen, että toruttiin lasta jostakin. Aina sitten sanottiin hänelle, että ei saa lyödä päätä mihinkään, se sattuu, että kun harmittaa, niin ei silti lyödä itseä eikä muita. Tyttö puhui niin varhain, että oppi sitten pian sanoittamaan pahaa mieltään päänhakkaamisen sijaan. Onneks oli lautalattia, eikä kivilaattaa - - :saint:

Miedän 1,5v tyttö on hiljan alkanut tekemään tuota kanssa.
Varsinkin jos on väsynyt ja joku asia ei onnistu tai ei saa tahtoaan läpi syöksyy kontilleen ja lyö päätä lattiaan. Muutaman kerran on kopsauttanut itselleen kunnon kuhmun.

On muuten todella rauhallinen ja tyytyväinen lapsi, ei ole mitenkään voimakas temperamenttinen ja kiukut on poikkeuksetta parissa minuutissa ohi (onneksi!).
Ja kopsiminen tosiaan ilmenee vaan "huonoina päivinä".
Ja samoihin aikoihin kun aloitti tämän alko myöskin suuttuessaan läpsimään ja raapimaan muita.

Neuvolasta sanottiin meillekkin että aivan normaalia, lapsi ei osaa vielä käsitellä pettymyksen tunteita.
Ohimenevä kehitysvaihe, joillain rankempi toisilla helpompi.
Sen verran neuvottiin että hellästi mutta jämäkästi kieltää pään lyömisen ja ihan vaan estää lasta satuttamasta itseään pahasti.

Hohhoijaa taas näitä typeriä kommentteja.. Voin kertoo sulle tietämätön et me ollaan todella ydinperhe ja tehdään kaikkemme lapsemme eteen.. ja siitä huolimatta poika on hakannut päätään rajusti välillä lattiaan suuttuessaan turhautuessaan.. On todella voimkastahtoinen ja kovapäinen poika kuten minäkin oon ollut ja isäni.. On varmasti periytyvää.. Joten kuule nämä avioero ym söpötykset eivät liity tähän asiaan.. Sitä paitsi tästä asiasta on tehty kansainvälinen tutkimus.. On pojilla yleisempää kuin tytöillä nimenomaan terveiden lasten pään hakkaamisesta on nyt kyse ei autistisista lapsista.. Ja se kertoo useimmisten jostain lahjaakuudesta tai älykkydestä mikä on sinällään erikoista..

Yhteistyössä