Ehdottakaa pieniä koirarotuja

  • Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti
hmm
noi bichonit ja mäyräkoirat yms on yli 10kg koiria... tai 10kilon kieppeillä. mulla on venäjän toyn ja italian vinttikoiran sekotus, 3,2kg. se on oikeesti pieni. toine o chihu.
eli venäjän toy, chihu tai italian vinttikoira :p noita voisin suositella jos haluat käsimatkavarana kuljettaa, rotuina ihania kyllä :D
 
vierailija
Sillkiterrieri ehdottomasti! Minulla ollut myös Pomeranian jotka ovat ihan kauheita räksyttämään ja aika äksyjä.. kokemusta aika moneasti. Tosi suloisia ja ihania karvapalloja ovat, mut en enää ottaisi sellaista. Silkit ovat äärimmäisen ystävällisiä niin ihmisille kuin toisille koirillekin. Haukkuvietti mielestäni aika vähäinen, jotain saattaa pihalla vähän haukahtaa, mutta lenkillä ei hauku ketään eikä mitään. Ja silkistä ei lähde karvaa, tosin se pestään vähontään joka toinen viikko ja trimmaillaankin säännöllisesti. Mutta sekin mielummin kuin joka päivä imurointia.. Liputan siis ehdottomasti silkin puolesta.
 
Krista
Volpino italiano on ihana <33Urokset kasvaa jotai 30cm..Ja nartut jotain 27..Ne on södejä..Pikkuisia :)Haluaisin sellasen meille mut eivoija ottaa cielä kun on toinen 10v eikä se jaksais sitä.. :( mut ne on kuitenkin södei<33Ja ne painaa jotai n4kg..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meillä on nelikiloinen kääpiövillakoira, joka kulkee kätevästi matkoilla. Eikä karvasta paikkoja.
Mua kovasti kiinnostaisi myös tämä rotu! Onko kova räksyttäjä? Olen tuntenut vain yhden aiemmin ja se koira vierasti paljon perheen ulkopulisia ihmisiä ja jopa usein koiria ja räksytti paljon. Ei mua muuten se haukkuminen haittaisi, mutta kun vielä asutaan kerrostalossa, en haluaisi kaikkien naapureiden vihoja niskaan..
Meillä on kääpiövillakoira, joka ei räksytä lainkaan. Silloin haukahtaa, kun vahtikoiran kuuluukin haukahtaa - eli kun joku ropeltaa ulko-ovea, mutta räksytä ei yhtään. Ja muutenkin aivan ihanaluonteinen tapaus. Suosittelen lämmöllä.

Ja jos haluat olla varma, että villakoirasi pysyy alle 4kg, niin ota mieluummin toyvillakoira. Kääpiövillikset monesti on päälle 5kg.
 
Tipu Topakka
Meillä on Bichon Bolognese ja Shih tzu. Molempien turkit kyllä aika suurtöisiä, mutta laiskana vien minäkin välillä ottamaan "kesälookin" trimmaajalta. Molemmat meneevät "koira olkalaukussa" tarvittaessa. Bichon haukkuu aika paljon, tuo shihtzu ei niinkään. ja jos haukkuu, niin ihan säälittävän kuulosta. Ei siis edes oikein osaa hakkua :LOL: Hirmu kiva luonne :heart:
 
juups
Ite en oikeen perusta pienistä koirista, isommat paljon enemmän halittavia ja on hyviä sängyn lämmittäjiä :) mutta jos pienen koiran ottaisin niin se olisi ehdottomasti tuollainen venäjän toy eli nykyään venäjänkääpiökoira :) :)
 
Miisa
Minulla on tuollainen Cavalier kingcharlesinspanieli Milla, suloinen mutta ei aivan pienimmästä päästä,Cavalieri onkin kääpiökoirien suurimmasta päästä oleva rotu. Luonteeltaan lempeä ja ainakin meidän Milla on todella ihmis rakas
 
heidi
miten olis norfolkinterrieri? :) ite haluaisin tommosen ihanan pakkauksen, tai sitten staffordshirenbullterrieri.. Molemmati ihania mutta menee yli neljän kilon. Ja staffeissa vikana harrastavat ihmiset, on varsin veemäistä porukkaa.
 
jr
Meillä on jackrussellinterrieri, joka ei tykkää pakkasesta, mutta pysyy melko hyvin mukana vaikka olisi irti. Se ei ole kovin lapsiystävällinen rotu omapäisyytensä vuoksi. Meidän russeli ei pelkää mitään. Kova se on myös puolustamaan omaa perhettään. Sen vuoksi se täytyy laittaa toiseen huoneeseen kun lapsille tulee vieraita.
 

Yhteistyössä