Miksi helluntailaisuus epäilyttää minua?

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
ulkopuolinen
Alkuperäinen kirjoittaja ryyni:
No on se nyt munkin mielestä ihme touhua jos aikusten ihmisten pitää mennä kokonaan veteen kasteelle todistaakseen uskonsa. En tajua!!
Koska niissä on aina omat tottuneet tapansa kaikessa joihin ihmiset ovat kasvaneet.
 
vierrasi
Alkuperäinen kirjoittaja ai homoksi synnytään. :
Homous on oire siitä mitä henkilö on kokenut ym eli ei osaa kanavoida tunteitaan/ongelmiaan elämästä ja näkee helpoimpana tienä(ongelmien pakenemista, ei selvittämistä) heittää hameen päälle tai toisin päin lesboudessa, joka jäi ed tekstistä mainitsemati, josta sinä jo ehditkin piikittää.;)
Juu,olen sitä mieltä että homoudesta voi parantua, sellaisia tapauksia on ja paljon!:)

niin, ehkä homojen ois hyvä käydä se pää tutkituttaas.. ja sunkin..ja munkin... ja ja ..;)
Joo, homous onkin ollut helpoin tapa ratkaista omia ongelmia. Ehkä pikemminkin saada niitä, kun suhtautuminen on ollut tätä luokkaa maailman sivu. Kyllä kuka tahansa valitsee mielummin rakkautensa kohteen salailun ja häpeän maailman silmissä kuin "normaalin parisuhteen"...

Tämä oli sitten sarkasmia.


P.S. Homot ei välttämättä käytä hametta eikä hametta käyttävät miehet ole välttämättä homoja
 
ai homoksi synnytään.
niin,ehkäpäs homouteen kuuluu "nautinto kärsimyksen jatkumosta" eli he jollain tavalla kaipaavat ja nauttivat siitä että saavat kokea ihmisiltä sitä mitä ovat ennen homouttaan ja siihen päätymiseen kokeneet, eli eivät uskalla/ osaa elää ilman tätä tietyn laista pahan lon tunnetta?!
-pohtii-
 
Mulla on huonoja kokemuksia kun nuorena eräs helluntailainen kertoili juuri tuosta, että jos teet niin tai näin niin joudut helvettiin.
Kauheat pelot jäi joista nyt vasta olen Jeesuksen avulla päässyt yli.
Naapuriimme muutti helluntailaisperhe ja he ovat aivan ihania ihmisiä ja heidän avulla olen löytänyt uskoni uudelleen.
Olen kokenut rukouksen ihmeen kahdesti sen jälkeen.

Radiossa eräs mies taisi olla, että sanoi ettei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, päästä taivaaseen tai joutua helvettiin. ja silloin napsahti.
se on totuus, on vain se ero, että lapsille se pitäisi käsitellä hellävaroen kotona ja samalla tähdätä siihen, että ruokoilemalla saat anteeksi jos olet väärin tehnyt.
Pelottelu voi jättää syvät haavat ja saada lapset ja nuoret kauemmaksi uskosta.

En itse ole nuoruuden jälkeen käynyt helluntailaisten tilaisuuksissa joten en tiedä niistä kauheasti.

Mutta olitpa ev.lut, helluntailainen tai vaikkapa kirkkoon kuulumaton uskova rukous on avain sana, lähimmäisen rakastaminen ja usko vaikka vain sinapin siemenen verran saa vuoren siirtymään.
Pyhällä hengellä voi täyttyä jokainen uskovainen. se on lahja joka annetaan sille joka sitä pyytää.

Uskovaiset ovat kuin pienten lasten äidit jotka puhuvat vain lapsistaan, usko vain on se suurin osa elämää josta halutaan puhua.
en tarkoita tällä väkisin tuputtamista, itse juttelen ihmisten kanssa paljon muustakin, mutta usko kuuluu niin vahvasti elämääni ja tekemisiini, että sen aiheen välttäminen on melko mahdotonta.

Toisaalta tuli mieleeni, että jos apee on valmiiksi mennyt katsomaan sillä asenteella, että se on hihhulointia ei siltä varmaan silloin saa mitään irti.
mutta ev.lut ja helluntailaisilla ei ole eroavaisuuksia uskonnossa.
Rukoile ensi kerralla avointa mieltä ja sydäntä ja jos sittenkin tuntuu ettei ole teidän juttu niin käsitellä asia miehen kanssa.
 
vieraasi
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Kuten tässä keskustelussakin jo tuli esille, väitteen homoudesta voi "parantua" riittää todistamaan yksikin esimerkki. Ja ei minusta ole perusteltua väittää myöskään, että homous olisi täysin synnynnäistä. Vai oliko antiikin Kreikassa joku erityinen geenimutaatio?
Homoutta on aina esiintynyt eläin- ja ihmiskunnassa. Sen sosiaalinen hyväksyttyys on vaihdellut, kuten varmaan tiedätkin, antiikin Kreikassa se oli jopa suosittu parisuhteen muoto. Kaikkina muina aikoina on ollut ihan varmasti yhtä paljon homoja kuin silloinkin, mutta sosiaalinen pakko on karsinut sen julkistamista.
 
vieraasi
Niin ja vielä, Koodi, miksi ei ole perusteltua väittää että se olisi synnynnäistä?

On muuten loukkaavaa puhua paranemisesta edes lainausmerkeissä, homous ei edelleenkään ole sairaus. Jos ihminen on lakannut toteuttamasta homoseksuaalisia piirteitään jonkun uskonnon tai muun tahon vaikutuksen ansioista ja on onnellinen, good for him/her. Mutta ei sitä synnynnäistä taipumusta voi siltikään kieltää olemassa olemasta.

 
peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
se on totuus, on vain se ero, että lapsille se pitäisi käsitellä hellävaroen kotona ja samalla tähdätä siihen, että ruokoilemalla saat anteeksi jos olet väärin tehnyt.


Mä haluan kyllä opettaa lapsilleni että se kenelle olet tehnyt väärin ,häneltä pyydetään anteeksi. Musta on hullua ajatus että jumala voi antaa anteeksi jonkun asian jonka kanssa jumalalla ei ole mitään tekemistä.
 
totta tämäkin
uskovaisuudesta, kapeakatseisuudesta ja ahdasmielisyydestä voi myös todistettavasti parantua. nämähän ovat vain oire siitä, mitä henkilö on kokenut eikä ole osannut ongelmiaan käsitellä ja kanavoida muuten. helpointa on sitten ryhtyä uskovaiseksi ja alkaa syyttää ja syyllistää muita heidän vioistaan, näin jäävät omat viat ja vajavaisuudet vähemmälle huomiolle.
 
peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraasi:
Niin ja vielä, Koodi, miksi ei ole perusteltua väittää että se olisi synnynnäistä?

On muuten loukkaavaa puhua paranemisesta edes lainausmerkeissä, homous ei edelleenkään ole sairaus. Jos ihminen on lakannut toteuttamasta homoseksuaalisia piirteitään jonkun uskonnon tai muun tahon vaikutuksen ansioista ja on onnellinen, good for him/her. Mutta ei sitä synnynnäistä taipumusta voi siltikään kieltää olemassa olemasta.
No, käytin samaa ilmausta kuin lainaamani kirjoittaja. Ei tullut juuri sillä hetkellä parempaa mieleen (kääntyminen, no ehkä muuttuminen?). Ja tietyt piirteet, taipumukset ja mieltymykset ovat ihmisessä perittyjä, mutta en silti ole nähnyt tutkimusta, jossa homoseksuaalisuus (sen kummemmin kuin heteroseksuaalisuuskaan) olisi syntymässä täysin määräytynyt asia. Perimä vaikuttaa, varmasti, mutta varmasti myös ympäristö. Tai ainakin niiden kohdalla, jotka geeneiltään ovat 55% homoja ja 45% heteroita, kun luultavasti absoluuttista homoutta/heteroutta ei ole olemassakaan.
Mä olen kyllä ihan varmasti 100% hetero, ällöttää ajatuskin naisen kanssa vehtaamisesta.

On paljon muitakin käsitteitä kun homous ja lesbous, kuten bi-seksuaali, hekin ovat oma ryhmänsä.

 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kuulumme tavalliseen ev.lut. kirkkoon. Vuosi sitten mieheni alkoi käydä helluntai-seurakunnan kokouksissa. Hänen lapsuudenystävänsä vanhemmat kuuluvat kyseiseen seurakuntaan. Mies alkoi käyttämään lapsiamme siellä pyhäkoulussa, koska hänen ystävänsä äiti pitää sitä ja aina kyselee ollaanko tulossa. Kävin itse siellä ekan kerran joulukuussa ja olen alkanut katumaan sitä. Tuntuu, että minua painostettaisiin. Saarnat ovat yksitoikkoista toistoa, jossa puhutaan jatkuvasti kymmenyksistä. Meillä on muutenkin rahat vähissä, enkä haluaisi antaa loppujakin pois. On jotenkin ahdistunut olo koko jutusta. En haluaisi lapsiakaan sinne, kun pelkään, että jos heitä vaikka siellä pelotellaan helvetillä.Onko helluntailaisuudessa jotain epäilyttävää vai onko kyse omasta epäluulostani?
Mikä tahansa seurakunta voi olla sairas jos siellä on sairaita ihmisiä johtohenkilöinä jotka käyttävät hengellistä valtaansa väärin. Koen luterilaisuuden tästä syystä turvallisena kirkkona koska se on niin suuri instituutio eivätkä yksittäiset henkilöt pääse "valtaan". Kannattaa kuulostella tuntojaan onko kyseinen seurakunta sairas vai tervemielinen.
 
Ompus
Mieheni on helluntailaisperheestä ja itse on sanonut, että meidän lapsia ei sitten koskaan viedä niihin tilaisuuksiin. On kuulunut useampaan seurakuntaan ja käynyt lapsena vanhempiensa kanssa säännöllisesti herätysjuhlilla yms. helluntailaisten tilaisuuksissa. Ei siis ole hyviä muistoja hänellä... Meillä lapset on kastettu ev.lut seurakuntaan appivanhempien kiihkeästä vastustuksesta huolimatta!

Itse olen käynyt vain yhdessä tilaisuudessa yli 10 vuotta sitten (mieheni vanhempien toiveesta) eikä jäänyt sellaista kuvaa, että haluaisin mennä uudelleen.

Mutta tästähän uskonnonvapaudessa juuri on kyse, jokainen uskoo miten tykkää.
 
tyttöjen äiti
Tulipas tästä pitkä ketju. Olin poissa pari tuntia. En jaksanut ihan kaikkea lukea. Siis meillä on semmonen tilanne, että lapset ei haluaisi mennä sinne pyhäkouluun. Esikoinen pelkää sitä ja kaksi pienempää ei haluais mennä ilman äitiä. Mieheni kuitenkin aina lupailee ohjaajalle, että lapset menevät. Tästä lähtien en kyllä anna miehen painostaa lapsia, jos eivät halua sinne.
Toinen ongelma on, että kävin siellä ja tulin siellä uskoon. Siis oikeasti. Mutta en silti halua täydellisesti sisään siihen yhteisöön. Minua häiritsee se, että esim. ne jotka puhuvat siellä mikkiin ovat joskus fanaattisia. Esim. jouluna eräs pappa julisti, että tontut ovat syntiä. Pikkutyttöni oli halunnut laittaa tonttulakin sinne joulujuhlaan päähän. Tytön puolesta tuli paha olo.
Lisäksi häiritsee, että ilmeisesti saarnaajilla ei välttämättä ole mitään yleisesti hyväksyttyä koulutusta työhönsä. Jotenkin tuntuu, että siellä esitetään kamalasti omia mielipiteitä. Pelkään, että mies pitää siellä kaikkia totena.
En myöskään ymmärrä liian tiukkaa (ahdasmielistä) ajattelua. Esimerkiksi tanssi on ilmeisesti jotenkin väärin. Ainakin näin olen käsittänyt. Häissä ei esim. tanssita häävalssia.
Ongelmana on se, että he ovat toki kovin ystävällisiä. Kaikki tulivat heti minulle juttelemaan. Täysin tuntemattomat ihmiset pyytelevät kylään. Pelkään myös loukkaavani miehen ystävän vanhempia, jos en enään mene sinne. Pitäisikö kuitenkin vain rehellisesti ilmoittaa, että pitäydyn omassa uskossani. Luterilaisuudessakin on asioita, jotka koen ajatusmaailmastani poikkeaviksi, mutta jotenkin se tuntuu luotettavammalta.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja en suosittele:
mä en laskis mun lapsia helluntaiseurakuntaan. olen itse aikoinani kuulunut sinne, kahteenkin eri seurakuntaan ja niitä haavoja parantelen vieläkin. ei ole oikein tervehenkistä meininkiä herkille kasvuikäisille lapsille ja nuorille. täysi-ikäiset sit tehkööt mitä haluavat.
Selvititkö asioita ennen kuin päätit alkaa katkeraksi ?
Ei uskovat ole mitää pyhimyksiä ja yli-ihmisiä joten saman lailla mokaillaan ja tyritään on tosi ikävä juttu että sulle on käynyt näin.
Se että jaat katkeruutes täällä..helpottiko ?
Oho,olipas Grase kommentti!! HELPOTTIKO?? Sinuna en kirjoittelisi tuollaista kun et tiedä mitä `en suosittele` on kokenut!! (en tiedä minäkään) Jokaisella varmasti omat kokemukset!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eniten mua ahdistaa ne painostavat helluntailaiset (joita myös omaan sukuuni kuuluu), jotka puhuvat uskonasioista jatkuvasti kuin muuta elämää ei olisikaan.
Oletko ajatellut että jos sinua ei uskonasiat kiinnosta yhtään niin ne eivät tuntuisi yhtään painostavalta =)
Kokemusta on =)
Tuo on muuten myös yksi asia, mitä minulle on jotkut sanoneet, kun olen sanonut, että ei kiinnosta kuunnella heidän juttujaan. Eli miten sitten voisi ilmaista sen, että ei halua kuunnella tyrkytystä ilman, että sitä ei käännettäisi siihen, että onkin kiinnostunut?
Ihmisellä on luontainen tarve ottaa selvää että jos se kuitenkin on totta ja täytyy olla tosi luja luonne että et enää ikinä mieti mitä olet kuullut.
Mä sanoin kaverilleni joka kertoi aina Jeesuksesta kun tavattiin että lopeta mua ei kiinnosta ja kyllä hän lopettikin jankkaamisen.
Mutta silti kuinkas kävikään huomasin että se onkin totta =)
Helluntalaiset on niin päästään sekaisin, eivät oikeesti usko jos niille sanoo, et MUA EI KIINNOSTA! Mä olen katkera sille uskonnolle, koska NE VEI MUN ÄIDIN!!!!
Helluntalaiset vääntää kaikki mitä sanot vastaan, joo oot näköjään kiinnostunut. Eivät usko, että mua EIVÄT PYSTY AIVOPESEMÄÄN!
En hyväksy, että uskonnon varjolla saa tehdä mitä vaan. Mun eno, joka on kuulunut koko elämänsä siihen uskontoon tuomittiin pedofiliasta ja mitä teki helluntaiseurakunta, antoi anteeksi. Siis järkyttävää.
Mun kaksi serkkua syö masennuslääkkeitä tämän uskonnon takia. Ovat niin peloteltuja helvetillä ( silloin pikkutyttöinä ) että sairastuivat.
Mulla olis niin paljon sanottavaa, mutta antaa olla, koska helluntalaiset vääntää kuitenkin ne päälaelleen. Olen katkassut välit kaikkiin tähän uskontoon kuuluviin. Hulluja ne on kaikki ja veljeni sanoja lainatakseni: Vain heikot ihmiset sortuvat tähän uskontoon!
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eniten mua ahdistaa ne painostavat helluntailaiset (joita myös omaan sukuuni kuuluu), jotka puhuvat uskonasioista jatkuvasti kuin muuta elämää ei olisikaan.
Oletko ajatellut että jos sinua ei uskonasiat kiinnosta yhtään niin ne eivät tuntuisi yhtään painostavalta =)
Kokemusta on =)
Tuo on muuten myös yksi asia, mitä minulle on jotkut sanoneet, kun olen sanonut, että ei kiinnosta kuunnella heidän juttujaan. Eli miten sitten voisi ilmaista sen, että ei halua kuunnella tyrkytystä ilman, että sitä ei käännettäisi siihen, että onkin kiinnostunut?
Ihmisellä on luontainen tarve ottaa selvää että jos se kuitenkin on totta ja täytyy olla tosi luja luonne että et enää ikinä mieti mitä olet kuullut.
Mä sanoin kaverilleni joka kertoi aina Jeesuksesta kun tavattiin että lopeta mua ei kiinnosta ja kyllä hän lopettikin jankkaamisen.
Mutta silti kuinkas kävikään huomasin että se onkin totta =)
Helluntalaiset on niin päästään sekaisin, eivät oikeesti usko jos niille sanoo, et MUA EI KIINNOSTA! Mä olen katkera sille uskonnolle, koska NE VEI MUN ÄIDIN!!!!
Helluntalaiset vääntää kaikki mitä sanot vastaan, joo oot näköjään kiinnostunut. Eivät usko, että mua EIVÄT PYSTY AIVOPESEMÄÄN!
En hyväksy, että uskonnon varjolla saa tehdä mitä vaan. Mun eno, joka on kuulunut koko elämänsä siihen uskontoon tuomittiin pedofiliasta ja mitä teki helluntaiseurakunta, antoi anteeksi. Siis järkyttävää.
Mun kaksi serkkua syö masennuslääkkeitä tämän uskonnon takia. Ovat niin peloteltuja helvetillä ( silloin pikkutyttöinä ) että sairastuivat.
Mulla olis niin paljon sanottavaa, mutta antaa olla, koska helluntalaiset vääntää kuitenkin ne päälaelleen. Olen katkassut välit kaikkiin tähän uskontoon kuuluviin. Hulluja ne on kaikki ja veljeni sanoja lainatakseni: Vain heikot ihmiset sortuvat tähän uskontoon!
Hmm. Oon ja vähän miettinyt samaa. Tän mun miehen ystäväperheen lapsista kaksi on käyttäneetahkerasti huumeita. Pääsivät huumeista eroon, mut eivät enää käy siellä helluntaiseurakunnassa. Heidän poikakin harrasti irtosuhteita, eikä edes nykyinen vaimo tiedä, että tämä mies petti sitä suhteen alussa. Hän ei voinut olla ilman seksiä, joten kävi makaamassa jonkun narkkaritytön kanssa. Tän helluntai-tyttöystävänkaa ei harrastanut seksiä, koska se ei olisi ollut sopivaa. Jotenkin vaan tuntuu, ettei se usko mitään hyvää niille tehnyt.
 
Minua epäilyttävät ne juuri toissa viikolla tai pari kuukautta sitten helluntalaiseksi yhdessä yössä alkaneet. He ovat vaikeita |O

Mutta ikänsä helluntalaisena elänyt ihminen on niin tottunut tilaansa, että hän on aika vaaraton.
 
Osoitteessa http://huitsinnevada.info on keskustelupalsta mm. helluntailaisuudesta parantuneille ihmisille. Heidän kokemuksensa ovat pysäyttävää luettavaa. Karismaattisten uskonlahkojen kirjallinen materiaali pitäisi varustaa varoitusteksteillä.

Oli puhetta ihmeparantumisista. Niitä on tutkittu myös tieteellisesti. Matti A. Miettisen väitöskirja "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" toteaa, että yksikään Niilo Yli-Vainion parantama ei oikeasti parantunut. Väitöskirjassa puhutaankin viisaasti mieluummin parantumiskokemuksesta kuin oikeasta paranemisesta. Onhan se upea tunne, kun Pyhä Henki parantaa sokeritaudista, mutta silti ei pidä lopettaa insuliinilääkitystä, ainakaan ennen kuin lääkäritkin ovat vahvistaneet paranemisen. Yhdellä tutkitulla verensokeriarvot heittelehtivät pahasti, koska hän oli "parannuttuaan" lopettanut lääkityksen.

Homohaaraa en kommentoi, sillä ketjun pointtina ei liene mahdollinen suuri homoprosentti helluntailaisten keskuudessa. Homohellareita varmastikin on, ainakin "eheytyviä" sellaisia.
 
just..
eli VAIN ja AINOASTAAN helluntailaiset ihmiset ovat tällaisia???
hei COME ON!!! ette oo tosissanne!:D
ihan varmasti samanlaisia ihmisiä löytyy muslimeista,luterilaisista,hinduista,ortodokseista... jne jne KAIKISTA USKONTOKUNTIEN SEURAKUNNISTA!!!
Se, että kuuluu johonkin, ei tee ihmisestä täydellistä. uskovaiset on armahdettuja syntisiä, eli saman laisia kuin muutkin, mutta me uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan,raamattuun. jokainen silti tekee syntiä. Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä. Se, kuuluuko kirkkoon vai hellareihin, ei tee toistaan paremmaksi uskovaiseksi.
Ja valitettavasti myös liian usein pääsee saarnaajan/papin tehtäviin sellainen _ihminen_ jolla ei ole oikeaa tietoa Raamatun Jumalasta ja hänen sanastaan ja hyvästä tahdostaan. Älkää yhdistäkö Jumalaa ihmiseen, Hän ei ole sellainen kuin me ihmiset ollaan, onneksi!
Juu, ja kokenut olen minäkin hirrveitä "maailmassa" oltuani, mutta Jumala on eheyttänyt minun sydämeni, ei kukaan pappi,saarnaaja, eikä seurakunta. KUun pitää oman hartautensa, hiljentyy Jumalan eteen,rukoukseen ja lueskelee raamattua tai muuta hengellistä kirjaa, jolla on hyvä eheyttävä vaikutus, kasvaa uskossaan. valitettavasti liian moni uskovainen jättää uskonelämästään sen oman henkilökohtaisen uskon hoidon ja luottaa vain vaikkapa joka tiistaiseen kokouksen voimaan ,että sillä psyy oikealla tiellä.

Matt.6:5-15
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. 9 Rukoilkaa te siis näin:

-- Isä meidän, joka olet taivaissa!
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
10 Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä
niin kuin taivaassa.
11 Anna meille tänä päivänä
jokapäiväinen leipämme.
12 Ja anna meille velkamme anteeksi,
niin kuin mekin annamme anteeksi
niille, jotka ovat meille velassa.
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*

14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
 
Jee - sukset!!
Alkuperäinen kirjoittaja just.. :
eli VAIN ja AINOASTAAN helluntailaiset ihmiset ovat tällaisia???
hei COME ON!!! ette oo tosissanne!:D
ihan varmasti samanlaisia ihmisiä löytyy muslimeista,luterilaisista,hinduista,ortodokseista... jne jne KAIKISTA USKONTOKUNTIEN SEURAKUNNISTA!!!
Se, että kuuluu johonkin, ei tee ihmisestä täydellistä. uskovaiset on armahdettuja syntisiä, eli saman laisia kuin muutkin, mutta me uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan,raamattuun. jokainen silti tekee syntiä. Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä. Se, kuuluuko kirkkoon vai hellareihin, ei tee toistaan paremmaksi uskovaiseksi.
Ja valitettavasti myös liian usein pääsee saarnaajan/papin tehtäviin sellainen _ihminen_ jolla ei ole oikeaa tietoa Raamatun Jumalasta ja hänen sanastaan ja hyvästä tahdostaan. Älkää yhdistäkö Jumalaa ihmiseen, Hän ei ole sellainen kuin me ihmiset ollaan, onneksi!
Juu, ja kokenut olen minäkin hirrveitä "maailmassa" oltuani, mutta Jumala on eheyttänyt minun sydämeni, ei kukaan pappi,saarnaaja, eikä seurakunta. KUun pitää oman hartautensa, hiljentyy Jumalan eteen,rukoukseen ja lueskelee raamattua tai muuta hengellistä kirjaa, jolla on hyvä eheyttävä vaikutus, kasvaa uskossaan. valitettavasti liian moni uskovainen jättää uskonelämästään sen oman henkilökohtaisen uskon hoidon ja luottaa vain vaikkapa joka tiistaiseen kokouksen voimaan ,että sillä psyy oikealla tiellä.

Matt.6:5-15
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. 9 Rukoilkaa te siis näin:

-- Isä meidän, joka olet taivaissa!
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
10 Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä
niin kuin taivaassa.
11 Anna meille tänä päivänä
jokapäiväinen leipämme.
12 Ja anna meille velkamme anteeksi,
niin kuin mekin annamme anteeksi
niille, jotka ovat meille velassa.
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*

14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Raamatulla päähän, meinaan...
 
Justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Eikös:
tuo Grace vai mikä lie ole se homofoobikko, joka ei voinut mennä erääseen kylpylään, kun se oli homoystävällinen paikka? Siinä se taas nähdään uskovaisten suvaitsevaisuus lähimmäisiä kohtaan! Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi - vai?
Rakastatko mua niin paljon että laitoit tämän kommenttisi ja vain sillä perustella että olen kertonut etten hyväksy homoutta?
Rakasta lähimmäistäsi eli minua tai yritä edes rakastaa vaikka olenkin uskovainen ja mä yritän rakastaa homoutta harrastavaa ihmistä.Vaikeaa se on, mutta yrietään kummatkin.
En valitettavasti voi rakastaa sinua lähimmäisenä niin kauan kuin sinä suhtaudut noin ikävän ahdasmielisesti kanssaihmisiin.
 
jepu
En ole lukenut koko ketjua enkä tarkoita siten ketään teitä, mutta oma kokemus helluntalaisista on se, että kaikki jotka tunnen tai edes tiedän, ovat hirveän julkeita ihmisiä teoissaan!
En tarkoita suorastaan rikollista toimintaa, mutta toimivat eri elämisen alueilla erittäin epärehellisesti ja kaksinaamaisesti. Päällimmäinen kuva helluntalaisuudesta mulle on se, että kunhan vaan on helluntalainen, voi tehdä mitä haluaa, kaikki pahat teot saa anteeksi Jumalalta kun on "julkiuskovainen".
Liekö tämä vain meidän kylän paikallinen ilmentymä, mutta tuntemani ihmiset eivät ole edes samasta suvusta eikä samoista piireistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
En ole lukenut koko ketjua enkä tarkoita siten ketään teitä, mutta oma kokemus helluntalaisista on se, että kaikki jotka tunnen tai edes tiedän, ovat hirveän julkeita ihmisiä teoissaan!
En tarkoita suorastaan rikollista toimintaa, mutta toimivat eri elämisen alueilla erittäin epärehellisesti ja kaksinaamaisesti. Päällimmäinen kuva helluntalaisuudesta mulle on se, että kunhan vaan on helluntalainen, voi tehdä mitä haluaa, kaikki pahat teot saa anteeksi Jumalalta kun on "julkiuskovainen".
Liekö tämä vain meidän kylän paikallinen ilmentymä, mutta tuntemani ihmiset eivät ole edes samasta suvusta eikä samoista piireistä.

Sama kokemus! =) ja isosta kaupungista olen! =)
Ja olen jopa käynyt heidän "menoissaan"ihan vaan uteliaisuuttani,erään ison tapahtuman yhteydessä jopa menin sinne saarnaajan eteen,ku halusin kokea sen kaatumisen,hitto kävin toistamiseen ja mitään ei tapahtunu! :LOL: Ja se ihme hurmos:AAMEN AAMEN,JOO JEESUS JOO!Kädet ylhäällä....hui!!! :eek: .
Eräs entinen ystäväni tuli helluntalaiseksi ja mentiin mäkkiin syömään ja vaihteleen kuulumisia niin tää nousi yhtäkkiä seisoon ja hokeen:JOO JEESUS;JOO ja sitten alko puhuun kuulemma kielillä..tosin en tunnistanut kieltä vaikka monia osaankin!Hitto että hävetti ja liukenin paikalta ja jätin ranskalaiset syömättä ja sinne se jäi paasaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
En ole lukenut koko ketjua enkä tarkoita siten ketään teitä, mutta oma kokemus helluntalaisista on se, että kaikki jotka tunnen tai edes tiedän, ovat hirveän julkeita ihmisiä teoissaan!
En tarkoita suorastaan rikollista toimintaa, mutta toimivat eri elämisen alueilla erittäin epärehellisesti ja kaksinaamaisesti. Päällimmäinen kuva helluntalaisuudesta mulle on se, että kunhan vaan on helluntalainen, voi tehdä mitä haluaa, kaikki pahat teot saa anteeksi Jumalalta kun on "julkiuskovainen".
Liekö tämä vain meidän kylän paikallinen ilmentymä, mutta tuntemani ihmiset eivät ole edes samasta suvusta eikä samoista piireistä.
Mulla on sama kokemus! Mun helluntalainen sukulainen tuomittiin pedofiliasta ja yllätys!! hänelle oli siellä kokouksessa sanottu, että Jumala antaa anteeksi!
Siis niin järkyttävää. Minä sitten puhuin asiasta eräälle toiselle hihhulille niin hän sanoi mulle näin: Hän on teosta rangaistuksen saanut ja sen kärsinyt niin Jumala antaa synnit anteeksi!!!
Tää ei vaan uppoo muhun!! Eli uskonnon varjolla saa tehdä mitä vaan, kunhan kärsit rangaistuksesi niin jumala antaa anteeksi. :eek:

Mun mummo kuoli vähän aikaa sitten ja sielä hautajaisissa oli sitten alkanut mun serkku käännyttämään muita serkkuja, jotka eivät kuulu helluntalaisiin. Eikö tämä ole jo vähän sairasta??!!
Oli sitten laittanut mullekkin facebookkiin kaveripyynnön....kyllä on kieroa touhua!!Saa kyllä sitä kaveripyynnön hyväksymistä odottaa vaikka loppuelämänsä, onneksi sielä saa estot päälle!
 

Yhteistyössä