Mun miesystävällä oli öisin hillitöntä peräaukon kutinaa, huomasin kun hän raapi unissaan koko ajan takapuoltaan. Jostain syystä mulle pamahti heti jostain alitajunnasta mieleen kihomadot, vaikka pidin sitä mahdottomana. Mutta kuinkas ollakaan, jonkun ajan kuluttua eräänä iltana tunsin peräaukkoni seudulla "luikertelevaa kutinaa" (se oli muuten hyvä kuvaus, luin aiemmin jonkun kommentista) ja sen verran hysteerinen olin, että ampaisin vessaan, otin peilin käteen ja kyykistyin. Ja siellä peräkarvoissa luikerteli se valkoinen ompelulangan pätkä, kuten kuvauksissa hyvin kerrotaan. Voi hemmetti!!! No, tästä kertomaan miehelle, joka ensin vähän hymähteli, sitten kertomustani kuunneltuaan alkoi uskoa ja selvästi asia kolahti. Ostimme pyrvinit heti molemmat, lakanat vaihtoon, siivousta... ja muistaakseni parin viikon päästä kuuri uusiksi.
Sen jälkeen on mennyt monta monta kuukautta ilman mitään, ja nyt saakeli tänään myöhään sohvalla istuessani alkoi taas tuntua jotain outoa.... ja peilitarkastus todisti ikävän tosiasian. Voi hemmetin kuustoista!!! No, onneksi lääke on olemassa, heti huomenna apteekkiin ja lääkkeet naamaan.
Me emme tiedä, mistä tartunta tulee. Meillä ei ole omia lapsia, joten mielessä täytyy nyt käydä läpi kaikki tutut lapsiperheet. Mutta voihan tartuttaja olla aikuinenkin, mistä sen tietää? Joku huonosti hygieniastaan huolehtiva vanhempi ihminen lähisuvussamme? Kieltämättä tosi vaikeaa tätä on ottaa puheeksi...
Mun oma kokemus on kuitenkin se, että mitään hillitöntä toistuvaa kutinaa en ole tuntenut, enkä myöskään havainnut näitä otuksia ulosteen pinnalla. Vain yksi harhaileva yksilö peräaukon lähettyvillä myöhään yöllä, jonka havaitsin peilillä asiaa tutkiessani. Aivan sama tilanne oli viimeksi. Mutta en todella jää odottelemaan tuleeko havaintoja lisää... Pyrvinit vaan kehiin saman tien. Kyllä aikuinen tietää mitä näkee.
Mutta tsemppiä vaan kohtalotovereille!